Farmy:
1. Homer
2. Teleport: Farmy
3. Sir Richard
4. Dom Finna
5. Dom Hugha
6. Reginald, Tom
7. Zamek Stormfist
Slumsy:
1. Karczma „Pod Niebieskim Knurem”
2. Dom Doriana
3. Jonas
4. Dom Balina
5. Dom Marii
6. Koszary armii
7. Teleport: koszary
Eskorta dla uzdrowicieli
Pierwszy raz wychodząc z Aleroth, ujrzysz scenę - rycerza Setha, który wraz z żołnierzami walczy z orkami. Gdy cię zobaczy, każe cofnąć się do wioski, po czym już wewnątrz opowie ci co nieco o sytuacji na farmach i zleci zadanie zorganizowania eskorty dla uzdrowicieli z Aleroth, którzy są potrzebni w walce z zarazą panującą w Rivertown. Aby misja ta pojawiła się w dzienniku, należy porozmawiać o tym z Mardaneusem lub Lanilorem, jeśli tego pierwszego jeszcze nie uleczyłeś. Żeby je wypełnić, musisz udać się do koszar armii (południowy wschód od farm) i porozmawiać z generał Alix. Nie zwlekaj z tym zbyt długo, gdyż po jakimś czasie zadanie przepada.
Spotkaj się z Zandalorem w karczmie „Pod Krasnoludzkim Bochnem”
W drodze na farmy napadnie cię smoczy jeździec. Z pomocą przyjdzie ci mag Zandalor. Opowie ci trochę o tobie samym, po czym zechce spotkać się w najbliższej przyszłości wkarczmie „Pod Krasnoludzkim Bochnem”, która znajduje się na wschód od zamku Stormfist.
Odszukaj zwoje aktywacji teleportu
Zandalor opowie ci też o rozmieszczonych po całej krainie teleportach, dzięki którym będziesz mógł podróżować znacznie szybciej. Do ich aktywacji potrzeba jednak specjalnych zwojów. Oto lista miejsc, w których je znajdziesz:
Zwój magów - dostajesz go od Zandalora.
Zwoje ludzi - jeden ma kapitan Mitoks. Otrzymasz go, gdy dostarczysz mu wiadomość od generał Alix. Inny znajdziesz w Przeklętym Opactwie.
Zwoje krasnoludów - są trzy. Pierwszy jest w karczmie „Pod Krasnoludzkim Bochnem”, drugi w wiosce krasnoludów w domu burmistrza, trzeci otrzymujesz w późniejszym etapie gry od króla z Sal Krasnoludów, kiedy znajdziesz dla niego kamienny topór.
Zwój elfów - dostajesz go od Lorda Elredora, przywódcy Gildii Łuczników.
Zwój jaszczurów - da ci go Goemoe, kiedy porozmawiasz z nim podczas jego pobytu w karczmie „Pod Niebieskim Knurem”.
Zwój orków - jest w skrzyni przywódcy orków, w ich obozie.
Zwój impów - leży w opuszczonym zamku w Mrocznej Puszczy.
List miłosny Izoldy
Mleczarka Izolda (ze względu na wyjątkowy model postaci trudno jej nie zauważyć) poprosi cię o dostarczenie listu miłosnego do jej ukochanego, Garetha, który zaciągnął się na służbę w armii. Mężczyznę tego znajdziesz w koszarach. Przekaż mu wiadomość, a następnie wróć do dziewczyny.
Eliksir pozornej śmierci Garetha
Jeśli chcesz, możesz jeszcze raz pomóc rozłączonym kochankom z zadania powyżej - znajdując eliksir pozornej śmierci, który pomoże Garethowi wyrwać się z wojska. W tym celu musiałbyś udać się do kościoła, położonego w lesie na zachód od drogi głównej do Verdistis, i oczyścić go z duchów. Następnie należałoby wykonać zadanie zlecane przez księdza i dopiero wtedy odkupić od niego tenże napój.
Rozprawa z trollami
Rolnik Homer, stojący zaraz na wschód od mostu, którym wkroczyłeś na farmy, opowie ci o nękającym te tereny problemie. Otóż od pewnego czasu mieszkańcy są atakowani przez trolle. Jeśli chcesz uwolnić krainę od potworów, musisz udać się do ich leża i zabić króla. Kryjówka znajduje się w jaskini, po drugiej stronie mostu, w dole. Gdy już pokonasz przywódcę i porozmawiasz ze zleceniodawcą tego zadania, możesz także udać się do Reginalda. Mężczyzna ten został napadnięty przez trolle, w wyniku czego zginął jego syn, więc z pewnością ucieszy się na wieść, że śmierć jego potomka została pomszczona.
Łapać złodzieja!
Tom, hodowca bydła, zwierzy ci się, że ktoś kradnie mu krowy i poprosi o złapanie złodzieja. Ślady prowadzą do biednej dzielnicy Rivertown, znajdującej się na południe od farm, tam też się udaj. Przed jednym z domów będzie stał Dorian, gruby facet proszący cię o datek. Bez względu na to, co zrobisz, wejdź do jego chaty i zejdź do piwnicy. Znajdziesz tam mnóstwo mięsa (możesz je zabrać), co jasno wskazuje na to, że odnalazłeś złodzieja. Wyjdź stamtąd i porozmawiaj ponownie z Dorianem. Tu będziesz mieć wybór - albo zrozumieć jego sytuację i kryć go, otrzymasz doświadczenie i 3 punkty reputacji, albo wrócić do zleceniodawcy i wydać kradzieja - za to dostaniesz doświadczenie i złoto.
Pomóż przerażonemu rycerzowi
Na drodze w stronę Przeklętego Opactwa znajduje się stodoła. Gdy do niej wejdziesz, zaczepi cię sir Richard, bredząc coś o tym, że ktoś go ściga. Po krótkiej rozmowie dowiesz się, że mężczyzna był kiedyś żołnierzem na zamku Stormfist, a teraz książę Janus wysłał za nim zabójcę, po tym, jak próbował zbadać sprawę dziwnej śmierci poprzedniego władcy. Jeśli chcesz, możesz mu pomóc, eliminując mordercę. Jest on w sadzie na wschód od stodoły. Pełzak (bo taki przybrał przydomek) tylko wygląda na groźnego, ale warto mieć pod ręką zaklęcie Odnowa Sił. Po uwolnieniu świata ze zbrodniarza wróć do Richarda.
Dostarcz list
Harriet, kobieta przebywająca w jednym z pokojów w gospodzie „Pod Niebieskim Knurem”, poprosi cię o dostarczenie listu do jej wujka, Afrasama. Prowadzi on Zajazd Książęcy w Verdistis, tam więc go znajdziesz.
Odzyskaj naszyjnik Balina
W jednym z domów w dzielnicy biedoty spotkasz człowieka uważającego się za władcę slumsów - Balina. Podejrzewa on miejscowego oprowadzacza, Jonasa, o kradzież swojego naszyjnika. Zleci ci odzyskanie go. Idź do domu domniemanego złodzieja. Na półce znajdziesz poszukiwaną biżuterię. Teraz masz wybór - porozmawiać z Jonasem i za jego prośbą zabić tego, który terroryzuje całą okolicę, lub, tak jak było umówione - wrócić z naszyjnikiem do Balina, ale to skutkuje spadkiem reputacji o jeden.
Przeklęte Opactwo - zdejmij klątwę
To zadanie proponuję sobie zostawić na późniejszy etap gry, bo dużo jest tu walk z niesłabymi przeciwnikami.
Możesz iść tam z miejsca, ale żeby zadanie pojawiło się w dzienniku, musisz porozmawiać z Finnem, mieszka on na południe od przeklętego miejsca.
Dużo tu nie ma do opisywania, gdyż owiane tajemnicą Opactwo to prawie sama walka z nieumarłymi. Warte wspomnienia jest tylko parę rzeczy, mianowicie: w głównym holu budynku leży przeklęta halabarda - nie zabieraj jej, chyba że chcesz szybko sprzedać, bo tak długo, jak znajduje się u ciebie w ekwipunku, tak długo spada ci stamina. Następne to to, żebyś w lochach uważał na pułapki, otworzył drzwi do biblioteki jedną z dźwigni i porozmawiał tam z duchem inżyniera, który opowie ci co nieco o historii tego miejsca, i wytłumaczy, dlaczego jest nawiedzone. Daj mu tyle pieniędzy, ile chce (nie jest to duża kwota), a uwolnisz to miejsce od duchów. Potem wróć do Finna.
Oczyść reputację Marii
Marię spotkasz w jednym z domów w slumsach Rivertown.
Zadanie to jest częścią zadania Gildia Kupców, zostało opisane w solucji do Verdistis.
Kto odpowiada za nieurodzaj?
Farmer Hugh, mieszkający w domu na zachód od zamku Stormfist, opowie ci o nękającym okolicę problemie zarazy plonów rolniczych, jednocześnie prosząc o pomoc. To zadanie zostanie opisane w innej części solucji - Głównym Wątku.
Ciekawostki
Sprzedawca
W karczmie „Pod niebieskim Knurem” przebywa El'Gammon. Sprzedaje on fałszywe magiczne przedmioty, wmawiając ludziom, że na pewno zadziałają. Jeśli będziesz udawać "frajera" kilka razy i kupisz od niego parę rzeczy, nauczy cię on Języka Handlarza, umiejętności, dzięki której ceny w sklepach będą niższe.