System zdrowotny Strażnik RX
Zastosowanie: Regeneruje zdrowie.
Aktywacja: Brak (dostępne od początku)
System zdrowotny „Strażnik RX” to implant łączony, wykonujący czynności elektrokardiogramu, stymulacji adrenalinowej i terapii proteinowej w celu zwalczania infekcji i obrażeń za pomocą ograniczonej zdolności regeneracyjnej. Nie zastępuje on właściwej opieki medycznej, ale może utrzymać użytkownika przy życiu w sytuacjach śmiertelnego zagrożenia.
Wszczep zdecentralizowany, złożony z wielu mniejszych jednostek; jego główne elementy to drobne sondy podłączone do najważniejszych organów, przesyłające w czasie rzeczywistym dane biomedyczne do głównej jednostki monitorującej stan zdrowia.
Jednostka śledzi stan zdrowia użytkownika i uruchamia dodatkowe moduły, jeżeli wykryje krytyczne uszkodzenie wywołane obrażeniami wewnętrznymi lub zewnętrznymi; moduły te wszczepione są do tkanki serca, układu limfatycznego i nadnerczy. Emitują one mikroładunki elektryczne i wpływają na wydzielanie substancji chemicznych, aby stymulować leczenie się ludzkiego ciała.
Kardiowerter – defibrylator (ulepszenie)
Wymagania: System zdrowotny Strażnik RX
Koszt ulepszenia: Brak
Zastosowanie: Regeneruje zdrowie
Aktywacja: Automatyczna
Zużycie Energii: Brak
Opis: System zdrowotny Strażnik RX posiada w standardzie zaimplementowany kardiowerter-defibrylator, mogący przywrócić pracę ludzkiego serca nawet osiemdziesiąt razy bez konieczności doładowania.
Komentarz: Gdy jesteśmy ranni, wystarczy chwilę poczekać, a nasze punkty życia zaczną się odnawiać. W zależności od poziomu trudności, dzieje się to szybciej lub wolniej.
Proteinowa terapia angiogenezy (ulepszenie)
Wymagania: System zdrowotny Strażnik RX
Koszt ulepszenia: Brak
Zastosowanie: Regeneruje zdrowie
Aktywacja: Automatyczna
Zużycie Energii: Brak
Opis: Pakiet implantu Strażnik RX zawiera też system proteinowej terapii angiogenezy zapewniający najdoskonalszą opiekę biomedyczną w zagrożonym miejscu ciała.
Komentarz: jw.
Konwerter energii Sarif 8
Zastosowanie: zapewnia dodatkowe baterie i przyspiesza ładowanie energii.
Aktywacja: Brak (dostępne od początku)
Konwerter energii „Sarif 8” pozwala użytkownikom na zmaksymalizowanie energii dostępnej dla wszystkich neurowszczepów poprzez przetworzenie zwykłego pożywienia na energię dla komórek współpracujących ze wszczepami. Doświadczeni użytkownicy mogą zwiększyć ilość i wydajność baterii, dzięki czemu nigdy nie zabraknie im energii.
Konwerter energii „Sarif 8” wykorzystuje proces podobny do tego, w którym ludzki układ trawienny zamienia składniki pokarmowe w energię elektrochemiczną. Konwerter zamienia składniki elektrochemiczne w potencjał wykorzystywany przez neurowszczepy, tworząc najpierw odrębne kondensatory, a następnie ładując je energią przeznaczoną dla wszczepów.
Podstawowy poziom energii (ulepszenie)
Wymagania: Konwerter energii Sarif 8
Koszt ulepszenia: Brak
Zastosowanie: Daje 2 baterie
Aktywacja: Automatyczna
Zużycie Energii: Brak
Opis: Na poziomie podstawowym konwerter pozwala użytkownikowi na naładowanie 2 baterii.
Komentarz: Problem z tym drzewkiem jest taki, że całą grę można śmiało przejść na 2 bateriach (nawet jeżeli automatycznie ładuje się tylko jedna, a drugą doładować musimy np. batonikiem). Rozwinąć to ulepszenie opłaca się tylko wówczas, gdy wykupimy wszczep niewidzialności – na najwyższym poziomie pożera on 1 baterię co 7 sekund, więc będziemy chcieli mieć ich jak najwięcej.
Poziom energii – ulepszenie 1 (ulepszenie)
Wymagania: Podstawowy poziom energii
Koszt ulepszenia: 1 punkt Praxis
Zastosowanie: Zapewnia dodatkową baterię
Aktywacja: Automatyczna
Zużycie Energii: Brak
Opis: Średnio zaawansowani użytkownicy konwertera energii mogą korzystać z dodatkowej baterii, zwiększając ich ilość do 3.
Komentarz: jw.
Poziom energii – ulepszenie 2 (ulepszenie)
Wymagania: Poziom energii – ulepszenie 1
Koszt ulepszenia: 1 punkt Praxis
Zastosowanie: Zapewnia dodatkową baterię
Aktywacja: Automatyczna
Zużycie Energii: Brak
Opis: Zaawansowani użytkownicy konwertera energii mogą wytwarzać jeszcze jedną dodatkową baterię, zwiększając ich całkowitą ilość do 4.
Komentarz: jw.
Poziom energii – ulepszenie 3 (ulepszenie)
Wymagania: Poziom energii – ulepszenie 2
Koszt ulepszenia: 1 punkt Praxis
Zastosowanie: Zapewnia dodatkową baterię
Aktywacja: Automatyczna
Zużycie Energii: Brak
Opis: Mistrzowskie opanowanie obsługi konwertera energii umożliwia posiadanie 5 zapasowych baterii.
Komentarz: jw.
Podstawowa szybkość ładowania (ulepszenie)
Wymagania: Konwerter energii Sarif 8
Koszt ulepszenia: Brak
Zastosowanie: Doładowuje częściowo wyczerpane baterie
Aktywacja: Automatyczna
Zużycie Energii: Brak
Opis: Autonomiczne systemy odzyskiwana energii na podstawowym poziomie szybkości ładowania uzupełniają pustą baterię w około 30 sekund (z 10 sekundowym opóźnieniem).
Komentarz: W tym ulepszeniu tkwi pewien haczyk. Oczywiście każdy chciałby, żeby jego baterie szybko się ładowały – problem w tym, że automatycznie dopełni się tylko jedna, resztę będziemy musieli uzupełnić batonikami. Wszczep pozwoli zaoszczędzić trochę czasu, który normalnie zmarnowalibyśmy na odnowienie energii – ale nie jest to konieczny zakup.
Zwiększenie szybkości ładowania 1 (ulepszenie)
Wymagania: Podstawowa szybkość ładowania
Koszt ulepszenia: 1 punkt Praxis
Zastosowanie: Przyspiesza uzupełnianie energii
Aktywacja: Automatyczna
Zużycie Energii: Brak
Opis: Zaawansowani użytkownicy konwertera mogą doładować jedną baterię w około 25 sekund (z pięciosekundowym opóźnieniem).
Komentarz: jw.
Zwiększenie szybkości ładowania 2 (ulepszenie)
Wymagania: Zwiększenie szybkości ładowania 1
Koszt ulepszenia: 1 punkt Praxis
Zastosowanie: Przyspiesza uzupełnianie energii
Aktywacja: Automatyczna
Zużycie Energii: Brak
Opis: Najbardziej doświadczeni użytkownicy konwertera energii potrzebują tylko 20 sekund na naładowanie pojedynczej baterii, beż żadnego opóźnienia przed rozpoczęciem ładowania.
Komentarz: jw.
Zaimplantowana Oddycharka
Zastosowanie: ochrona przed szkodliwymi gazami; umożliwia poruszanie się sprintem przez dłuższy czas.
Aktywacja: 2 punkty Praxis
Wszczep ten, umieszczony w klatce piersiowej, uruchamia się w obecności toksyn lotnych, takich jak gaz łzawiący i trucizny, sprawiając, że są one nieskuteczne. Nie może jednak zmniejszyć obrażeń wywołanych przez promieniowanie lub efekty energii cząsteczkowej.
Kolejna funkcja oddycharki zapewnia jej posiadaczowi dodatkowe rezerwy tlenu w krwiobiegu, dzięki czemu zmniejsza się zmęczenie wywołane długim sprintem.
Główne elementy wszczepionej oddycharki są zaimplantowane w oskrzelach, gdzie płuca łączą się z tchawicą. Urządzenie jest połączeniem filtru nanosiatkowego i układu cyrkulacji tlenu (małej oddycharki z zamkniętym obwodem), służącym do recyklingu i oczyszczania wdychanego powietrza, zanim trafi ono do płuc. Ponadto składniki wymiany chemicznej wtłaczane do pęcherzyków poprawiają natlenienie krwi, dzięki czemu użytkownik wolniej się męczy, na przykład podczas sprintu.
Odporność chemiczna (ulepszenie)
Wymagania: Zaimplantowana oddycharka
Koszt ulepszenia: Brak
Zastosowanie: Zapewnia niewrażliwość na trujące gazy i granaty gazowe
Aktywacja: Automatyczna
Zużycie Energii: Brak
Opis: Zaimplantowana oddycharka działa jak permanentnie włączony filtr przeciwchemiczny, przez co zbędne stają się akcesoria w rodzaju niewygodnej maski czy zbiornika z tlenem.
