Serwis ScrewAttack udostępnił w sieci 20 minut rozgrywki w Deus Ex: Human Revolution. Ponieważ nie wiemy, czy filmik zostanie usunięty, czy nie, postanowiłem zrobić mini recenzję tego, co mogliśmy dzięki niemu zobaczyć:
- Widok
W grze dostępne będą dwa tryby: widok FPP i TPP. - Żyjący świat
NPC żyją i reagują na twoje zachowania. Ze wszystkimi możemy porozmawiać na temat misji czy tego, co trzymamy w rękach. Każdy ma coś do powiedzenia. Osoba prezentująca grę zarzeka się, że nie wykorzystano skryptów - zachowania NPC i przeciwników mają być sterowane przez SI. - Wiele rozwiązań
Ma istnieć wiele (wg przedstawiciela firmy, mowa tutaj o milionach) sposobów na wykonanie zadań, gdyż każda akcja będzie nieść za sobą konsekwencje. - System osłon
Na filmiku gołym okiem widać, że będzie wykorzystany system osłon, taki jak w Gears of War. Możliwość niszczenia osłon dodatkowo uatrakcyjni rozrywkę. - Assassin kills
Przewidziano możliwość zabijania/ogłuszania przeciwników z zaskoczenia. Podobnie jak w Assassin's Creed 2, autorzy przygotowali opcję likwidacji kilku przeciwników jednocześnie. Dodatkowo cyberwszczepy pozwolą graczom wykrywać, jak i pozbywać się przeciwników dosłownie przez ścianę. - Chowanie ciał
Skoro świat żyje i reaguje na działania bohatera, trzeba mieć możliwość przenoszenia ciał tak, aby nikt ich nie znalazł. - Przenoszenie przedmiotów
Tak jak z ciałami, będzie można przenosić różne przedmioty i ustawiać je tak, abyśmy mieli dostęp do niedostępnych miejsc, czy nawet zastawiać pułapki. - Broń
Broń zaprezentowana w filmiku jest dosyć ciekawa. Chciałbym poświęcić jej kilka słów:
a) Kusza - broń snajperska, która DOSŁOWNIE przygwoździ przeciwników do ścian - ciało będzie wesoło dyndać na bełcie.
b) Ulepszenia - według prezentera, każdą broń będzie można ulepszyć, tak aby miała dodatkowe funkcje.
Poza tymi rzeczami, które zostały omówione lub pokazane w gameplayu, można też zobaczyć, że od strony graficznej gra będzie wyjątkowo atrakcyjna. Jest na co popatrzeć - świat prezentuje się wyśmienicie i naprawdę realistycznie. Pięknie wyglądają cienie i wszechobecne światła neonów. Jeśli chodzi o szczegóły tworzące klimat, to zapowiada się bardzo dobrze - z kanalizacji wydobywa się para, a niektóre ściany pokazują, iż niejedno się tam wydarzyło. Co mnie smuci, to fakt, że w przyszłości jest znacznie więcej śmieci na ziemi niż dzisiaj (hehe). Jeśli chodzi o modele postaci, to są bardzo szczegółowe, chociaż troszkę kiepsko z mimiką - na ich twarzach nie malują się żadne emocje. Dodatkowo, zapowiada się "atak klonów" - NPC mało się od siebie różnią. Może to i cecha przyszłości, ale bez przesady. Mam nadzieję, że autorzy dodadzą więcej modeli. Jest jeszcze kilka rzeczy, które mnie martwią, ale wydaje mi się, że zostaną one dopracowane do marca przyszłego roku.