Wszczepy
Jedną z wielu możliwości rozwoju naszego bohatera jest opcja dodania mu wszczepów, które znacznie poprawiają jego fizyczne zdolności i nie tylko. W poniższym tekście przedstawiam dokładny opis wszystkich dostępnych wszczepów, wraz z moim komentarzem.
Standardowe wszczepy:
Infolink - Pasywny, dostępny od samego początku. Za jego pomocą możemy komunikować się z różnymi osobami, nawet na drugim końcu globu.
Koszt energii: 0
Identify Friend or Foe (IFF) - Twórcy gry wreszcie wyjaśnili stary jak świat dylemat - skąd nasze alter ego w grze ma wiedzieć, do kogo strzelać, a kogo ocalić? W różnych tytułach zwykle odróżniano wrogów od przyjaciół za pomocą czerwonego i zielonego koloru celownika. W Deus Exie jest podobnie, lecz tym razem wytłumaczono to specjalnym systemem IFF.
Koszt energii: 0
Light - Latarka zajmuje jedną rękę, baterie lubią się kończyć, a sprzęt psuć. I tutaj nowoczesna technologia ułatwia życie. Aktywowany klawiszem F12 light rozświetla otoczenie - należy jednak uważać, gdyż strumień światła może także przykuć uwagę wrogów.
Koszt energii: 10 jednostek/minuta.
Wszczepy czaszki (Cranial)
Ilość slotów: 1
Miejsce zdobycia:
a) Laboratorium MJ12 - Nanotech Lab (kod 9905 lub zhackowanie komputera, login: psherman, hasło: raven).
b) Laboratorium VersaLife w Hong Kongu - pomieszczenie ze wszczepami, silnie napromieniowane, dostanie się do Augmentation Canisters będzie wymagało wyłączenia zabezpieczeń. Najprościej jest włamać się do komputera obok komnaty ze wszczepami (Mchow/DAMOCLES) i otworzyć ją, wszystkie schowki oraz wyłączyć promieniowanie.
c) Piwnica rezydencji DuClare - w pomieszczeniu z komputerem, kod - 1784.
1) Aggresive Defense System
Opis: Po zainstalowaniu i aktywowaniu tego wszczepu rakiety i granaty lecące w kierunku agenta detonują, zanim go dotkną.Wraz z kolejnymi ulepszeniami zwiększa się odległość, w jakiej obiekty wybuchają. Na maksymalnym poziomie wybuchają one zanim zostaną nawet wystrzelone.
Koszt energii: 10 jednostek/minuta.
Komentarz: Mało przydatny system. Przeciwników z rakietami jest niewielu, zaś robotów lepiej po prostu unikać. Modyfikacja ta jednak może okazać się użyteczna podczas walk z bossami.
2) Spy Drone
Opis: Pozwala na tworzenie małej sondy szpiegowskiej i kierowanie nią. Wraz z ulepszaniem zwiększa się jej wytrzymałość, a także moc ładunku elektromagnetycznego, który może wyemitować.
Koszt energii: 150 jednostek/minuta
Komentarz: Bardzo przydatny wszczep, który pozwoli nam po pierwsze dokładnie zbadać teren, a po drugie dezaktywować kamery czy nawet słabsze roboty. Należy jednak uważać, ponieważ jest także bardzo kosztowny i szybko może wyczerpać zapasy energii.
Wszczepy Oczu (Eyes)
Ilość slotów: 1
Miejsce zdobycia:
a) Laboratorium VersaLife w Hong Kongu - patrz punkt b) we Wszczepach Czaszki.
b) Laboratorium Everetta w Paryżu - pomieszczenie, gdzie stoi Everett. Kod 2384.
1) Targeting
Opis: Wszczep ten znacznie poprawia naszą celność, pozwala także uzyskać podstawowe informacje o przeciwniku na naszym celowniku. Ulepszenia zwiększają celność i dostarczają bardziej szczegółowych wiadomości o wrogach.
Koszt energii: 40 jednostek/minuta.
Komentarz: Średnio przydatny wszczep. Jeżeli masz problemy z trafianiem do wrogów i preferujesz otwarte rozwiązania, możesz rozważyć tę opcję. W innym wypadku lepiej wybrać Vision Enhancement.
2) Vision Enhancement.
Opis: Ta modyfikacja nada naszemu wzrokowi nowe możliwości. Na poziomie pierwszym otrzymujemy widzenie w ciemnościach, na drugim Infrawizję, na trzecim i czwartym widzenie przez ściany.
Koszt energii: 40 jednostek/minuta.
Komentarz: Bardzo ciekawy wszczep, choć osobiście rzadko z niego korzystałem. Przydatny staje się on dopiero od trzeciego poziomu, chociaż dwa pierwsze mogą być dobrym zamiennikiem dla latarki, ponieważ nie prowokują strażników.
Wszczepy Ciała (Torso)
Ilość slotów: 3
Miejsce zdobycia:
Aqualung/Enviromental Resistance
a) Castle Clinton - pokój ochrony, w sejfie pod biurkiem.
b) Laboratorium VersaLife w Hong Kongu - kiedy wrócisz do VersaLife, by zbadać drugi poziom, w jednym momencie natkniesz się na silos, w którym znajdują się cztery zbiorniki. Najłatwiej będzie otworzyć je z ramienia komputera (MJ12/RESEARCH), możesz także użyć kodów - 01, 02, 03 i 04.
c) Gabinet kapitana na statku w Brooklynie - na najwyższym poziomie statku, w jego szafce. Nie ma doń klucza, musisz ją wysadzić lub użyć wytrychów.
Regeneration/Energy Shield
a) Otrzymujemy od Jamiego Reyesa podczas ucieczki z laboratorium MJ12.
b) Area 51 - w barakach, kod 3901.
Synthetic Heart/Power Recirculator
a) Laboratorium VersaLife w Hong Kongu. - patrz punkt b) w Aqualung/Enviromental Resistance.
1) Aqualung
Opis: Po aktywacji tego wszczepu nasze płuca uzyskują możliwość syntezy CO2 na O2, co pozwala nam na pozostawanie dłużej pod wodą. Wraz z rozwojem zwiększa się maksymalny czas tego, jak długo możemy wstrzymać oddech. Na najwyższym poziomie agent może pozostać pod wodą bez końca.
Koszt energii: 10 jednostek/minuta.
Komentarz: Wszczep ten przydaje się głównie do odkrywania nowych przejść i ukrytych miejsc. Wraz z rozwojem umiejętności swimming nasz agent będzie mógł śmiało powiedzieć, że w wodzie czuje się jak ryba. Jeżeli jednak wydaje Ci się, że potrafisz i bez tego wszczepu zadbać o dostateczny poziom tlenu w płucach agenta, lepiej poświęcić slot na coś innego.
2) Enviromental Resistance
Opis: Wszczep ten zmniejsza naszą wrażliwość na toksyny i promieniowanie. Na najwyższym poziomie agent staje się całkowicie odporny na ich działanie.
Koszt energii: 20 jednostek/minuta
Komentarz: Hazmat Suitów, które dają dokładnie tę samą odporność (i dodatkowo jeszcze na elektryczność!), w grze jest naprawdę sporo. Czasem może jednak być użyteczny, jeżeli nie mamy ochoty szukać innej drogi, a narażeni jesteśmy na promieniowanie.
3) Regeneration
Opis: Jak sama nazwa wskazuje, wszczep ten umożliwia regenerację uszkodzonych tkanek i narządów. Wraz z rozwojem przyspieszone zostaje tempo leczenia.
Koszt energii: 120 jednostek/minuta.
Komentarz: Niemalże niezbędny wszczep, przydatny zarówno w walce, jak i po niej. Dosyć drogi w użyciu, lecz pozwala na łatwe i szybkie uzdrowienie. Można zrezygnować z zajmujących miejsce medkitów. Po pełnej regeneracji wszczep sam się wyłącza.
4) Energy Shield
Opis: Pozwala skórze na absorpcję obrażeń od ognia, elektryczności i plazmy. Wraz z ulepszeniami umożliwia ignorowanie coraz to większych ilości obrażeń, a na maksymalnym - czyni nas całkowicie na nie odpornym.
Koszt energii: 40 jednostek/minuta.
Komentarz: Mało przydatny wszczep, zamiast niego lepiej użyć Hazmat Suit lub poszukać innej drogi na obejście przeszkody. W walce też ma niewielkie zastosowanie - wrogów posługujących się miotaczami ognia jest jak na lekarstwo.
5) Synthethic Heart
Opis: Wszczepu tego nie da się ulepszać. Jego działanie jest proste - zwiększa skuteczność wszystkich innych wszczepów, nie polepsza tych rozwiniętych do maksymalnego poziomu.
Koszt energii: 100 jednostek/minuta.
Komentarz: Moim zdaniem zupełnie bezużyteczny wszczep. O rozwój najbardziej interesujących nas wszczepów i tak dbamy, zaś koszt używania tego ulepszenia jest absurdalny. Nie warto marnować slotu.
6) Power Recirculator
Opis: Wszczep ten po prostu zmniejsza koszt używania innych. Wraz z ulepszeniami zwiększa oszczędność energii.
Koszt energii: 10 jednostek/minuta.
Komentarz: Bardzo przydatny wszczep! Dzięki niemu możemy używać kilku na raz przez długi czas i nie martwić się o to, że zabraknie nam energii. Osobiście aktywowałem go za każdym razem, gdy włączałem inne wszczepy.
Wszczepy Rąk (Arms)
Ilość slotów: 1
Miejsce zdobycia:
a) Liberty Island - szczyt Statuy Wolności, tuż obok lidera NSF.
1) Combat Strength
Opis: Dzięki tej modyfikacji nasz agent stanie się silniejszy w walce. Obrażenia w zwarciu zadawane przez niego zwiększają się.
Koszt energii: 20 jednostek/minuta.
Komentarz: Ten wszczep przydatny jest tylko na samym początku gry. Później, po znalezieniu Dragon Tooth, który sam w sobie jest zabójczą bronią, szczep ten traci na wartości. Użyteczny pozostanie on jednak nadal przy niszczeniu bronią drzwi oraz zamków (za tę sugestię dziękujemy Lokiemu Lyesmithowi).
2) Microfibral Muscle
Opis: Wszczep daje agentowi nadludzką siłę, pozwalając przenosić i przesuwać coraz to cięższe przedmioty.
Koszt energii: 20 jednostek/minuta.
Komentarz: Wbrew pozorom bardzo przydatna modyfikacja. Dzięki niej zyskamy dostęp do wielu ukrytych przejść, nierzadko będziemy mogli stworzyć naprędce prymitywne barykady czy zatarasować przejście.
Wszczepy skóry (Subdermal)
Ilość slotów: 2
Miejsce zdobycia:
Ballistic Protection/EMP Shield
a) Lotnisko NSF - samolot Lebedeva. Na najniższym pokładzie znajdziesz pojemnik z Augmentation Canister, kod do niego to 9905.
b) Laboratorium Everetta - zobacz punkt b) we Wszczepach Oczu.
Cloak/Radar Transparency
a) Laboratorium VersaLife - patrz punkt b) we Wszczepach Czaszki.
b) Statek w doku w Brooklynie - schowek w dolnych pokładach (kod do drzwi 9999).
c)Vadenberg - zalane pomieszczenie laboratorium.
1) Ballistic Protection
Opis: Modyfikacja ta zwiększa naszą odporność na obrażenia od kul, pocisków i ostrzy. Z kolejnymi poziomami niewrażliwość staje się coraz większa, na maksymalnym zaś stajemy się prawie odporni na wspomniane rodzaje obrażeń.
Koszt energii: 60 jednostek/minuta.
Komentarz: Osobiście ze wszczepów skóry preferuję Cloak i Radar Transparency. Jeżeli jednak Twoja postać nie boi się otwartej walki, warto zainwestować w to ulepszenie.
2) EMP Shield
Opis: Wszczep ten zmniejsza stratę energii przy atakach elektrycznych. Wraz z kolejnymi poziomami odporność staje się coraz większa.
Koszt energii: 10 jednostek/minuta
Komentarz: Zupełnie zbędna modyfikacja. Rzadko kiedy jesteśmy narażeni na obrażenia od elektryczności, a ten wszczep jedynie zmniejsza utratę energii przy takich atakach - tę zaś możemy przecież szybko zregenerować za pomocą bioelectric cell.
3) Cloak
Opis: Czyni nas niewidzialnym dla istot żywych. Wraz z rozwojem zmniejsza koszt zużycia energii.
Koszt energii: 300 jednostek/minuta.
Komentarz: Jeden z najważniejszych wszczepów w grze. Znacznie ułatwia on skradanie się i unikanie wrogów, zaś na najwyższym poziomie, w połączeniu z Radar Transparency i Power Recirculator, niewielkim kosztem czyni nas praktycznie niezauważalnymi.
4) Radar Transparency
Opis: Wszczep ten sprawia, że kamery, roboty, działka i inne urządzenia nie zauważają nas. Wraz z ulepszaniem zmniejszone zostaje zużycie energii.
Koszt energii: 300 jednostek/minuta.
Komentarz: Taktykę odnośnie tej modyfikacji opisywałem już wcześniej. Co prawda combo takie będziemy mogli sobie zapewnić dopiero w drugiej połowie gry, mimo to warto poczekać dłuższą chwilę, mimo że Ballistic Protection znajdziemy w dużo wcześniejszym stadium rozgrywki.
Wszczepy nóg (Legs)
Ilość slotów: 1
Miejsce zdobycia:
a) Hell's Kitchen - Magazyn NSF. Na samym dole budowli, w północno-wschodniej części, znajdziemy gabinet, w którym odkryjemy sejf. Nie ma do niego klucza - drzwiczki będziesz musiał wysadzić lub otworzyć wytrychem. W środku znajdziemy Augmentation Canister.
b) Siedziba UNATCO - znajdziemy go podczas drugiego pobytu w bazie, w schowku u Jamiego Reyesa.
c) Laboratorium VersaLife - zobacz punkt b) w punkcie Aqualung/Enviromental Resistance.
1) Run Silent
Opis: Dzięki tej modyfikacji nasz agent będzie poruszał się wyjątkowo cicho. Na maksymalnym poziomie jego kroki będą niesłyszalne.
Koszt energii: 40 jednostek/minuta.
Komentarz: Moim zdaniem zupełnie niepotrzebny wszczep. Ci, którzy wybierają skradanie się, i tak są niesłyszalni, zaś Cloak w sprawach dyskrecji sprawia się najlepiej.
2) Speed Enhancement
Opis: Wszczep ten pozwala agentowi na bycie niezwykle szybkim, skakać dużo dalej oraz upadać z większych wysokości bez szwanku.
Koszt energii: 40 jednostek/minuta.
Komentarz: Bardzo praktyczna modyfikacja. Przydaje się zarówno podczas ucieczek, jak i podczas walk - wiadomo, że szybko poruszający się obiekt trudno trafić. Dalekie skoki oraz miękkie lądowanie zaś pozwolą nam na wykonywanie czasem desperackich ruchów podczas ratowania własnej skóry, jak spadanie z samego szczytu wysokiego budynku czy ucieczka po dachach.