Baldur's Gate » Solucja
Lokacja nr 3500
Wreszcie czeka na nas prawdziwe wyzwanie - bazyliszki, stwory żywcem wyjęte z legendy, z którymi możemy stanąć oko w oko!
Mapa lokacji
Przeciwnicy: | Bazyliszki, Gibberlingi, Tasloi, Gnolle, Niedźwiedzie. |
Miejsca godne uwagi
Opis miejsc
- Shar-Teel - Feministyczna wojowniczka, która rzuci nam wyzwanie. Jeśli uda się ją pokonać naszemu najlepszemu wojownikowi, to z chęcią się do nas przyłączy. Niezła z niej pomoc, choć czasem trochę denerwujące są jej ciągłe teksty znieważające mężczyzn.
- Korax Ghul - Nieoczekiwanie ten Ghul chce do nas dołączyć i pomóc nam w walce! Jest on bardzo przydatny, ponieważ nie działa na niego wzrok bazyliszka i można postawić go na czele oddziału, aby jego właśnie atakowały bazyliszki, samemu zaś strzelać do nich z dystansu. Zwróci się on przeciwko nam dopiero wówczas, gdy nie pozostanie żaden bazyliszek na mapie.
- Tamah - Wojowniczka zaklęta w kamień przez bazyliszki. Przyda nam się zwój zamiany kamienia w ciało, aby ją odczarować (do nabycia w każdej świątyni). Jak już powróci do świata żywych i nie będziemy od niej chcieli nic w zamian za uratowanie jej, otrzymamy 300 PD i reputacja wzrośnie nam o 1. Jeżeli natomiast będziemy nalegać, aby zapłaciła nam w jakikolwiek sposób, w nagrodę otrzymamy na własność jej dom (ruderę) w pobliżu Beregostu i reputacja spadnie o 1 punkt. Nie warto więc być natrętnym w tej sytuacji.
- Mutamin - Szalony gnom zajmujący się sztuką tworzenia posągów przy pomocy bazyliszków! Trzeba mu to szybko wybić z głowy. Sam nie jest trudnym przeciwnikiem i salwa magicznych pocisków oraz strzał powali go na ziemię. Wspomaga go jednak bazyliszek większy i to taki za aż 7.000 PD oraz Bazyliszek mniejszy. Na bazyle posyłamy więc szkielety a sami wykańczamy gnoma. Za zabicie go otrzymamy 1.200 PD oraz 120 sztuk złota, 2 Mikstury uzdrowienia, Szatę łowcy przygód, zwoje z czarami Horror i Śmierdząca chmura.
- Poszukiwacze przygód - Kirian i jej towarzysze z Waterdeep są tak bezczelni, że aż proszą się o wysłanie ich na tamten świat, co z chęcią im umożliwimy. Doskonale sprawdzi się na nich taktyka zmasowanego ataku, są wśród nich bowiem wojownik/mag i wojownik/kapłan, którzy mogą narobić nieco szkody, jeśli szybko ich nie unicestwimy (unieruchomienie osoby + pajęczyna nie da im zbytnio pokazać swoich umiejętności). Za zwycięstwo w walce otrzymamy następującą ilość doświadczenia: Kirian - 900 PD, Baevin - 300 PD, Lindin - 600 PD i Peter - 1.200 PD oraz niezłe wyposażenie: Złoty Pas: "Złoty Pas Urnsta" (KP +3 przeciwko broniom siecznym), Zbroję płytową, 2 Miecze długie +1, Długi łuk, Morgensztern +1, Bransolety ochrony KP7, Strzały +1, Miksturę wchłaniania, Miksturę niewidzialności, Miksturę wybuchów, Olej wściekłego płomienia, zwoje z czarami: Infrawizja, Zauroczenie, Ochrona przed złem oraz nieco złota.
Jak już wyżej wskazałem, mamy niezłe wyzwanie na tej mapce - Bazyliszki. Są mniejsze (1.400 PD) i większe (4.000 PD), większe mają po prostu więcej punktów życia i są trochę mocniejsze w walce a poza tym niczym innym się nie różnią. Odwiecznym problemem jest ich wzrok, który zamienia w kamień. W jaki sposób je pokonać? Jest kilka rozwiązań. Po pierwsze wystarczy przyłączyć Ghula Koraxa i wystawić go na czoło drużyny, a będzie on atakowany jako pierwszy przez bazyliszki, reszta tymczasem swobodnie wali do nich z dystansu. Po drugie można kapłanem przywołać przy pomocy czaru animacja martwego kilka szkieletów i tak jak Koraxa puścić je przodem, samemu atakując tylko z dystansu. Szkielety też są bowiem odporne (jak wszystkie nieumarłe istoty) na wzrok bazyliszka. Można również próbować złodziejem ukrywać się w cieniu i atakować ciosem w plecy, jednakże jest to zbyt ryzykowne. Warto także w trakcie gry zbierać wszystkie zwoje z czarem drugiego poziomu Ochrona przed petryfikacją oraz Mikstury lustrzanych oczu i wykorzystać je na tym obszarze na jednego najlepszego wojownika, który w pojedynkę poradzi sobie wówczas z bazyliszkami. Myślę, że jest to wystarczająca ilość sposobów na pokonanie tych potworów i nie powinniście mieć z nimi już kłopotów...
Komentarze
Ten artykuł skomentowano 20 razy.
Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.
Szkoda ze Koraxa trzeba zabic. Moim zdaniem powinic zrobic wiecej NPC takich jak Korax. Urozmaicilo by to gre
Szkoda ze Koraxa trzeba zabic. Moim zdaniem powinic zrobic wiecej NPC takich jak Korax. Urozmaicilo by to gre
Chyba jeszcze zapomnieli dodac ze duze bazyliszki moga zatruc.
Chyba jeszcze zapomnieli dodac ze duze bazyliszki moga zatruc.
Koło Koraxa jest grupka gnolli jeden z nich ma jakąś dziwna strzałę.Nie wiem co to jeszcze jej nie zidentyfikowałem a wyglądem jest inna niż wszystkie
Koło Koraxa jest grupka gnolli jeden z nich ma jakąś dziwna strzałę.Nie wiem co to jeszcze jej nie zidentyfikowałem a wyglądem jest inna niż wszystkie
Ta strzala to strzala rozproszenia magii
Ta strzala to strzala rozproszenia magii
ochrona przed petryfikacją:D:D:D i żadnych problemów;]
ochrona przed petryfikacją:D:D:D i żadnych problemów;]
Kurcze, ja nie przyłączyłem Koraxa, i rozwaliłem te Bazyliszki bez problemu;)
Ale zgadzam się z Żelazko. powinni zrobić więcej takich NPC. Nudzi mi się już zauraczanie Płaszczem Algerona.
Kurcze, ja nie przyłączyłem Koraxa, i rozwaliłem te Bazyliszki bez problemu;)
Ale zgadzam się z Żelazko. powinni zrobić więcej takich NPC. Nudzi mi się już zauraczanie Płaszczem Algerona.
W tekście jest błąd, otóż za bazyliszki większe jest 7000 PD :)
W tekście jest błąd, otóż za bazyliszki większe jest 7000 PD :)
a co to jest za zwój z jakąś zagadką który ma jeden bazyliszek przy ciele? ja tam sprzedałem za 100 zł :)
a co to jest za zwój z jakąś zagadką który ma jeden bazyliszek przy ciele? ja tam sprzedałem za 100 zł :)
jaka zagadka?
jaka zagadka?
ten dom, który daje nam Tamah ajko nagrodę to ten opuszczony i zalany przez wodę, który mijaliśmy idąc z Beregost do Nashkel?
ten dom, który daje nam Tamah ajko nagrodę to ten opuszczony i zalany przez wodę, który mijaliśmy idąc z Beregost do Nashkel?
Dom o którym mowa, leży w lokacji południowej poniżej Beregostu prawie w całości zalany wodą. W sumie dziwię się autorowi, który wychwala wzrost reputacji, jeśli takowy zechcemy idziemy do świątyni, ale czasem jest to rzecz zbędna..
Dom o którym mowa, leży w lokacji południowej poniżej Beregostu prawie w całości zalany wodą. W sumie dziwię się autorowi, który wychwala wzrost reputacji, jeśli takowy zechcemy idziemy do świątyni, ale czasem jest to rzecz zbędna..
Jako ciekawostkę dodam, że w Neverwinter Nights, także jest Mutamin, który prowadzi gospodę.
Jako ciekawostkę dodam, że w Neverwinter Nights, także jest Mutamin, który prowadzi gospodę.
Po tej lokacji kręci się jeszcze sporo Meduz, ale mam dziwne wrażenie, że są one tworem BGT, a nie oryginalnego, niespatchowanego BG1 x)
Po tej lokacji kręci się jeszcze sporo Meduz, ale mam dziwne wrażenie, że są one tworem BGT, a nie oryginalnego, niespatchowanego BG1 x)
Ech, ta Shar-Teel , co mnie wyzwała na pojedynek, padła po dwóch ciosach :D W sumie i tak gram solo, ale trochę to smutne :D
Ech, ta Shar-Teel , co mnie wyzwała na pojedynek, padła po dwóch ciosach :D W sumie i tak gram solo, ale trochę to smutne :D
Shar-Teel nie chciała ze mną walczyć bo gram solo w/z ale kobietą, a ona z kobietami nie walczy :D
Shar-Teel nie chciała ze mną walczyć bo gram solo w/z ale kobietą, a ona z kobietami nie walczy :D
tamach - na najlepszego woja petryfikacja i na drużynę przyśpieszenie ruchów
poszukiwacze przygód-zabójcza chmura i nie żyją po 5 sekundach
i lokacja jest wtedy najlepsza w grze tyle doświadczenia dodatkowo :)
tamach - na najlepszego woja petryfikacja i na drużynę przyśpieszenie ruchów
poszukiwacze przygód-zabójcza chmura i nie żyją po 5 sekundach
i lokacja jest wtedy najlepsza w grze tyle doświadczenia dodatkowo :)
PRZEKLTA LOKALIZACJA
PRZEKLTA LOKALIZACJA
Mam pytanie. Czy Shar-Teel jest dobra w walce? Bo mam dylemat, czy przyłączać ją do drużyny. Ma zły charakter, a ja walczę raczej dobrą drużyną, no ale jeśli w boju się sprawdza, to może warto. Jak to z nią jest? :D
Mam pytanie. Czy Shar-Teel jest dobra w walce? Bo mam dylemat, czy przyłączać ją do drużyny. Ma zły charakter, a ja walczę raczej dobrą drużyną, no ale jeśli w boju się sprawdza, to może warto. Jak to z nią jest? :D
Oleńko, za większe bazyliszki jest 4.000, tylko za tego jednego przy tym gnomie jest 7.000.
Oleńko, za większe bazyliszki jest 4.000, tylko za tego jednego przy tym gnomie jest 7.000.
To dziwne, bo ja za każdego większego dostawałem 7 tys.
To dziwne, bo ja za każdego większego dostawałem 7 tys.
Ten artykuł skomentowano 20 razy.
Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.