Przede wszystkim ruszając do Wrót Baldura musimy zaopatrzyć się w pewne przedmioty, które będą konieczne do rozwiązania niektórych questów. Potrzebujemy następujących rzeczy: Płaszcza Algernona, Kamienia Sfin, Pierścienia z anielską skórą, Książkę Historia Rzeki Jednorożca i kilka Skorup Ankhegów.
Opis całego miasta został podzielony lokacjami i generalnie także w ten sposób przedstawiony jest opis zadań, z pewnymi wyjątkami. Najpierw więc opisywana jest cała lokacja, a jeżeli dane zadanie wymaga udania się do innej dzielnicy to jest to sygnalizowane i quest dokończony jest w tym miejscu, gdy już do niego dotrzemy. Oczywiście wszystkich zadań w ten sposób nie da się przedstawić, więc niektóre z nich są opisane jako całość (od początku bądź od pewnego etapu).
We Wrotach Baldura musimy mieć się szczególnie na baczności, jeżeli chcemy okradać mieszkańców z ich dobytku. Wielu z nich nie zawaha się i wezwie na pomoc Płomienną Pięść, której nie da się przekupić jak strażników z Nashkel. Jednakże dzięki Płaszczowi Algernona będziemy w stanie obrobić praktycznie każdy dom. A znaleźć można naprawdę wiele drogocennych rzeczy nawet u zwykłych mieszczuchów. Jeżeli w jakimś domu znajduje się coś ciekawego, jakiś magiczny przedmiot lub mikstura to jest on zaznaczony na mapie i opisany. Miejsca nieopisane oznaczają, że w środku nie znajdziemy nic ciekawego poza paroma sztukami złota i zwykłymi przedmiotami i nie ma sensu zawracać sobie głowy ich plądrowaniem.
Kolejna wskazówka dotyczy walki - jeśli walczymy na otwartych przestrzeniach lub w tawernach musimy pamiętać, aby nie używać czarów obszarowych typu kula ognia, gdyż możemy przez to zabić niewinnych ludzi i reputacja gwałtownie nam spadnie. Starajmy się być więc delikatni i polegajmy na naszym złodzieju uderzającym z zaskoczenia.
To by było na tyle tytułem wprowadzenia. Zapraszam do Wrót Baldura!
Baldur's Gate » Solucja
Wrota Baldura - Uwagi wstępne
Działy gier » Baldur's Gate » Poradniki » Solucja | |
Autor: Koyot | |
Utworzono: 30.08.2004 | |
Aktualizacja: 12.08.2008 |
Komentarze
Ten artykuł skomentowano 14 razy.
Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.
Wędrowiec
Tia... A mnie powoli trafia bo wcale nie mogę wejść do wrót mimo że w dzienniku pisze, że czas się tam wybrać :|
Wędrowiec
a ja nie wiem po co piszecie że potrzebne są skorupy ankhegów i kamień sfin. Mam te rzeczy ale są mi zupełnie nie potrzebne, więc może ktoś łaskawie powie do czego służą
Wędrowiec
kamien sfin jest ci potrzebny aby oddac go G’Axir the Seer w knajpie Blade and Stars na mapie 1300. Nie musisz go miec przy sobie bowiem ma go bazyliszek ktorego ubijasz w dzielnicy portowej w jednym z magazynow na mapie 1200.
Zas angheg scales sa ci potrzebne jesli chcesz dorobic sobie do budzetu. Krasnolud na mapie 0600 ( na poludniu ) skupuje je bowiem od ciebie w liczbie do 10 sztuk
Wędrowiec
ja mam tak samo jak wyżej .
w dzienniku zapisane ze czas się wybrać do wrót , ale nie mam jak ;/
pojawił mi się tylko most do nich po zakonczeniu knieji ale nim nie można dojść;/
proszę o pomoc .
Wędrowiec
kierujcie sie na północ od "pod pomocną dłonią" pojawi sie jeszcze jedna lokacja (dalej północ) i juz jestescie na moscie...
Wędrowiec
Jestem już w 5 rozdziale zrobiłam wszystko co mogłam, ale do wrót, byłam nawet w obozie bandytów, ale nie mogę się dostać do miasta, jestem już zrezygnowana, proszę o poradę
Wędrowiec
no właśnie mam to samo. nieuaktywnily sie wrota baldura. nie wiem dlaczego, wszystkie questy juz zrobilam, nie wybilam tylko bazyliszkow, jestem w 5 rozdziale. most jest, i na niego wchodze, spotykam najemnika, ktory kaze mi sie rozejrzec we wrotach.
rozumiem ze w pirackich wersjach zdarzaja sie takie bledy, ale moja gra jest oryginalna.
Wędrowiec
mam ten sam problem co wyzej, wszystkie questy praktycznie tylko wejsc i nie moge!!!!most jest, zombiaki dodatkowo wybite i NIC >K.uu.....
Wędrowiec
też miałem ten problem, ale rozwiązanie jest banalnie proste. w lewym górnym rogu planszy z mostem jest mur z wieżą. tam jest przejście, którego nie widać, trzeba odpowiednio dobrze pokierować drużyną (łatwo to zrobić bo w tym miejscu kursor nie jest przekreślony, tylko jest standardowym "krzyżykiem" w trybie chodzenia) i przejść na zachodni kraniec mapy, gdzie pojawi się "koło" podróży i będzie można wejść do Wrót. Powodzenia:)
Wędrowiec
a po co jest Historia Rzeki Jednorożca?
i gdzie ją można znaleźć??
Mieszkaniec
We Wrotach Baldura w lokacji z Pałacem Książęcym w jednym z domów jest niejaka Rinnie, która potrzebuje księgi "Historia Rzeki Jednorożca". Książkę chyba trzeba po prostu kupić, ale nie pamiętam już dokładnie gdzie się znajdowała.
Ta książka jest w "Pod Pomocną dłonią"
Mieszkaniec
UWAGA:
żadna z wymienionych rzeczy nie jest niezbędna we wrotach Baldora!!! Kamień, pierscień i ksiązkę można znaleźć we wrotach w kilku egzemplarzach w różnych miejscach, skorupy służą jedynie do zarobienia paru groszy - całkowicie zły pomysł zważywszy na ich wagę; nawet możemy we wrotach zdobyć podobny płaszcz, kradnąc go jednemu z magów...tak więc nie szukajcie tych rzeczy na siłę w innych lokacjach ;)
W rzeczywistości sklepikarzy we Wrotach nie jest aż tak wielu. Często są to duplikaty - jeżeli wykupicie cały towar u sprzedawcy mikstur, to pozostali sklepikarze (także w innych częściach miasta) również nie będą mieli nic na stanie.
Ten artykuł skomentowano 14 razy.
Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.