Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Baldur's Gate • Candlekeep • INSIMILION

    Baldur's Gate » Solucja


    Candlekeep

    Działy gier » Baldur's Gate » Poradniki » Solucja
    Autor: Ahelor
    Utworzono: 09.09.2003
    Aktualizacja: 13.12.2008


    << poprzedniaSPISnastępna >>

    Zbudowana na szczycie skał górujących nad Wybrzeżem Mieczy, cytadela Candlekeep kryje w swym wnętrzu najpełniejszą i chyba największą kolekcję ksiąg w Faerunie. Imponująca forteca, której władcy trzymają się z dala od intryg i spisków, siejących spustoszenie w pozostałych Zapomnianych Krainach. Odosobniona i dobrze zarządzana jest prawdziwym domem dla jej mieszkańców.

    Mapa lokacji

    Miejsca godne uwagi

    Opis miejsc

    • Phlydia - Biedna kobieta, ciągle zagoniona i rozkojarzona. Dziś zgubiła książkę - "Historia Halrui". Prosi Cię ona o jej znalezienie, co nie jest dość trudne. Wystarczy udać się kilka kroków na wschód za "Kwatery Kapłanów" do stogu siana [3]. Stoi tam także Dreppin, który podpowie Ci, gdzie jest księga. Czyżby ta dwójka lubiła sobie pobaraszkować na sianku? Za wykonanie zadania otrzymasz kamień szlachetny - Lwie Oko oraz 50 PD.

    • Kwatery kapłanów [AR2602] - Zaraz po wejściu do tego domu podejdzie do Ciebie niejaki Shank, który zapyta się o to, czy jesteś wychowankiem Goriona. Każda odpowiedź i tak kończy się walką, lecz Shank nie jest zbyt dobrym przeciwnikiem, ponieważ posiadając jedynie 5 PŻ, nie bardzo może wyrządzić duże szkody. Za jego zabicie dostaje się 20 PD oraz Sztylet. Warto także przeszukać komnatę, ponieważ znajduje się tam pięć skrytek. Są to: beczka, stos skrzyni na północnej ścianie, biurko oraz zamknięta skrzynia. Skrzynię można wyłamać (używając broni na niej) lub użyć umiejętności złodziejskich, jeśli główny bohater to złodziej.
      Po wyjściu z tego domu zaczepi cię Parda, pytając, co Ci się stało w czoło. Poradzi Ci on także, abyś udał się zakupić jakąś broń, lecz póki co nie rób tego, tylko nadal zwiedzaj twierdzę w poszukiwaniu doświadczenia i złota.

    • Dreppin - Stoi tu niejaki Dreppin, który po wykonaniu zadania dla Phlydii poprosi Cię o przyniesienie Antidotum dla Nessy. Dodaje on także, że Hull [5], jeden ze strażników głównej bramy Candlekeep, powinien mieć trochę lekarstwa. Wystarczy z nim porozmawiać i wykonać dla niego zadanie. Po przyniesieniu Antidotum otrzymasz 50 PD.

    • Magazyn [AR2606] - Koło magazynu stoi Jondalar, który może cię nauczyć, jak walczyć. Podczas pojedynku z nim nie musisz się niczego bać, ponieważ on, nawet trafiając Cię, nie zadaje żadnych obrażeń. Wystarczy go raz trafić, a walka się skończy.

      Przed samymi drzwiami stoi Reevor, który poprosi cię o oczyszczenie magazynu ze szczurów. Wystarczy wejść i trochę pomachać mieczem. Za zabicie każdego szczura jest aż 1 PD. W magazynie są także trzy skrytki, lecz tylko w jednej można coś znaleźć, a mianowicie Srebrny pierścień. Po wyjściu na zewnątrz porozmawiaj ponownie z Reevorem, który da Ci 5 sztuk złota oraz 50 PD.

    • Wrota twierdzy - Miejsce to jest głównym wyjściem z Candlekeep, lecz dopóki nie porozmawiasz z Gorionem, to nie masz co myśleć o wyjściu poza mury.

      Stoi tu także Hull, jeden ze strażników. To on posiada Antidotum dla Nessy, lecz będziesz musiał iść po nie do koszar, przynosząc mu przy okazji miecz. Za wykonanie zadania otrzymasz 20 sztuk złota oraz 50 PD.

    • Strażnik bramy - Gdy będziesz przechodzić koło tego budynku, zaczepi Cię Strażnik bramy, który chce Cię nauczyć zasad walki w grupie. Wystarczy podążyć za nim i wejść do wskazanego przez niego budynku, a tam postępować zgodnie ze wskazówkami. Dobrze jest nie wdawać się głównym bohaterem w walkę, tylko, podczas gdy inni walczą, plądrować skrzynie i wszelakie skrytki.

    • Sypialnie - Po wejściu znowu można się spodziewać walki z niejakim Carbosem, który postawił sobie za cel pozbycie się Ciebie. Jeśli go pokonasz, otrzymasz 20 PD oraz sztylet. Oczywiście nie jest on także dobrym wojownikiem. Niestety, nie ma tu za bardzo czego plądrować.

    • Koszary - To tutaj wysyła cię Hull, aby znaleźć i przynieś mu jego miecz oraz Antidotum. Rzeczy te znajdują się w skrzyni w północno-wschodniej części komnaty. Przy okazji, będąc w koszarach warto porozmawiać z Fullerem, aby zapytać się o jakieś zlecenie. Poprosi cię on o przyniesienie mu Kołczanu bełtów z gospody Winthorpa.

         PORADA ( Koyot ) :
      Fuller w koszarach prosi nas o przyniesienie bełtów do kuszy. Jeżeli wykonamy to zadanie i mamy charyzmę wynosząca co najmniej 17, w nagrodę otrzymamy pierwszą magiczną broń w grze: Sztylet +1.

    • Gospoda - Jest to jedyne miejsce w Candlekeep, gdzie zwykły człek może sobie zasiąść i napić się złotego trunku. Zaraz po wejściu skieruj się w głąb do Firebeada Elvenhaira, który poprosi Cię o odebranie swojego Zwoju identyfikacji od Tethorila. Tethoril wędruje sobie koło głównego budynku twierdzy Candlekeep, trochę na wschód. Po przyniesieniu zwoju otrzymasz dwa inne zwoje, miksturę leczenia, 50 PD i zostanie na ciebie rzucona ochrona przed złem, której czas działania i tak po chwili upłynie.

      Na pierwszym piętrze gospody znajduje się kilka pokoi, które wypadałoby ograbić. Pamiętaj jednak, by nie otwierać kufrów w pokojach, w których ktoś nie śpi, ponieważ zostaną wezwane straże.

         PORADA ( Koyot ) :
      Na piętrze w gospodzie u Winthropa znajduje się jedna skrzynia, której nie można otworzyć (x-413, y-173). Aby zobaczyć, jaka jest jej zawartość, należy rozpocząć grę złodziejem (najlepiej niziołkiem) z umiejętnością otwierania zamków na poziomie 65%. Dzięki temu już na początku gry wejdziemy w posiadanie Szafiru gwiaździstego, wartego aż 1.000 sztuk złota.

      Po zejściu na dół podejdź wreszcie do Winthropa, który będzie chciał z ciebie zażartować, chcąc zapłaty za możliwość kupowania od niego, jednak czegokolwiek mu nie powiesz, to i tak nie będziesz musiał płacić. Najpierw sprzedaj wszelkie niepotrzebne rzeczy. Jeżeli wykonałeś wszystkie powyższe zadania oraz splądrowałeś co miałeś splądrować, to powinieneś posiadać ponad 300 sztuk złota, za które kup odpowiednie dla twej klasy uzbrojenie. Najpierw pomyśl nad zbroją, ponieważ zanim znajdziesz jakąś dobrą, trochę czasu minie. Potem dopiero o broni do walki wręcz i jakiejś dystansowej. Na koniec kup też kołczan bełtów. Po ukończeniu interesów możesz iść już do Goriona [10], ale odwiedź wcześniej z kołczanem koszary, aby oddać go Fullerowi.

    • Twierdza - Zabudowanie to jest głównym budynkiem a zarazem biblioteką Candlekeep. Zaraz przed wejściem podejdzie do ciebie Imoen, lecz nie dowiesz się od niej niczego ważnego, poza wzmianką o jakimś tajemniczym liście. Po rozmowie z nią udaj się do Goriona, który stoi na schodach. Poprosi cię on, abyś udał się z nim w podróż. Jeśli zrobiłeś już wszystko, co trzeba, możesz się zgodzić, po czym pojawi się filmik, w którym Ty i Gorion wychodzicie z Cytadeli.


    << poprzedniaSPISnastępna >>





    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 42 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    « Starsze · 1 · 2 · (3) ·

    Brudny Beldorian
     

    Wędrowiec
    Temat: @Eldoth...K: Firebead Elven...
    Dodany: 27.07.2023 o 16:30  

    @Eldoth...K: Firebead Elvenhair ze mną tyle nie wytrzymał – trzy stówki wypłacić już za 25 razem :)

    Brudny Beldorian
     

    Wędrowiec
    Temat: @equiro: Zgoda co do trzech...
    Dodany: 27.07.2023 o 17:08  

    @equiro: Zgoda co do trzech mikstur w lazarecie (między 5 i 6), tylko że tu na przeszkodzie staje nam klasyczny dylemat złodzieja: inwestować w kradzież czy w zamki. Jeśli damy 60% na zamki, żeby dostać się do szafiru gwiaździstego (za tysiaka), to nasz złodziej nie dostrzeże niczego wartościowego w kieszeniach kapłana Oghmy.



    Ten artykuł skomentowano 42 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    « Starsze · 1 · 2 · (3) ·

    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw