Mapa lokacji
Przeciwnicy: | Wilki, Worgi, Straszne wilki, Szkielety, Zombie, Ghule. |
Miejsca godne uwagi
Opis miejsc
- Bassilius - Nareszcie odnalazłeś tego nienormalnego złoczyńcę, który w każdym człowieku widzi swoją rodzinę i zamienia go w nieumarłego. Gdy podejdziesz do kamiennego kręgu, zobaczysz porozstawiane wszędzie szkielety, co świadczy o tym, że Bassilius miał ostatnio dużo pracy. Na początku pozostaną neutralne, dopiero gdy zaczniesz rozmowę z samym Bassiliusem, wszystkie rzucą się na ciebie. Nawet próba wyperswadowania mu, że jesteś jego ojcem, nie pomoże, bo i tak zakończy się walką. Nie jest to zbyt miłe, gdy 12 szkieletów uzbrojonych w kusze zaczyna strzelać niemiłosiernie, dlatego też należy wybić wszystkie szkielety zaraz przed rozmową z Bassiliusem. Wystarczy obejść dookoła kamienny krąg tak, aby szkielety cię zauważały, ale sam kapłan nie. Gdy wszystkich już wybijesz, podejdź do niego i pogadaj sobie. Walka z nim samym nie należy do trudnych, lecz rzuca on kilka niemiłych czarów, takich jak na przykład unieruchomienie. Aby temu zapobiec, można magiem rzucić na niego magiczny pocisk zaraz po tym, gdy on zacznie czarować, co będzie powodowało przerwanie jego zaklęcia.
Na koniec pamiętaj, aby zebrać rzeczy po Bassiliusie, a zwłaszcza jego znak. Opłaca się także pozbierać kusze, za które dostaje się około 17 sztuk złota.PORADA ( Koyot ) : Za pokonanie Basilusa otrzymamy 975 PD. Walki nie da się uniknąć, ale można sprawić, by Bassilus odesłał (zniszczył) wszystkie szkielety. Należy wybrać odpowiedzi #3, #1, #1 - do pokonania pozostanie wówczas sam szaleniec. Z interesujących przedmiotów, które ma przy sobie, należy zabrać Święty Symbol Bassilusa, Rękawice niezdarności oraz Młot bojowy +2 "Ashideena". Po odniesieniu symbolu do Świątyni Pieśni Poranka zostaniemy sowicie wynagrodzeni: 5.000 sztuk złota oraz 1.000 PD to zapłata współmierna do naszych czynów. - Banda Zergala - Jak to standardowo bywa w miejscach, gdzie żołnierzy nie ma, a podróżnicy muszą tędy przechodzić, stoi tu trzyosobowa grupa bandytów. Ich przywódcą jest Zergal - hobgoblin, który uważa się ze dobrego wojownika. Niestety, nie jest to prawda. Walka jest dość prosta, lecz jeśli nie możesz sobie poradzić, użyj taktyki "Na dochodzenie". Starcie to jest dość opłacalne, ponieważ Zergal ma przy sobie Krótki miecz +2 "Gwiżdżący Miecz", co jest niezłym cackiem jak na ten etap gry.
PORADA ( Koyot ) : Zargal jest wart 650 PD, a jego koledzy Geltik i Malkax tylko 165 PD. - Melicamp - Czegóż to podróżnicy spotkać nie mają okazji podczas tułania się po świecie? Gadający drób - tak, to prawda. Nie lekceważ go jednak, bo tak naprawdę jest to mag, który źle inkantował czar polimorfii i zamienił się w kurczaka. Jeśli posiadasz w drużynie maga z czarem rozproszenie magii, to możesz spróbować go odczarować, ale nie ma to większego sensu, ponieważ nie przyniesie żadnego efektu. Zgódź się za to zabrać go do Thalantyra, do Wysokiego Żywopłotu. Lokacja ta jest następna w kolejności po tej, w której jesteś. Jeżeli obszedłeś już dokładnie okolice kręgu Bassiliusa i zrobiłeś wszystko, co trzeba, udaj się do siedziby tajemniczego maga z Beregostu.
Na planszy tej może wystąpić pewien błąd. Otóż można tu spotkać wielokrotnie Biffa Niedouczonego, którego nie wiedzieć czemu gra kopiuje na całej lokacji. Nie da się z nim rozmawiać, ani go okraść. Ignorujcie go, ponieważ jest on tu tylko błędem. Jeśli zrobisz już wszystko na tej lokacji, to udaj się dalej na północ, do Wysokiego Żywopłotu.