Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Drakensang: The Dark Eye • Za Ognistym Wodos... • INSIMILION

    Drakensang: The Dark Eye » Solucja


    Za Ognistym Wodospadem

    Działy gier » Drakensang: The Dark Eye » Poradniki » Solucja
    Autor: Oceansoul
    Utworzono: 17.03.2009
    Aktualizacja: 17.03.2009

    Nareszcie nadeszła ta chwila. Po wykonaniu trzech Smoczych Zadań i skompletowaniu Smoczej Zbroi, czas najwyższy odnaleźć Adamantowe Serce. Zdobycie artefaktu nie będzie proste - dostępu doń broni szereg pułapek, zamknięte drzwi, zerwany most, a wreszcie Król grolmów i jego świta. To jednak nie powinno powstrzymać Smoczego Wojownika, tak więc - w drogę!

    Przeciwnicy: Szmaragdowe pająki, Duchy ognia, Duchy grolmów, Król grolmów

    1. Portal.
    2. Strażnica.
    3. Ściana lawy.
    4. Cyklopie drzwi.
    5. Płomienny most.
    6. Wodospad lawy.
    7. Pułapki.
    8. Adamantowe Serce.
    9. Kuźnia Zabójczej Chwały.
    10. Portal.

    1. Portal.
    Zadanie: Jaskinia Karbunkułu => Odnajdź Adamantowe Serce
    Pojawiasz się w tym miejscu po tym, jak przeszedłeś przez Portal w Komnatach Aldessii. Twoim zadaniem jest odszukanie Adamantowego Serca.

    2. Strażnica.
    W drodze do niej, w miejscu oznaczonym zieloną kropką, zaatakują cię trzy Szmaragdowe pająki.
    We wnętrzu strażnicy spoczywa Szkielet cyklopa - zabierz czaszkę, którą możesz później przekazać Pal'Na'Tharowi [9.] (+15 PD).
    Zwróć uwagę na kolumnę znajdującą się z prawej strony pomieszczenia. Należy zniszczyć ją (u jej podstawy szukaj ikony aktywacji), a wówczas Cyklopie drzwi [4.] staną otworem.

    3. Ściana lawy.
    Ze Ściany lawy co pewien czas wynurzać się będzie Duch ognia (pomarańczowa kropka). Ze Sterty popiołu, która zostaje po wygranym pojedynku, nie zapomnij zabrać Ognistego serca, przyda się później.

    4. Cyklopie drzwi.
    Zadanie: Odnajdź Adamantowe Serce => Otwórz cyklopie drzwi
    Aby je otworzyć (+100 PD), zniszcz kolumnę znajdującą się w strażnicy [2.].

    5. Płomienny most.
    Zadanie: Odnajdź Adamantowe Serce => Przejdź przez płomienny most
    Gdy tylko się zbliżysz, zaatakują cię trzy Duchy ognia. Pokonaj je, a następnie umieść ich serca oraz serce ducha, którego pokonałeś przy Ścianie lawy [3.] w Kamiennych niszach po obu stronach mostu. Zabierz wpierw Schłodzone ogniste serca, a następnie włóż na ich miejsce taką samą ilość (czyli trzy do lewej niszy i jedno do prawej) Ognistych serc.
    Pojawi się most (+100 PD), przejdź po nim na drugą stronę.

    6. Wodospad lawy.
    Zadanie: Odnajdź Adamantowe Serce => Przejdź przez wodospad lawy
    Pokonaj kolejne Duchy ognia, pamiętając oczywiście o zabraniu ich szczątek. W dwóch Kamiennych niszach po drugiej stronie mostu znów należy umieścić Ogniste serca, wyjmując uprzednio te schłodzone. W lewej wnęce muszą znaleźć się cztery, w prawej zaś dwa. Wówczas zniknie ściana lawy (+100 PD).
    Nie zapomnij zebrać kolejnych Schłodzonych ognistych serc z nisz - razem z poprzednio zabranymi powinieneś mieć dwadzieścia tych organów. Przydadzą się później.

    7. Pułapki.
    Dalszą drogę zagradza korytarz najeżony pułapkami. Nie da się ich rozbroić, uzbrój się więc w cierpliwość i krok po kroku, najlepiej w trybie chodzenia, przeprowadź przynajmniej jednego członka drużyny bezpiecznie na drugą stronę (+200 PD). Nie przechodź jeszcze przez drzwi, gdyż te zamkną się zaraz za tobą. Jeśli nie uruchomiłeś ani jednej pułapki, wróć do Wodospadu lawy, gdzie - o ile posiadasz zdolność Krasnoludzki nos - po przejściu pułapek możesz spenetrować dwie kamienne nisze, na mapie oznaczone błękitnymi kropkami. Wewnątrz znajdziesz między innymi Pierścień astralnej kumulacji (Energia Astralna +10) oraz Pierścień życia (Punkty Życia +10).
    Możesz teraz przejść do kolejnej komnaty (+200 PD).

    8. Adamantowe Serce.
    Zadanie: Odnajdź Adamantowe Serce => Zdobądź Adamantowe Serce
    Podążaj schodami, pokonuj kolejne grupy Duchów grolmów. Pamiętaj, by jak najszybciej niszczyć Kryształy grolmów, gdyż w przeciwnym razie wciąż pojawiać się będą nowe fale wrogów. Wszystkie kryształy zaznaczone zostały na mapie granatowymi kropkami. Przeszukaj je później i postaraj się uzbierać co najmniej dwadzieścia Odłamków kryształów - przydadzą się później.
    W punktach oznaczonych od A do E znajdują się konsole sterujące kamiennymi płytami. Musisz aktywować odpowiedni panel sterowania (każda konsola ma cztery takie, a wskazówką, którego z nich należy dotknąć, jest zielony symbol na samej górze), dzięki czemu nie uruchomi się pułapka, a płyta pojawi się we właściwym miejscu:

    • konsola A (okrąg) - trzeci od góry panel sterowania;
    • konsola B (okrąg) - trzeci od góry panel sterowania;
    • konsola C (trzy fale ukośne) - pierwszy od góry panel sterowania;
    • konsola D (trzy fale ukośne) - pierwszy od góry panel sterowania;
    • konsola E (trzy fale poziome) - drugi od góry panel sterowania.

    Zadanie: Legendarny skarb grolmów
    Po tym, jak aktywowałeś wszystkie pięć konsol, nie popełniając przy tym ani jednego błędu, zejdź po schodach i rozejrzyj się w miejscu oznaczonym na mapie błękitną kropką - znajduje się tam kamienna nisza ze skarbem, a w środku spoczywa Pierścień wytrzymałości (Wytrzymałość +10) (+50 PD).

    Możesz teraz wrócić na górę i rozprawić się z Królem grolmów. Nieumarły będzie przyzywał do pomocy Duchy grolmów, ale nie daj się rozproszyć, koncentruj ataki całej drużyny na władcy. Gdy uda ci się go pokonać (+45 PD), zostaniesz przeniesiony przed wejście do kuźni [9.].

    9. Kuźnia Zabójczej Chwały.
    Drzwi do niej staną otworem po tym, jak rozprawisz się z Królem grolmów. Wewnątrz kuźni porozmawiaj z cyklopem Pal'Na'Tharem, strażnikiem Adamantowego Serca.

    Zadanie: Jaskinia Karbunkułu => Przekonaj Pal'Na'Thara
    Przekonaj cyklopa, by pozwolił ci zabrać Adamantowe Serce (+100 PD). Nie będzie to trudne - których opcji dialogowych byś nie wybierał, i tak ci się powiedzie.

    Zadanie: Jaskinia Karbunkułu => Odzyskaj karbunkuł
    Malgorra, którą powinieneś pamiętać ze scenki na dziedzińcu Zamku Posępny Kieł, ukradła karbunkuł - Kamień Duszy Umbracora. Wytłumacz cyklopowi, że musisz czym prędzej odzyskać go (+100 PD). Obiecaj zwrócić artefakt (+15 PD).

    Pal'Na'Thar pozwoli ci odejść, na pożegnanie zaś wręczy wybraną przez ciebie broń. Możesz zabrać tylko jedną z nich, weź więc ten oręż, którym włada postać główna, bowiem nie da się przekazać go żadnemu z towarzyszy. Do wyboru masz:
    - miecz Pieśń Płomienia, 1K+13;
    - łuk Ognisty Szkwał, 1K+7;
    - sztylet Cierń Ognia, 1K+10;
    - kostur Wykrzesacz, 1K+12;
    - dwuręczny topór Furia Płomienia, 3K+7;
    - topór Ogniste Uderzenie, 1K+14;
    - szabla Pieśń Ognia, 1K+13;
    - włócznia Szpic Ognia, 1K+15;
    - rapier Parzyiskra, 1K+11;
    - kusza Żądło Ognia, 1K+7;
    - miecz dwuręczny Dotyk Płomienia, 2K+13.

    Następnie przejdź przez nowo otwarty Portal [10.].

    10. Portal.
    Po przejściu przezeń, znajdziesz się w sali tronowej Murolosh. Pamiętaj, że gdy opuścisz tę lokację, stracisz możliwość powrotu w to miejsce.




    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 10 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 2
    Temat: Nazwy
    Dodany: 16.07.2009 o 22:38  

    Nazwy broni do wybrania u tego cyklopa są przefajne :D

    Zarddin Krwawy
     

    Wędrowiec
    Temat: Dwuręczny topór Furia Płomi...
    Dodany: 28.09.2009 o 21:09  

    Dwuręczny topór Furia Płomienia, 3K+7 wymiata w rękach Krasnoluda Sapera xD

    richuś
     

    Wędrowiec
    Temat: Trochę miałem \'zagwozdki\'...
    Dodany: 18.05.2010 o 9:40  

    Trochę miałem 'zagwozdki' z królem grolmów. Podchodziłem 3 razy do unicestwienia go. Wcześniej przypakowałem drużynę: napój siła woli, napój wytrzymałości, proszek na rany i balsam na poparzenia dla maga (brak zbroi). Od maga wszyscy dostali dopał siły, łucznik walił strzałami Tenobala, 'tanki' użyły chyba z 3 razy 'mocny cios' i 'cios z obrotu' i po chwili 'gostek' gryzł glebę.
    54 letni gracz

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 60
    Temat: ze niby wodospad z ogniem?
    Dodany: 08.06.2010 o 12:49  

    ze niby wodospad z ogniem?

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 60
    Temat: Kostury rządza ale glupio z...
    Dodany: 29.06.2010 o 22:04  

    Kostury rządza ale glupio z nimi wygladam w zbroi ogniap:

    Qrs
     

    Wędrowiec
    Temat: richuśTak na prawdę sam cza...
    Dodany: 29.10.2010 o 13:50  

    richuś
    Tak na prawdę sam czar zapewniający ochronę przed magią na wysokim poziomie praktycznie rozwiązał by sprawę, bo nasi przeciwnicy walczą tylko za pomocą zaklęć. Zagrałem bez, zagrałem z, i powiem że różnica jest poważna ;) [jak porażka i łatwe zwycięstwo].

    maja
     

    Wędrowiec
    Temat: gdzie jest przejście do sa...
    Dodany: 03.11.2010 o 13:30  

    gdzie jest przejście do sali tronowej?

    Rorschach
     

    Wędrowiec
    Temat: Jeśli ktoś nie chce się męc...
    Dodany: 07.06.2012 o 13:06  

    Jeśli ktoś nie chce się męczyć z królem Grolmów (a jego wezwane duchy i ataki ognistymi zaklęciami mogą sporo krwi napsuć) to skutecznie działa taktyka - atak wszystkich na króla, jeden z drużyny gotowy do odejścia. Gdy król grolmów utraci trochę życia, wezwie posiłki. Teraz odchodzimy na odpowiednią odległość tym "gotowym do ucieczki" i leczymy drużynę. Przyzwane duchy same przyjdą, ubijamy je. Wystarczy to powtórzyć jeszcze raz, a następnym razem król grolmów nikogo nie przyzwie i cała drużyna będzie nawalać tylko w niego.

    łuki
     

    Wędrowiec
    Temat: Król Grolmów. Wreszcie kt...
    Dodany: 19.11.2015 o 23:51  

    Król Grolmów. Wreszcie ktoś godny walki. Może napsuć krwi początkującym i nawet niektórym doświadczonym (tragiczne przypadki). No cóż tutaj warto wygrzebać jakieś maście na oparzenia ehhh... Chociaż da się wygrać bez nich i sprawić że władca (już drugi z którym walczymy) zostanie poczęstowany porządną dawką stali. Co powinno ostudzić jego apetyt na mój ssss...skarb. Przepraszam, nie mogłem się powstrzymać. Azaliż to prawda, mój sss...skarbie.

    robak22
     

    Wędrowiec
    Temat: Po przejściu mostu wróć ...
    Dodany: 07.01.2024 o 19:45  

    Po przejściu mostu wróć za ścianę lawy (3) dobra skrzynia.
    Jest 6 kryształów grolmów.



    Ten artykuł skomentowano 10 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw