Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Divinity 2 • Wieża Wojenna - Battle Tower • INSIMILION

    Divinity 2


    Wieża Wojenna - Battle Tower

    Działy gier » Divinity 2 » Przedpremierowe
    Autor: Rey
    Utworzono: 09.07.2009
    Aktualizacja: 09.07.2009

    Wieża Wojenna, czyli w oryginale „Battle Tower”, to samotna budowla, którą postać prowadzona przez bohatera nabyła w dosyć nietypowy sposób – po prostu ją wygrała. Niczym ogromny, kamienny szpon złowrogo góruje nad Sentinel Island. Sama wieża została zbudowana wiele lat temu przez potężnego Smoczego Maga - Maxosa.

    Mroczna Historia

    Był to jego dom, jego pałac, miejsce jego pracy, a przy tym jego laboratorium, w którym przeprowadzał niezliczone eksperymenty. Jednym z efektów tych działań stały się Smocze Elfy – niegdyś piękne i potężne istoty, łączące najlepsze cechy obu ras, a teraz krwiożercze bestie, straszące w tunelach rozciągających się pod wieżą. Dawniej było to miejsce, do którego chcieli się dostać najlepsi rycerze, by Maxos mógł ich uczynić Smoczym Rycerzem – dotychczas takie prawo posiadali tylko przedstawiciele Starożytnej Rasy – Smoki. Przez długi czas w wieży panował spokój, lecz pewnego dnia Smoczy Mag zniknął, pozostawiając po sobie tylko potężne zaklęcia strażnicze, mające zapobiec wizytom nieproszonych gości. Jednak po ponad dwustu latach Nekromanta Laiken przełamał chroniące wieżę zaklęcia i objął Battle Tower we władanie, uznając ją za swoją własność.

    „Miejsce, do którego można wrócić”

    Monumentalna budowla, poza oczywistymi cechami obronnymi, posiada wiele magicznych właściwości - początkowo służyły one Maxosowi, teraz posłużą Tobie. Będzie to nie tylko miejsce, w którym można bezpiecznie odpocząć, przechować ekwipunek i wyleczyć rany przed następną misją - stanie się również swoistą bazą wypadkową za sprawą teleportów pozwalających szybko i bezpiecznie przenieść się w każde strategiczne miejsce Rivellonu. Drugą z magicznych cech wieży jest możliwość prawie dowolnej zmiany wyglądu, kształtu i funkcji każdej z wielu znajdujących się na niej platform. Na każdej z nich znajduje się Zarządca, a od jego specjalizacji zależy nie tylko funkcja, ale także wydajność danej części. Niezależnie od innych, każdy z trapów może przybrać jedną z funkcji:

    • Krąg Nekromancji - Jeśli jesteś uczniem czarnej sztuki, możesz na tej platformie starać się stworzyć własne potwory, by Ci służyły lub pomagały. Podróżując po Rivellonie będziesz miał możliwość zebrania różnych „pamiątek” bezpośrednio łączących się z danym stworem – ręki, nogi czy głowy dla przykładu – chociaż często trzeba będzie je najpierw odrąbać. Stworzonego już potwora będzie można, wedle uznania i predyspozycji, przyzwać jako pomocnika w walce lub sojusznika mającego inną funkcję, na przykład zwiadowcy, za pomocą unikatowego artefaktu: Kryształowej Czaszki.

    • Ogródek Alchemiczny - Jest to domena każdego alchemika. Pozwala nie tylko tworzyć dowolną miksturę, ale także wyhodować różnorakie zioła, grzyby, mchy i inne rośliny niezbędne do warzenia popularniejszych eliksirów. Mimo iż od początku będziesz miał zapewniony pewien repertuar składników oraz garść przepisów, każdy ambitny Alchemik powinien starać się zdobyć kolejne formuły i indegrencje w czasie swoich podróży.

    • Czarująca Platforma - Warsztat dla wszelkiego rodzaju czarodziejów i wynalazców. Osoba pracująca w tym miejscu stara się połączyć dwie, wydawałoby się, że skrajne, dziedziny: naukę i magię. Przekonana, że w ten sposób stworzy coś doskonałego, stara się zwiększyć możliwości i zniwelować ograniczenia maszyn za pomocą magii. Dzięki takiemu połączeniu mogą powstawać śmiercionośne, magiczne bronie i niezniszczalne pancerze, niezbędne każdemu poszukiwaczowi przygód. Na samej platformie można też przechowywać wszelkie skarby i trofea zgromadzone podczas podróży.

    • Sala Gimnastyczna - Jednak wojownik, nawet zakuty w magiczną zbroję, wzmocniony eliksirami i wśród przywołanych stworów byłby nikim, gdyby nie jego własne umiejętności. Na Sali Treningowej i Arenie może on udoskonalać dotychczasowe oraz poznać nowe umiejętności pod okiem eksperta, aby stać się mistrzem zarówno magii jak i miecza. Przy okazji trening pozwala zachować formę i zgrabną sylwetkę, bo przecież trudno sobie wyobrazić wielkiego herosa, mordującego krwiożercze księżniczki i ratującego niewinne smoki, o marnej posturze i ze zbędnym brzuszkiem.

    Ogromne Udogodnienia

    Cała wieża została zaprojektowana z myślą o smokach i jest ona dostosowana do rozmiaru tych potężnych stworzeń. Mogą one bez problemu lądować na obszernych i mocnych tarasach, łatwo wchodzić przez szerokie wejścia oraz poruszać się po komnatach bez obawy, iż zaryją głową w sufit. Same łuki teleportów również zostały dostosowane do wielkości tych stworzeń, można śmiało wlatywać i wylatywać, bez obawy o wypadek.

    „Gdzie Rycerzowi się nie chce, tam Biegacza pośle”

    Do Twoich usług zostaje oddanych wielu chłopców na posyłki, w oryginale „Runners”. Potrafią oni załatwić za Ciebie wiele drobnych spraw, takich jak zaniesienie jakiegoś przedmiotu lub zdobycie innego, w tym składników alchemicznych. Wielu z nich posiada też specjalistyczne wyszkolenie i mogą choćby unowocześnić Twoją broń, by podołała kolejnym wyzwaniom.

    „Twoja Wieża jest Twoją Twierdzą”

    Sam ogrom wieży i możliwości jakie stwarza, pozwalają sądzić, iż będzie to znaczący element gry. Tak monumentalnego, a za razem niesamowitego mieszkania nie miał żaden bohater od czasów Twierdz w drugim Baldur’s Gate. Na wielu trailerach widać bitwy toczone wokół wieży - nie jest to może nic niezwykłego, ale w tych starciach akcję widać zza pleców smoka walczącego razem - lub przeciwko - swoim pobratymcom. Widać nie Ty jeden masz ochotę, by w niej zamieszkać. Jeżeli tylko ludzie z Larian Studios wykorzystają cały jej potencjał, będzie to niewątpliwie jeden z większych atutów nadchodzącego tytułu.




    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 0 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.




    Ten artykuł skomentowano 0 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw