No i jesteśmy. Pierwsze poważne zadanie w tej grze stoi przed nami otworem. Trzeba dowiedzieć się, co tak naprawdę dzieje się w tych kopalniach. Rozejrzyjmy się więc najpierw trochę po okolicy, a dopiero później zbadajmy wnętrze kopalni.
Mapa lokacji
Przeciwnicy: | Psy bojowe, Ghasty, Koboldy, Wilki. |
Miejsca godne uwagi
Opis miejsc
- Skład - Jest to niewielki budynek, w którym niegdyś składowane były rzeczy przydatne podczas kopania. Teraz jest on jedynie domem dla trzech psów bojowych. Przeszukaj dobrze to pomieszczenie, ponieważ znajduje się tutaj mikstura leczenia oraz 33 sztuki złota.
- Golton - gnom torturowany przez koboldy (plus dla twórców gry za pomysłowość!) poprosi nas o pomoc w walce z tymi potworami. Za chwilę zjawi się czterech przedstawicieli tego gatunku i... (to chyba nie wymaga podpowiedzi).
- Prism - rzeźbiarz, który ukradł szmaragdy z Nashkel, jak się okazuje tylko po to, aby użyć ich do ukończenia posągu swojej ukochanej. Możemy w rozmowie z nim podać się za Szarego Wilka i siłą odebrać Prismowi klejnoty, ponieważ za nic w świecie nie będzie chciał z nami wracać do Nashkel. Za zabicie artysty otrzymamy 35 PD oraz dwa Szmaragdy, które ma przy sobie. Nie jest to jednak najlepsze rozwiązanie, ponieważ w ten sposób tracimy możliwość zdobycia bardzo cennej broni, którą Szary Wilk ma przy sobie. Należy więc Prismowi powiedzieć prawdę i pomóc mu w ukończeniu dzieła, ochraniając go przed słynnym łowcą nagród. Po chwili przybędzie Szary Wilk i rozpocznie się walka. Nie jest on zbyt wymagającym przeciwnikiem, należy razić go z dystansu, osłabiać magicznymi pociskami, a do przodu wysłać najlepszego wojownika (w końcu mamy przewagę 6 do 1). Warto spróbować kapłanem rzucić także czar Unieruchomienie osoby, jeśli przeciwnikowi nie wyjdzie rzut obronny, to już po nim. Jak uporamy się z Szarym Wilkiem otrzymamy 1.400 PD i zdobędziemy 102 sztuki złota, Zbroję skórzaną ćwiekowaną i Miecz długi +2 "Varscona", zadający dodatkowo +1 obrażeń od chłodu i będący jedną z najlepszych broni w grze. Dodatkowo za pomoc Prismowi w ukończeniu rzeźby otrzymamy 1.000 PD, a nasza reputacja wzrośnie o 1. Za moment z wyczerpania umrze Prism i możemy zabrać mu także dwa Szmaragdy i oddać Oublekowi w Nashkel. W nagrodę dostaniemy 300 sztuk złota i 200 PD.
- Skrytka - umiejscowiona w pniu starego drzewa (x-168, y-177), a w niej Różdżka zimna. Jest to bardzo dobra różdżka, jednak należy uważać przy jej użyciu, ponieważ może zamrozić nam przeciwnika w bryłę lodu i rozpadnie się on nam na kawałki wraz z całym ekwipunkiem, który posiada. Wówczas możemy bezpowrotnie utracić szansę na zdobycie cennych magicznych przedmiotów.
- Emerson - nadzorca kopalni, który chętnie pozwoli nam sprawdzić, co się dzieje na niższych poziomach kopalni.
- Wejście do kopalni - Jeśli porozmawiałeś już z Emersonem, to strażnicy powinni wpuścić cię do środka.
Komentarze
Ten artykuł skomentowano 14 razy.
Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.
Wędrowiec
Zamiast 200pd i 300sz mozna dostac 1500sz sprzedając te kamienie...
Wędrowiec
Na południe od Składu zaczepia nas Dolton (jeśli dobrze zapamiętałem) i opowiada o sytuacji w kopalni. W poblirzu kręci się Ghast (czyli 650 PD do przodu). Taki mały plusik ;)
Wędrowiec
Udało mi się znaleźć tutaj Śnieżnego Wilka, który na tych poziomach, które powinno się już mieć jest słabiutki. Zdzieramy z niego skórę i w sklepie w Nashkel dostajemy za nią 500 szt :D
Wędrowiec
można sprzedać kamory w sklepie z Nashkel za 1500 a później je ukraść złodziejem od kupca i skończyć Quest :)
Wędrowiec
Ja tu znalazłem 8 śnieżnych wilków OO
Wędrowiec
u mnie sie ostatnim razem jak grałembłąd robił że jak dostaniemy od prisma 1000pt dośw. to jak zapisze szybko i wczytam to dostaje kolejnego 1000
Wędrowiec
Taka ciekawostka, noca, kiedy pada śnieg, na południu lokacji można spotkać śnieżne wilki. A wiadomo że za skórkę tej bestyjki dostaniemy 500 szt. złota od sklepikarza w Nashkel.
Pozdrawiam wszystkich łowców przygód ;-)
mozna je spotkac tez w dzien kiedy snieg nie pada :P
Wędrowiec
Historia Prisma jest piękna, ale cholernie smutna. :<
Wędrowiec
2-a ciekawostka - w tej lokacji warto zdrzemnąć się kilkakrotnie - zazwyczaj wówczas budzą nas 2 śnieżne wilki, kilka takich drzemek i złoto tysiącami popłynie od sklepikarza w Nashkel
Mieszkaniec
Ale nie warto się zdrzemnąć mając Minca i quest odbicia Dynehair, takie przeciąganie czasu może spowodować że zabraknie nam czasu i Minsc nas zaatakuje.
Wędrowiec
A mi Prism nie umarł i musiałem go obrobić, żeby dostać szmaragdy:). Zachowanie go przy życiu nie daje bonusów, ale jaka satysfakcja:)
Wędrowiec
@Irion
Jak to możliwe, że nie umarł? Czy jest to losowe, jak w przypadku odczarowywania Melicampa? Chyba jeszcze mi się nie zdarzyło, żeby przeżył.
Mieszkaniec
W BG EE przed wejściem na tę lokację uaktywnia się quest z Dornem.
Ten artykuł skomentowano 14 razy.
Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.