Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Deus Ex • Wszczepy • INSIMILION
    Deus Ex Bunt Ludzkości

    Deus Ex


    Wszczepy

    Działy gier » Deus Ex » Opisy
    Autor: Orick
    Utworzono: 24.07.2010
    Aktualizacja: 24.07.2010

    Wszczepy

    Jedną z wielu możliwości rozwoju naszego bohatera jest opcja dodania mu wszczepów, które znacznie poprawiają jego fizyczne zdolności i nie tylko. W poniższym tekście przedstawiam dokładny opis wszystkich dostępnych wszczepów, wraz z moim komentarzem.

    Standardowe wszczepy:

    Infolink - Pasywny, dostępny od samego początku. Za jego pomocą możemy komunikować się z różnymi osobami, nawet na drugim końcu globu.
    Koszt energii: 0

    Identify Friend or Foe (IFF) - Twórcy gry wreszcie wyjaśnili stary jak świat dylemat - skąd nasze alter ego w grze ma wiedzieć, do kogo strzelać, a kogo ocalić? W różnych tytułach zwykle odróżniano wrogów od przyjaciół za pomocą czerwonego i zielonego koloru celownika. W Deus Exie jest podobnie, lecz tym razem wytłumaczono to specjalnym systemem IFF.
    Koszt energii: 0

    Light - Latarka zajmuje jedną rękę, baterie lubią się kończyć, a sprzęt psuć. I tutaj nowoczesna technologia ułatwia życie. Aktywowany klawiszem F12 light rozświetla otoczenie - należy jednak uważać, gdyż strumień światła może także przykuć uwagę wrogów.
    Koszt energii: 10 jednostek/minuta.

    Wszczepy czaszki (Cranial)

    Ilość slotów: 1
    Miejsce zdobycia:
    a) Laboratorium MJ12 - Nanotech Lab (kod 9905 lub zhackowanie komputera, login: psherman, hasło: raven).
    b) Laboratorium VersaLife w Hong Kongu - pomieszczenie ze wszczepami, silnie napromieniowane, dostanie się do Augmentation Canisters będzie wymagało wyłączenia zabezpieczeń. Najprościej jest włamać się do komputera obok komnaty ze wszczepami (Mchow/DAMOCLES) i otworzyć ją, wszystkie schowki oraz wyłączyć promieniowanie.
    c) Piwnica rezydencji DuClare - w pomieszczeniu z komputerem, kod - 1784.

    1) Aggresive Defense System
    Opis: Po zainstalowaniu i aktywowaniu tego wszczepu rakiety i granaty lecące w kierunku agenta detonują, zanim go dotkną.Wraz z kolejnymi ulepszeniami zwiększa się odległość, w jakiej obiekty wybuchają. Na maksymalnym poziomie wybuchają one zanim zostaną nawet wystrzelone.
    Koszt energii: 10 jednostek/minuta.
    Komentarz: Mało przydatny system. Przeciwników z rakietami jest niewielu, zaś robotów lepiej po prostu unikać. Modyfikacja ta jednak może okazać się użyteczna podczas walk z bossami.

    2) Spy Drone
    Opis: Pozwala na tworzenie małej sondy szpiegowskiej i kierowanie nią. Wraz z ulepszaniem zwiększa się jej wytrzymałość, a także moc ładunku elektromagnetycznego, który może wyemitować.
    Koszt energii: 150 jednostek/minuta
    Komentarz: Bardzo przydatny wszczep, który pozwoli nam po pierwsze dokładnie zbadać teren, a po drugie dezaktywować kamery czy nawet słabsze roboty. Należy jednak uważać, ponieważ jest także bardzo kosztowny i szybko może wyczerpać zapasy energii.

    Wszczepy Oczu (Eyes)

    Ilość slotów: 1
    Miejsce zdobycia:
    a) Laboratorium VersaLife w Hong Kongu - patrz punkt b) we Wszczepach Czaszki.
    b) Laboratorium Everetta w Paryżu - pomieszczenie, gdzie stoi Everett. Kod 2384.

    1) Targeting
    Opis: Wszczep ten znacznie poprawia naszą celność, pozwala także uzyskać podstawowe informacje o przeciwniku na naszym celowniku. Ulepszenia zwiększają celność i dostarczają bardziej szczegółowych wiadomości o wrogach.
    Koszt energii: 40 jednostek/minuta.
    Komentarz: Średnio przydatny wszczep. Jeżeli masz problemy z trafianiem do wrogów i preferujesz otwarte rozwiązania, możesz rozważyć tę opcję. W innym wypadku lepiej wybrać Vision Enhancement.

    2) Vision Enhancement.
    Opis: Ta modyfikacja nada naszemu wzrokowi nowe możliwości. Na poziomie pierwszym otrzymujemy widzenie w ciemnościach, na drugim Infrawizję, na trzecim i czwartym widzenie przez ściany.
    Koszt energii: 40 jednostek/minuta.
    Komentarz: Bardzo ciekawy wszczep, choć osobiście rzadko z niego korzystałem. Przydatny staje się on dopiero od trzeciego poziomu, chociaż dwa pierwsze mogą być dobrym zamiennikiem dla latarki, ponieważ nie prowokują strażników.

    Wszczepy Ciała (Torso)

    Ilość slotów: 3
    Miejsce zdobycia:
    Aqualung/Enviromental Resistance
    a) Castle Clinton - pokój ochrony, w sejfie pod biurkiem.
    b) Laboratorium VersaLife w Hong Kongu - kiedy wrócisz do VersaLife, by zbadać drugi poziom, w jednym momencie natkniesz się na silos, w którym znajdują się cztery zbiorniki. Najłatwiej będzie otworzyć je z ramienia komputera (MJ12/RESEARCH), możesz także użyć kodów - 01, 02, 03 i 04.
    c) Gabinet kapitana na statku w Brooklynie - na najwyższym poziomie statku, w jego szafce. Nie ma doń klucza, musisz ją wysadzić lub użyć wytrychów.
    Regeneration/Energy Shield
    a) Otrzymujemy od Jamiego Reyesa podczas ucieczki z laboratorium MJ12.
    b) Area 51 - w barakach, kod 3901.
    Synthetic Heart/Power Recirculator
    a) Laboratorium VersaLife w Hong Kongu. - patrz punkt b) w Aqualung/Enviromental Resistance.

    1) Aqualung
    Opis: Po aktywacji tego wszczepu nasze płuca uzyskują możliwość syntezy CO2 na O2, co pozwala nam na pozostawanie dłużej pod wodą. Wraz z rozwojem zwiększa się maksymalny czas tego, jak długo możemy wstrzymać oddech. Na najwyższym poziomie agent może pozostać pod wodą bez końca.
    Koszt energii: 10 jednostek/minuta.
    Komentarz: Wszczep ten przydaje się głównie do odkrywania nowych przejść i ukrytych miejsc. Wraz z rozwojem umiejętności swimming nasz agent będzie mógł śmiało powiedzieć, że w wodzie czuje się jak ryba. Jeżeli jednak wydaje Ci się, że potrafisz i bez tego wszczepu zadbać o dostateczny poziom tlenu w płucach agenta, lepiej poświęcić slot na coś innego.

    2) Enviromental Resistance
    Opis: Wszczep ten zmniejsza naszą wrażliwość na toksyny i promieniowanie. Na najwyższym poziomie agent staje się całkowicie odporny na ich działanie.
    Koszt energii: 20 jednostek/minuta
    Komentarz: Hazmat Suitów, które dają dokładnie tę samą odporność (i dodatkowo jeszcze na elektryczność!), w grze jest naprawdę sporo. Czasem może jednak być użyteczny, jeżeli nie mamy ochoty szukać innej drogi, a narażeni jesteśmy na promieniowanie.

    3) Regeneration
    Opis: Jak sama nazwa wskazuje, wszczep ten umożliwia regenerację uszkodzonych tkanek i narządów. Wraz z rozwojem przyspieszone zostaje tempo leczenia.
    Koszt energii: 120 jednostek/minuta.
    Komentarz: Niemalże niezbędny wszczep, przydatny zarówno w walce, jak i po niej. Dosyć drogi w użyciu, lecz pozwala na łatwe i szybkie uzdrowienie. Można zrezygnować z zajmujących miejsce medkitów. Po pełnej regeneracji wszczep sam się wyłącza.

    4) Energy Shield
    Opis: Pozwala skórze na absorpcję obrażeń od ognia, elektryczności i plazmy. Wraz z ulepszeniami umożliwia ignorowanie coraz to większych ilości obrażeń, a na maksymalnym - czyni nas całkowicie na nie odpornym.
    Koszt energii: 40 jednostek/minuta.
    Komentarz: Mało przydatny wszczep, zamiast niego lepiej użyć Hazmat Suit lub poszukać innej drogi na obejście przeszkody. W walce też ma niewielkie zastosowanie - wrogów posługujących się miotaczami ognia jest jak na lekarstwo.

    5) Synthethic Heart
    Opis: Wszczepu tego nie da się ulepszać. Jego działanie jest proste - zwiększa skuteczność wszystkich innych wszczepów, nie polepsza tych rozwiniętych do maksymalnego poziomu.
    Koszt energii: 100 jednostek/minuta.
    Komentarz: Moim zdaniem zupełnie bezużyteczny wszczep. O rozwój najbardziej interesujących nas wszczepów i tak dbamy, zaś koszt używania tego ulepszenia jest absurdalny. Nie warto marnować slotu.

    6) Power Recirculator
    Opis: Wszczep ten po prostu zmniejsza koszt używania innych. Wraz z ulepszeniami zwiększa oszczędność energii.
    Koszt energii: 10 jednostek/minuta.
    Komentarz: Bardzo przydatny wszczep! Dzięki niemu możemy używać kilku na raz przez długi czas i nie martwić się o to, że zabraknie nam energii. Osobiście aktywowałem go za każdym razem, gdy włączałem inne wszczepy.

    Wszczepy Rąk (Arms)

    Ilość slotów: 1
    Miejsce zdobycia:
    a) Liberty Island - szczyt Statuy Wolności, tuż obok lidera NSF.

    1) Combat Strength
    Opis: Dzięki tej modyfikacji nasz agent stanie się silniejszy w walce. Obrażenia w zwarciu zadawane przez niego zwiększają się.
    Koszt energii: 20 jednostek/minuta.
    Komentarz: Ten wszczep przydatny jest tylko na samym początku gry. Później, po znalezieniu Dragon Tooth, który sam w sobie jest zabójczą bronią, szczep ten traci na wartości. Użyteczny pozostanie on jednak nadal przy niszczeniu bronią drzwi oraz zamków (za tę sugestię dziękujemy Lokiemu Lyesmithowi).

    2) Microfibral Muscle
    Opis: Wszczep daje agentowi nadludzką siłę, pozwalając przenosić i przesuwać coraz to cięższe przedmioty.
    Koszt energii: 20 jednostek/minuta.
    Komentarz: Wbrew pozorom bardzo przydatna modyfikacja. Dzięki niej zyskamy dostęp do wielu ukrytych przejść, nierzadko będziemy mogli stworzyć naprędce prymitywne barykady czy zatarasować przejście.

    Wszczepy skóry (Subdermal)

    Ilość slotów: 2
    Miejsce zdobycia:
    Ballistic Protection/EMP Shield
    a) Lotnisko NSF - samolot Lebedeva. Na najniższym pokładzie znajdziesz pojemnik z Augmentation Canister, kod do niego to 9905.
    b) Laboratorium Everetta - zobacz punkt b) we Wszczepach Oczu.
    Cloak/Radar Transparency
    a) Laboratorium VersaLife - patrz punkt b) we Wszczepach Czaszki.
    b) Statek w doku w Brooklynie - schowek w dolnych pokładach (kod do drzwi 9999).
    c)Vadenberg - zalane pomieszczenie laboratorium.

    1) Ballistic Protection
    Opis: Modyfikacja ta zwiększa naszą odporność na obrażenia od kul, pocisków i ostrzy. Z kolejnymi poziomami niewrażliwość staje się coraz większa, na maksymalnym zaś stajemy się prawie odporni na wspomniane rodzaje obrażeń.
    Koszt energii: 60 jednostek/minuta.
    Komentarz: Osobiście ze wszczepów skóry preferuję Cloak i Radar Transparency. Jeżeli jednak Twoja postać nie boi się otwartej walki, warto zainwestować w to ulepszenie.

    2) EMP Shield
    Opis: Wszczep ten zmniejsza stratę energii przy atakach elektrycznych. Wraz z kolejnymi poziomami odporność staje się coraz większa.
    Koszt energii: 10 jednostek/minuta
    Komentarz: Zupełnie zbędna modyfikacja. Rzadko kiedy jesteśmy narażeni na obrażenia od elektryczności, a ten wszczep jedynie zmniejsza utratę energii przy takich atakach - tę zaś możemy przecież szybko zregenerować za pomocą bioelectric cell.

    3) Cloak
    Opis: Czyni nas niewidzialnym dla istot żywych. Wraz z rozwojem zmniejsza koszt zużycia energii.
    Koszt energii: 300 jednostek/minuta.
    Komentarz: Jeden z najważniejszych wszczepów w grze. Znacznie ułatwia on skradanie się i unikanie wrogów, zaś na najwyższym poziomie, w połączeniu z Radar Transparency i Power Recirculator, niewielkim kosztem czyni nas praktycznie niezauważalnymi.

    4) Radar Transparency
    Opis: Wszczep ten sprawia, że kamery, roboty, działka i inne urządzenia nie zauważają nas. Wraz z ulepszaniem zmniejszone zostaje zużycie energii.
    Koszt energii: 300 jednostek/minuta.
    Komentarz: Taktykę odnośnie tej modyfikacji opisywałem już wcześniej. Co prawda combo takie będziemy mogli sobie zapewnić dopiero w drugiej połowie gry, mimo to warto poczekać dłuższą chwilę, mimo że Ballistic Protection znajdziemy w dużo wcześniejszym stadium rozgrywki.

    Wszczepy nóg (Legs)

    Ilość slotów: 1
    Miejsce zdobycia:
    a) Hell's Kitchen - Magazyn NSF. Na samym dole budowli, w północno-wschodniej części, znajdziemy gabinet, w którym odkryjemy sejf. Nie ma do niego klucza - drzwiczki będziesz musiał wysadzić lub otworzyć wytrychem. W środku znajdziemy Augmentation Canister.
    b) Siedziba UNATCO - znajdziemy go podczas drugiego pobytu w bazie, w schowku u Jamiego Reyesa.
    c) Laboratorium VersaLife - zobacz punkt b) w punkcie Aqualung/Enviromental Resistance.

    1) Run Silent
    Opis: Dzięki tej modyfikacji nasz agent będzie poruszał się wyjątkowo cicho. Na maksymalnym poziomie jego kroki będą niesłyszalne.
    Koszt energii: 40 jednostek/minuta.
    Komentarz: Moim zdaniem zupełnie niepotrzebny wszczep. Ci, którzy wybierają skradanie się, i tak są niesłyszalni, zaś Cloak w sprawach dyskrecji sprawia się najlepiej.

    2) Speed Enhancement
    Opis: Wszczep ten pozwala agentowi na bycie niezwykle szybkim, skakać dużo dalej oraz upadać z większych wysokości bez szwanku.
    Koszt energii: 40 jednostek/minuta.
    Komentarz: Bardzo praktyczna modyfikacja. Przydaje się zarówno podczas ucieczek, jak i podczas walk - wiadomo, że szybko poruszający się obiekt trudno trafić. Dalekie skoki oraz miękkie lądowanie zaś pozwolą nam na wykonywanie czasem desperackich ruchów podczas ratowania własnej skóry, jak spadanie z samego szczytu wysokiego budynku czy ucieczka po dachach.




    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 2 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Fallout
     

    Wędrowiec
    Temat: O ile pamiętam to wszczepy ...
    Dodany: 26.07.2010 o 14:43  

    O ile pamiętam to wszczepy dobrane są w pary z których można sobie zainstalować tylko 1 np. cloak/ radar transparency.

      
     

    Obywatel Insimilionu | Komentarzy: 122
    Temat: Nie. Jeżeli znajdziesz dwa ...
    Dodany: 28.07.2010 o 16:31  

    Nie. Jeżeli znajdziesz dwa które umożliwiają zainstalowanie tej samej pary, można mieć oba ;]



    Ten artykuł skomentowano 2 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw