W świecie Albionu napotkamy na wiele kamiennych twarzy, zwanych Demonicznymi Drzwiami. Są to starożytni strażnicy, chroniący to, co zostało za nimi schowane. Wrota te zaistniały jako stróże malutkich, urodzajnych krain, do których można się dostać pod warunkiem, że spełni się życzenie strażnika. W tym artykule opiszę, gdzie znajdują się poszczególne Demoniczne Wrota, jakie mają prośby oraz jak je spełnić (nie uwzględniam tutaj drzwi potrzebnych do ukończenia głównego wątku fabularnego, są one bowiem opisane w Solucji).
Lokacja: Gildia Bohaterów
Prośba strażnika: Musisz być bardziej światły.
Jak spełnić życzenie: Po ukończeniu szkolenia w Gildii, weź lampkę i zapal ją przy Demonicznych Drzwiach.
Nagroda: Eliksir Życia, "Księga Zaklęć", "Kolegowanie się", Tatuaż Wycia
Lokacja: Wąwóz w Wielkim Lesie
Prośba strażnika: Musisz popełnić akt jakiegoś niewypowiedzianego zła.
Jak spełnić życzenie: Na oczach Drzwi zabij jakiegoś niewinnego człowieka (przyprowadź go ze sobą), miej zły charakter lub... zjedz 12 Chrupiących Kurczaczków.
Nagroda: Oskard Wellowa
Lokacja: Jaskinie w Wielkim Lesie
Prośba strażnika: Musisz uzyskać wysoki mnożnik walki.
Jak spełnić życzenie: Przyjdź do Wrót, gdy będziesz miał mnożnik walki 14 lub wyższy. Najlepiej zrobić to po wykonaniu zadania "Jaskinia Hobbesów". Tam nabij sobie mnożnik w okolice 25, ponieważ podczas przechodzenia do innej lokacji, liczba drastycznie spada.
Nagroda: Kord Błękitny Tan
Lokacja: Bagna w Mrocznym Lesie
Prośba strażnika: Zabij wszystkie stworzenia, jakie przywołają Demoniczne Drzwi.
Jak spełnić życzenie: Po prostu wybijaj po kolei wszystkie hobbesy, jakie się pojawią.
Nagroda: Mroczny Strój Użytkownika Woli
Lokacja: Kurhany
Prośba strażnika: Zostań grubasem, tłuściochem, pulpetem.
Jak spełnić życzenie: Wpychaj w siebie jedzenie aż do skutku! Gdy będziesz miał w statystykach bohatera "spaślak", pokaż się Demonicznym Drzwiom.
Nagroda: Eliksir Many
Lokacja: Sękowa Polana
Prośba strażnika: Masz strzelić strażnikowi z łuku w twarz, jak najmocniej tylko potrafisz.
Jak spełnić życzenie: Jeśli masz dobrze rozwiniętą Zwinność, to nie powinno być problemów. Jeśli nie, to załatw sobie Hebanowy Łuk lub lepszy (Łuk Skorma), albo jakąś przyzwoitą kuszę oraz czar "Wiele Strzał".
Nagroda: Eliksir Życia
Lokacja: Różany domek
Prośba strażnika: Bliżej niesprecyzowana. Mówi on tylko, że nie otwiera się na pierwszej randce i coś o miłości.
Jak spełnić życzenie: Daj Drzwiom jakikolwiek podarek (np. róża), z wyjątkiem szlachetnych kamieni.
Nagroda: Świetlany Strój Użytkownika Woli
Lokacja: Dom Greyów
Prośba strażnika: Musisz mieć za żonę jakąś wielką damę.
Jak spełnić życzenie: Ożeń się z Lady Grey, a następnie porozmawiaj z Wrotami.
Nagroda: Ronok Topór
Lokacja: Porzucona Droga
Prośba strażnika: Chce się spotkać z trzema osobami, które kiedyś widział - z rycerzem w lśniącej zbroi, mrocznym magiem i bandytą.
Jak spełnić życzenie: Najpierw pokaż się Drzwiom w Świetlanej Zbroi Płytowej, następnie przywdziej Mroczny Strój Użytkownika Woli, a na koniec ubierz strój Bandyty, za każdym razem zagadując do Wrót.
Nagroda: Maczuga Lalkarza
Lokacja: Burdel w Mrocznym Lesie
Prośba strażnika: Musisz być wystarczająco doświadczony w odbywaniu stosunków płciowych.
Jak spełnić życzenie: Między Tobą a jakąkolwiek kobietą (albo wieloma) musi dojść do współżycia min. 10 razy. Polecam tutaj wykonanie zadania z przywłaszczeniem sobie Burdelu. Wtedy będzie wszystko za darmo.
Nagroda: Kapelusz Alfonsa
Lokacja: Nekropolia
Prośba strażnika: Masz oddać Demonicznym Drzwiom wszystkie swoje Srebrne Klucze.
Jak spełnić życzenie: Stoi przed Tobą trudny wybór. Wrota żądają całego Twojego zapasu Srebrnych kluczy (bez różnicy, ile ich masz), a to może być dla Ciebie wielką stratą, jeśli nie otworzyłeś jeszcze wszystkich skrzyń. Zastanów więc się dobrze, chociaż moim zdaniem nagroda czekająca za Drzwiami nie jest warta takiej ceny.
Nagroda: Siewca Sierot
Lokacja: Wzgórze Kata (nad stawem, na dole)
Prośba strażnika: Masz mieć na koncie co najmniej jedną wygraną z jakimś bohaterem.
Jak spełnić życzenie: Do tych Drzwi nie da się inaczej dojść, niż poprzez walkę z Gromem o rękę Lady Grey. Dlatego wystarczy, że pokonasz starszego brata Szept.
Nagroda: W gruncie rzeczy żadna. Po prostu otrzymujesz możliwość bezpośredniego powrotu do Lasów Wisielca (najpewniej i tak przeniesiesz się do Kamiennej Altany za pomocą pieczęci Gildii).