Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Baldur's Gate • Pod Pomocną Dłonią • INSIMILION

    Baldur's Gate » Solucja


    Pod Pomocną Dłonią

    Działy gier » Baldur's Gate » Poradniki » Solucja
    Autor: Ahelor
    Utworzono: 11.09.2003
    Aktualizacja: 13.12.2008

    Mapa lokacji

    Miejsca godne uwagi

    Opis miejsc

    • Dom Joji [AR2306] - Biedna dziewka, przechadzając się koło twierdzy, została napadnięta przez Hobgobliny, które ukradły jej Pierścień tańczącego płomienia. Widać jest on dla niej bardzo cenny, ponieważ prosi cię o odebranie go. Wystarczy przejść się dookoła murów i pozbierać łupy Hobgoblinów, a na pewno miedzy nimi odnajdzie się pierścień. Za przyniesienie go drużyna otrzyma 400 PD oraz reputacja zwiększy się o 1, więc się opłaca. Dodam także, że po wykonaniu zadania Joia wychodzi z domu, więc można do woli plądrować. W zamkniętej skrzyni znajduje się trochę złota oraz Andracyt.

    • Wejście do twierdzy - Nareszcie dotarłeś do miejsca, o którym wspominał Gorion, lecz nie da się zrobić nawet kroku, aby nie być zaczepianym przez opryszków. Tym razem czeka na ciebie Tarnesh - mag, który postawił sobie za cel zgładzić cię. Walka jest dość prosta, ponieważ po ulicy szwędają się strażnicy, którzy chętnie ci pomogą w walce. Po zabiciu go dostaniesz 120 PD; nie zapomnij zabrać pozostawionych zwojów, pieniędzy oraz listu gończego. Teraz spokojnie możesz wejść do środka.

      WEWNĄTRZ :
      Po przejściu przez próg od razu uderzy cię karczemny klimat. Widać, że ktoś tu sobie urządził niezły kącik. Po przebyciu kilku kroków podejdzie do ciebie Jopi, który rozjaśni trochę sprawę z rudą żelaza. Teraz skieruj swoje kroki w stronę baru, koło którego stoją dwie postaci - Jaheira i Khalid. To do nich kazał udać się Gorion. Jaheira zaoferuje swoją pomoc oraz poprosi, abyś udał się do Nashkel zbadać sprawę kopalni. Masz tam porozmawiać z burmistrzem Barrunem Ghatkillem. Póki co nie wybieraj się tam, tylko rozglądnij się po okolicy. Najpierw jednak udaj się na pierwsze piętro.

      I Piętro :
      Na tym piętrze znajduje się kilka pokoi, w których to śpią lub wypoczywają różni ludzie. Z wieloma raczej się nie pogada. Wyjątkiem jest gnomka Unshey, która wyjaśni, że pewien Ogr ukradł jej Pas przebić. Ogra tego spotykało się już wcześniej. Miał on przy sobie dwa pasy, w tym jeden przeklęty. Teraz decyzja należy do ciebie, czy oddać pas gnomce i otrzymać w zamian 800 PD, 95 sztuk złota oraz książkę "Historia Tethyru", czy może zatrzymać bardzo dobry jak na to stadium gry pas.

      II Piętro :
      Od razu gdy, dostaniesz się na to piętro, ujrzysz Landrinę. Poprosi cię ona, abyś wyplenił z jej domu w Beregoście pająki oraz przyniósł jej buty męża, ciało pająka oraz butelkę wina. Dostaniesz od niej także kilka flakonów Antidotum - mikstury, dzięki której można neutralizować truciznę. Gdy wypełnisz zadanie, wróć tutaj, aby otrzymać 120 sztuk złota oraz 300 PD. Jeśli przyniosłeś ciało pająka to dostaniesz kolejne 100 sztuk złota oraz 200 PD. Porozmawiaj z kobietą jeszcze raz, a otrzymasz 300 PD i 75 sztuk złota.
      Na tym piętrze jest pewien szlachcic, który po rozpoczęciu rozmowy uzna cię za obsługę i wręczy ci złote pantalony, abyś je wyprał. Nie zdajesz sobie sprawy, jak ważne są te pantalony, ponieważ w samym Baldur's Gate nie ma żadnego zadania dotyczącego tego przedmiotu, lecz przenosząc je wraz z głównym bohaterem do Baldur's Gate 2 oraz Tronu Bhaala można złożyć w dodatku kilka nietypowych przedmiotów. Więcej o tajemnicy pantalonów znajdziesz tutaj.

    • Światynia mądrości - To tutaj pracuje żona Bentleya. Oferuje ona usługi kapłańskie oraz standardy każdej świątyni. Jest to także pierwsza osoba, która może zidentyfikować wybrane przedmioty.

