Sztylet do rzucania
Typowy sztylet do rzucania ma spiczaste, zwykle obusieczne ostrze, w przeciwieństwie do noża, który jest jednosieczny i trochę krótszy niż sztylet. W przeciwieństwie do typowego sztyletu, ten ma mniejszą rękojeść i jest inaczej wyważony.
- PARAMETRY:
- Obrażenia: 1K4
- Typ obrażeń: pocisk (kłute)
- Waga: 1
- Opóźnienie: 2
- Rodzaj biegłości: lekkie miecze
- Typ broni: 1-ręczna
- Wymagana siła: 3
- Nie może używać: Kapłan
- Miejsce: Dostępny w większości sklepów. Można znaleźć przy ciałach wielu wrogów, a także w pojemnikach.
- Komentarz: Wersja sztyletu przeznaczona do walki na dystans. Zadaje niewielkie obrażenia, ma mały zasięg. Zupełnie nieprzydatny, każda inna broń dystansowa będzie lepsza.
Sztylet
Typowe sztylety posiadają ostro zakończone, dwusieczne ostrza, w odróżnieniu od zwykłych noży, które są jednosieczne i nieco krótsze.
- PARAMETRY:
- Obrażenia: 1K4
- Typ obrażeń: kłute
- Waga: 1
- Opóźnienie: 2
- Rodzaj biegłości: lekkie miecze
- Typ broni: 1-ręczna
- Wymagana siła: 3
- Nie może używać: Kapłan
- Miejsce: Dostępny w większości sklepów. Można znaleźć przy ciałach wielu wrogów, a także w pojemnikach.
- Komentarz: Broń przeznaczona głównie dla złodzieja, ew. dla maga. Niewielkie obrażenia sprawiają, że nie jest zbytnio użyteczna na pierwszej linii. Małe opóźnienie czyni przydatną w walce z wszelkiej maści magami, kapłanami itp. (szansa na szybkie przerwanie zaklęcia).
Sztylet +1
Typowy sztylet posiada ostro zakończone, dwusieczne ostrze - w odróżnieniu od noża, który jest jednosieczny i nieco krótszy niż sztylet.
- PARAMETRY:
- Obrażenia: 1K4 +1
- TraK0: +1
- Typ obrażeń: kłute
- Waga: 1
- Opóźnienie: 1
- Rodzaj biegłości: lekkie miecze
- Typ broni: 1-ręczna
- Wymagana siła: 3
- Nie może używać: Kapłan
- Miejsce:
1. Otrzymujemy od Fullera w nagrodę za przyniesienie bełtów (musimy mieć reputację 12 lub więcej).
2. Lokacja na północ od gospody Pod Pomocną Dłonią (AR1400), w legowisku ankhegów.
3. Bentley Lustrzany Cień (jedynie przy zwłokach, nie można ukraść).
4. Beregost. Do kupienia u Taeroma Grzmiącego Młota.
5. Ruiny szkoły Ulcastera.
6. Wrota Baldura, grupa magów na piętrze Czarodziejskich Rozmaitości.
7. Zamknięty dom w środkowej części Wrót Baldura (AR0700).
8. Jedna ze skrzyń w Spłonionej Syrenie.
9. Wschodnie Wrota Baldura (AR0800), gildia złodziei, Alatos 'Czarna Blizna' (jedynie przy zwłokach, nie można ukraść).
10. Południowe Wrota Baldura (AR1200). Vay-ya w Pochyłej Latarni. - Komentarz: Umagiczniona wersja sztyletu. Zadaje o jeden punkt obrażeń więcej, poprawia TraK0 o jeden i ma mniejsze opóźnienie. Plusem tej broni jest możliwość wczesnego jej zdobycia.
Sztylet +2 "Serce golema"
Nie zachowały się zapiski na temat twórcy tej broni, jednak jej historia może zostać prześledzona wśród złodziei i morderców do czasów sprzed początku Kalendarza Dolin. Jej ciemne ostrze zostało najwyraźniej wykute z metali, tworzących postać żelaznego golema. Nadały one temu sztyletowi wygląd tak ciemny, jak jego historia.
- PARAMETRY:
- Obrażenia: 1K4 + 2
- TraK0: +2
- Waga: 1
- Opóźnienie: 0
- Rodzaj biegłości: lekkie miecze
- Typ broni: 1-ręczna
- Nie może używać: Kapłan
- Miejsce:
1. Północno-wschodnie Wrota Baldura (AR0300). Ma go Marek, którego znajdziemy na piętrze gospody 'Spłoniona Syrena'.
2. Hentold w AR5000. - Komentarz: Kolejna wersja sztyletu. Tym razem premia do trafienia i obrażeń jest już trochę większa, a żeby zdobyć jeden z egzemplarzy wystarczy tylko odrobinę pobiegać.
Sztylet +2 Długi kieł "Grabarz"
Sztylet ten został odnaleziony stosunkowo niedawno przez poszukiwaczy przygód z południa i jego własności przez kilka lat pozostawały nieznane. W końcu jednak magiczne księgi ujawniły jego długą historię jako narzędzia wszelkiej maści zabójców. Został on wtedy nazwany "Grabarzem". Wkrótce potem został skradziony.
- PARAMETRY:
- Obrażenia: 1K6 +2
- TraK0: +2
- Typ obrażeń: kłute
- Waga: 2
- Opóźnienie: 0
- Rodzaj biegłości: lekkie miecze
- Typ broni: 1-ręczna
- Wymagana siła: 3
- Nie może używać: Kapłan
- Miejsce: Północno - wschodnie Wrota Baldura (AR0300), w 'Głębokich piwnicach'. Ma go jedno z zabójców, Krystin. Dostępny dopiero w VII rozdziale.
- Komentarz: Sztylet ten zadaje nieznacznie większe obrażenia niż 'Serce golema'. Na etapie gry, w którym go znajdujemy, będziemy już dysponować potężniejszym orężem.
Sztylet Jadu
Sztylet Jadu to niezwykła broń ceniona przez wszystkich zabójców Krain. Ten akurat wykonano dla Złodziei Cienia z Amnu. Przy każdym trafieniu, oręż wsącza jad w ciało ofiary. Na znaczne efekty tej trucizny nie trzeba czekać długo.
- PARAMETRY:
- Obrażenia: 1K4 + 2
- TraK0: +2
- Obrażenia od trucizny: 6 punktów na rundę, aż do 15 obrażeń
- Waga: 2
- Opóźnienie: 0
- Rodzaj biegłości: lekkie miecze
- Typ broni: 1-ręczna
- Nie może używać: Kapłan
- Miejsce: Beregost. Do kupienia u Taeroma Grzmiącego Młota.
- Komentarz: To jest już coś. Zdecydowanie, zaraz obok Krótkiego miecza ciosów w plecy, najlepsze lekkie ostrze w grze. Obrażenia od trucizny niezwykle przydatne, dodatkowo praktycznie uniemożliwiają przeciwnikowi rzucenie zaklęcia. Jedynym minusem jest dość wysoka cena. Zdecydowanie polecam.
Srebrny sztylet "Zguba likantropów"
Ten sztylet +1 daje premię +4, gdy jest użyty przeciwko likantropom. Wykuła go elfia łowczyni Dynala Złotoręka, która chciała wybawić swoją ojczyznę od szakalołaków. Została zabita przez plemię orków w Szarych Szczytach, gdy tropiła przywódcę szakalołaków.
- PARAMETRY:
- Obrażenia: 1K4+1 (+4 przeciw likantropom)
- TraK0: +1 (+4 przeciw likantropom)
- Typ obrażeń: kłute
- Waga: 1
- Opóźnienie: 2
- Rodzaj biegłości: lekkie miecze
- Typ broni: 1-ręczny
- Nie może używać: Kapłan
- Miejsce: Wyspa wilkołaków, wrak okrętu Baldurana.
- Komentarz: Sztylet użyteczny tylko na wyspie wilkołaków. Po jej opuszczeniu można go śmiało sprzedać.
Sztylet - Pożeracz Dusz
Ten sztylet ciąży w twej dłoni i sprawia wrażenie gorącego. Sam fakt, iż posiadasz go przy sobie budzi w tobie nieokreślony niepokój. Brylant osadzony w rękojeści świeci jakby wewnętrznym światłem jakiegoś rodzaju, jednak nie masz pojęcia, w jaki sposób kamień może być tak rozświetlony, a jednocześnie mieć w swym wnętrzu tak głęboką czerń.
- PARAMETRY:
- Obrażenia: 1K4
- Typ obrażeń: kłute
- Waga: 1
- Opóźnienie: 2
- Rodzaj biegłości: lekkie miecze
- Typ broni: 1-ręczna
- Wymagana siła: 3
- Nie może używać: Kapłan
- Miejsce: Wieża Durlaga, znajdujemy przy zwłokach Kambiona.
- Komentarz: O odzyskanie tego sztyletu prosi nas Hurgan Kamienne Ostrze (gospoda w Brodzie Ulgotha).
Sztylet Kylee
Typowe sztylety posiadają ostro zakończone, dwusieczne ostrza, w odróżnieniu od zwykłych noży, które są jednosieczne i nieco krótsze.
- PARAMETRY:
- Obrażenia: 1K4
- Typ obrażeń: kłute
- Waga: 1
- Opóźnienie: 2
- Rodzaj biegłości: lekkie miecze
- Typ broni: 1-ręczna
- Wymagana siła: 3
- Nie może używać: Kapłan
- Miejsce: I poziom kopalni Nashkel. Wręcza go nam górnik Dink.
- Komentarz: Sztylet ten należy oddać górnikowi Kylee (II poziom kopalni Nashkel). W nagrodę otrzymamy 200 PD i dowiemy się, że źródłem problemów w kopalni są koboldy.
Sztylet Nestera
Typowe sztylety posiadają ostro zakończone, dwusieczne ostrza, w odróżnieniu od zwykłych noży, które są jednosieczne i nieco krótsze.
- PARAMETRY:
- Obrażenia: 1K4
- Typ obrażeń: kłute
- Waga: 1
- Opóźnienie: 2
- Rodzaj biegłości: lekkie miecze
- Typ broni: 1-ręczna
- Wymagana siła: 3
- Nie może używać: Kapłan
- Miejsce: Most obok Wrót Baldura (AR0900). Przy ankhegu, w północno - wschodniej części lokacji.
- Komentarz: Sztylet należy oddać Quinnowi (dom w północno-zachodnich Wrotach Baldura). W nagrodę otrzymamy 950 PD i kamień szlachetny.
Krótki miecz
Krótkie miecze pojawiły się jako pierwsze w tej grupie broni. W najprostszych słowach, jest to sztylet o ostrzu tak długim, że nie może być dłużej traktowany jak sztylet. Termin "miecz krótki" nie istnieje w żadnych klasyfikacjach mieczy. Jednakże jest tu używany do opisania dwusiecznego ostrza o długości około 60 centymetrów. Czubki tych mieczy są zazwyczaj ostre, co czyni je doskonałymi do zadawania ran kłutych.
- PARAMETRY:
- Obrażenia: 1K6
- Typ obrażeń: kłute
- Waga: 3
- Opóźnienie: 3
- Rodzaj biegłości: lekkie miecze
- Typ broni: 1-ręczna
- Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag
- Miejsce: Dostępny w większości sklepów. Można znaleźć przy ciałach wielu wrogów, a także w pojemnikach.
- Komentarz: Zwykły krótki miecz. Przeciętna ilość zadawanych obrażeń czyni z niego broń niespecjalnie użyteczną, jedynym plusem może być małe opóźnienie. Przydatny jedynie na początku gry.
Krótki miecz +1
Krótkie miecze pojawiły się jako pierwsze w tej grupie broni. W najprostszych słowach, jest to sztylet o ostrzu tak długim, że nie może być dłużej traktowany jak sztylet. Termin "miecz krótki" nie istnieje w żadnych klasyfikacjach mieczy. Jednakże jest tu używany do opisania dwusiecznego ostrza o długości około 60 centymetrów. Czubki tych mieczy są zazwyczaj ostre, co czyni je doskonałymi do zadawania ran kłutych.
- PARAMETRY:
- Obrażenia: 1K6 + 1
- TraK0: +1
- Typ obrażeń: kłute
- Waga: 3
- Opóźnienie: 2
- Rodzaj biegłości: lekkie miecze
- Typ broni: 1-ręczna
- Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag
- Miejsce:
1. Beregost. Do kupienia u Taeroma Grzmiącego Młota.
2. Nashkel, zamknięta skrzynia w garnizonie.
3. Kopalnie Nashkel, skrzynia w komnacie Mulaheya.
4. Nashkel, zabójca Nimbul (rozdział III).
5. Wioska Xvartów (AR4700), handlarz Borda.
6. Obóz Bandytów, w jednej ze skrzyń.
7. Północne Wrota Baldura (AR0200). W jednym z domów, za wtargnięcie na teren posiadłości jego pana, atakuje nas Drelik. Tymże mieczem właśnie walczy.
8. Południowo - zachodnie Wrota Baldura (AR1100). W jednym z domów spotykamy grupę złodziei. Ich przywódczyni, Wiven, ma przy sobie ten miecz.
9. Południowe Wrota Baldura (AR1200). Gregor, syn Brunosa, w siedzibie Żelaznego Tronu (rozdział VII).
10. Wieża Durlaga, drugie piętro, poszukiwacz przygód Riggilo.
11. Wieża Durlaga, pierwszy poziom podziemi, Skąpstwo.
12. Wieża Durlaga, czwarty poziom podziemi, w skarbcu. - Komentarz: Umagiczniona wersja krótkiego miecza. Zadaje o jeden punkt obrażeń więcej, poprawia TraK0 o jeden i ma mniejsze opóźnienie. Można zdobyć już w Beregoście. Na początek polecam.
Miecz krótki +2: 'Gwiżdżący Miecz'
Pośród równin wschodniego Shaar żył mały człowieczek wzrostu krasnoluda. Był kowalem o duchu znacznie przewyższającym wzrost. Należał do wprawnych płatnerzy, ale jego prawdziwym darem była umiejętność gwizdania poruszających serce pieśni, po których nawet dorośli płakali niczym noworodki. Z człowieczkiem mile czas spędzał jedynie mag-samotnik - inni w niewielkim wzroście widzieli jedynie powód do śmiechu. Byli głusi na pieśń kowala i pełni uprzedzeń do niego. Ich drwiny z czasem przerodziły się w okrutne żarty, które zmusiły beztroskiego człowieczka do opuszczenia rodzinnego domu na zawsze. Zanim jednak kowal odszedł, wykuł dar dla swego jedynego przyjaciela - ten właśnie miecz, który czarodziej nasączył magią. Dlatego też broń cicho gwiżdże, kiedy zostanie wyjęta z pochwy. Nie minęło wiele czasu, gdy zdegustowany mag również opuścił miasteczko i z mieczem u boku wyruszył poszukiwać przygód.
- PARAMETRY:
- Obrażenia: 1K6 + 2
- TraK0: +2
- Typ obrażeń: kłute
- Waga: 2
- Opóźnienie: 1
- Rodzaj biegłości: lekkie miecze
- Typ broni: 1-ręczna
- Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag
- Miejsce: Lokacja, w której spotykamy Bassilusa (AR3700). Broń posiada Zargal, dowódca grupy hobgoblinów.
- Komentarz: Kolejna magiczna wersja krótkiego miecza. Tym razem premia do trafienia i obrażeń jest już trochę większa, a zdobycie go nie powinno nikomu sprawić większych problemów. Warto mieć.
Krótki miecz ciosów w plecy: 'Cieniste Ostrze'
Cieniste Ostrze wykuto z myślą o zabójcy - miało być doskonałym narzędziem. Każdy, kto zauważy, iż miecz różni się od innych podobnych sobie broni, poszukuje go. Niewielu jednak posiada to ostrze przez długi czas.
- PARAMETRY:
- Obrażenia: 1K6 + 3
- TraK0: +3
- Typ obrażeń: kłute
- Waga: 3
- Opóźnienie: 0
- Rodzaj biegłości: lekkie miecze
- Typ broni: 1-ręczna
- Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag
- Miejsce: Północno - wschodnie Wrota Baldura (AR0300), w 'Głębokich piwnicach'. Ma go jedno z zabójców, Slythe. Dostępny dopiero w VII rozdziale.
- Komentarz: Jedna z najlepszych broni w grze. Zwiększa obrażenia i TraK0 aż o trzy punkty. Jak sama nazwa wskazuje, idealny do ciosów w plecy (warto uzbroić weń złodzieja). Jedynym minusem jest to, że zdobywamy go bardzo późno. Mimo to zdecydowanie polecam.
Krótki miecz Perdue'a
Krótkie miecze pojawiły się jako pierwsze w tej grupie broni. W najprostszych słowach, jest to sztylet o ostrzu tak długim, że nie może być dłużej traktowany jak sztylet. Termin "miecz krótki" nie istnieje w żadnych klasyfikacjach mieczy. Jednakże jest tu używany do opisania dwusiecznego ostrza o długości około 60 centymetrów. Czubki tych mieczy są zazwyczaj ostre, co czyni je doskonałymi do zadawania ran kłutych.
- PARAMETRY:
- Obrażenia: 1K6
- Typ obrażeń: kłute
- Waga: 3
- Opóźnienie: 3
- Rodzaj biegłości: lekkie miecze
- Typ broni: 1-ręczna
- Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag
- Miejsce: Wysoki Żywopłot (AR3200), ma go jeden z gnolli.
- Komentarz: O odzyskanie tego miecza prosi nas niziołek Perdue (Beregost, Czerwony bukiet). W nagrodę otrzymujemy 500 PD i 50 szt. złota.
Księżycowe Ostrze
Tę potężną broń stworzyli płatnerze starożytnego Myth Drannor. Księżycowych ostrzy używano podczas długiego procesu wybierania władcy wyspy Evermeet. Księżycowe ostrze wybierało swego właściciela, a w przypadku tego miecza wybrańcem został elf Xan. Tylko on może używać tej broni - każda inna osoba nie zdoła jej podnieść. To Księżycowe ostrze zapewnia ochronę przed ogniem i modyfikuje klasę pancerza posiadacza.
- PARAMETRY:
- Obrażenia: 1K8 + 3
- TraK0: +3
- Typ obrażeń: sieczne
- Specjalne:
+1 do Klasy pancerza
+50% odporności na ogień - Waga: 4
- Opóźnienie: 5
- Rodzaj biegłości: lekkie miecze
- Typ broni: 1-ręczna
- Nie może używać: wszyscy, z wyjątkiem Xana
- Miejsce: Kopalnie Nashkel, skrzynia w komnacie Mulaheya.
- Komentarz: Byłby to niewątpliwie najlepszy lekki miecz w grze, jednak używany może być tylko przez Xana. A maga na pierwszą linię raczej nie poślemy, prawda? Reasumując - ładny, ale nie przyda się.