W Dzielnicy Portowej, jak to bywa w takich częściach miasta, można znaleźć pewną ilość ciekawych rzeczy i dowiedzieć się trochę o problemach mieszkańców.
Mapa lokacji
Miejsca godne uwagi
- Dom Ghoraka [AR 1211]
- Zamknięty dom #1 [AR 1209]
- Magazyn [AR 1208]
- Magazyn z bazyliszkiem [AR 1207]
- Dom Cordyra [AR 1213]
- Tawerna Jopalina [AR 1215]
- Siedziba Żelaznego Tronu [AR 0161]
- Zamknięty dom #2 [AR 1201]
- Skrzynia z Bransoletami Noralee
- Dom Królowej Wód [AR 0609]
- Budynek Kapitanatu [AR 0702]
- Pochyła Latarnia [AR 0133]
Opis miejsc
- Dom Ghoraka - Ten biedak cierpi na jakąś straszliwą chorobę i nie można mu pomóc w konwencjonalny sposób. Jedynym sposobem jest umożliwienie mu odkupienia grzechów. W tym celu należy udać się do Gospody "Pod Trzema Baryłkami" [AR 0119] w Dzielnicy Pałac Książęcy, skąd należy zabrać ukrytą za obrazem Czaszkę Kerepha, brata Ghoraka i zanieść ją do Agnasii w Domu Pani [AR 0132], która już będzie wiedziała, co zrobić. Oczywiście jak tylko dotrzemy do gospody zajmiemy się tym zadaniem. W domu Ghoraka w skrzyni na dole znajdziemy Antidotum a na górze trochę złota.
- Zamknięty dom #1 - Jest to, a raczej był dom rybaków, którzy złapali syrenę, przywieźli tutaj i chcieli ja wykorzystać. Niestety Larriaz zbytnio nie była z tego zadowolona i wymordowała całą rodzinę. Jakiekolwiek próby porozmawiania z nią i udzielenia jej pomocy są skazane na niepowodzenie. Larriaz chce umrzeć w samotności a jeżeli jej na to nie pozwolimy zaatakuje. Wyczerpana padnie po pierwszym ciosie (30 PD) i pozostawi po sobie Perłę.
- Magazyn - Kolejny standardowy portowy magazyn. Warto dobrze przeszukać wszystkie beczki i skrzynki, bo znajdziemy w nich Olej szybkości, Eliksir zdrowia i 2 Mikstury uzdrowienia. Nie otwierajmy tylko dużej zamkniętej skrzyni, bo od razu zjawią się strażnicy. W magazynie urzęduje Noralee, półelfka, która zgubiła gdzieś na przystani swoje bransolety i poprosi o ich przyniesienie. Można ją okraść z Długiego łuku refleksyjnego oraz 2 Mikstur infrawizji.
- Magazyn z bazyliszkiem - Zaraz po wejściu podbiegnie do nas przestraszony chłop i oznajmi, że to tutaj urzęduje bazyliszek, który uciekł ze statku. Ponieważ już wcześniej z takimi bestiami mieliśmy do czynienia, używamy standardowego sposobu i go zabijamy. Jest on dość wytrzymały, gdyż jest to Bazyliszek większy, ale w końcu padnie trupem. Nasza nagroda to 7000 PD i Sfin oraz Granat. Możemy teraz spokojnie przeszukać wszystkie skrzynie w magazynie i wrócić do Nadarina do Magazynu [AR 1303] w Dzielnicy Kupieckiej po nagrodę. A jest ona niemała: 1300 PD i aż 1800 sztuk złota to naprawdę odpowiednia zapłata za nasze usługi. Czas powrócić do dalszego zwiedzania doków.
- Dom Cordyra - Zamieszkuje tutaj Cordyr, rybak, który ma łowisko w miejscu gdzie Chmurne Szczyty stykają się z morzem. Dwie Syreny zatopiły jego łódkę i pozbawiły go pracy. Jak pamiętacie Syren tych pozbyliśmy się przy okazji odnalezienia skarbu piratów ukrytego w jaskini, która strzeżona była przez Golemy z ciała. Wystarczy więc pogadać z rybakiem jeszcze raz a otrzymamy od niego zwój z czarem Przyspieszenie ruchów. Dodatkowo na piętrze w szafce znajdziemy Miksturę uzdrowienia. Cordyra można zaś okraść ze zwoju z czarem Ognista strzała.
- Tawerna Jopalina - Pełno w niej pijanych żeglarzy.
- Siedziba Żelaznego Tronu - A więc to tutaj... Strasznie korci nas, by od razu wejść do tego miejsca i wyjaśnić o co w tym wszystkim, ale spokojnie, nie od razu Waterdeep zbudowano. Zostawiamy ten budynek w spokoju, ponieważ na razie nie zależy nam na zbytnim przyśpieszaniu wydarzeń. Musimy zwiedzić całe miasto, wykonać wszystkie questy i dopiero wówczas uderzymy w serce wroga. Opis tego miejsca znajdziecie w osobnym temacie Żelazny Tron.
- Zamknięty dom #2 - W środku czeka nas niespodzianka - pięciu Ogrzych magów, którzy polują na nasza głowę, za którą Sarevok wyznaczył już 10000 sztuk złota! No no, wygląda na to, że jesteśmy coraz bardziej niebezpieczni dla Żelaznego Tronu. Przed wejściem standardowo przyszykujmy się do walki i jak tylko się rozpocznie spalmy draniów żywcem przy pomocy kul ognia. Przydatny tez będzie czar ujawnienie niewidzialnych, bo chłopaki trochę się obawiają walki twarzą w twarz. Za pokonanie każdego z nich otrzymamy po 650 PD a ponadto nieźle się obłowimy, albowiem obwieszeni są błyskotkami. Przy zwłokach znajdziemy m. in. Kamienie szlachetne, Perłowy naszyjnik, Amulet z krwawnikiem, Złoty naszyjnik, Naszyjnik Łza Lareal, zwój ochrona przed ogniem, Zwoje z czarami: Duchowy pancerz i Unieruchomienie osoby. Poza tym w budynku znajdziemy jeszcze trochę złota oraz zwój z czarem Płonące dłonie.
- Skrzynia z Bransoletami Noralee - Tutaj właśnie leżą sobie spokojnie nie zwracając niczyjej uwagi bransolety, o które prosiła Noralee.Jak się okazuje są to Rękawice biegłości: "Drugie Zbrojne Ramię Xarrnousa", dające +1 do Trak0, które może używać każda postać bez względu na klasę. Możemy odnieść je do Noralee
3 za co otrzymamy 1000 PD, 2 Mikstury infrawizji i wzrost reputacji o 1 pkt albo zatrzymać dla siebie, chociaż uprzedzam, że nadarzy się niedługo okazja, aby identyczne bransolety zdobyć.
- Dom Królowej Wód - Jest to świątynia bogini Umberlee, w której na razie nie mamy czego szukać. Niecierpliwym mogę wspomnieć, że jeszcze tu wrócimy i dokładnie zbadamy to miejsce.
- Budynek Kapitanatu - Od kapitana portu możemy tutaj dowiedzieć się trochę o handlu prowadzonym przez Żelazny Tron.
- Pochyła Latarnia - Na tym starym statku urządzono małą knajpkę, gdzie kręci się trochę podejrzanych typów. Trzymajmy więc broń w pogotowiu i jeśli dojdzie do walki pamiętajmy, że jest tu wielu "normalnych" klientów, nie używajmy więc żadnych czarów obszarowych, które mogą zrobić im krzywdę. Na pierwszym poziomie mieści się dom gry, gdzie można stracić wszystkie nasze pieniądze. Jest też niejaki Lobar, który zarządza tym miejscem. Niestety do jego skrzyni nie damy rady się dobrać, bo kręci się tu zbyt wiele osób. Schodzimy niżej [AR 0134], tam czekają na nas dwie panienki Desreta i Vay-ya. Bełkoczą coś o entropii i normalne na pewno nie są, świat bez nich będzie więc lepszym. Desreta potrafi nieźle przyłożyć a Vay-ya rzuca drzwi z cienia, więc ujawnienie niewidzialnych miejcie w pogotowiu. Potem już będzie z górki. Desreta jest warta 1600 PD i ma przy sobie prawdziwe cacko: Rękawice siły ogra: "Ręce Takkoka", które jak nazwa wskazuje dają noszącemu siłę ogra - 18/00 oraz Miecz długi +1 i złoto. Natomiast Vay-ya warta jest 2000 PD i znajdziemy przy niej złoto, Kamienie szlachetne, Sztylet +1, Różdżkę ognia, zwoje z czarami: Jasnowidzenie i Rozproszenie magii. Na tym poziomie kręci się znacznie mniej osób i możemy spróbować zbadać zawartość skrzyń. Znajdziemy w nich złoto oraz Miecz długi +1. Na trzecim poziomie [AR 0135] kręcą się kurtyzany oraz niejaki Yago, dziwny mag, którego na razie zostawiamy w spokoju. Nie ma również sensu otwierać znajdujących się tam skrzyń, bo nic w nich ciekawego nie znajdziemy. Ostatni poziom [AR 0136] to piwnica knajpy, gdzie w jednej ze skrzyń znajdziemy 150 sztuk złota.