Baldur's Gate » Zbrojownia
Hełmy
Hełm
Ozdobny typ hełmu, wykonany z utwardzanej skóry lub żelaza, zakrywający twarz i głowę.
PARAMETRY:- Klasa Pancerza: bez zmian
- Specjalne: chroni przed trafieniami krytycznymi
- Waga: 2
- Nie może używać: mag, bard, złodziej
- Komentarz: Jest to najgorszy z hełmów w grze. Daje tylko ochronę przed trafieniami krytycznymi. Na początek może być, ale w późniejszych etapach gry z pewnością znajdziesz lepszą ochronę głowy.
Hełm Chwały "Hełm Szlachetnego"
Ten hełm nazwano ku czci lorda Taina Szlachetnego, który brał udział w wielu bitwach. Po pewnym czasie hełm przeszedł w posiadanie jego giermka, który przez prawie dziesięć lat służył swemu panu. Niestety ten młody mężczyzna nie miał ani siły, ani umiejętności, które pozwoliłyby mu zatrzymać to dziedzictwo. Powiadają, że zaginął on próbując udowodnić swą wartość, czego nie udało mu się uczynić. Od tego czas hełm miał jeszcze wielu właścicieli.
PARAMETRY:- Klasa Pancerza: +1
- Charyzma: +1
- Specjalne: chroni przed trafieniami krytycznymi
- Waga: 2
- Nie może używać: mag, bard, złodziej
- Miejsce: Wrota Baldura. W jednym z domów na północy sługa Jardaka(Drekil) nas atakuje. Hełm ma jego pan przebywający na piętrze.
- Komentarz: Najlepszy hełm po "Hełmie Ochrony" i "Hełmie Baldurana". Zapewnia klasę pancerza i daje postaci jeszcze +1 do charyzmy. Można go dać np. postaci, która rozmawia najwięcej z bohaterami niezależnymi.
Hełm infrawizji "Oczy Prawdy"
Babette Maelestrom była swego rodzaju poszukiwaczem przygód, a hełm ten miał pomagać jej w trakcie niebezpiecznych wypraw. Być może pragnęła ona później wykorzystać zdobyte bogactwo do zwiększenia jego mocy, ale najpewniej cały czas myślała o swym przenikliwym wzroku, a nie o czymś innym.
PARAMETRY:- Klasa Pancerza: bez zmian
- Zapewnia noszącemu infrawizję na odległość 40 m.
- Specjalne: chroni przed trafieniami krytycznymi
- Waga: 3
- Nie może używać: mag, bard, złodziej
- Miejsce: Naskhel. Hełm ma zabójczyni Neira w gospodzie.
- Komentarz: Hełm ten jest mało przydatny. Infrawizja na niewiele się przydaje w tej grze, jednakże można go dać bohaterowi (bo i tak w grze jest mało hełmów).
Hełm ochrony "Dar Pokoju"
Ten hełm - ceniony za szlacheckie "pochodzenie" oraz za moce, którymi obdarza właściciela - miał być zwykłym darem. W tych dniach nie zbliżało się żadne niebezpieczeństwo czy zło, które trzeba byłoby pokonać. Po prostu jeden przyjaciel zapragnął wręczyć dar innemu. A prezentem mogłaby równie dobrze być ciekawa księga lub butla wina. Niestety, poszukiwacze przygód zwykli obdarzać się bardziej praktycznymi darami. Hełm brał udział w wielu bitwach i zawsze pamiętano o jego skuteczności.
PARAMETRY:- Klasa Pancerza: bez zmian
- Rzuty obronne: +1
- Odporność na elektryczność: +20%
- Odporność na zimno: +20%
- Odporność na ogień: +20%
- Specjalne: chroni przed trafieniami krytycznymi
- Waga: 3
- Nie może używać: mag, bard, złodziej
- Miejsce: Lokacja 3100. Ogrzy mag Droth więżący sirinę Shoal.
- Komentarz: Hełm ten zapewnia postaci bonus do rzutów obronnych i dobre bonusy przeciw żywiołom. Obowiązkowo trzeba go mieć.
Hełm Baldurana
O słynnym Hełmie Baldurana, legendarnego założyciela Wrót Baldura, przez wiele lat mówiono, że dysponuje potężną ochronną magią. Właściwa natura tej magii, jednakże, nie została określona.
PARAMETRY:- Klasa Pancerza: +1
- Maksimum punktów życia: +5
- Rzuty obronne: +1
- TraK0: +1
- Specjalne: chroni przed trafieniami krytycznymi
- Waga: 1
- Nie może używać: mag, bard, złodziej
- Miejsce: Wrota Baldura. Hełm jest w na piętrze gospody "Hełm i płaszcz" za obrazem.
- Komentarz: Najlepszy hełm w grze. Daje takie bonusy, że na pewno będzie bardzo przydatny dla wojownika. Gorąco polecam.
Hełm Kiela
Jest to hełm Kiela Zabójcy Legionów, pierworodnego syna Durlaga Zabójcy Trolli i Klanowego Księcia w nieszczęsnej wieży swego ojca. Podobno osoba, która go nosi staje się odporna na strach zarówno magiczny, jak i naturalny.
PARAMETRY:- Klasa Pancerza: bez zmian
- Specjalne:
Chroni przed trafieniami krytycznymi
Chroni przed wszystkimi rodzajami paniki
Podnosi morale - Waga: 2
- Nie może używać: mag, bard, złodziej
- Miejsce: Wieża Durlaga. Na drugim piętrze podziemi, tron Kiela.
- Komentarz: Odporność na strach bywa dość przydatna jednak można go zastąpić zaklęciem "Przełamanie strachu". Więc nie jest to najlepszy hełm w grze i raczej nie warto go używać (jednakże tak samo jak w przypadku Hełmu Infrawizji można go dać postaci, która zostanie bez hełmu).
Hełm ochrony przed urokami
Jak to sugeruje jego nazwa, hełm ochrony przed urokami, chroni noszącą go osobę przed wszystkimi próbami manipulowania jej emocjami. W ramach zachowania ostrożności, niektóre grupy najemników wyposażają swoich ludzi w hełmy tego typu, aby zapobiec zakłóceniu wykonywanych przez nich obowiązków przez zewnętrzne wpływy.
PARAMETRY:- Klasa Pancerza: bez zmian
- Specjalne:
Chroni przed trafieniami krytycznymi
Nosząca go osoba jest odporna na uroki - Waga: 4
- Nie może używać: mag, bard, złodziej
- Komentarz: Ochrona przed urokami jest bardzo przydatna np. w czasie walki z Sirinami, które często posługują się zauroczeniem.
Hełm przeciwnego charakteru
Przeklęty hełm zmiany charakteru jest zaprawdę przerażającym przedmiotem. Jak sama nazwa wskazuje ma moc do zmiany fundamentalnych zasad etycznych, a nawet osobowości osoby, która ma nieszczęście go założyć. Przedmiot ten niszczy więzi rodzinne, przyjaźnie, całe miasta a nawet narody. Gdyby legiony zła kiedykolwiek zatknęły ją siłą na głowę przepełnionego dobrem Solaria, wszechświat, jaki znamy, spotkał by szybki i bolesny koniec.
PARAMETRY:- Klasa Pancerza: bez zmian
- Specjalne:
Chroni przed trafieniami krytycznymi
Charakter staje się przeciwny - Waga: 2
- Nie może używać: mag, bard, złodziej
- Miejsce: Nashkel. Na pierwszym piętrze posiadłości szlacheckiej, trzeba postraszyć Samanthę, a z szafy wyjdzie Jamie, po zabiciu go zostaje ten hełm.
- Komentarz: Hełm zmienia charakter na przeciwny. Jest to bardzo ciekawe, jednakże po jego ubraniu można go ściągnąć tylko za pomocą czaru "Zdjęcie klątwy".
Komentarze
Ten artykuł skomentowano 19 razy.
Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.
a co do helmu przeciwnego charakteru mam pytanie ide na to pietro do posiadlosci groze tej pannie i zabijam kolesia ale helm nie wypada jest jeszcze jakies inne miejsce gdzie jest ten helm??
a co do helmu przeciwnego charakteru mam pytanie ide na to pietro do posiadlosci groze tej pannie i zabijam kolesia ale helm nie wypada jest jeszcze jakies inne miejsce gdzie jest ten helm??
Gdzie można znaleźć ten hełm???
Gdzie można znaleźć ten hełm???
hełm przeciwnego charakteru można podobno znaleźć w wieży durlaga jeśli damy rade zabić upiornego rycerza za pierwszym razem gdy go widzimy (wtedy gdy pojawia sie na 1. piętrze i zabija przewodnika Ike) ciężko to zrobić bo mamy jakieś kilkia sekund na pozbawienie go około 140 pż. nie wiem czy bedzie miał ten hełm ale tak czytałem w solucji:)
hełm przeciwnego charakteru można podobno znaleźć w wieży durlaga jeśli damy rade zabić upiornego rycerza za pierwszym razem gdy go widzimy (wtedy gdy pojawia sie na 1. piętrze i zabija przewodnika Ike) ciężko to zrobić bo mamy jakieś kilkia sekund na pozbawienie go około 140 pż. nie wiem czy bedzie miał ten hełm ale tak czytałem w solucji:)
lion masz racje tego hełmu tam nie ma poszukam jeszcze w wieży durlaga
lion masz racje tego hełmu tam nie ma poszukam jeszcze w wieży durlaga
a gdzie jest helm ochrony przed urokami?? :| bo nie ma napisane
a gdzie jest helm ochrony przed urokami?? :| bo nie ma napisane
helmu ochrony przed urokami nie ma w podstawce, mozesz go przywolac cheatami, albo znalezc w modach ntotsc/dsotsc
helmu ochrony przed urokami nie ma w podstawce, mozesz go przywolac cheatami, albo znalezc w modach ntotsc/dsotsc
Hełm przeciwnego charakteru ma Upiór rycerz w wieży durlaga. Najlepiej potraktować go wilekim osłabieniem, potem uśpieniem, bądź rozkazem i już nie ucieknie.
Wielki o. ma chyba Shandelar.
Hełm przeciwnego charakteru ma Upiór rycerz w wieży durlaga. Najlepiej potraktować go wilekim osłabieniem, potem uśpieniem, bądź rozkazem i już nie ucieknie.
Wielki o. ma chyba Shandelar.
cóż.. mam BG1 z dodatkiem i niestety hełm przeciwnego charakteru nie wypada z tego kolesia z szafy.. będzie się trzeba pofatygować do wieży..
cóż.. mam BG1 z dodatkiem i niestety hełm przeciwnego charakteru nie wypada z tego kolesia z szafy.. będzie się trzeba pofatygować do wieży..
"BG" wale w upiora wielkim osłabienie to siada ale po rzuceniu uśpienia nic się nie dzieje piszę "rzut obronny przeciwko magii" co z tym zrobić walić do bólu udało mi się w niego posłać 1x WO i 3x Uśpienie i nic ciągle to samo co robić??? a czaru rozkaz nigdzie nie mogę znaleźć może ktoś wie gdzie to jest ??
"BG" wale w upiora wielkim osłabienie to siada ale po rzuceniu uśpienia nic się nie dzieje piszę "rzut obronny przeciwko magii" co z tym zrobić walić do bólu udało mi się w niego posłać 1x WO i 3x Uśpienie i nic ciągle to samo co robić??? a czaru rozkaz nigdzie nie mogę znaleźć może ktoś wie gdzie to jest ??
co do hełmu od jamiego to wypada losowo najlepiej zapisać grę przed zastraszeniem i robić to w kółko aż wypadnie z tego co gdzieś czytałem jest 1 albo 2% szans że on wypadnie po zabiciu ;] czyli bardzo żaddddddko to się dzieje ale się dzieje trzeba próbować.
Zapisywanie też stosuje gdy moja postać awansuje kilkanaście razy zapis i odczyt i mamy postać z największą możliwą ilością HP;]
co do hełmu od jamiego to wypada losowo najlepiej zapisać grę przed zastraszeniem i robić to w kółko aż wypadnie z tego co gdzieś czytałem jest 1 albo 2% szans że on wypadnie po zabiciu ;] czyli bardzo żaddddddko to się dzieje ale się dzieje trzeba próbować.
Zapisywanie też stosuje gdy moja postać awansuje kilkanaście razy zapis i odczyt i mamy postać z największą możliwą ilością HP;]
z tego powodu mój krasnolud na 7lvl ma 100HP ;] nieźle nie :D
z tego powodu mój krasnolud na 7lvl ma 100HP ;] nieźle nie :D
o jezu! zakochałam się! w Hełmie Balduranaa! <3
o jezu! zakochałam się! w Hełmie Balduranaa! <3
Hełm Przeciwnego Charakteru zostawia po sobie Upiorny Rycerz ale tylko przy pierwszym spotkaniu (jeśli wykupiło się wycieczkę turystyczną u Ike'a w Brodzie Ulgotha). Pojawia się wtedy na kilkanaście sekund, miota kilka kul ognia i znika. Ma około 300 pż. Jak go wtedy zabić:
- użyć na nim zwoju ochrony przed magią żeby nie zniknął
- albo rzucić na niego klosz Otiluke'a, nawalać pięściami i czaren ognista strzała, gdy klosz zniknie będzie miał 1 pż wystarczy go dobić
- zauroczyć turystów i przenieść poza główny hol, po czym rozstawić mnóstwo eksplodujących czaszek (chyba można rzucić je, potem odpocząć żeby rzucać ponownie i tak w kółko), jeśli będzie ich wystarczająco dużo Upiorny Rycerz sekundę po tym jak się pojawi
Poza Hełmem Przeciwnego Charakteru, Upiorny Rycerz zostawia jeszcze Pełną Zbroję Płytową +1 (najlepsza zbroja w grze, normalnie do zdobycia na samym końcu Bg1) i Pawęż +1
Hełm Przeciwnego Charakteru zostawia po sobie Upiorny Rycerz ale tylko przy pierwszym spotkaniu (jeśli wykupiło się wycieczkę turystyczną u Ike'a w Brodzie Ulgotha). Pojawia się wtedy na kilkanaście sekund, miota kilka kul ognia i znika. Ma około 300 pż. Jak go wtedy zabić:
- użyć na nim zwoju ochrony przed magią żeby nie zniknął
- albo rzucić na niego klosz Otiluke'a, nawalać pięściami i czaren ognista strzała, gdy klosz zniknie będzie miał 1 pż wystarczy go dobić
- zauroczyć turystów i przenieść poza główny hol, po czym rozstawić mnóstwo eksplodujących czaszek (chyba można rzucić je, potem odpocząć żeby rzucać ponownie i tak w kółko), jeśli będzie ich wystarczająco dużo Upiorny Rycerz sekundę po tym jak się pojawi
Poza Hełmem Przeciwnego Charakteru, Upiorny Rycerz zostawia jeszcze Pełną Zbroję Płytową +1 (najlepsza zbroja w grze, normalnie do zdobycia na samym końcu Bg1) i Pawęż +1
No nie powiedziałbym, że Hełmu Kiela nie warto używać...
Macie Puchar Durlaga? Tej samej postaci, która ma puchar, dajcie Hełm Kiela... Dalej chyba nie muszę już tłumaczyć. :)
No nie powiedziałbym, że Hełmu Kiela nie warto używać...
Macie Puchar Durlaga? Tej samej postaci, która ma puchar, dajcie Hełm Kiela... Dalej chyba nie muszę już tłumaczyć. :)
ravage, twój krasnolud na 7 lvl powinien mieć 105hp
Krasnolud na 1 lvl ma 15hp
2lvl ma 30hp
3lvl ma 45hp
4lvl ma 60hp
5lvl ma 75hp
6lvl ma 90hp
7lvl ma 105hp + hełm baldurana = 110hp, na 8 lvl woja masz 125hp.
ravage, twój krasnolud na 7 lvl powinien mieć 105hp
Krasnolud na 1 lvl ma 15hp
2lvl ma 30hp
3lvl ma 45hp
4lvl ma 60hp
5lvl ma 75hp
6lvl ma 90hp
7lvl ma 105hp + hełm baldurana = 110hp, na 8 lvl woja masz 125hp.
Czy jest możliwa zmiana charakteru magowi? Tym lub innym przedmiotem?
Czy jest możliwa zmiana charakteru magowi? Tym lub innym przedmiotem?
Czy da się jakoś sprawdzić w kodzie gry gdzie znajduje się hełm ochrony przed urokami? Tak się składa, że go mam, ale nie mogę sobie przypomnieć gdzie go znalazłem. Nie sądziłem, że teoretycznie jest dostępny tylko za pomocą kodów, a ja ich nie używałem. Z resztą wygląda inaczej niż na obrazku w opisie powyżej.
Czy da się jakoś sprawdzić w kodzie gry gdzie znajduje się hełm ochrony przed urokami? Tak się składa, że go mam, ale nie mogę sobie przypomnieć gdzie go znalazłem. Nie sądziłem, że teoretycznie jest dostępny tylko za pomocą kodów, a ja ich nie używałem. Z resztą wygląda inaczej niż na obrazku w opisie powyżej.
Sam sobie odpowiem, bo już wiem, gdzie można go znaleźć: hełm można kupić w Gospodzie Feldeposta. Nie jest on jednak normalnie dostępny w BG (ewentualnie z dodatkiem OzWM). "Przywraca" go mod Unfinished Business.
Sam sobie odpowiem, bo już wiem, gdzie można go znaleźć: hełm można kupić w Gospodzie Feldeposta. Nie jest on jednak normalnie dostępny w BG (ewentualnie z dodatkiem OzWM). "Przywraca" go mod Unfinished Business.
Cytat:
Czy da się jakoś sprawdzić w kodzie gry gdzie znajduje się hełm ochrony przed urokami?
Hełmy te mają Zjawy(Rycerze) w podziemiach Mostu Firewine, ale chyba niemożliwym jest ich zabić. Mają odporności - na 100%, wszystko, oprócz tucizny.
[cytat]Czy da się jakoś sprawdzić w kodzie gry gdzie znajduje się hełm ochrony przed urokami? [/cytat]
Hełmy te mają Zjawy(Rycerze) w podziemiach Mostu Firewine, ale chyba niemożliwym jest ich zabić. Mają odporności - na 100%, wszystko, oprócz tucizny.
Ten artykuł skomentowano 19 razy.
Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.