Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Divine Divinity • Lochy Iony • INSIMILION

    Divine Divinity » Solucja


    Lochy Iony

    Działy gier » Divine Divinity » Poradniki » Solucja
    Autor: wojjoo
    Utworzono: 22.07.2010
    Aktualizacja: 22.07.2010

    Gdy nasz dzielny bohater nie spisze się w roli Lorda Protektora, zostanie wyrzucony z zamku Stormfist. Oddaliwszy się o kilka kroków od bramy, spotka Elonę, doradczynię księcia. Okaże się, że rozpoznała w nim Pomazańca, a sama jest złą czarownicą Ioną, członkinią Czarnego Kręgu. Wybraniec zostanie zesłany do jej lochów.

    Wylądujemy w małej, ponurej celi, pozbawieni ekwipunku. Gdy zagadamy do jednego ze strażników, do więzienia przybędzie znany nam biały kot Arhu. Widowiskowo zabije orkowe straże i poda nam klucz, dzięki któremu będziemy mogli się wydostać. W okolicy nie ma niczego ciekawego, udajmy się schodami w dół.

    Lochy Iony - poziom I


    1. Schody do celi.
    2. Pomieszczenie z ekwipunkiem.
    3. Klucz.
    4. Ołtarz uleczenia.
    5. Ołtarz many.
    6. Zamknięte drzwi.
    7. Dźwignia.
    8. Dom szaleństwa.
    9. Iluzoryczna ściana.
    10. Pokój ze skarbami.
    11. Skorpiony.
    12. Przejście na drugi poziom podziemi.
    13. Szkielet.
    14. Jaskinia iluzji.
    15. Starożytne piramidy.
    16. Wyjście z lochów.

    Znajdziemy się na pierwszym poziomie rozległych lochów Iony. Najpierw powinniśmy zajrzeć do pomieszczenia oznaczonego numerem 3, spoczywa w nim klucz otwierający drzwi do komnaty, w której ukryto ekwipunek naszego bohatera. Następnie zregenerujmy swe siły w ołtarzach many i uleczenia (4,5) i udajmy się na południe. Po drodze spotkamy pierwszych przeciwników, jeżeli sobie z nimi nie poradzimy, polecam wczytać zapis sprzed wejścia do zamku Stormfist, bowiem całe podziemia są ich pełne.

    Za pomocą dźwigni w 7 otwórzmy drzwi w 6 i skierujmy się na wschód. Gdy przesuniemy blokujące drogę beczki i wejdziemy do pomieszczenia, zostaniemy przeniesieni do Domu szaleństwa. Po kilku krokach powitają nas zmasakrowane zwłoki i udzielą złotej rady: "Śpiiij... śpiiij...". Sen właśnie jest sposobem na opuszczenie tego ponurego miejsca. Klikanie w kolejne drzwi będzie przenosiło nas w różne części domu, ostatecznie dostaniemy się do sypialni. Odpoczywamy, zostajemy przeniesieni z powrotem do podziemi, inkasujemy punkty doświadczenia i ze stołu zabieramy księgę Strach, której przeczytanie dodaje jeden punkt do umiejętności Wyniszczenie.

    Wróćmy do eksploracji lochów. Udajmy się na północny zachód, następnie skręćmy na wschód i przez iluzoryczną ścianę (9) przejdźmy do wypełnionego skarbami pomieszczenia (10). Wewnątrz znajdziemy m.in. unikatową stalową tarczę i takiż metalowy pas. Użyjmy tkwiącej w ścianie dźwigni, by otworzyć zamknięte drzwi i zbadajmy północno-wschodnią część podziemi.
    W pokoju oznaczonym numerem 11 żyje stado skorpionów, na ziemi spoczywa kilka kamieni szlachetnych. Zachodnie drzwi do tego pomieszczenia otworzymy, korzystając z dźwigni wystającej ze ściany w pobliżu wschodnich. W 12 znajdziemy Stary pergamin. Aktywowanie go i powtórzenie za nim zaklęcia powoduje pojawienie się przejścia na drugi poziom podziemi.

    Warto jeszcze odwiedzić kilka miejsc w zachodniej części lochu. Gdy zgasimy świecę leżącą przed wiszącym na ścianie szkieletem (13), zniknie ściana zamykająca Jaskinię iluzji (14). Wkroczenie do środka sprawia, że spoczywające na ziemi kamienie szlachetne wyparowują, ale to nic, bowiem oprócz nich wewnątrz jest coś jeszcze - Dziwny miecz, element zadania "Odszukaj Święta broń".
    Na postumentach w 15 umieszczone są trzy starożytne piramidy. Kliknięcie w każdą z nich powoduje pojawienie się potężniejszego nieumarłego i silnej mikstury. Gdy skorzystamy ze wszystkich, aktywowany zostanie leżący pomiędzy nimi kamień portalu, który przeniesie nas do 15a. A stamtąd już tylko dwa kroki do wyjścia na powierzchnię (16).

    Jeśli zdecydujemy się zbadać całe podziemia, z ostatniego poziomu wrócimy drabiną do 2.

    Lochy Iony - poziom II


    1. Przejście na poziom I.
    2. Skrzynia.
    3. Ołtarz uleczenia.
    4. Ołtarz many.
    5. Przejście na poziom III.

    Na tym poziomie nie czeka na nas wiele atrakcji. Główną jest walka z dziesiątkami przeciwników, wśród których najbardziej wymagającymi są Licze, poza tym warto zajrzeć do spoczywającej w 2 skrzyni. Następnie skierujmy swe kroki do schodów prowadzących w głąb podziemi.

    Lochy Iony - poziom III


    1. Przejście na poziom II.
    2. Skrzynia.
    3. Zamknięte pomieszczenie.
    4. Zamknięte pomieszczenie.
    5. Iluzoryczna ściana.
    6. Ołtarz uleczenia i many.
    7. Przejście do leża Cyriona.

    I ten obszar służy do nabicia jak największej ilości punktów doświadczenia. Gdy przejdziemy przez iluzoryczną ścianę (5), dostaniemy się do pokoju, w którym znajdziemy parę mikstur i dźwignię, otwierającą zamknięte pomieszczenie (4). W punkcie 6 możemy zregenerować swe siły, następnie udajmy się do leża Cyriona (7).

    W leżu czeka nas oczywiście walka z gospodarzem. Jest to twardy przeciwnik, o sporej ilości punktów życia i potężnych ciosach. Nieodzowna może być pomoc przyzywańców, użyteczne też będzie Zamrożenie (z którego zresztą sam Cyrion korzysta). Gdy już zabijemy pupila Iony, rozejrzyjmy się po pomieszczeniu. Jedyna godna uwagi rzecz to zamknięta skrzynia, na której spoczywa czaszka. Aby otworzyć pojemnik, należy przeciągnąć czaszkę do ekwipunku, jest ona poniekąd kluczem. W środku znajdziemy interesujący napierśnik. Teraz czeka na nas już tylko powrót drabiną na poziom I, a stamtąd ucieczka na powierzchnię.




    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 1 raz.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


      
     

    Obywatelka Insimilionu | Komentarzy: 7
    Temat: Cyrion jest niestety niewra...
    Dodany: 26.10.2012 o 13:58  

    Cyrion jest niestety niewrażliwy na Zamrożenie, dopiero co załatwiłam drania, a Zamrożenie mam rozwinięta na maksa. Trzeba było sporo pobiegać i przywoływać.



    Ten artykuł skomentowano 1 raz.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw