Efekty wpływające na podstawowe akcje
Efekty zmęczenia
Twoi bohaterowie muszą od czasu do czasu odpoczywać - by zapamiętać czary oraz odzyskać siły. Kiedy zaczną narzekać, że są zmęczeni, rozważnie będzie się zatrzymać i rozbić obóz. Warto zajrzeć również do ekranów czarów wszystkich magów i kapłanów, wybrać zaklęcia,które mają zapamiętać, a potem kliknąć ikonę „Odpoczynek”. Wtedy rozpocznie się ośmiogodzinny sen, a jeśli nie zostanie on przerwany, drużyna obudzi się odświeżona. Ponadto, ranni odzyskają część punktów życia. Po odpoczynku bohaterowie będą przez 24 godziny czasu gry (2 godziny czasu rzeczywistego) działać na najwyższychobrotach. Potem znów zaczną narzekać, a na każde 4 godziny czasu przekraczającego pierwsze 24 otrzymają modyfikator -1 do szczęścia (-1 do wszystkich rzutów). Gdy tylko odpoc ťdlC wszystkie ujemne modyfikatory znikną.
Uwaga: Bohaterowie odpoczywający w wynajętych w gospodzie pokojach będą odzyskiwać punkty życia, których ilość zależna jest od jakości wynajętej komnaty.
Efekty przeciążenia
Każdy bohater ma w ekwipunku określoną ilość wolnych miejsc na przedmioty. Od siły zależy, jak wielki ciężar postać jest w stanie unieść. W momencie przeciążenia postać porusza się niezgrabnie i ślamazarnie. Przeciążenie nie rzutuje bezpośrednio na walkę, ponieważ nie obniża modyfikatorów (jedynie prędkości poruszania). Jednak praktycznie nigdy nie zdarza się nikomu walczyć będąc przeciążonym, więc nie ma problemu.
Wartość | Udźwig |
3 | 5 |
4 | 15 |
5 | 15 |
6 | 30 |
7 | 30 |
8 | 50 |
9 | 50 |
10 | 70 |
11 | 70 |
12 | 90 |
13 | 90 |
14 | 120 |
15 | 120 |
16 | 150 |
17 | 170 |
18 | 200 |
18/01-50 | 220 |
18/51-75 | 250 |
18/76-90 | 280 |
18/91-99 | 320 |
18/00 | 400 |
19 | 500 |
20 | 600 |
21 | 700 |
22 | 800 |
23 | 1000 |
24 | 1200 |
25 | 1600 |
Efekty odurzenia
Każda lepsza gospoda oferuje alkohol, którego nadmierne wypicie oczywiście wpłynie na funkcjonowanie twojego bohatera. Napoje zwiększają morale, ale wiążą się z utratą skuteczności, co z pewnością nie będzie ci na rękę. Ilość alkoholu, jaką postać może wypić, zależy od jej kondycji, ale odzyskiwanie przytomności zostało ujednolicone. Bohater o kondycji 3 poczuje się nieco oszołomiony już po jednym kieliszku. Bez względu jednak na ilość wypitego alkoholu, wszystkie efekty miną po dobrze przespanej nocy.
Efekty trucizn
Trucizny to nazbyt częste niebezpieczeństwo, któremu bohaterom przychodzi stawić czoło. Ugryzienia, użądlenia, zabójcze trucizny, zatrute wina i zepsute jedzenie - o wszystko to postarają się wrodzy postaciom czarodzieje, źli zabójcy, dziwaczne potwory i niekompetentniszynkarze. Na szczęście istnieje wiele sposobów na pozbycie się trucizny z organizmu. Są czary, które opóźniają moment zadziałania jadu, dzięki czemu bohater ma szansę znaleźć pomoc. Są również zaklęcia (mikstury oczywiście też), które w ogóle negują efekty trucizn (np. „uzdrowienie”). Warto zauważyć, że czar „leczenie” nie ma wpływu na działanie trucizn.