Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Baldur's Gate • Negatywne efekty • INSIMILION

    Baldur's Gate


    Negatywne efekty

    Działy gier » Baldur's Gate » Opisy
    Autor: Yeslick
    Utworzono: 08.04.2009
    Aktualizacja: 27.10.2009

    Efekty wpływające na podstawowe akcje

    Efekty zmęczenia

    Twoi bohaterowie muszą od czasu do czasu odpoczywać - by zapamiętać czary oraz odzyskać siły. Kiedy zaczną narzekać, że są zmęczeni, rozważnie będzie się zatrzymać i rozbić obóz. Warto zajrzeć również do ekranów czarów wszystkich magów i kapłanów, wybrać zaklęcia,które mają zapamiętać, a potem kliknąć ikonę „Odpoczynek”. Wtedy rozpocznie się ośmiogodzinny sen, a jeśli nie zostanie on przerwany, drużyna obudzi się odświeżona. Ponadto, ranni odzyskają część punktów życia. Po odpoczynku bohaterowie będą przez 24 godziny czasu gry (2 godziny czasu rzeczywistego) działać na najwyższychobrotach. Potem znów zaczną narzekać, a na każde 4 godziny czasu przekraczającego pierwsze 24 otrzymają modyfikator -1 do szczęścia (-1 do wszystkich rzutów). Gdy tylko odpocťdlC wszystkie ujemne modyfikatory znikną.

    Uwaga: Bohaterowie odpoczywający w wynajętych w gospodzie pokojach będą odzyskiwać punkty życia, których ilość zależna jest od jakości wynajętej komnaty.

    Efekty przeciążenia

    Każdy bohater ma w ekwipunku określoną ilość wolnych miejsc na przedmioty. Od siły zależy, jak wielki ciężar postać jest w stanie unieść. W momencie przeciążenia postać porusza się niezgrabnie i ślamazarnie. Przeciążenie nie rzutuje bezpośrednio na walkę, ponieważ nie obniża modyfikatorów (jedynie prędkości poruszania). Jednak praktycznie nigdy nie zdarza się nikomu walczyć będąc przeciążonym, więc nie ma problemu.

    Wartość Udźwig
    35
    415
    515
    630
    730
    850
    950
    1070
    1170
    1290
    1390
    14120
    15120
    16150
    17170
    18200
    18/01-50220
    18/51-75250
    18/76-90280
    18/91-99320
    18/00400
    19500
    20600
    21700
    22800
    231000
    241200
    251600


    Efekty odurzenia

    Każda lepsza gospoda oferuje alkohol, którego nadmierne wypicie oczywiście wpłynie na funkcjonowanie twojego bohatera. Napoje zwiększają morale, ale wiążą się z utratą skuteczności, co z pewnością nie będzie ci na rękę. Ilość alkoholu, jaką postać może wypić, zależy od jej kondycji, ale odzyskiwanie przytomności zostało ujednolicone. Bohater o kondycji 3 poczuje się nieco oszołomiony już po jednym kieliszku. Bez względu jednak na ilość wypitego alkoholu, wszystkie efekty miną po dobrze przespanej nocy.

    Efekty trucizn

    Trucizny to nazbyt częste niebezpieczeństwo, któremu bohaterom przychodzi stawić czoło. Ugryzienia, użądlenia, zabójcze trucizny, zatrute wina i zepsute jedzenie - o wszystko to postarają się wrodzy postaciom czarodzieje, źli zabójcy, dziwaczne potwory i niekompetentniszynkarze. Na szczęście istnieje wiele sposobów na pozbycie się trucizny z organizmu. Są czary, które opóźniają moment zadziałania jadu, dzięki czemu bohater ma szansę znaleźć pomoc. Są również zaklęcia (mikstury oczywiście też), które w ogóle negują efekty trucizn (np. „uzdrowienie”). Warto zauważyć, że czar „leczenie” nie ma wpływu na działanie trucizn.




    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 7 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    MarszaL
     

    Wędrowiec
    Temat: \"Bez względu jednak na ilo...
    Dodany: 05.12.2009 o 21:37  

    "Bez względu jednak na ilość wypitego alkoholu, wszystkie efekty miną po dobrze przespanej nocy."...Ah,szkoda,że tak nie ma w prawdziwym życiu... :P

    adrian23
     

    Wędrowiec
    Temat: Byłoby za dobrze :D
    Dodany: 13.03.2010 o 19:54  

    Byłoby za dobrze :D

      
     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 15
    Temat: nie no, efekt odurzenia mni...
    Dodany: 23.10.2011 o 10:57  

    nie no, efekt odurzenia mnie rozwala :D "Bohater o kondycji 3 poczuje się nieco oszołomiony już po jednym kieliszku..." jeeeezu, jest ktoś w ogóle w tej grze, co ma kondychę 3?! ;o ja bym takiego szerokim łukiem omijała, bo taki jakiś bezużyteczny by był... ;p

    Orlparr
     

    Wędrowiec
    Temat: @NightfallMi by nie przeszk...
    Dodany: 22.07.2012 o 16:22  

    @Nightfall

    Mi by nie przeszkadzała gra solo magiem z kondycją 3 :P

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 6
    Temat: @Orlparr: Prawdopodobnie by...
    Dodany: 15.08.2012 o 10:39  

    @Orlparr: Prawdopodobnie byś zginął w zasadzce Sarevoka, w której ginie Gorion. Zabiłaby cię ta ognista strzała, która zadaje 1pkt. obrażeń.

    trqq
     

    Wędrowiec
    Temat: nie prawda. minimalna ilość...
    Dodany: 13.01.2013 o 0:29  

    nie prawda. minimalna ilość życia u postaci to 2hp, także nie zabiłaby (chyba, że na szaleńczym...)

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 4
    Temat: \"odpocťdlC\" - wkradł s...
    Dodany: 12.08.2016 o 5:45  

    "odpocťdlC" - wkradł się mały błąd ;)



    Ten artykuł skomentowano 7 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw