Mapa lokacji
Miejsca godne uwagi
Opis miejsc
- Dom Joji [AR2306] - Biedna dziewka, przechadzając się koło twierdzy, została napadnięta przez Hobgobliny, które ukradły jej Pierścień tańczącego płomienia. Widać jest on dla niej bardzo cenny, ponieważ prosi cię o odebranie go. Wystarczy przejść się dookoła murów i pozbierać łupy Hobgoblinów, a na pewno miedzy nimi odnajdzie się pierścień. Za przyniesienie go drużyna otrzyma 400 PD oraz reputacja zwiększy się o 1, więc się opłaca. Dodam także, że po wykonaniu zadania Joia wychodzi z domu, więc można do woli plądrować. W zamkniętej skrzyni znajduje się trochę złota oraz Andracyt.
- Wejście do twierdzy - Nareszcie dotarłeś do miejsca, o którym wspominał Gorion, lecz nie da się zrobić nawet kroku, aby nie być zaczepianym przez opryszków. Tym razem czeka na ciebie Tarnesh - mag, który postawił sobie za cel zgładzić cię. Walka jest dość prosta, ponieważ po ulicy szwędają się strażnicy, którzy chętnie ci pomogą w walce. Po zabiciu go dostaniesz 120 PD; nie zapomnij zabrać pozostawionych zwojów, pieniędzy oraz listu gończego. Teraz spokojnie możesz wejść do środka.
WEWNĄTRZ :
Po przejściu przez próg od razu uderzy cię karczemny klimat. Widać, że ktoś tu sobie urządził niezły kącik. Po przebyciu kilku kroków podejdzie do ciebie Jopi, który rozjaśni trochę sprawę z rudą żelaza. Teraz skieruj swoje kroki w stronę baru, koło którego stoją dwie postaci - Jaheira i Khalid. To do nich kazał udać się Gorion. Jaheira zaoferuje swoją pomoc oraz poprosi, abyś udał się do Nashkel zbadać sprawę kopalni. Masz tam porozmawiać z burmistrzem Barrunem Ghatkillem. Póki co nie wybieraj się tam, tylko rozglądnij się po okolicy. Najpierw jednak udaj się na pierwsze piętro.
I Piętro :
Na tym piętrze znajduje się kilka pokoi, w których to śpią lub wypoczywają różni ludzie. Z wieloma raczej się nie pogada. Wyjątkiem jest gnomka Unshey, która wyjaśni, że pewien Ogr ukradł jej Pas przebić. Ogra tego spotykało się już wcześniej. Miał on przy sobie dwa pasy, w tym jeden przeklęty. Teraz decyzja należy do ciebie, czy oddać pas gnomce i otrzymać w zamian 800 PD, 95 sztuk złota oraz książkę "Historia Tethyru", czy może zatrzymać bardzo dobry jak na to stadium gry pas.
II Piętro :
Od razu gdy, dostaniesz się na to piętro, ujrzysz Landrinę. Poprosi cię ona, abyś wyplenił z jej domu w Beregoście pająki oraz przyniósł jej buty męża, ciało pająka oraz butelkę wina. Dostaniesz od niej także kilka flakonów Antidotum - mikstury, dzięki której można neutralizować truciznę. Gdy wypełnisz zadanie, wróć tutaj, aby otrzymać 120 sztuk złota oraz 300 PD. Jeśli przyniosłeś ciało pająka to dostaniesz kolejne 100 sztuk złota oraz 200 PD. Porozmawiaj z kobietą jeszcze raz, a otrzymasz 300 PD i 75 sztuk złota.
Na tym piętrze jest pewien szlachcic, który po rozpoczęciu rozmowy uzna cię za obsługę i wręczy ci złote pantalony, abyś je wyprał. Nie zdajesz sobie sprawy, jak ważne są te pantalony, ponieważ w samym Baldur's Gate nie ma żadnego zadania dotyczącego tego przedmiotu, lecz przenosząc je wraz z głównym bohaterem do Baldur's Gate 2 oraz Tronu Bhaala można złożyć w dodatku kilka nietypowych przedmiotów. Więcej o tajemnicy pantalonów znajdziesz tutaj. - Światynia mądrości - To tutaj pracuje żona Bentleya. Oferuje ona usługi kapłańskie oraz standardy każdej świątyni. Jest to także pierwsza osoba, która może zidentyfikować wybrane przedmioty.
PORADA ( Koyot ) : Gellanę Lustrzany Cień można okraść z mikstury heroizmu i eliksiru zdrowia.
Gdy już załatwisz wszystkie sprawy, idź do Beregostu, aby dowiedzieć się więcej o zaistniałych problemach.
PORADA ( Koyot ) : |
Kolejny ukryty schowek: pozycja x-2552, y-3761, a w niej prawdziwe cudeńko Pierścień czarów "Wieczna pamięć" podwajający liczbę czarów 1 poziomu, które można zapamiętać (tylko dla maga) |