Komentarz: Zaimplantowana oddycharka to bardzo przydatny wszczep. To ulepszenie, otrzymywane od razu, chroni nas przed gazem – przydaje się zarówno w walkach jak i w eksploracji, ponieważ wiele przejść wypełniają szkodliwe opary.
Hipernatlenienie 1 (ulepszenie)
Wymagania: Odporność chemiczna
Koszt ulepszenia: 1 punkt Praxis
Zastosowanie: przedłużenie sprintu o 2,5 sekundy
Aktywacja: Automatyczna
Zużycie Energii: Brak
Opis: Doświadczeni użytkownicy oddycharki są w stanie wykorzystać możliwość hipernatlenienia do zmniejszenia zmęczenia spowodowanego bieganiem, dzięki czemu mogą poruszać się sprintem przez 5 sekund.
Komentarz: Jeżeli jesteśmy fanami cichego podejścia, to i tak rzadko poruszamy się sprintem. Niemniej jednak to ulepszenie bardzo ładnie komponuje się z wszczepem cichego biegania i niewidzialności, zapewniając nam kilkusekundowe bezszelestne przejście z jednego miejsca do drugiego. Warto rozważyć taką kombinację.
Hipernatlenienie 2 (ulepszenie)
Wymagania: Hipernatlenienie 1
Koszt ulepszenia: 1 punkt Praxis
Zastosowanie: Przedłużenie sprintu o 2,5 sekundy
Aktywacja: Automatyczna
Zużycie Energii: Brak
Opis: Doświadczeni użytkownicy oddycharki mogą w czasie biegu zmniejszyć narastające zmniejszenie, co pozwala im poruszać się sprintem przez 7,5 sekundy.
Komentarz: jw.
System pirotechniczny „Tajfun”
Zastosowanie: wystrzeliwuje miniaturowe ładunki wybuchowe w promieniu o kącie 360 stopni na odległość do 8m.
Aktywacja: 2 punkty Praxis
W praktyce wszczep „Tajfun” zamienia użytkownika w żywy granat odłamkowy, znajdujący się w epicentrum pola rażenia raniącego otaczające go cele bez konieczności uprzedniego naprowadzania lub celowania. Każde wybuch zużywa jeden pakiet amunicji i jedną baterię.
„Tajfun” to broń przeciwpiechotna, wszczepiona w postaci kilku podskórnych płytek na ramionach, udach i tułowiu użytkownika; płytki są wypełnione małymi (10 mm) łożyskami kulkowymi ze stali nierdzewnej umieszczonej na cienkiej warstwie generatorów repulsorowego pola elektromagnetycznego o stałej ogniskowej.
W chwili aktywacji wszczep rozrzuca we wszystkich kierunkach chmurę łożysk kulkowych zadających poważne obrażenia znajdującym się w pobliżu celom nieopancerzonym. Cele nieco bardziej oddalone są rażone falą uderzeniową.
Wariant lekkich obrażeń (ulepszenie)
Wymagania: System pirotechniczny „Tajfun”
Koszt ulepszenia: Brak
Zastosowanie: Jego siła rażenia może zabić każdy żywy cel. Roboty odnoszą uszkodzenia, ale nie zostają zniszczone.
Aktywacja: Ręczna (klawisz F2)
Zużycie Energii: 1 bateria
Opis: Podstawowe zastosowanie systemu pirotechnicznego „Tajfun” to unieszkodliwianie osób znajdujących się w pobliżu przy minimalnych uszkodzeniach strukturalnych.
Komentarz: Bojowy wszczep, pozwalający szybko rozprawić się z wieloma przeciwnikami. Szczególnie użyteczny podczas walk z bossami, zatem nawet zwolennicy cichego podejścia mogą rozważyć zakup. Amunicja do systemu jest dosyć rzadko spotykana i nie warto jej marnować bez powodu.
Wariant ciężkich obrażeń (ulepszenie)
Wymagania: Wariant lekkich obrażeń
Koszt ulepszenia: 1 punkt Praxis
Zastosowanie: jego siła rażenia może zabić każdego żywego przeciwnika i zniszczyć każdego robota.
Aktywacja: Ręczna (klawisz F2)
Zużycie Energii: 1 bateria
Opis: Doświadczony użytkownik „Tajfuna” może zoptymalizować działanie elektromagnetycznej matrycy miotającej, zwiększając uszkodzenia zadawane celom. Ta „ciężka” wersja jest w stanie wyeliminować wszystkich przeciwników na niewielkich dystansach.
Komentarz: jw.