Computers
Opis: Dzięki tej umiejętności, agent potrafi hakować systemy oraz włamywać się do bankomatów. Wraz z kolejnymi poziomami rośnie prędkość hackowania oraz ilość pieniędzy zdobywanych z bankomatów.
Komentarz: Tania i niezwykle przydatna umiejętność, która pozwoli naszej postaci wyłączać kamery (od 2. poziomu) i działka (od 3.).
Koszt umiejętności:
0/1125/2250/3750.
Electronics
Opis:Ta umiejętność odpowiedzialna jest za łamanie zabezpieczeń za pomocą multitoolów. Wraz z kolejnymi poziomami potrzebujesz mniej multitoolów, by wyłączyć urządzenie.
Komentarz: Absolutnie konieczna umiejętność dla każdego, kto woli unikać otwartej walki. Multitoole kończą się jak szalone, jeżeli jej nie rozwijamy, zaś dotarcie do wielu miejsc wymaga ich używania.
Koszt umiejętności:
0/1800/3600/6000
Enviromental Training
Opis: Dzięki tej zdolności nasz bohater lepiej posługuje się przedmiotami takimi jak: Hazmat Suit, Ballistic Armor, Thermoptic Camo czy Rebreather, czas ich działania wydłuża się.
Komentarz: Tania, lecz mało przydatna umiejętność. Rzadko kiedy musimy używać wymienionych wyżej przedmiotów przez długi czas (ja np. prawie w ogóle, wolałem polegać na wszczepach), ale jeżeli zostaną jakieś punkty, to czemu nie?
Koszt umiejętności:
0/675/1350/2250
Lockpicking
Opis: Otwieranie zamków za pomocą wytrychów. Każdy kolejny poziom zmniejsza ilość zużywania narzędzi.
Komentarz: Kolejna niemalże niezbędna umiejętność. Zamkniętych drzwi w grze jest naprawdę sporo, a nie każde warto niszczyć granatem czy bronią, szczególnie, jeżeli zależy nam na cichym podejściu.
Koszt umiejętności:
0/1800/3600/6000
Medicine
Opis: Umiejętność ta odpowiedzialna jest za korzystanie z medkitów. Kolejne poziomy zwiększają ilość obrażeń leczonych przed pojedynczą apteczkę.
Komentarz: Szkoda punktów. Apteczek w grze i tak znajdziemy całą masę, poza tym z czasem zdobędziemy Regenerację i jedynym naszym problemem będzie energia.
Koszt umiejętności:
0/900/1800/3000
Swimming
Opis: Dzięki tej umiejętności rozwiniemy zdolności pływackie bohatera. Kolejne poziomy zapewniają większą szybkość w wodzie i pozwalają dłużej wstrzymywać oddech.
Komentarz: Całkiem przydatna umiejętność... ale co najwyżej 2., max 3. poziom. W wodzie zawsze lepiej aktywować Aqualung, użyć Rebreathera lub po prostu często wynurzać się, by zaczerpnąć powietrza.
Koszt umiejętności:
0/675/1350/2250.
Weapons: Demolotions
Opis: Ta umiejętność odpowiedzialna jest za używanie materiałów wybuchowych. Kolejne poziomy zwiększają celność i zadawane obrażenia.
Komentarz: Moim zdaniem mało przydatna biegłość. W rzucaniu materiałami wybuchowymi więcej trzeba szczęścia i własnych umiejętności, niż wydanych na nie punktów doświadczenia, w przeciwieństwie do innych broni.
Koszt umiejętności:
0/900/1800/3000
Weapons: Heavy
Opis: Ta umiejętność odpowiedzialna jest za używanie ciężkich broni. Kolejne poziomy zwiększają celność i zadawane obrażenia.
Komentarz: Wbrew pozorom bardzo przydatna umiejętność. Tania, a zapewniająca skuteczne posługiwanie się broniami tak zabójczymi, jak miotacz płomieni, GEP gun czy plasma rifle.
Koszt umiejętności:
0/900/1800/3000
Weapons: Low Tech
Opis: Ta umiejętność odpowiedzialna jest za używanie "prostych"" broni, jak miecze, pałki, gaz pieprzowy czy noże (także te do rzucania). Kolejne poziomy zwiększają celność i zadawane obrażenia.
Komentarz: Nieprzydatna umiejętność. W większości przypadków lepiej użyć Combat Strength lub zdjąć przeciwnika z daleka. Gdy zdobędziemy Dragon Tooth, większość wrogów i tak będziemy mieć na jedno - dwa uderzenia.
Koszt umiejętności:
0/1350/2700/4500
Weapons: Rifle
Opis: Ta umiejętność odpowiedzialna jest za używanie karabinów, snajperek i shotgunów. Kolejne poziomy zwiększają celność i zadawane obrażenia.
Komentarz: Zdecydowanie najbardziej przydatna umiejętność bojowa. Snajperka z modem wyciszającym to jedna z najlepszych broni w grze, która pozwoli nam szybko i skutecznie zdjąć przeciwnika z daleka, nie wzbudzając niczyich podejrzeń. W razie draki zawsze można przerzucić się na karabin/shotgun, by szybko rozwiązać sprawę.
Koszt umiejętności:
0/1350/2700/4500
Weapons: Pistol
Opis: Ta umiejętność odpowiedzialna jest za używanie pistoletów i kusz. Kolejne poziomy zwiększają celność i zadawane obrażenia.
Komentarz: Niezwykle droga, ale zarazem i przydatna umiejętność. Kusza i strzałki usypiające to jedna z najcichszych i najbardziej skutecznych broni. Myślę, że warto rozważyć rozwój tej umiejętności. Zwróć uwagę, że zaczynamy z jej drugim poziomem, lecz można w trakcie tworzenia postaci "odjąć" sobie od niej punkt, by zyskać doświadczenie na inne zdolności.
Koszt umiejętności:
0/1575/4500/5250