Pierścień
Pierścienie noszone są na palcach i bardzo często mają własności magiczne. Na każdej dłoni można nosić jeden pierścień.
Cena: 10
Pierścień tańczącego płomienia
Pierścienie noszone są na palcach i bardzo często mają własności magiczne. Na każdej dłoni można nosić jeden pierścień.
Cena: 125
Pierścień z anielską skórą
Pierścienie noszone są na palcach i bardzo często mają własności magiczne. Na każdej dłoni można nosić jeden pierścień.
Cena: 100
Pierścień z jadeitem
Pierścienie noszone są na palcach i bardzo często mają własności magiczne. Na każdej dłoni można nosić jeden pierścień.
Cena: 80
Pierścień z nefrytem
Pierścienie noszone są na palcach i bardzo często mają własności magiczne. Na każdej dłoni można nosić jeden pierścień.
Cena: 10
Pierścień z ognistym opalem
Pierścienie noszone są na palcach i bardzo często mają własności magiczne. Na każdej dłoni można nosić jeden pierścień.
Cena: 500
Pierścień z onyksem
Pierścienie noszone są na palcach i bardzo często mają własności magiczne. Na każdej dłoni można nosić jeden pierścień.
Cena: 50
Srebrny pierścień
Pierścienie noszone są na palcach i bardzo często mają własności magiczne. Na każdej dłoni można nosić jeden pierścień.
Cena: 5
Złoty pierścień
Pierścienie noszone są na palcach i bardzo często mają własności magiczne. Na każdej dłoni można nosić jeden pierścień.
Cena: 40
Magiczne
Pierścień czarów "Wieczna Pamięć"
Dawno temu wielki czarodziej z Amn ponoć rzucił wyzwanie ograniczeniom magicznej sztuki, które nałożyła Mystra. Legendy powiadają, iż był on w stanie rzucać zaklęcia bez konieczności zapamiętywania ich. W końcu odkryto, iż jego moc pochodzi z kilku magicznych pierścieni, które własnoręcznie wykonał. Jego opowieści o "wiecznej pamięci" były jedynie żartami, ale i tak pierścienie pozostają jednymi z najbardziej poszukiwanych skarbów.
- PARAMETRY:
- Specjalne: podwaja liczbę czarów 1 poziomu do zapamiętania
- Może używać: mag
- Miejsce:
Wrota Baldura. Mag Sunin w domu na południowym zachodzie.
Pomocna Dłoń. Ukryty pod drzewem. - Komentarz: Bardzo dobry pierścień dla magów (tylko oni mogą go używać). Dzięki niemu można zapamiętać dwa razy więcej czarów z pierwszego poziomu (np. Magiczny Pocisk czy Identyfikacja). W grze możesz znaleźć aż dwa takie pierścienie, a gdy dasz je jednej postaci, to będzie mogła zapamiętać nawet do 20 zaklęć z tego poziomu! Tyle Magicznych Pocisków zawsze się przyda, gdyż jest to podstawowy czar ofensywny w tej grze.
Pierścień Druida
Dawno temu wielki czarodziej z Amn ponoć rzucił wyzwanie ograniczeniom magicznej sztuki, które nałożyła Mystra. Legendy powiadają, iż był on w stanie rzucać zaklęcia bez konieczności zapamiętywania ich. W końcu odkryto, iż jego moc pochodzi z kilku magicznych pierścieni, które własnoręcznie wykonał. Jego opowieści o "wiecznej pamięci" były jedynie żartami, ale i tak pierścienie pozostają jednymi z najbardziej poszukiwanych skarbów.
- PARAMETRY:
- Specjalne: zauroczenie zwierzęcia
- Zasięg: 13 m
- Obszar: 1 zwierzę
- Czas działania: 10 tur
- Miejsce: Knieja Otulisko. Senyiad, z którym walczymy jeśli staniemy po stronie Aldetha.
- Komentarz: Bezużyteczny pierścień. Zauroczenie zwierzęcia to bardzo słaby czar, który raczej nam się nie przyda, chociażby, dlatego że zwierzę może wykonać rzut obronny. Polecałbym go raczej spieniężyć, lub od biedy dać komuś, kto nie ma pierścienia.
Pierścień energii "Zwycięzca"
Ta broń - wykonana przez magów mrocznych elfów ze Świata Mroku - rozwiązała spór między dwoma rywalizującymi ze sobą domami. Każdy walczący mógł wykorzystać jeden magiczny przedmiot podczas starcia. Ten pierścień został wykorzystany przez zwycięzcę, który jednak nigdy go nawet nie dotknął. Miał go zaś na palcu jego sługa, który z tłumu zaatakował przeciwnika od tyłu. Wszyscy świadkowie zgodzili się, że była to błyskotliwa interpretacja reguł.
- PARAMETRY:
- Obrażenia: 2k6 (bez obrony)
- Zasięg: 40 m
- Obszar: 1 istota
- Miejsce: Lokacja 3000. Grupa Czerwonych Magów.
- Komentarz: Pierścień ten potrafi zadawać obrażenia wskazanej przez nas osobie. Jest nawet dobry, ale raczej na początku gry. Przeciwnicy nie mogą wykonać rzutu obronnego, więc na pewno dostaną kilka obrażeń. Jednakże w późniejszych rozdziałach są już na tyle mocni, że te 2k6 obrażeń nie wyrządzi im dużo szkód.
Pierścień infrawizji "Laska Ślepego"
Kupcy obawiają się ryzyka związanego z handlem z mrocznymi elfami z Wielkiej Rozpadliny; te pierścienie pomagają im poruszać się po podziemiach.
- PARAMETRY:
- Specjalne: zapewnia noszącemu infrawizję na odległość 40 m
- Miejsce:
Naskhel. Ma go zabójca Nimbul.
Jarmark. Pierścień można kupić w jednym z namiotów. - Komentarz: Infrawizja nie ma praktycznego zastosowania w tej grze, więc pierścień jest raczej nieprzydatny. Możesz go sprzedać lub ewentualnie dać, ludzkiemu członkowi drużyny (inne rasy posiadają wrodzoną infrawizję).
Pierścień niewidzialności "Pierścień Piaskowego Złodzieja"
Ten pierścień, znajdujący się przez niemal pokolenie w posiadaniu pewnego mistrza złodziei, był wiele razy używany na targach Waterdeep. Korzystający z mocy pierścienia łotrzyk pracował nad tłumem w jasnym świetle dnia i ukradł szlachetnie urodzonym niezliczone ilości sakiewek, zastępując je woreczkami z piaskiem, dzięki czemu kradzież przez pewien czas pozostawała niezauważona. Personaliów złodzieja nigdy nie odkryto, ale przylgnęło do niego, głośno przeklinane, miano "Piaskowy Złodziej". Powiadają, że teraz przeszedł on na emeryturę i żyje pośród szlachty, którą niegdyś okradał.
- PARAMETRY:
- Specjalne: noszący pierścień pozostaje niewidzialny dopóki nie zaatakuje
- Miejsce:
Naskhel. Ma go zabójca Nimbul.
Jarmark. Można kupić w jednym z namiotów. - Komentarz: Opis jest błędny, gdyż, aby stać się niewidzialny trzeba użyć mocy przedmiotu (1 ładunek dziennie). Poza tym jest to bardzo dobry pierścień zwłaszcza dla złodziei, dzięki któremu mogą oni stać się niewidziani podczas walki (i zadać cios w plecy) lub, gdy w drużynie nie mamy złodzieja a chcemy zbadać nieznany nam obszar.
Pierścień ochrony +1 "Pierścień Książąt"
Ten pierścień i kilka jemu podobnych wykonano po to, by chroniły synów króla Castter De'wessa; nie wiadomo jednak, kto nasączył je magią. Historyczne zapiski mówią, iż pierścienie pozostawały w rodzinie przez co najmniej 13 pokoleń, ale ich liczba powoli malała, aż w końcu zostań tylko jeden. Wielu wini za to wrogość pomiędzy królem i rodem twórcy pierścieni.
- PARAMETRY:
- Klasa pancerza: +1
- Rzuty obronne: +1
- Miejsce:
Podziemne Miasto. Dwa takie pierścienie mają zabójcy wysłani by zabić Sarevoka.
Wieża Durlaga. Leży pod płytką chodnikową w piwnicy Wieży Durlaga.
Candlekeep. Na 6 piętrze w cytadeli leży w jednej ze skrzyń.
Lokacja 2800. Ukryty w skale. Położenie: x - 1004, y - 1114.
Beregost. W jednym z domów Mirianna oczekuje wieści od swego męża. Idź do lokacji 3800, zabij ogrilliony i zabierz z ich ciał wiadomość. Po oddaniu listu kobiecie dostaniemy ten pierścień.
Beregost. W Gospodzie Feldeposta na piętrze znajduje się Tranzig, który posiada ten pierścień.
Candlekeep. Na 2 piętrze podejdzie do nas Koveras podający się za przyjaciela Goriona i będzie chciał nam dać ten pierścień. Pierścień ten nazywa się "Pierścieniem Koverasa", jednak jest takim samym jak wszystkie inne. - Komentarz: Podstawowy pierścień w grze. Ma tylko jedną wadę: gdy go ubierzesz, nie możesz nosić innych magicznych przedmiotów. Z początku ten pierścień może być pożyteczny, gdyż nie mamy innych magicznych przedmiotów, które nie pozwolą nam go ubrać. Jednakże w późniejszym etapie gry znajdziemy na tyle dobre tarcze, zbroje, hełmy, że ten pierścień nie będzie nam już potrzebny i będziemy go mogli spokojnie zastąpić jakimś innym.
Pierścień ochrony +2 "Pierścień Strażnika"
Strażnik był nieśmiertelnym wartownikiem, mającym chronić grobowiec, w którym złożono ciało księżniczki Akanal. Przez millennia szacunek dla miejsca pochówku wyparował z pamięci królewskiej rodziny, i wielu poszukiwaczy przygód próbowało szczęścia w starciu ze Strażnikiem. Oczywistym było, że w końcu zostanie pokonany, a kiedy tak się stało, pierścień był jednym z wielu skarbów wyniesionych z grobowca przez zwycięzcę.
- PARAMETRY:
- Klasa pancerza: +2
- Rzuty obronne: +2
- Miejsce: Wrota Baldura. Posiada go Ramazith.
- Komentarz: Bardzo dobry pierścień. Ma tylko jedną wadę: gdy go ubierzesz, nie możesz nosić innych magicznych przedmiotów. Pierścień obowiązkowo powinien znajdować się w ekwipunku. Jest dużo lepszy od pierścienia ochrony +1, a zawsze znajdzie się bohater, któy będzie miał taki sprzęt, że będzie go mógł nosić.
Pierścień odporności na ogień "Paszport Batalisty"
Wielki mag Batalista opracowań ten przedmiot z myślą o ułatwieniu sobie podróży do wymiaru ognia. Powiadają, że wielokrotnie przyzywał salamandrę z owej przestrzeni, by wsparły go podczas tworzenia. Batalista znany był z braku cierpliwości, ale i tak powinien starać się nie denerwować zbytnio swego "nauczyciela". Ponoć palec z tym pierścieniem faktycznie przetrwał pożogę, która objęła wieżę Batalisty. Gdyby palec wciąż był częścią dłoni maga, to z pewnością i czarodziejowi powiodłoby się lepiej.
- PARAMETRY:
- Odporność na ogień: +40%
- Miejsce:
Podziemia Candlekeep. Jeden z grobowców.
Lokacja 5500. Ukryty w skale. Położenie: x - 1955, y - 2374. - Komentarz: Przydatna błyskotka. Wielu przeciwników(zwłaszcza magów) atakuje nas ogniem, a ten pierścień może załagodzić aż 40 % zadawanych obrażeń od tego żywiołu. Jeżeli postać ma na sobie inne przedmioty chroniące przed ogniem (jak np. hełm ochrony, sejmitar "Żagiew Mrozu") dających łącznie ponad 100% tej odporności, to po otrzymaniu obrażeń od ognia będzie się leczyć!
Pierścień swobody ruchów "Dar Edventara"
Ten pierścień otrzymał badacz raf i myśliwy - znany jedynie jako Edventar - od grupy morskich elfów, które przez długi czas były jego przyjaciółmi. Pomoc Edventara przy unikaniu "Królowej Piratów" z Dambrath była podstawą przetrwania elfów. Mimo to Yenandry wciąż obawiano się wszędzie tam, gdzie woda spotykała się z lądem.
- PARAMETRY:
- Specjalne:
Noszący jest odporny na każde działanie wpływające na swobodę ruchów
Moc pierścienia zapobiega działaniu butów szybkości - Miejsce:
Broda Ulgotha. Ma go Dushai stojąca pod drzewem. Pierścień można zdobyć okradając ją.
Wrota Baldura. Siedziba Żelaznego Tronu. - Komentarz: Nosząc ten pierścień zyskujemy odporność na unieruchomienie, pajęczynę, oplątanie i tym podobne zaklęcia. Warto go nosić w Kniei Otulisko i w kilku innych miejscach, w których można natknąć się na pająki i im podobne stwory. Noszący pierścień nie może korzystając z dobrodziejstw butów szybkości, jednakże czar Przyśpieszenie ruchów działa w połączeniu z tym pierścieniem.
Pierścień świętości "Honorowy pierścień Sune"
Tego rodzaju pierścienie otrzymywali oddani kapłani Sune, którzy wsławili się prawymi i życzliwymi czynami.
- PARAMETRY:
- Czary: zapewnia dodatkowe zaklęcie na każdy z poziomów 1-4
- Może używać: kapłan, druid
- Miejsce: Kopalnie Naskhel. Zwłoki Mulahey'a.
- Komentarz: Bardzo dobry pierścień dla kapłanów i druidów (tylko oni mogą go ubrać). Zwiększa o jeden ilość czarów do zapamiętania z czterech pierwszych poziomów (np. leczenia czy Spowolnienie trucizny).
Przeklęte
Pierścień szaleństwa "Dyscyplinator"
Ten pierścień miał uczyć skromności i uniżoności, a z czasem stań się zgubą wielu nieuważnych magów. Hergat Norin - wielki czarodziej z Narfell - wręczał Dyscyplinatora swoim najlepszym i najbardziej samolubnym uczniom. Zaślepieni ignorancją młodzi magowie uważali ten dar za nagrodę za ich "oczywistą błyskotliwość", a nie karę nauczyciela pełnego dezaprobaty.
- PARAMETRY:
- Inteligencja: spadek do 3
- Mądrość: spadek do 3
- Specjalne: noszący jest pod wpływem "ogłupienia"
- Miejsce: Wrota Baldura. Magowie na piętrze Czarodziejskich Rozmaitości.
- Komentarz: Nie radzę ubierać tego pierścienia, gdyż zmniejszy inteligencję i mądrość do trzech, a zdjąć go można tylko po rzuceniu czaru "Zdjęcie klątwy".
Szpon Kazgarotha
O przedmiocie tym wiadomo tylko tyle, że sam pazur pochodzi z ciała wielkiej bestii Kazgarotha. Zostań wielokrotnie nasączony magią, która uaktywnia się, gdy pazur włoży się niczym pierścień. Osoba nosząca pierścień ulegnie zamazaniu i trudniej ją będzie trafić zarówno bronią, jak i czarami. Przedmiot ma jednak pewną wadę - zdaje się czerpać moc z krwi posiadacza. Dlatego też właściciel często choruje i jest bardziej podatny na działanie trucizn.
- PARAMETRY:
- Klasa pancerza: +1
- Klasa pancerza względem pocisków: +4
- Rzut obronny przeciw śmiertelnej magii: -4
- Rzut obronny przeciw różdżkom: +3
- Rzut obronny przeciw polimorfii: +3
- Rzut obronny przeciw zionięciom: +3
- Rzut obronny przeciw czarom: +3
- Modyfikator kondycji: -2
- Specjalne: częste choroby, podatność na trucizny
- Miejsce: Wysoki Żywopłot. Można kupić u Thalantyra.
- Komentarz: Byłby to bardzo dobry pierścień, gdyby nie dwie wady: Po pierwsze założenie go owocuje spadkiem kondycji o dwa punkty. Po drugie można go zdjąć jedynie za pomocą czaru "Zdjęcie klątwy". Wynagradza nas za to dając bardzo dobre rzuty obronne i klasę pancerza. Aby nie stracić PŻ można go dać każdej postaci, która nie jest zbrojnym a posiada kondycję równą 18. Wybór należy do Ciebie.