Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Dragon Age: Początek • Magowie • INSIMILION

    Dragon Age: Początek


    Magowie

    Działy gier » Dragon Age: Początek » Przedpremierowe
    Autor: Orish
    Utworzono: 21.07.2009
    Aktualizacja: 21.09.2009

    Tłumaczone z Dragon Age Wiki.

    Postać, która potrafi wchodzić w interakcję z magicznymi siłami, jest nazywana magiem.


    Klasa maga

    Zobacz w tekście o klasach.

    Magowie w Thedas

    Większość magów w Thedas należy do Kręgu Magów. Jeszcze jako dzieci są odbierani rodzinom, a wysoko urodzeni, którzy posiadają zdolność używania magii, tracą wszystkie prawa do posiadłości i tytułów ich familii, kiedy trafiają do Kręgu. To pomaga stworzyć więź silniejszą od klasy społecznej czy rasy, jeśli każdy w Kręgu wzrasta i uczy się w ten sam sposób.

    Niektórym magom udaje się ujść uwadze Fundacji i Kręgu i dorastają bez treningu, który odbywają ci odbierani swoim rodzinom. Każdy mag, który nie jest częścią Kręgu, jest uważany za odszczepieńca i będzie złapany przez templariuszy, jeśli zostanie odkryty. Niemniej, istnieją pewne grupy, takie jak Dalijczycy, które znajdują się poza jurysdykcją Fundacji i Kręgu i postępują według własnych tradycji magicznych. Dalijczycy mają faktycznie bardzo bogatą magiczną kulturę, rzekomo opierającą się na starej elfiej magii. Mimo tego, postać gracza w Dragon Age: Początek nie otrzyma możliwości bycia użytkownikiem dalijskiej magii. Innym przykładem organizacji magów o wyjątkowej tradycji są Wiedźmy z Dziczy, do których należą Flemeth i Morrigan.

    Magia w Thedas

    W Thedas magia jest naturalnym zjawiskiem, takim jak ciśnienie atmosferyczne, grawitacja, bezwładność czy cokolwiek innego. Niektórzy ludzie urodzili się ze zdolnością do interakcji, kontroli i kształtowania jej.

    Magia pochodzi z Pustki, krainy, gdzie mieszkają Duchy, a ludzie i elfy odwiedzają ją, kiedy śnią. Korzystając z niej, mogą zwrócić uwagę istot po drugiej stronie Zasłony, co prowadzi do podwyższonego ryzyka opętania przez demony. Opętany mag staje się zniekształceniem swojej pierwotnej osobowości, spaczonym potworem znanym jako Abominacja.

    To, co mag jest w stanie zdziałać za pomocą magii w Thedas, jest w pewnym sensie ograniczone, kiedy porówna się to do realiów innych światów fantasy, głównie tych wykorzystywanych przez system Dungeons & Dragons. Międzywymiarowa podróż (wyłączając interakcję z Pustką) i teleportacja nie istnieją, a przeciętnej osobie rzadko kiedy zdarza się zobaczyć prawdziwy przykład mocy magicznej.

    Magowie są jednak zdolni do manipulowania podstawowymi żywiołami, takimi jak ogień, lód czy burze. Istnieją również zaklęcia, które pozwalają na tymczasowe przywrócenie do życia trupa i wysysające siłę życiową z przeciwnika.

    Zakazana Magia

    Pewne formy wykorzystania magii są surowo zabronione przez Fundację, a w konsekwencji także przez Krąg. Przykładem może być Krwawa Magia, jedna z gałęzi magicznych zdolności, która pozwala na rzeczy typu wykorzystywanie energii życiowej do wzmacniania zaklęć i penetrację umysłu wroga. Choć nie jest to same w sobie szczególnie „złe”, Krąg obrał ostrą politykę braku tolerancji dla używania tych mocy, aby chronić nie-magów od nadużyć i magów przed strachem spowodowanym powszechnym ich stosowaniem. Sugeruje się również, że z tymi zaklęciami są związane demony, lecz aktualnie nic więcej na ten temat nie wiadomo.




    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 0 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.




    Ten artykuł skomentowano 0 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw