Mapa lokacji
Miejsca godne uwagi
- Skrytka
- Sklep w Nashkel
- Gospoda Nashkel
- Berrun Ghastkil
- Świątynia Helma
- Garnizon
- Posiadłość
- Tawerna "Pod bekającym smokiem"
- Most
- Zamknięty dom
Opis miejsc
- Skrytka - Miejsce to jest kolejną skrytką w grze - czyli malutkim schowkiem ukrytym w najmniej oczekiwanym miejscu. Tym razem ktoś zostawił swoje skarby na grządce. Jej współrzędne to x=188, y=2746. W środku znajduje się niezłe cacko - Zbroja płytowa z ankhega oraz Perła
- Sklep w Nashkel - Jest to drugie miejsce w mieście, do jakiego powinieneś skierować swe kroki. Na pewno przez dotychczasową grę nazbierało się trochę ekwipunku, który warto byłoby sobie wymienić na pieniądze. Warto tu także kupić sobie Pawęż +1, który będzie ci służył przez długi czas gry, ponieważ lepszą tarczę nie szybko zdobędziesz.
PORADA ( Koyot ) : Sprzedawca zaproponuje nam dostarczanie Skór Śnieżnego Wilka. Warto sprzedawać je właśnie u niego, gdyż za każdą otrzymamy 500 sztuk złota. - Gospoda Nashkel - Można już przywyknąć, że gdzie się wejdzie, tam od razu ktoś z listem gończym zaczyna Cię atakować. Teraz jest nie inaczej - atakowany jesteś przez Neirę. Jest ona kapłanką, więc rzuca kilka czarów, które mogą denerwować (oplątanie, unieruchomienie). Wystarczy wysłać jedną postać do walki wręcz, a resztą atakować z dystansu. Sukces gwarantowany. Za zabicie jej otrzymasz 650 PD oraz kilka przydatnych przedmiotów, między którymi jest magiczny hełm Infrawizji.
- Berrun Ghastkil - Człowiek ten jest burmistrzem Nashkel i bardzo ważną postacią, ponieważ daje ci on jedno z najważniejszych zadań w grze, jakim jest oczyszczenie Kopalni Nashkel z koboldów i odkrycie, co się w niej dzieje. Nie radzę jednak iść tam tak od razu, ponieważ lepiej sobie jeszcze pochodzić po okolicznych lokacjach.
- Świątynia Helma - Jest to jedna z największych świątyń w tym rejonie. Widać, że Helm jest powszechnie czczony w tych rejonach. Sama świątynia prowadzona jest przez Nalina, który wspomni coś o niejakim Brage'u, który był kapitanem straży, lecz coś go opętało.
PORADA ( Koyot ) : We wschodniej części cmentarza, nieopodal Garnizonu, na jednym z nagrobków zawarto napis takiej treści: "Pod tym kamieniem, pod zwałami gliny spoczywa Mark D, młodzieniec który 23 dnia maja zaczął pracować nad językiem". Jeśli klikniemy na tym grobie pojawi się nagle mag - Daer'Ragh i ostrzeże nas, byśmy tego nie robili. Jeśli klikniemy drugi raz, pojawi się ponownie i zrobi to samo. Za trzecim razem jednak wścieknie się i zdradzi, że sfingował własną śmierć i będzie bardzo niezadowolony z naszej natarczywości. Natychmiast przywoła kilku Strażników Feniksa i zniknie. Na obecnym poziomie doświadczenia zostaniemy wręcz przez nich zmasakrowani. Możemy jednak wrócić tutaj i spróbować swoich sił pod koniec gry, kiedy będziemy bardzo mocni (7-8 poziom doświadczenia). Jest to jednak mało opłacalne. Walka jest piekielnie trudna, zabici Strażnicy wybuchają dodatkowo w kuli ognia, a za pokonanie każdego z nich otrzymujemy bagatela 100 PD (powinno być 10 razy tyle), przy okazji może zginąć tez kilku wieśniaków i zostaniemy dodatkowo zaatakowani przez Amnijskich Żołnierzy, co komplikuje życie. Ta walka służyć może tylko i wyłącznie sprawdzeniu swoich sił i jest przeznaczona dla zaawansowanych graczy. Strażnicy Feniksa nie pozostawiają po sobie żadnych przedmiotów. - Garnizon - Przed wejściem do garnizonu stoi gruby Oublek, który uzna cię za Szarego Wilka - łowcę nagród, który miał odnaleźć bandytę w okolicznych lasach. Będzie chciał wręczyć ci 200 sztuk złota za wykonanie zadania. Masz tu dwie opcje do wyboru - wziąć złoto i koniec lub powiedzieć, że się pomylił, przez co twoja reputacja wzrośnie o jeden. Ty wybieraj!
Przed samymi drzwiami stoi Minsc, który poprosi cię o pomoc w odbiciu jego wiedźmy z Twierdzy Gnolli. Będzie chciał się także przyłączyć do drużyny. Proponuję mu pozwolić, ponieważ jest bardzo dobrym łowcą oraz ma świetne teksty.
WEWNĄTRZ :
Wewnątrz nie ma niczego ciekawego. Zaczepi cię strażnik, poprosi, abyś wyszedł i koniec. W skrzyniach koło łóżek znajduje się kilka przedmiotów, w tym magiczny Krótki miecz +1, lecz jeśli otworzysz skrzynię, to nadejdą strażnicy.
- Posiadłość - Jest to dom najbogatszej rodziny w Nashkel. Po wejściu zaczepi cię Szlachcic i powie, że wychodzi w ważnej sprawie, i że ma cię tu nie być, gdy wróci. Oczywiście kto by tam go słuchał. W pokoju na wschód na półkach znajdują się trzy zwoje z czarami: Magiczny Pocisk, Tarcza i Zamrażający Dotyk. Jeśli masz maga w drużynie, to możesz go nauczyć tych czarów, a jeśli nie, to je sprzedaj.
PORADA ( Koyot ) : Na piętrze w sypialni spotkamy Samanthę. Jeśli ją przestraszymy, zawoła na pomoc swojego kochanka. Z szafy wyjdzie niejaki Jamie i nas zaatakuje. Za zabicie go otrzymamy 65 PD, poza tym w jednej z szafek znajduje się Mikstura Niewidzialności. - Tawerna "Pod bekającym smokiem" - Każda mieścina ma swoją tawernę, więc i Nashkel gorsze być nie może. Ta tawerna to raczej speluna, gdzie okoliczne męty spijają ostatki ohydztwa, jakie tu podają. W zaciszu tym jednak znajduje się osoba znana w całych krainach, od Rashemanu po Halruai. Mowa tu o Volohamptonie Gadearn, zwanym po prostu Volo. Znany jest on ze swej zdolności do opowiadania oraz bycia w miejscach najbardziej wartych odwiedzenia. Tym razem dowiedział się on o trudnościach z żelazem oraz o sprawie z Bragem. Jeśli zapytasz się go, opowie ci on te historie, ale nie jest to nic, o czym byś nie wiedział.
- Most - Nie wiedzieć czemu, ale miejsce to wybrał sobie do stania niejaki Edwin. Nie wiadomo też, czy jego dziwne zachowanie spowodowane jest latami magicznych studiów, czy po prostu niską mądrością. Edwin z nikomu niewiadomych powodów prosi Cię, abyś odnalazł i zabił Dynaheir - jego zdaniem złą wiedźmę. Można go pytać, ile się chce, ale nie powie, czemu, oraz co może dać w zamian za wykonanie zadania. Jeśli się zgodzisz, przyłączy się on do Ciebie. Nadmienię także, że jest on chyba najlepszym magiem w grze, lecz niestety ma on zły charakter.
Co do wykonania zadania to powiem, że Dynaheir jest właśnie wiedźmą Minsca i znajduje się w Twierdzy Gnolli.
Mówi się, że przypadki chodzą parami, ja raczej powiedziałbym - nienormalni chodzą parami. Zaraz po przejściu mostu stoi Noober - jegomość, który naaaaprawdę lubi mówić. Będzie on Ciebie ciągle zaczepiał, wygadując głupoty. Przez pierwsze dziesięć razy jeszcze można wytrzymać, ale później człowieka uzbrojonego w miecz może zdenerwować. Jednak powstrzymaj się. Jeśli wytrzymasz pewien (długi) czas, to powie ci on, że skończyły mu się tematy do rozmowy i pójdzie sobie, a ty otrzymasz 400 PD. Pamiętaj jednak, że trzeba dość długo czekać. W pewnym momencie zacznie on już mówić tylko "I co teraz?", ale nie martw się - wreszcie da sobie spokój.
- Zamknięty dom - W małym zamkniętym domku na wschodzie Nashkel pomiędzy stawem a rzeką, możemy młodej kobiecie zaoferować pomoc w odnalezieniu jej męża Józefa, który jest górnikiem w kopalniach Nashkel i od pewnego czasu nie ma od niego żadnych wieści. Nosi na palcu Pierścień z nefrytem. Ten pierścień znajdziemy zaraz po wejściu na 3. poziom Kopalni Nashkel.
Na koniec dodam, że Nashkel jest kolejnym miastem, a raczej wsią, w której można nieźle zarobić z kradzieży. Sami strażnicy kręcący się po ulicach są łatwym celem. Każdy posiada około 35 sztuk złota oraz długi łuk. Gdy wypełnisz wszystkie zadania, twoim celem staje się kopalnia Nashkel, lecz aby tam iść, trzeba nabić sobie kilka poziomów, co można osiągnąć głównie dzięki mordowaniu pałętających się gdzieniegdzie Orków, Goblinów, Hobgoblinów, Orogów itd. Proponuje iść trochę zachód od Nashkel.