Baldur's Gate
Rasy
Ludzie
Ludzie są dominującą rasą Faerunu. Przewodzą najznaczniejszym imperiom i królestwom Zapomnianych Krain. Są chyba najbardziej tolerancyjną i towarzyską ze wszystkich ras, z wyjątkiem może niziołków. Ludzie mają tylko jedną zdolność specjalną - mogą należeć do dowolnej klasy i osiągnąć w niej nieograniczony poziom.
Premie do cech : - Brak premii
Elfy
Elfy są nieco niższe i szczuplejsze od ludzi. Twarze mają piękne i delikatne, a język melodyjny. Często uważa się je za lekkomyślne i oddalone od innych ras. Elfy interesuje piękno natury, taniec, zabawa, śpiewy i inne tym podobne rzeczy. Mają wyrafinowane poczucie humoru i także same pieśni oraz poezje. Posiadają naturalną odporność na zauroczenia i magię usypiającą. Dzięki infrawizji widzą w ciemności, a ponadto lepiej niż inne rasy posługują się długimi mieczami i łukami. Otrzymują premię do Zręczności, jednak kosztem Kondycji. W Krainach żyje pięć różnych odłamów tej rasy, elfy: złote, księżycowe, dzikie, morskie i mroczne.
Premie do cech : - +1 Zręczność
- -1 Kondycja
Pół-elfy
Półelfy to wynik zmieszania krwi ludzi i elfów. Są bardzo przystojne i łączą w sobie zalety obu ras. Zazwyczaj posiadają ciekawość, pomysłowość i ambicje swych ludzkich przodków z wyrafinowanymi zmysłami, miłością do natury i artystycznymi zdolnościami elfów. Półelfy są w nieznacznym stopniu odporne na zauroczenia i magię usypiającą. Ponadto dzięki infrawizji widzą w ciemności.
Premie do cech : - Brak premii
Gnomy
Spokrewnione z krasnoludami gnomy są znacznie mniejsze niż ich odlegli kuzyni. Z dumą również zauważają, że nie są tak "krągłe" jak ich brodaci bracia. Większość gnomów ma ciemną lub brązową skórę, białe włosy i duże nosy. Charakteryzują się dość niezwykłym poczuciem humoru i przepadają za płataniem psikusów. Ich miłość do natury przewyższa jedynie uwielbienie szlachetnych kamieni i biżuterii. Gnomy są z natury odporne na magię, a dzięki infrawizji widzą w ciemności. Uzyskują premię do Inteligencji, jednak kosztem Mądrości.
Premie do cech : - +1 Inteligencja
- -1 Mądrość
Niziołki
Niziołki to niscy, pulchni osobnicy bardzo przypominający małych ludzi o krągłych i często rumianych twarzach. Zazwyczaj mają kręcone włosy, porastające również ich stopy. Zdecydowanie wolą domowe zacisze od niebezpieczeństw wiążących się z poszukiwaniem przygód. Kochają spokojne i dostatnie życie, dobrą zabawę i rodzinne opowieści. Niziołki są odporne na trucizny i magię, a na dodatek z niezwykłą wprawą posługują się procami. Posiadają również ograniczoną umiejętność widzenia w ciemnościach. Kosztem Siły otrzymują premię do Zręczności. W Krainach żyją trzy odmiany niziołków: włosostopi, ogromniaści i mocarniaści.
Premie do cech : - +1 Zręczność
- -1 Siła
Krasnoludy
Krasnoludy są niskimi, krępymi osobnikami, łatwymi do rozpoznania po wzroście i posturze. Mają czerstwe policzki, ciemne oczy i takież włosy. Zazwyczaj są uparte i małomówne. Z chęcią oddają się ciężkiej pracy, nie posiadają za to za grosz poczucia humoru. Lubują się w piwie i miodzie, ale nade wszystko kochają złoto. Krasnoludy są z natury odporne na magię i trucizny. Posiadają zdolność infrawizji, która pozwala im widzieć w ciemnościach. Uzyskują premię do Kondycji, jednak kosztem Charyzmy i Zręczności. W Krainach żyją cztery odłamy tej rasy: krasnoludy tarczowe, złote, dzikie i Duergarowie.
Premie do cech : - +1 Kondycja
- -1 Zręczność
- -1 Charyzma
Komentarze
Ten artykuł skomentowano 18 razy.
Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.
A mainowicie krasnolud nie ma modyfikatora charyzmy -1 a -2 wiem ze sie czepam ale taki jest fakt :P
A mainowicie krasnolud nie ma modyfikatora charyzmy -1 a -2 wiem ze sie czepam ale taki jest fakt :P
Grimer ma rację krasnlud ma karne -2 punkty do haryzmy. Dodam jeszcze że warto by było coś dodać "od siebie" do każdej rasy np. że krasnolud świetnie sprawdza się jako wojownik, elf jako łucznik itp.
Grimer ma rację krasnlud ma karne -2 punkty do haryzmy. Dodam jeszcze że warto by było coś dodać "od siebie" do każdej rasy np. że krasnolud świetnie sprawdza się jako wojownik, elf jako łucznik itp.
Elf łowca to jest to!!!!!!!!!!
Elf łowca to jest to!!!!!!!!!!
skopiowane zywcem z instrukcji
skopiowane zywcem z instrukcji
Muj brat ma mistryowskiego krasala[img]
Muj brat ma mistryowskiego krasala[img]
Elfy i ludzie to najlepsze
Elfy i ludzie to najlepsze
najlepsze są krasnoludy i tyle.
najlepsze są krasnoludy i tyle.
Grałem całą stworzonął przezemnie drużyną krasnoludów i wszyscy byli kapłanami, pokonałem Sorewoka beż problemu, krasnoludy kapłani są nie do pokonania.
Grałem całą stworzonął przezemnie drużyną krasnoludów i wszyscy byli kapłanami, pokonałem Sorewoka beż problemu, krasnoludy kapłani są nie do pokonania.
witam. doskonała strona, ale wracam do sedna sprawy. 5 razy oglądałem, jak sarevok pada na glebę i umiera. dziwi mnie fakt przekręcania tak istotnych imion wystepujących w grze (pomijam pomniejszych "pionków"). inna sprawa to błędy ortgraficzne. mam tutaj na myśli niejakiego OPASA i innych. Ludzie!!! Wiecie jak te wasze komentarze wyglądają??? Może zamiast kolejnej sesji w Baldurs Gate powinniście zając się słownikiem ortograficznym... pozdrawiam.
witam. doskonała strona, ale wracam do sedna sprawy. 5 razy oglądałem, jak sarevok pada na glebę i umiera. dziwi mnie fakt przekręcania tak istotnych imion wystepujących w grze (pomijam pomniejszych "pionków"). inna sprawa to błędy ortgraficzne. mam tutaj na myśli niejakiego OPASA i innych. Ludzie!!! Wiecie jak te wasze komentarze wyglądają??? Może zamiast kolejnej sesji w Baldurs Gate powinniście zając się słownikiem ortograficznym... pozdrawiam.
yyyyyyy ja najbardziej lubię elfy
yyyyyyy ja najbardziej lubię elfy
Ja tam lubię człowieka i elfa:)
Ja tam lubię człowieka i elfa:)
Ale krasnolud ma regeneracje życia i to dla niego wielki +
Ale krasnolud ma regeneracje życia i to dla niego wielki +
najlepszy lucznik / zlodziej - elf, najlepszy wojownik - krasnolud, najlepszy mag - gnom (chociaz jako specjalizacja lepszy jest mag przywolan), najlepsza postac ogolnie > czlowiek dwuklasowiec... totalnie przegiety... tylko malo klimatyczny
najlepszy lucznik / zlodziej - elf, najlepszy wojownik - krasnolud, najlepszy mag - gnom (chociaz jako specjalizacja lepszy jest mag przywolan), najlepsza postac ogolnie > czlowiek dwuklasowiec... totalnie przegiety... tylko malo klimatyczny
Krasnolud najlepszy wojownik, kapłan lub ich połączenie. Elf wiadomo łucznik/ złodziej, ale do zwarcia dzięki dużej zręczności też może się przydać, nizołek może być wojownikiem/ złodziejem, taki Montaron jest przecież całkiem mocny.
Krasnolud najlepszy wojownik, kapłan lub ich połączenie. Elf wiadomo łucznik/ złodziej, ale do zwarcia dzięki dużej zręczności też może się przydać, nizołek może być wojownikiem/ złodziejem, taki Montaron jest przecież całkiem mocny.
Człowiek- możliwość dwuklasowania
Elf- +1 trako łukami i mieczami, zręczność 19, ale kondycja 17
Półelf- jako jedyny może być łowcą-kapłanem
Krasnolud- kondycja 19, +5 do rzutów obronnych, 17 zręczności
Niziołek- +5 do rzutów obronnych, 19 zręczności, 17 siły, +1 trako procą
Gnom- +5 do rzutów obronnych, 19 inteligencji, 17 mądrości, jako jedyny może wieloklasować z magiem-specjalistą
Człowiek- możliwość dwuklasowania
Elf- +1 trako łukami i mieczami, zręczność 19, ale kondycja 17
Półelf- jako jedyny może być łowcą-kapłanem
Krasnolud- kondycja 19, +5 do rzutów obronnych, 17 zręczności
Niziołek- +5 do rzutów obronnych, 19 zręczności, 17 siły, +1 trako procą
Gnom- +5 do rzutów obronnych, 19 inteligencji, 17 mądrości, jako jedyny może wieloklasować z magiem-specjalistą
Mam pytanie. Dopiero zaczynam grać i nie wiem, czy człowiek może dzięki grimuarowi uzyskać kondycję 19 i regenerację?
Mam pytanie. Dopiero zaczynam grać i nie wiem, czy człowiek może dzięki grimuarowi uzyskać kondycję 19 i regenerację?
Nizołek może mieć tylko 17 madrości
Nizołek może mieć tylko 17 madrości
LUDZIE! Chyba potrzebujecie wyjaśnienia...
- Człowiek nigdy nie uzyska kondycji 20, a zarazem regeneracji, podobnie zresztą jak wszyscy z wyjątkiem krasnoluda, który może to zrobić np. używając grimuaru.
- Człowiek nie ma żadnych premii, poza możliwością dwuklasowania. Czyni go to najgorszą (lub prawie najgorszą) możliwą rasą do wszystkich klas w BG.
- Elf ma premię do zręczności, co czyni go najlepszym złodziejem czy łucznikiem w grze.
- Do czarodzieja najlepiej pasuje nie gnom (który może być o ile wiem tylko iluzjonistą), tylko elf, który ma premię do broni dystansowych (z racji wysokiej zręczności), a takimi brońmi będzie się głównie posługiwał czarodziej. Wyższe KP bardzo pomoże czarodziejowi, który dzięki temu nie zginąłby od koboldów (to byłby wstyd!), a kara do zręczności nic nie zmienia, bo hp maga jest i tak marne.
- Moim zdaniem najlepszą postacią w grze jest krasnolud wojownik/kapłan. Ma HP równe wojownikowi na takim samym poziomie (wzięta pod uwagę wieloklasowość), a już na początku może znaleść pierścień, który zwiększa o jeden czar limit czarów do zapamiętania, który rekompensuje niedogodności. KP (może nosić lepsze zbroje od maga i ma lepsze zaklęcia obronne) i HP ma raczej zacne, poza tym ma jeszcze tą regenerację... (oczywiście tylko, jeśli sobie zwiększy na stałe do 20 kondycję) po prostu CUD! Rzuca się w pierwszą linie walki, unieruchamiając wcześniej kilku rywali, a magów pozbawiając czarów, rzucając wezwanie boskiej mocy i korową skórę, wzywając szkielety (PS: Odporne na zauroczenia, petryfikacje, strach, iluzje i inne bezsensowne czary maga...) czy rzucając magicznym kamieniem (żart). Psalm skutecznie osłabi wszystkich wrogów, dając ci jakąś nową, niebiańską siłę. Nawet śmierć czy klątwy nie są ci straszne! A jak ktoś się przez to wszystko przebije, krasnolud ma większą ilość HP, regenerację (chyba, że nie znalazłeś tego skarbu bronionego przez golemy i siriny...), wysokie KP i zwiększone rzuty obronne! A wy myślicie, że to ludzie są najlepsi...
LUDZIE! Chyba potrzebujecie wyjaśnienia...
- Człowiek nigdy nie uzyska kondycji 20, a zarazem regeneracji, podobnie zresztą jak wszyscy z wyjątkiem krasnoluda, który może to zrobić np. używając grimuaru.
- Człowiek nie ma żadnych premii, poza możliwością dwuklasowania. Czyni go to najgorszą (lub prawie najgorszą) możliwą rasą do wszystkich klas w BG.
- Elf ma premię do zręczności, co czyni go najlepszym złodziejem czy łucznikiem w grze.
- Do czarodzieja najlepiej pasuje nie gnom (który może być o ile wiem tylko iluzjonistą), tylko elf, który ma premię do broni dystansowych (z racji wysokiej zręczności), a takimi brońmi będzie się głównie posługiwał czarodziej. Wyższe KP bardzo pomoże czarodziejowi, który dzięki temu nie zginąłby od koboldów (to byłby wstyd!), a kara do zręczności nic nie zmienia, bo hp maga jest i tak marne.
- Moim zdaniem najlepszą postacią w grze jest krasnolud wojownik/kapłan. Ma HP równe wojownikowi na takim samym poziomie (wzięta pod uwagę wieloklasowość), a już na początku może znaleść pierścień, który zwiększa o jeden czar limit czarów do zapamiętania, który rekompensuje niedogodności. KP (może nosić lepsze zbroje od maga i ma lepsze zaklęcia obronne) i HP ma raczej zacne, poza tym ma jeszcze tą regenerację... (oczywiście tylko, jeśli sobie zwiększy na stałe do 20 kondycję) po prostu CUD! Rzuca się w pierwszą linie walki, unieruchamiając wcześniej kilku rywali, a magów pozbawiając czarów, rzucając wezwanie boskiej mocy i korową skórę, wzywając szkielety (PS: Odporne na zauroczenia, petryfikacje, strach, iluzje i inne bezsensowne czary maga...) czy rzucając magicznym kamieniem (żart). Psalm skutecznie osłabi wszystkich wrogów, dając ci jakąś nową, niebiańską siłę. Nawet śmierć czy klątwy nie są ci straszne! A jak ktoś się przez to wszystko przebije, krasnolud ma większą ilość HP, regenerację (chyba, że nie znalazłeś tego skarbu bronionego przez golemy i siriny...), wysokie KP i zwiększone rzuty obronne! A wy myślicie, że to ludzie są najlepsi...
Ten artykuł skomentowano 18 razy.
Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.