Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Baldur's Gate • Gospody, sklepy i świątynie • INSIMILION

    Baldur's Gate


    Gospody, sklepy i świątynie

    Działy gier » Baldur's Gate » Opisy
    Autor: Oress
    Utworzono: 07.09.2003
    Aktualizacja: 01.08.2008

    Gospody, tawerny

    Broda Ulgotha

    • Gospoda w Brodzie Ulgotha
      Lokalizacja: północny wschód miasta
      Oberżysta: Bezimienny
      Oferuje: wypoczynek, broń, magiczne zwoje, napitki
      Ciekawostki:
      Przy wejściu spotykamy krasnoluda imieniem Hurgan, który zleca nam odzyskanie jego rodowego sztyletu... tak oto zaczyna się nasza przygoda z Wieżą Durlaga.
      Spotkamy tu także osobę imieniem Galkin, który oferuje nam Kamień Strażniczy do Wieży Durlaga w zamian za spłacenie jego długów, okazuje się jednak że "towar jest lewy"
      Kolejną ciekawostką jest fakt iż w jednej z szafek możemy znaleźć młot bojowy +1 - zawsze warto podreperować budżet...

    Beregost

    • Gospoda Feldeposta
      Lokalizacja: zachodnia część miasta.
      Oberżysta: Bezimienny
      Oferuje: wypoczynek, zakupy (broń magiczna), napitki.
      Ciekawostki:
      Po wejściu do gospody zaczepiają nas Marl i Dunkin. Jeśli się z nimi odpowiednio porozmawia, dają nam spokój. W przeciwnym razie trzeba z nimi walczyć.
      Na piętrze spotkamy kupca Algernona którego możemy okraść z bardzo potężnego przedmiotu jakim jest Płaszcz Zauroczenia.

    • Wesoły Żongler
      Lokalizacja: południowo-wschodnia cześć miasta
      Oberżysta: Bezimienny
      Oferuje: wypoczynek, napitki
      Ciekawostki:
      Spotkamy tu Bjornina, paladyna, który prosi nas o zabicie pewnej grupy Półogrów, za co otrzymamy 400 PD, oraz Średnią tarczę +1, ponadto nasza reputacja wzrośnie.
      Kolejną osobą którą spotkamy jest krasnal imieniem Gurke, który zleci nam odnalezienie płaszcza (do zdobycia w Kniei Otulisko).
      W gospodzie będziemy mogli spotkać także Panią oficer Płomiennej Pięści(dopiero od 3 rozdziału), u której będziemy mogli sprzedawać skalpy bandytów - radzę zbierać je w ekwipunku, można się dorobić dzięki temu fortuny.

    • Czerwony Bukiet
      Lokalizacja: centralna część miasta
      Oberżysta: Bezimienny
      Oferuje: wypoczynek, napitki
      Ciekawostki:
      Zaraz po wejściu do gospody spotkamy krasnoluda Karlata, który chce nas zabić, nie pozostaje nam nic innego jak się bronić.
      Jest tam także niziołek Perdue, który zleci ci pójście do Wysokiego Żywopłotu, aby odebrać Gnollom jego miecz.

    • Płonący Czarodziej
      Lokalizacja: centralna część miasta.
      Oberżysta: Bezimienny
      Oferuje: wypoczynek, napitki
      Ciekawostki:
      W karczmie spotkasz Zhurlonga, gdy z nim porozmawiasz, powie że ukradziono mu Buty Ukrycia gdzieś na południe od Beregostu. Kończąc rozmowę ukradnie ci on 15 sztuk złota, czego uniknąć się nie da. Każda następna rozmowa z nim owocuje kolejnymi stratami pieniędzy, więc lepiej do niego później nie podchodzić.

    Candlekeep

    • Sklep/gospoda w Candlekeep
      Lokalizacja: północno-zachodnia cześć twierdzy
      Oberżysta: Winthrop
      Oferuje: wypoczynek, broń, napitki
      Ciekawostki:
      Na pierwszym piętrze gospody są kwatery gości, możemy się tam już na samym początku nieźle wzbogacić bo w jednej szufladzie znajdziemy szafir gwiaździsty, ale warunek jest jeden - musimy grac złodziejem i mieć dużo punktów umiejętności otwierania zamków...
      W karczmie spotkamy także maga Firebeada Elvenhaira, który poprosi cię o odebranie swojego Zwoju identyfikacji od Tethorila, za co dostaniemy doświadczenie i... ochronę przed złem oraz miksturę leczenia. Ponadto jak się z nim jeszcze potem porozmawia kilkunastokrotnie, to daje on nam 300 sztuk złota.

    Nashkel

    • Gospoda Nashkel
      Lokalizacja: północna część miasta.
      Oberżysta: Bezimienny
      Oferuje: wypoczynek, napitki
      Ciekawostki:
      W środku spotkasz kolejnego łowcę nagród - tym razem kapłankę, oczywiście nie obejdzie się bez walki.

    • Tawerna "Pod Bekającym Smokiem"
      Lokalizacja: południowa część Nashkel.
      Oberżysta: Bezimienny
      Oferuje: napitki
      Ciekawostki:
      W środku spotkamy pana imieniem Volo - warto z nim porozmawiać, w końcu nie często spotyka się na swojej drodze największego powieściopisarza na Wybrzeżu Mieczy...

    Pod Pomocną Dłonią

    • Gospoda "Pod Pomocną Dłonią"
      Lokalizacja: centralna cześć lokacji
      Oberżysta: Bentley
      Oferuje: wypoczynek, napitki, różnego rodzaju towary: bronie, zbroje strzały, etc.
      Ciekawostki:
      Spotkamy tu Khalida i Jaheirę.
      Poza tym na drugim piętrze znajdziemy pewnego szlachcica który wręczy nam złote pantalony, które należy zachować aż do Tronu Bhaala gdyż są komponentem do zrobienia najlepszej zbroi w grze.
      Na piętrze spotkamy również także pewną krasnoludkę Unshey która zleci nam odzyskanie pasa który ukradł jej Ogr. Za wykonanie zadania otrzymasz 800PD, 95 sztuk złota oraz książkę "Historia Tethyru".
      Na drugim piętrze spotkasz Landrynę, która zleci ci oczyszczenie jej domu w Beregoście z pająków oraz przyniesienie jej butelki wina i butów. Za wykonanie zadania otrzymasz trochę PD oraz złoto.

    Wrota Baldura

    • Hełm i płaszcz
      Lokalizacja: Wrota Baldura (mapa 0100)
      Oberżysta: Bezimienny
      Oferuje: wypoczynek, napitki
      Ciekawostki:
      W tej tawernie znajdziemy osławiony Hełm Baldurana - znajduje się on na pierwszym piętrze, w skrytce za obrazem... Elvisa.
      Przy barze spotkasz pewną grupkę poszukiwaczy przygód, zgódź się i opowiedz im swoją historie, a w trakcie opowiadania do karczmy wejdzie kolejna grupa awanturników, nie obejdzie się bez walki.

    • Spłoniona Syrena
      Lokalizacja: Wrota Baldura (mapa 0300)
      Oberżysta: Bork
      Oferuje: wypoczynek, napitki
      Ciekawostki:
      Po wejściu do gospody atakuje nas Ogr Larze. Można z nim tak porozmawiać, aby zostawił nas w spokoju i sobie poszedł.
      Spotkamy tu także naszego "przyjaciela" Mareka, który wcześniej próbował nas otruć, teraz będziemy mogli się zrewanżować.

    • Pod Napuszonym Jesiotrem
      Lokalizacja: Wrota Baldura (mapa 0300)
      Oberżysta: Bezimienny
      Oferuje: wypoczynek napitki
      Ciekawostki:
      Przy wejściu spotkamy Brielbarę, kobietę, która zleci nam zabicie maga Yago za co oferuje nam 200 sztuk złota i dozgonną wdzięczność.
      Na piętrze jednym z pokoi spotkamy także Pana Cieni, z którym rozmowa wydaje się być trochę dziwaczna i nie prowadzi do niczego. Ale tak nie jest, spróbujcie odpowiednio pokierować odpowiedziami a okaże się, że czekał on na właściciela pantalonów, a ponieważ nie do końca wszystko się zgadzało to stwierdzi, że nasze są kradzione i je nam odbierze! Lepiej więc z nim nie rozmawiać i zachować pantalony do drugiej części gry.

    • Tawerna Drakon
      Lokalizacja: Wrota Baldura (mapa 0700)
      Oberżysta: Bezimienny
      Oferuje: wypoczynek, napitki
      Ciekawostki:
      Brak.

    • Elfia Pieśń
      Lokalizacja: Wrota Baldura (mapa 0800)
      Oberżysta: Bezimienny
      Oferuje: wypoczynek, napitki.
      Ciekawostki:
      W gospodzie na parterze spotkamy gnoma o imieniu Brevlik, który ma dla nas robotę. Mamy udać się do Komnaty Cudów i ukraść stamtąd pewien Teleskop, który jest dobrze strzeżony. Gnom za wykonanie zadania zaproponuje nam 500 sztuk złota.
      Na piętrze spotkamy niejakiego Cyrdemaca, osiłka, z którym będziemy musieli stoczyć walkę jeżeli tylko ruszymy którąkolwiek skrzynie w jego pokoju.
      Na tym samym piętrze spotkamy także właścicielkę tawerny - Alyth.

    • Stara Karczma
      Lokalizacja: Doki
      Oberżysta: Bezimienny
      Oferuje: walkę z zielonym śluzem
      Ciekawostki:
      Po wejściu do karczmy będziemy świadkami małej scenki podczas której zielony śluz atakuje barmana, którego niestety nie możemy uratować. Oczywiście czeka nas walka...

    • Pochyła Latarnia
      Lokalizacja: Doki
      Oberżysta: Bezimienny
      Oferuje: wypoczynek, napitki
      Ciekawostki:
      W pochyłej Latarni na jednym z pięter spotkamy dwie bardzo "napalone" panie - Desrete i Vay-yaye które niestety będą chciały z nami walczyć, ale może to i dobrze, bo jedna ma rękawice siły Ogra...
      Na tym samym piętrze spotkamy maga Yago, którego musimy zabić jeżeli chcemy wykonać quest dla Brielbary (patrz - opis gospody " Pod Napuszonym Jesiotrem").

    • Ostrze i Gwiazdy
      Lokalizacja: Wrota Baldura (mapa 1300)
      Oberżysta: Bezimienny
      Oferuje: wypoczynek, napitki

    • Pod Trzema Baryłkami
      Ciekawostki:
      Jedyną osobą, która ma dla nas zadanie jest E'axir Wieszcz - poprosi nas o przyniesienie mu Sfinu, który ma przy sobie bazyliszek w jednym z magazynów portowych. Jeśli go zdobędziemy otrzymamy 1.000 PD.
      Na ostatnim piętrze gospody spotkamy także bardzo gadatliwego szlachcica imieniem Reginald 'Długi Kieł' jednak rozmowa z nim nic specjalnego nie wniesie.

    • Tawerna Jopalina
      Lokalizacja: Wrota Baldura (mapa 1200)
      Oberżysta: Bezimienny
      Oferuje: wypoczynek, napitki
      Ciekawostki:
      Spotkamy tu kilku pijanych żeglarzy, no tak...

    • Gospoda bez nazwy
      Lokalizacja: Wrota Baldura (mapa 0100)
      Oberżysta: Bezimienny
      Oferuje: wypoczynek, napitki
      Ciekawostki:
      Spotkamy tu pana imieniem Connolo Finn który może nam powiedzieć dużo przydatnych rzeczy o Żelaznym Tronie.

    • Gospoda bez nazwy
      Lokalizacja: Wrota Baldura (mapa 0800)
      Oberżysta: Bezimienny
      Oferuje: wypoczynek, napitki
      Ciekawostki:
      Brak.

    • Tawerna Keexie
      Lokalizacja: Wrota Baldura (mapa 0800)
      Oberżysta: Bezimienny
      Oferuje: wypoczynek, napitki
      Ciekawostki:
      Brak.

    • Gospoda bez nazwy
      Lokalizacja: Wrota Baldura (mapa 1100)
      Oberżysta: Bezimienny
      Oferuje: wypoczynek, napitki
      Ciekawostki:
      Spotkamy tu fanatycznego rycerza imieniem Phandalyn, który zaatakuje nas jeżeli tylko mamy w drużynie osobę o złym charakterze - warto z nim wałczyć ponieważ za jego zabicie otrzymamy aż 3700 PD, oraz włócznię +1, jednak zabicie go oznacza spadek reputacji.

    • Gospoda bez nazwy
      Lokalizacja: Wrota Baldura (mapa 1300)
      Oberżysta: Bezimienny
      Oferuje: wypoczynek, napitki
      Ciekawostki:
      W tej tawernie napotkamy Eurica, który jest powiązany z questem dla Nadine.
      Ponadto na piętrze napotkamy niejaką Sanadę Gwist, która zagadnięta wyjawi nam, że martwi się o brata i kuzyna o imieniu Shank i Carbos... tak, to ci panowie których już wcześniej załatwiliśmy w Candlekeep.

    • Gospoda "Pod trzema Baryłkami"
      Lokalizacja: Wrota Baldura (mapa 0200)
      Oberżysta: Nantrin Bellowglyn
      Oferuje: wypoczynek, napitki
      Ciekawostki:
      Znajdziemy tu Czaszkę Kerepha, brata Ghoraka, którą należy zanieść do Agnasii w Domu Pani.
      W gospodzie spotkamy także Szlachciankę, która zaproponuje nam brudną robotę. Otóż mamy zlikwidować niejakiego Cyrdemaca, który ją szantażuje i musi mu ona płacić cotygodniowy haracz. Za wykonanie zadania dostaniemy 200sztuk złota(możemy także się targować i zarządać od zleceniodawcy aż 4000 sztuk złota!).

    Sklepy

    Wrota Baldura

    • Sklep z drobiem
      Lokalizacja: Wrót Baldura. Sklepikarz: Bezimienny
      Oferuje: hmmm...
      Ciekawostki:
      W sklepie atakują nas wściekłe kurczaki, taaa...

    • Czarodziejskie Rozmaitości
      Lokalizacja: Wrota Baldura Sklepikarz: Halbazzer Drin
      Oferuje: Dosłownie wszystkie magiczne błyskotki-począwszy od zwojów skończywszy na potężnych przedmiotach, ponadto możemy skorzystać z usług kapłana Orduliniana, wchodząc do Wrót koniecznie trzeba tu zajrzeć !
      Ciekawostki:
      Na pierwszym piętrze spotkamy grupkę nieprzyjaźnie nastawionych magów - jeżeli mamy w drużynie Xzara dadzą nam spokój, w przeciwnym wypadku czeka nas walka.

    • Sklep Ciszy
      Lokalizacja: Wrota Baldura Sklepikarz: Cisza
      Oferuje: Nic specjalnego, zwykła broń i możliwość najtańszego noclegu
      Ciekawostki:
      Brak.

    • Sklep Czarnej Lilii w Gildii Złodziei
      Lokalizacja: Siedziba Złodziei Cienia, Wrota Baldura Sklepikarz: Lilla
      Oferuje: Tu możemy zakupić magiczne bronie takie jak strzały, bełty i inne, w sumie nic specjalnego.
      Ciekawostki:
      Sam sklep nie jest niczym nadzwyczajnym, natomiast radzę się dobrze rozejrzeć po gildii bo będziemy mogli tu odkryć wiele ciekawych rzeczy, ponadto warto wspomnieć że w jednej ze skrzyń obok Czarnej Lilli jest Grimuar Szybkiego Działania, który watro zdobyć (dokładny opis patrz: BG1 Grimuary)

    • Tanie Towary Szczęściarza Aello
      Lokalizacja: Wrota Baldura Sklepikarz: Aello
      Oferuje: Facet ma troszku trefne towary, jedyne co możemy u niego kupić to przeklęte zwoje i mikstury... czyli coś specjalnie dla masochistów.
      Ciekawostki:
      Brak.

    Beregost

    • Kowal Grzmiący Młot
      Lokalizacja: wschodnia część miasta. Sklepikarz: Taerom Fuiruim
      Oferuje: Bardzo dobra magiczna i nie magiczna broń - praktycznie każdego rodzaju.
      Ciekawostki:
      Jeżeli jesteśmy w posiadaniu skorupy Ankhega, to dobrze trafiłeś! Kowal zrobi ci z niej bardzo dobrą zbroję za pewną sumkę pieniędzy - polecam!

    • Wysoki Żywopłot
      Lokalizacja: lokacja na zachód od Beregostu Sklepikarz: Thalantyr
      Oferuje: Świetnie wyposażony sklep z magicznymi rzeczami, jest tu dużo magicznych zwojów, czy duży asortyment przeróżnych szat dla magów.
      Ciekawostki:
      Po pierwszym wejściu do Wysokiego Żywopłotu atakują nas dwa Golemy z Ciała. Nie są łatwymi przeciwnikami, ale za każdego z nich dostaniemy po 2000 punktów doświadczenia.
      W lokacji na południe od Wysokiego Żywopłotu spotkamy gadającego kurczaka, okazuje się on uczniem Thalantyra który przy pomocy magii przez pomyłkę zamienił się w drób - należy go zanieść do maga i...a z resztą sami zobaczycie co się stanie potem

    Nashkel

    • Sklep w Nashkel
      Lokalizacja: północna część miasta, obok gospody. Sklepikarz: bezimienny
      Oferuje: Nic specjalnego, miecze, strzały, etc.
      Ciekawostki:
      Możemy tu sprzedać skórę śnieżnego wilka za bagatela 500sztuk złota, więc można podreperować troszkę budżet...

    • Jarmark w Nashkel
      Tu nie będę się rozpisywał tak jak wyżej, na Jarmarku spotkamy wielu sprzedawców oferujących nam przeróżne przedmioty, czy to magiczne czy zwykłe - po prostu musisz tu zajrzeć!

    Świątynie

    Wrota Baldura

    • Świątynia Helma
      Lokalizacja: północna część miasta.
      Kapłan: Kapłan Helma
      Oferuje: standardowe usługi lecznicze
      Ciekawostki:
      Brak.

    • Dom Królowej Wód
      Lokalizacja: dzielnica portowa
      Kapłan: Jalantha Mistmyr
      Oferuje: Nic
      Ciekawostki:
      Quest dla Lothandera.

    • Dom Pani
      Lokalizacja: zachodnia część Wrót Baldura
      Kapłan: Chanthalar Ulbright
      Oferuje: standardowe usługi lecznicze
      Ciekawostki:
      Quest dla Ghoraka.
      Quest dla Varciego Roaringhama (lokacja Komnata Cudów) polegający na odzyskaniu ciała jego przyjaciela.

    • Wielka Komnata Cudów
      Lokalizacja: zachodnia część Wrót Baldura
      Kapłan: Kapłana Gonda
      Oferuje: standardowe usługi lecznicze
      Ciekawostki:
      Spotkamy tu barda imieniem Forthel August.

    • Świątynia Tyra
      Lokalizacja: zachodnia część Wrót Baldura
      Kapłan: Kapłan Tyra
      Oferuje: standardowe usługi lecznicze
      Ciekawostki:
      Brak.

    Candlekeep

    • Świątynia Oghmy (północno-wschodnia część Candlekeep)
      Kapłan: Kapłan Oghmy
      Oferuje: standardowe usługi lecznicze
      Ciekawostki:
      Brak.

    Beregost

    • Świątynia Pieśń Poranka
      Lokalizacja: lokacja na wschód od Beregostu
      Kapłan: Keldath Ormlyr
      Oferuje: standardowe usługi lecznicze
      Ciekawostki:
      Keldath Olmyr zleca nam zabicie Basiliussa, za jego głowę oferuje aż 5000 sztuk złota, ponadto w późniejszych etapach gry da nam jeszcze jedno zlecenie- zabicie Wiwerny - za jej głowę dostaniemy 2000 sztuk złota.




    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 18 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Mikel
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 02.09.2006 o 14:46  

    Hmm rozbawił mnie ten tekst "dokończe niedługo" i fakt, że ma on już 3 lata...

    Ingmar
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 16.09.2006 o 22:04  

    Ahelor nowy sytem robi, tekstów od bardzo dawna nie pisze. Jeśli istnieje ktoś kto to dokończy to pewnie ma nick Oress. ^^

    Valygar
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 18.10.2006 o 19:10  

    Spoko. Tekst za niedługo będzie. Do akcji wkraczam ja :D

    Bhaal
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 14.12.2006 o 18:28  

    Święte słowa. Minęły prawie 2 miesiące a tekstu jak nie było tak nie ma ;|

    zelazko
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 26.12.2006 o 20:17  

    Chyba nigdy nie dokonczy

    zelazko
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 26.12.2006 o 20:19  

    Za dwa lata moze dokonczy?

    Balzac
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 27.12.2006 o 13:40  

    Z tego co wiem właśnie go kończy.

    Pizza Pie
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 25.05.2007 o 13:54  

    Za miesiąc, może dwa :P

    Oress
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 25.05.2007 o 23:59  

    ludzie ja matire mam co wy chcecie, tekst tak jak pare innych zostanie zrobiony do konca czerwca, a nawet wcześniej, i wara mi od nich, ja to zrobie, ale nie narzekajcie, poczekajcie jak bedziecie mieli mature^^

    Orish
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 26.05.2007 o 0:04  

    No właśnie, pozwólcie Oressowi zrobić, bo już ma maturę za sobą, a wy w każdej chwili w razie czego możecie się nią wykręcić :P

    Oress
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 15.06.2007 o 11:38  

    macie poprawione- zadowoleni wreszcie? xP

    Drizzt
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 11.09.2007 o 10:26  

    w Beragoście w sklepie ,,pod grzmiącym młotem ile trzeba zapłacić kowalowi za wyrobienie zbroi z anghela

    Ganjaman
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 08.01.2008 o 23:15  

    10 000 za broje.
    -Szlachcica imieniem Reginald 'Długi Kieł' spotykamy w Ostrzu i Gwiazdach a nie Pod Trzema Baryłkami, ta tawerna jest opisana niżej.

    10 000 za broje.

    Mardock
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 04.05.2008 o 13:58  

    W gospodzie "Hełm i płaszcz" możemy zarobić dużo doświadczenia. Wystarczy kilka razy porozmawiać z poszukiwaczami przygód, a ci goście pojawią się tylukrotnie, ile razy będziemy rozmawiać np. 5 razy ( oferta dla bardzo doświadczonych graczy :-) )

    marek
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 08.07.2008 o 0:18  

    witam chciałbym sie dowiedizec gdzie znajduje się ostrrze i gwiazdy w wrotach baldura ... błagam pomóżcie

    coran
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 28.02.2009 o 23:22  

    Na przyszłość... radzę najpierw spojrzeć do solucji... chyba najlepsza jaką widziałem, wszystko świetnie opisane.

    Gregoreo
     

    Wędrowiec
    Temat: Brak jednej świątyni
    Dodany: 17.08.2009 o 20:07  

    A świątynia Garla Pod Pomocną Dłonią??

      
     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 15
    Temat: nie no, rozwalił mnie sklep...
    Dodany: 23.10.2011 o 13:27  

    nie no, rozwalił mnie sklep z drobiem ^^ ;D a jeśli chodzi o artykuł, to dzięki wielkie ;P pomocny ;)



    Ten artykuł skomentowano 18 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw