Pozostały nam do zbadania jeszcze dwa obszary na południowy wschód od Gospody Pod Pomocna Dłonią. Najpierw udajemy się na mapę obfitującą w różnorodne gatunki pajęczaków.
Mapa lokacji
Przeciwnicy: | Pająki, Ettercapy, Tasloi. |
Miejsca godne uwagi
Opis miejsc
- Fahrington - Druid z Lasu Ostrych Kłów zwierzy się nam, że Tasloi ukradli mu magiczny zwój mądrości i uciekli na wschód, gdzie pewnikiem wpadł on w ręce Ettercapa. Poprosi o odzyskanie pergaminu proponując godziwe wynagrodzenie.
- Czerwoni Magowie z Thay - W pozostałościach jakiejś świątyni urządziła sobie kryjówkę czwórka czerwonych magów. Nie wiadomo co knują, w każdym razie natychmiast zechcą nas zabić jak tylko odkryjemy ich obecność. Jeśli jednak mamy Edwina w drużynie nie zostaniemy zaatakowani a magowie znikną szybko z tego miejsca. Walka jest dziecinnie łatwa, choć jest ich czterech, co na pierwszy rzut oka może stanowić mały problem. Rzucamy na nich równocześnie dwie kule ognia i pajęczynę, część zginie po tym podgrzaniu temperatury a pozostali stracą chęć do walki i wykończymy ich z dystansu. Nasze zdobycze będą następujące: Denak (1.200 PD), przywódca grupy ma 102 sztuki złota, 2 Mikstury uzdrowienia, Szatę ochrony przed elektrycznością i Pierścień energii: "Zwycięzca" (2K6 obrażeń bez rzutu obronnego);
Brendan (300 PD) ma 81 sztuk złota, Szatę ochrony przed chłodem i zwoje z czarami Tarcza oraz Płonące dłonie;
Diana (600 PD) w plecaku trzymała 81 sztuki złota, Szatę ochrony przed ogniem, zwoje z czarami: Ociemniałość i Płomienie Agannazara;
Lasala (300 PD) natomiast też 81 sztuk złota, Szatę ochrony przed chłodem, zwoje z czarami: Śliskość, Ochrona przed petryfikacją. - Ettercap - Ma zwój, którego poszukuje druid, jest on jednak przeklęty i nie ma sensu silić się na jego identyfikację. Zanosimy go do Fahringtona, za co otrzymamy 300 PD i... wręczony przed chwilą druidowy Przeklęty zwój otumanienia, po przeczytaniu którego zapewne nasza aura rozjaśnieje...
Jest to dość odludna lokacja, gdzie należy uważać jednak na pułapki znajdujące się w jej wschodniej części. Natrafimy na nie w pobliżu następujących miejsc: x-3901, y-1679; x-3579, y-1992; x-2880, y-1835. Są to punkty orientacyjne, pułapki są bardzo dłuuuugie i jeśli złodziej ich nie rozbroi wpadniemy w sidła pająków takich jak przenikające czy mieczowce, co skończy się dla nas tragicznie. Jak zwykle w walce z pająkami należy oczywiście pamiętać o trzymaniu pod ręką kilku buteleczek antidotum.