         PORADA ( Koyot ) :
      Gellanę Lustrzany Cień można okraść z mikstury heroizmu i eliksiru zdrowia.

    Gdy już załatwisz wszystkie sprawy, idź do Beregostu, aby dowiedzieć się więcej o zaistniałych problemach.

       PORADA ( Koyot ) :
    Kolejny ukryty schowek: pozycja x-2552, y-3761, a w niej prawdziwe cudeńko Pierścień czarów "Wieczna pamięć" podwajający liczbę czarów 1 poziomu, które można zapamiętać (tylko dla maga)







    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 72 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    « Starsze · 1 · .. · 2 · 3 · (4) ·

    gaax
     

    Wędrowiec
    Temat: Gram w Enhanced Ediution i ...
    Dodany: 02.12.2012 o 11:22  

    Gram w Enhanced Ediution i tam niestety współrzędne nie działają (przynajmniej przy wciśnięciu L) .Można za to podświetlać przedmioty trzymając tab - może ktoś wskazać w jakiej części mapy znajdę ten pierścień?

    Varissaelle
     

    Wędrowiec
    Temat: Skrytka znajduje się przy d...
    Dodany: 02.12.2012 o 20:10  

    Skrytka znajduje się przy dolnej krawędzi mapy, na prawo od bramy. http://zapodaj.net/images/e2f30a663bb80.jpg <- pierścień jest ukryty w miejscu, w którym stoi drużyna.

    gregu
     

    Wędrowiec
    Temat: @gaax - w BG:EE działa klaw...
    Dodany: 02.12.2012 o 21:21  

    @gaax - w BG:EE działa klawisz 'X'

    olas
     

    Wędrowiec
    Temat: witam. mam BG:EE i gdy chcę...
    Dodany: 18.01.2013 o 22:12  

    witam. mam BG:EE i gdy chcę okraść np. kupca to przy portrecie złodzieja pojawia się mała ikona z literą "s" i nie mam odpowiedniej zakładki do kradzieży, czemu tak jest ?

    izzie
     

    Wędrowiec
    Temat: nie dostałam od Unshley ksi...
    Dodany: 08.02.2013 o 15:27  

    nie dostałam od Unshley książki, czy będzie potrzebna do wykonania innego zadania? powinnam ją otrzymać od razu?

      
     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 56
    Temat: ta książka nie jest potrzeb...
    Dodany: 13.07.2013 o 17:16  

    ta książka nie jest potrzebna :)

      
     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 56
    Temat: a tak wg to ona mi nie daje...
    Dodany: 31.07.2013 o 14:47  

    a tak wg to ona mi nie daje antidotum czemu? na parterze w dolnym prawym rogu jest zamknięta skrzynia (20 monet) a w kuchni po lewej mikstrula leczenia :)

    MTFM
     

    Wędrowiec
    Temat: Można ogłuszyć wewnątrz 2 s...
    Dodany: 25.04.2014 o 1:10  

    Można ogłuszyć wewnątrz 2 szlachciców za pomocą pięści, żeby niespostrzeżenie sforsować zamki i ich okraść. Warto zapisać grę przed tym manewrem. Nie ma specjalnie nic wartościowego, ale zawsze jest satysfakcja z grabieży :) Trzeba potem tylko w gospodzie bardzo uważać, bo ogłuszeni będą pamiętać bohatera i uciekać na widok drużyny - tak więc zero broni dystansowej (a najlepiej zmienione skrypty postaci na pełną kontrolę gracza) są zalecane, żeby przypadkiem nie ucierpiała reputacja.

    MTFM
     

    Wędrowiec
    Temat: niepostrzeżenie*
    Dodany: 25.04.2014 o 1:11  

    niepostrzeżenie*

    Gothmog/MTFM
     

    Wędrowiec
    Temat: @homciaPrawdopodobnie Twoja...
    Dodany: 27.04.2014 o 18:35  

    @homcia

    Prawdopodobnie Twoja postać ma zbyt niski stopień charyzmy, dlatego Landrina nie daje antidotum. Pozdrawiam

      
     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 56
    Temat: możliwe ja nie daje zbyt du...
    Dodany: 08.07.2014 o 13:19  

    możliwe ja nie daje zbyt duzo na charyzmę bo zawsze inny bohater ma jej dużo :D

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 20
    Temat: @homcia18Jak nie chce dać p...
    Dodany: 16.10.2014 o 2:40  

    @homcia18
    Jak nie chce dać po dobroci to trzeba wziąć siłą, czyli ukraść :)



    Ten artykuł skomentowano 72 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    « Starsze · 1 · .. · 2 · 3 · (4) ·

    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw