Profity (z ang. Perks) są to dodatkowe umiejętności, które nabywa nasz bohater w trakcie swoich podróży. Obejmują one niemal każdy rodzaj statystyk i wpływają na stosunki z napotkanymi postaciami. Nabyć profit możemy, co każde 3 poziomy (z cechą Kujon co 4). Pozwolę sobie przedstawić każdy z nich.
Na wstępie chciałbym także powiedzieć, że profity, które zwiększają umiejętności, polecam wybierać w późniejszych etapach podróży, czyli wtedy, kiedy poziom naszych umiejętności przekracza 100%. Wtedy te 10% znaczą naprawdę wiele.
Nazwa: Anatomia w pigułce (Living Anathomy)
Opis: Posiadasz dogłębną wiedzę o żywych organizmach, znasz ich mocne i słabe strony. Dostajesz jednorazową, 10 procentową premię do umiejętności lekarskich, a ataki na istoty żywe przyniosą dodatkowe 5 pkt. obrażeń.
Wymagania: Poziom 12, Leczenie 60%
Opinia: Dosyć ciekawy profit. 10% do umiejętności lekarskich to raczej nieznaczna premia, ale 5 pkt. obrażeń jest łakomym kąskiem. Podczas walki może być przydatne, ale nie sądzę, aby opłacało się inwestować w Doktora tylko dla tego profitu. Jeśli grasz pacyfistą, może się przydać. Nigdy nie wiadomo, co kryją Pustkowia.
Nazwa: Biegłość (Tag)
Opis: Twoje umiejętności rozwinęły się do tego stopnia, że możesz wybrać sobie dodatkową umiejętność główną, która będzie później rosła w podwojonym tempie.
Wymagania: Poziom 12
Opinia: Jeden z przydatniejszych profitów. Czasem opłaca się w trakcie gry przerzucić z jednego rodzaju broni na drugi, albo po prostu dodać sobie czwartą, premiowaną umiejętność.
Nazwa: Bombowy Gość (Demolition Expert)
Opis: Jesteś specjalistą w sztuce delikatnego obchodzenia się z materiałami wybuchowymi. Eksplodują zawsze wtedy, kiedy powinny i czynią znacznie więcej szkód niż powinny.
Wymagania: Poziom 9, Zręczność 4, Pułapki 90%
Opinia: Jeśli zawsze podniecały Cię wielkie wybuchy, to ten profit jest specjalnie dla Ciebie.
Nazwa: Chomik (Pack Rat)
Opis: Jesteś świetnie zorganizowany i potrafisz się dobrze spakować. Pozwoli ci to zabrać ze sobą w podróż tych kilka rzeczy, które do tej pory nijak nie chciały się pomieścić.
Wymagania: Poziom 6
Opinia: Dzięki temu profitowi możesz zmieścić jeszcze więcej rzeczy w swoim plecaku - zwiększa się limit ilośći przedmiotów, które postać może nieść.
Nazwa: Cichobieg (Silent Running)
Opis: Z tym profitem jesteś w stanie przemieszczać się szybko, a zarazem bezgłośnie. Możesz skradać się i biec jednocześnie. Bez tego profitu, bieg i skradanie wzajemnie się wykluczają.
Wymagania: Poziom 6, Zręczność 6, Skradanie się 50%
Opinia: W założeniu całkiem klimatyczny profit. Jednak nie spotkałem się z sytuacją, w której koniecznie trzeba przebiec, zamiast przejść.
Nazwa: Częstsze TK (More Criticals)
Opis: Dzięki temu profitowi cechuje cię większe prawdopodobieństwo zadawania trafień krytycznych. Każdy kolejny poziom zwiększa to prawdopodobieństwo o 5%.
Wymagania: Poziom 6, Szczęście 6
Opinia: Taki przedsmak profitu Snajper. Jako, że na wcześniej wymieniony trzeba dość długo poczekać, radzę zaopatrzyć się w choć jeden poziom Częstszych TK.
Nazwa: Człowiek Czynu (Action Boy)
Opis: Każdy poziom człowieka (ewentualnie kobiety) czynu da ci w każdej turze walki dodatkowy punkt akcji do zużycia w dowolnym celu, wedle twojego uznania.
Wymagania: Poziom 12, Zręczność 5
Opinia: Przydatne, jeśli uważasz, że ilość Twoich PA jest zbyt niska. Osobiście zawsze zadowalałem się 10 PA, z którymi zaczynałem grę, ale kilka PA więcej jeszcze nikomu nie zaszkodziło.
Nazwa: Człowiek-demolka (Better Criticals)
Opis: Trafienia krytyczne są bardziej niszczące w skutkach. Otrzymujesz 20% premii, co niemal gwarantuje twoim ofiarom poważne obrażenia. Ten profit nie wpływa jednak na prawdopodobieństwo ich wystąpienia.
Wymagania: Poziom 9, Percepcja 6, Zręczność 4, Szczęście 6
Opinia: Jeśli lubujesz się w efektownych strzałach prosto między oczy, ten profit sprawi, że będziesz w siódmym niebie!
Nazwa: Człowiek-skała (Stonewall)
Opis: Jest mało prawdopodobne, byś z tym profitem miał dużo okazji do witania się z twardym podłożem w czasie walki.
Wymagania: Poziom 3, Siła 6
Opinia: Jest mało prawdopodobne, byś i bez tego profitu miał dużo okazji do witania się z twardym podłożem w czasie walki.
Nazwa: Drogowskaz Karmy (Karma Beacon)
Opis: Twoja Karma świeci z podwójną siłą. Niezależnie od powinowactwa twych czynów, Karma jest podwajana na potrzeby reakcji i różnego rodzaju modyfikatorów.
Wymagania: Poziom 9, Charyzma 6
Opinia: I tak będziesz miał wystarczająco dużo okazji, aby zwiększyć, bądź zmniejszyć punkty karmy.
Nazwa: Duch (Ghost)
Opis: Gdy okryje cię mrok, przemieszczasz się z tym profitem niczym duch. Twoja umiejętność skradania się w ciemnościach rośnie bowiem o 20%.
Wymagania: Poziom 6, Skradanie się 60%
Opinia: Jeśli lubisz się bawić w skrytobójcę lub złodzieja, ten profit z pewnością uznasz za przydatny.
Nazwa: Dziecko Kwiat (Flower Child)
Opis: Dzięki temu profitowi ryzyko, że uzależnisz się od środków chemicznych jest o wiele niższe (ściśle mówiąc, o 50%), również czas trwania twojego odwyku jest o połowę krótszy niż w przypadku normalnego ćpuna.
Wymagania: Poziom 9, Wytrzymałość 5
Opinia: W Falloucie jest kilka ciężkich walk, które będziesz musiał stoczyć (zakładając, że naprawdę chcesz) i bez narkotyków mogą się one okazać zbyt wielkim wyzwaniem. Dzięki temu profitowi nie będziesz musiał się aż tak bać o ryzyko uzależnienia.
Nazwa: Ekspert Uzbrojenia (Weapon Handling)
Opis: Możesz dzierżyć broń o wiele większą, niż byś normalnie był w stanie. Otrzymujesz 3 punkty do siły na użytek kontroli możliwości utrzymania w rękach cięższej broni.
Wymagania: Poziom 12, Zręczność 5
Opinia: Możesz poświęcić te kilka punktów siły i zainwestować je w inne statystyki, a w odpowiednim momencie wziąć ten profit, ale raczej odradzałbym tę taktykę. Lepiej wybrać sobie inny profit, a jak masz za mało siły, zawsze możesz zrobić sobie operację, bądź założyć Pancerz Wspomagany.
Nazwa: Empatia (Empathy)
Opis: Po intensywnych badaniach nad innymi istotami ludzkimi, dysponujesz wiedzą z pierwszej ręki na temat ich reakcji wobec ciebie. Dzięki temu potrafisz określić poziom reakcji osób, z którymi prowadzisz dłuższe rozmowy.
Wymagania: Poziom 6, Percepcja 7, Inteligencja 5
Opinia: Myślę, że sam sobie równie dobrze poradzisz i bez tego profitu. Dedukcja to podstawa!
Nazwa: Erudycja (Educated)
Opis: Każdy poziom erudycji doda ci dwa punkty umiejętności przy awansach na wyższy poziom doświadczenia. Najlepsze skutki da wybór tego profitu u progu twej przygody.
Wymagania: Poziom 6, Inteligencja 6
Opinia: Osobiście nie korzystałem z tego profitu, ale dwa (lub więcej) dodatkowych punktów na poziom z czasem może stać się bardzo przydatne.
Nazwa: Gładka Gadka (Smooth Talker)
Opis: Posiadacz sekretu gładkiej gadki potrafi rozmnożyć liczbę opcji dialogowych, nawet nie mając pojęcia o ich treści. Na czas rozmów każdy poziom tego profitu zwiększa inteligencję o 1 (aż do 10).
Wymagania: Poziom 3, Inteligencja 4
Opinia: Wierz mi, naprawdę o wiele bardziej opłaca się zainwestować w Inteligencję.
Nazwa: Hazardzista (Gambler)
Opis: Jesteś rasowym ryzykantem. Otrzymujesz 20% premii do swej umiejętności hazardzisty.
Wymagania: Poziom 6, Gambling 50%
Opinia: Jeśli naprawdę MUSISZ rzucać kostką, to profit ten nie należy do najgorszych (co nie znaczy, że jest świetny).
Nazwa: Idealny Kochanek (Kama Sutra Master)
Opis: Jesteś niedoścignionym mistrzem, jeśli chodzi o dawanie przyjemności seksualnej.
Wymagania: Poziom 3, Wytrzymałość 5, Zręczność 5
Opinia: Może się przydać, jeśli chcesz zostać gwiazdką porno, ale myślę, że w trakcie podróży i tak zdążysz się porządnie „zahartować”.
Nazwa: Kieszonkowiec (Pickpocket)
Opis: Kradniesz dużo sprawniej niż zwykły złodziejaszek. Z tym profitem ignorujesz modyfikatory wynikające z rozmiarów przedmiotów i kierunku patrzenia okradanych osób.
Wymagania: Poziom 15, Zręczność 8, Kradzież 80%
Opinia: Jeśli masz problemy z kradzieżą, to zapisz grę i ładuj do skutku. Lepiej wziąć inny profit.
Nazwa: Koci Wzrok (Night Vision)
Opis: Z Kocim Wzrokiem lepiej widzisz w ciemnościach. Każdy poziom tego profitu zmniejsza ogólny mrok o 20%.
Wymagania: Poziom 3, Percepcja 6
Opinia: Jeśli upodobałeś sobie nocne wypady, ten profit może okazać się całkiem przydatny.
Nazwa: Kop Adrenaliny (Adrenaline Rush)
Opis: Z tym profitem otrzymasz 1 punkt do siły za każdym razem, gdy liczba punktów wytrzymałości spadnie poniżej połowy swej maksymalnej wartości.
Wymagania: Poziom 6, Siła nie większa niż 9
Opinia: Jeśli nie walczysz wręcz, ten profit nie będzie potrzebny. Jeśli walczysz, będziesz dążył do tego, by mieć Siły jak najwięcej, a wartość powyżej 10 wciąż jest traktowana jako 10, zatem wniosek nasuwa się sam.
Nazwa: Komiwojażer (Salesman)
Opis: Jesteś biegłym handlowcem. Z tym profitem otrzymujesz 20% premii do umiejętności handlowych.
Wymagania: Poziom 6, Handel 50%
Opinia: Równie dobrze poradziłem sobie w ogóle nie inwestując w Handel, więc profit uważam za zbędny.
Nazwa: Książę Złodziei (Master Thief)
Opis: Książę złodziei jest biegły w przywłaszczaniu sobie cudzej własności i otwieraniu zamków, które ktoś inny niepotrzebnie zamknął. Z tym profitem otrzymasz 15 punktów do umiejętności kradzieży i otwierania zamków. Zabieraj bogatym i oddawaj sobie.
Wymagania: Poziom 12, Otwieranie Zamków 50%, Kradzież 50%
Opinia: Profit może się okazać całkiem przydatny, kiedy masz naprawdę wysoko rozwinięte umiejętności złodziejskie (pisałem o tym we wstępie).
Nazwa: Kult Jednostki (Cult of Personality)
Opis: Twoja reputacja jawi się zawsze pozytywnie. Zazwyczaj zła reputacja działa niekorzystnie na osoby o dobrym usposobieniu i przeciwnie, opinia dobroczyńcy zamknęłaby ci drzwi do serc szefów gangów. Z tym profitem robisz co chcesz, wszyscy i tak cię polubią.
Wymagania: Poziom 12, Charyzma 10
Opinia: Bardzo ciekawy profit. Byłby z pewnością łakomym kąskiem dla wszystkich, gdyby nie wymagane 10 w charyzmie. Gdybyś przypadkiem miał właśnie tyle, szczerze polecam.
Nazwa: Lotem Bliżej! (Heave Ho!)
Opis: Każdy poziom tego profitu dodaje ci 2 punkty siły (aż do 10), uwzględniane wyłącznie przy określaniu zasięgu rzutu. Nie pozwala to jednak na przekroczenie maks. zasięgu miotanej broni.
Wymagania: Poziom 3
Opinia: Nie wydaje mi się, aby rzucanie przedmiotów było na tyle ważne, aby poświęcać mu profit. Tym bardziej, że później za sprawą operacji i Pancerza Wspomaganego będziesz miał naprawdę dużo Siły.
Nazwa: Mistrz Kupiecki (Master Trader)
Opis: Osiągasz biegłość w jednym z aspektów handlu - potrafisz kupować dużo taniej niż zwykli ludzie. Otrzymujesz rabat w wysokości 25% przy zakupach dokonywanych w sklepach i u handlarzy.
Wymagania: Poziom 9, Charyzma 7, Handel 60%
Opinia: Jeśli masz mało pieniędzy, albo po prostu jesteś zbyt skąpy, a z listy profitów nie ma niczego ciekawego – bierz. W innym przypadku nie zawracaj sobie tym głowy. I tak zdążysz porządnie się nachapać.
Nazwa: Mistrz Uników (Dodger)
Opis: Mistrz uników rzadko obrywa podczas walki. Każdy poziom tego profitu dodaje ci 5 punktów do klasy pancerza, sumując się z premią wynikłą z noszenia normalnych pancerzy ochronnych.
Wymagania: Poziom 9, Zręczność 6
Opinia: Poważnie zastanów się nad tym profitem. W trakcie podróży może się okazać niezwykle potrzebny – szczególnie na początku przygody. Później, zresztą, myślę, że również nie będziesz narzekał. Warto wziąć, choć jeden poziom, niekoniecznie na 9 poziomie doświadczenia.
Nazwa: Mocny Grzbiet (Strong Back)
Opis: Inaczej zwany Mułem. Za każdy poziom tego profitu jesteś w stanie nosić dodatkowe 50 funtów wyposażenia.
Wymagania: Poziom 3,
Opinia: Dodatkowe 50lbs czasem bywa przydatne, ale lepiej korzystać z pomocy sług… przyjaciół. Radzę wybrać inny profit.
Nazwa: Mówca (Speaker)
Opis: Zostanie mówcą oznacza jednorazowy wzrost umiejętności retorycznych o 20%. Podobno lecą na to panienki i takie tam.
Wymagania: Poziom 9, Retoryka 50%
Opinia: Jeśli nie zamierzasz inwestować w Retorykę zbyt często – możesz zainwestować w ten profit.
Nazwa: Mutacja (Mutate)
Opis: Wszechobecne na Pustkowiu promieniowanie odmieniło cię! Jedna z twoich cech zmutowała w coś innego...
Wymagania: Poziom 9
Opinia: Myślę, że powinieneś przemyśleć dobór Cech na początku gry, żeby potem nie żałować. Jeśli nie przemyślałeś swojej decyzji i jesteś niezadowolony z dokonanego wyboru – ten profit pozwoli ci naprawić błąd.
Nazwa: Na paluszkach (Light Step)
Opis: Jesteś zwinnym i ostrożnym farciarzem. Z tym profitem twoje szanse uruchomienia pułapki są o połowę mniejsze.
Wymagania: Poziom 9, Zręczność 5, Szczęście 5
Opinia: Nie spotkałem się jakoś z przytłaczającą ilością pułapek, które całkowicie uniemożliwiałyby grę, albo stanowczo ją utrudniały. Raczej mało przydatny profit.
Nazwa: Negocjator (Negotiator)
Opis: Jesteś zdolnym negocjatorem. Potrafisz targować się bez końca, umiesz wykręcić się od wszystkiego i wejść na każdą imprezę. Otrzymujesz 10% premii do umiejętności handlowych i retorycznych.
Wymagania: Poziom 6, Handel 50%, Retoryka 50%
Opinia: Raczej mało przydatny profit. Premia nie jest za wysoka, bierz w ostateczności.
Nazwa: Nietykalny (HtH Evade)
Opis: Jeśli obie ręce masz puste, każdy niewykorzystany punkt akcji daje na koniec tury dodatkowe 2 punkty do klasy pancerza, do tego dochodzi 1/12 punktów twojej umiejętności walki wręcz.
Wymagania: Poziom 12, Walka Wręcz 75%
Opinia: Niezbędne, jeśli pragniesz walczyć wręcz.
Nazwa: Niewiniątko (Harmless)
Opis: Twoja niewinna mina sprawia, że pozbawianie innych majątku jest jeszcze prostsze. Otrzymujesz 20% do umiejętności kradzieży.
Wymagania: Poziom 6, Kradzież 50%, Karma 50
Opinia: Moim zdaniem wysoka umiejętność Kradzieży jest zbędna, więc profit mało interesujący.
Nazwa: Obieżyświat (Ranger)
Opis: Otrzymujesz premię w wysokości 15% do twojej znajomości sztuki przetrwania. Z większą łatwością unikniesz przypadkowych spotkań - jeśli oczywiście tego zechcesz, częściej również trafisz na spotkania specjalne.
Wymagania: Poziom 6, Percepcja 6
Opinia: Jak będziesz chodził po mapie to i tak prędzej czy później natrafisz na spotkania specjalne. A jeśli ci na nich nie zależy – daruj sobie.
Nazwa: Odkrywca (Explorer)
Opis: Misją odkrywcy jest znajdywanie nowych, ciekawych miejsc. Z tym profitem rosną twoje szanse na napotkanie szczególnie interesujących obiektów i osób.
Wymagania: Poziom 9
Opinia: Myślę, że lepiej zainwestować w jakiś inny profit.
Nazwa: Ołowiany Fartuch (Rad Resistance)
Opis: Łatwiej ci unikać napromieniowania i jego niekorzystnych skutków. Każdy poziom tego profitu zwiększa twoją odporność na promieniowanie o 15%.
Wymagania: Poziom 6, Wytrzymałość 6, Inteligencja 4
Opinia: Nie lepiej łyknąć Rad-X?
Nazwa: Orientacja (Awarness)
Opis: Łatwiej ci dostrzegać szczegóły dotyczące innych osób. Dzięki temu, poprzez obserwację uzyskujesz bardziej dokładne informacje na ich temat, łącznie z liczbą punktów wytrzymałości i używaną bronią.
Wymagania: Poziom 3, Percepcja 5
Opinia: Bardzo przydatny profit. Daje ciekawe informacje na temat przeciwników, co znacząco ułatwia walkę.
Nazwa: Padnij-powstań (Quick Recovery)
Opis: Nie lubisz kontaktów z glebą – błyskawicznie podnosisz się z wszelkich upadków.
Wymagania: Poziom 6, Zręczność 6
Opinia: Raczej nie spotkasz wielu sytuacji, które zwalą cię z nóg.
Nazwa: Pierwszy w Kolejce (Earlier Sequence)
Opis: W trakcie walki prawdopodobnie wyprzedzisz przeciwników, jako że twoja inicjatywa rośnie o 2 punkty za każdy poziom tego profitu.
Wymagania: Poziom 3, Percepcja 6
Opinia: Czasem naprawdę to może uratować ci tyłek.
Nazwa: Pionier (Pathfinder)
Opis: Pionier z łatwością wynajduje najkrótsze trasy. Dzięki temu przeciętny czas twoich wędrówek po mapie świata zmniejsza się o 25% na każdy poziom tego profitu.
Wymagania: Poziom 6, Wytrzymałość 6, Sztuka Przetrwania 60%
Opinia: Jadąc samochodem i tak poruszasz się bardzo szybko. Zależy od twoich osobistych preferencji.
Nazwa: Piroman (Pyromaniac)
Opis: Ogień to twój żywioł. Bronie o niego oparte, w twych rękach stają się przyczyną dodatkowych obrażeń, zaś wrogowie wystawieni na ich działanie zawsze umierają w najgorętszy możliwy sposób.
Wymagania: Poziom 9, Broń Ciężka 75%
Opinia: Jeśli pragniesz zbratać się z ogniem, ten profit ci pomoże.
Nazwa: Pojętny Uczeń (Swift Learner)
Opis: Z tym profitem stajesz się naprawdę pojętnym uczniem, bowiem każdy jego poziom dodaje ci 5% do zdobywanych pkt. doświadczenia. Najlepiej zaopatrzyć się w niego jak najwcześniej.
Wymagania: Poziom 3, Inteligencja 4
Opinia: Ten profit możesz uznać za całkiem przydatny. W Falloucie punktów doświadczenia nigdy za mało.
Nazwa: Pojmowanie (Comprehension)
Opis: Podczas czytania zwracasz uwagę na szczegóły, które umykają innym. Otrzymujesz 50% więcej punktów umiejętności czytając lektury.
Wymagania: Poziom 3, Inteligencja 6
Opinia: Profit całkiem nieprzydatny nie jest. Pustkowia zachowały kilka skarbów literatury i korzystanie z nich może zaowocować darmowym wzrostem umiejętności. Skusisz się?
Nazwa: Poszukiwacz Skarbów (Fortune Finder)
Opis: Masz smykałkę do znajdywania pieniędzy. Z przypadkowych spotkań na pustyni nigdy nie wyjdziesz z pustymi kieszeniami.
Wymagania: Poziom 6, Szczęście 8
Opinia: Później nie będziesz narzekał na brak kasy. Wierz mi.
Nazwa: Prezencja (Presence)
Opis: Samo pojawienie się twojej osoby przyciąga uwagę całego otoczenia. Wstępna reakcja innych osób wobec ciebie poprawia się o 10% za każdy poziom tego profitu.
Wymagania: Poziom 3, Charyzma 6
Opinia: I tak w trakcie podróży zdążyć sprawić, że ludzie cię pokochają/znienawidzą.
Nazwa: Przyciągająca Osobowość (Magnetic Personality)
Opis: Limit towarzyszących ci osób zwiększa się o 1, nie zapominaj jednak, że więcej niż 5 osób w ekipie to już tłum.
Wymagania: Poziom 3, Charyzma poniżej 10
Opinia: Kilku słu… przyjaciół zawsze się przyda, ale nie przesadzaj z ich ilością.
Nazwa: Przyrost Charyzmy (Gain Charisma)
Opis: Z tym profitem otrzymujesz 1 punkt do Charyzmy.
Wymagania: Poziom 12, Cecha niższa niż 10
Opinia: Ten wybór należy wyłącznie do ciebie.
Nazwa: Przyrost Inteligencji (Gain Intelligence)
Opis: Z tym profitem otrzymujesz 1 punkt do Inteligencji.
Wymagania: Poziom 12, Cecha niższa niż 10
Opinia: Ten wybór należy wyłącznie do ciebie.
Nazwa: Przyrost Percepcji (Gain Perception)
Opis: Z tym profitem otrzymujesz 1 punkt do Percepcji.
Wymagania: Poziom 12, Cecha niższa niż 10
Opinia: Ten wybór należy wyłącznie do ciebie.
Nazwa: Przyrost Siły (Gain Strenght)
Opis: Z tym profitem otrzymujesz 1 punkt do Siły.
Wymagania: Poziom 12, Cecha niższa niż 10
Opinia: Ten wybór należy wyłącznie do ciebie.
Nazwa: Przyrost Szczęścia (Gain Luck)
Opis: Z tym profitem otrzymujesz 1 punkt do Szczęścia.
Wymagania: Poziom 12, Cecha niższa niż 10
Opinia: Ten wybór należy wyłącznie do ciebie.
Nazwa: Przyrost Wytrzymałości (Gain Endurance)
Opis: Z tym profitem otrzymujesz 1 punkt do Wytrzymałości.
Wymagania: Poziom 12, Cecha niższa niż 10
Opinia: Ten wybór należy wyłącznie do ciebie.
Nazwa: Przyrost Zwinności (Gain Agility)
Opis: Z tym profitem otrzymujesz 1 punkt do Zwinności.
Wymagania: Poziom 12, Cecha niższa niż 10
Opinia: Ten wybór należy wyłącznie do ciebie.
Nazwa: Sanitariusz (Medic)
Opis: Sanitariusz otrzymuje jednorazową, 10 procentową podwyżkę umiejętności udzielania pierwszej pomocy oraz leczenia. Umiejętności medyczne to dobra sprawa.
Wymagania: Poziom 12, Pierwsza Pomoc 40%, Leczenie 40%
Opinia: Profit warto wziąć trochę później. Zakładając, że będziesz rozwijał obie umiejętności, oczywiście.
Nazwa: Skrytobójca (Silent Death)
Opis: Jeśli skradając się zadasz wrogowi w plecy cios z arsenału walki wręcz, spowodowane nim obrażenia ulegną podwojeniu. Skrytobójcy tacy już są.
Wymagania: Poziom 18, Zręczność 10, Skradanie się 80%, Walka Wręcz 80%
Opinia: Całkiem klimatyczny profit. Do boju, młody ninjo!
Nazwa: Snajper (Sniper)
Opis: Jesteś mistrzem używania broni palnej jako źródła cierpień. Z tym profitem, o ile uśmiechnie się do ciebie twoje szczęście, wszystkie trafienia z broni do walki na dystans stają się krytyczne.
Wymagania: Poziom 24, Zręczność 8, Percepcja 8, Ręczna Broń Palna 80%
Opinia: Jeśli korzystasz z broni palnej mniejszej od wyrzutni rakiet – profit uznaj za niezbędny w dalszej podróży po Pustkowiach.
Nazwa: Strzelec Wyborowy (Sharpshooter)
Opis: Masz talent do trafiania w cel z dużej odległości. Za każdy poziom tego profitu otrzymujesz 2 pkt. do Percepcji na użytek określenia szansy trafienia. Zabijanie na odległość jeszcze nigdy nie było takie proste!
Wymagania: Poziom 9, Percepcja 7, Inteligencja 6
Opinia: Jeśli nie masz Percepcji na 10, profit znacznie ułatwi ci strzelanie z broni.
Nazwa: Szybki Palec (Bonus Rate of Fire)
Opis: Ten profit pozwala ci pociągać za spust nieco szybciej, nie pogarszając celności. Przeprowadzenie dowolnego ataku bronią do walki na odległość kosztuje cię o 1 pkt. akcji mniej.
Wymagania: Poziom 15, Zręczność 7, Inteligencja 6, Percepcja 6
Opinia: Również konieczny dla fanów łamigłówek na odległość. Nie muszę chyba tłumaczyć, ile ten profit daje, prawda?
Nazwa: Szybkie Kieszenie (Quick Pockets)
Opis: Nauczyłeś się wreszcie optymalnie pakować swój ekwipunek. Koszt dostępu do twojego wyposażenia w czasie walki spada z 4 do 2 punktów akcji.
Wymagania: Poziom 3, Zręczność 5
Opinia: Otwarcie plecaka jest niezbędne, jeśli chcesz szybko i sprawnie podleczyć rany w trakcie walki. Profit nie jest jednak niezbędny, aczkolwiek całkiem przydatny.
Nazwa: Szybkie Pięści (Bonus HtH Attacks)
Opis: Znasz sekretne sztuki walki Wschodu lub po prostu szybciej wymachujesz rękami. Tak czy owak, ataki, których dokonujesz w trakcie walki wręcz, kosztują cię o 1 pkt. akcji mniej.
Wymagania: Poziom 15, Zręczność 6
Opinia: Podobnie jak Szybki Palec – nie trzeba tłumaczyć przydatności tego profitu.
Nazwa: Szybkie Stopy (Bonus Move)
Opis: Za każdy poziom Szybkich stóp, co turę walki otrzymujesz 2 punkty akcji, przeznaczone wyłącznie na ruch. Innymi słowy, za każdy poziom tego profitu, w każdej turze walki możesz za darmo przemieścić się o 2 pola.
Wymagania: Poziom 5, Zręczność 6
Opinia: Jeśli lubisz stosować taktykę wyjścia zza winkla, strzelenia i ukrycia, albo po prostu chcesz szybko uciekać – nie powinieneś być zawiedziony.
Nazwa: Szybkie Zdrowienie (Faster Healing)
Opis: Z każdym poziomem tego profitu tempo twojego zdrowienia wzrasta o 2 punkty. Co za tym idzie, zdrowiejesz szybciej.
Wymagania: Poziom 3, Wytrzymałość 6
Opinia: A od czego są stimpacki?
Nazwa: Tajemniczy Wędrowiec (Mysterious Stranger)
Opis: Ten profit zwraca na ciebie uwagę tajemniczego wędrowca, który od czasu do czasu zjawi się, by ci pomóc. Jeśli twój sprzymierzeniec zginie w boju, nie spodziewaj się, że znajdzie się dla niego (lub niej) zastępstwo.
Wymagania: Poziom 9, Szczęście 4
Opinia: Jesteś już dorosły i powinieneś sam sobie radzić.
Nazwa: Traper (Survivalist)
Opis: Jesteś dzieckiem natury. Ten profit daje ci zdolność przeżycia we wrogim środowisku. Za każdy jego poziom otrzymujesz premię w wysokości 25% do twojej znajomości sztuki przetrwania.
Wymagania: Poziom 3, Wytrzymałość 6, Inteligencja 6, Sztuka Przetrwania 40%
Opinia: Bonus całkiem spory, lecz do mało przydatnej umiejętności.
Nazwa: Tu i Teraz (Here and Now)
Opis: Ten profit pozwala na jednorazowy awans na kolejny poziom doświadczenia.
Wymagania: Poziom 9
Opinia: Jeśli chcesz, możesz skorzystać. Ja nie brałem i nie miałem problemów z poziomami.
Nazwa: Twarde Pięści (Bonus HtH Damage)
Opis: Doświadczenie w walce wręcz pozwala ci uzyskać w niej przewagę. Za każdy poziom tego profitu stopień obrażeń zadawanych w trakcie walki bezpośredniej roście o 2 pkt.
Wymagania: Poziom 3, Zręczność 6, Siła 6
Opinia: Przydatne, jeśli lubisz robić wszystko „ręcznie”.
Nazwa: Twardziel (Toughness)
Opis: Jako twardziel otrzymujesz mniej obrażeń. Każdy poziom tego profitu dodaje 10% do twojej ogólnej odporności na obrażenia.
Wymagania: Poziom 3, Wytrzymałość 6, Szczęście 6
Opinia: Ten profit zrobi z ciebie prawdziwego twardziela. Pomimo wspaniałych zbroi, warto.
Nazwa: Urodzony Morderca (Slayer)
Opis: Urodzony morderca zstąpił na ziemię! Podczas walki wręcz, wszystkie twoje uderzenia są krytyczne – sieją śmierć i zniszczenie.
Wymagania: Poziom 24, Siła 8, Zręczność 8, Walka Wręcz 80%
Opinia: Ten profit dla osiłków jest tak ważny, jak Snajper dla strzelców. Innymi słowy – bierz, bierz i jeszcze raz bierz!
Nazwa: Uzdrowiciel (Healer)
Opis: Z tym profitem uzdrawianie ciał przychodzi ci łatwiej. Każdy jego poziom przywraca twojemu pacjentowi dodatkowe 4-10 punktów wytrzymałości, gdy go opatrujesz lub leczysz.
Wymagania: Poziom 3, Percepcja 7, Zręczność 6, Inteligencja 5, First Aid 40%
Opinia: Przydatny profit dla lekarzy, ale myślę, że stimpacki i tak sprawdzają się o niebo lepiej.
Nazwa: Wężożerca (Snakeater)
Opis: Mniam! Smakuje jak kurczak! Przyzwyczajasz swój organizm do jadu, co wyraża się w podniesieniu twojej odporności na trucizny o 25%.
Wymagania: Poziom 6, Wytrzymałość 3
Opinia: Powiadają, że lepiej zapobiegać niż leczyć, ale nie w tym przypadku. Lepiej wpakować do plecaka kilka fiolek antidotum i wybrać jakiś przydatniejszy profit.
Nazwa: Wrodzona Ostrożność (Cautious Nature)
Opis: Jesteś wyczulony na niebezpieczeństwa czyhające na otwartej przestrzeni. Jest mało prawdopodobne, że ktoś zajdzie cię od tyłu. Otrzymujesz dodatkowe 3 punkty do percepcji w trakcie przypadkowych spotkań i podczas rozmieszczania postaci.
Wymagania: Poziom 3, Percepcja 6
Opinia: Najlepiej znaleźć się w samym środku akcji, ale jeśli preferujesz podchody…
Nazwa: Wyrobione Oko (Bonus Ranged Damage)
Opis: Praktyka w używaniu broni palnej sprawia, że wyróżniasz się śmiertelną skutecznością. Za każdy poziom tego profitu wyrządzasz o 2 pkt. obrażeń więcej, gdy używasz broni do walki na dystans.
Wymagania: Poziom 6, Zwinność 6, Szczęście 6
Opinia: Przy krytykach daje niezły bonus. Nieodłączny partner operatora broni palnej.
Nazwa: Złodziej (Thief)
Opis: W twych żyłach płynie krew złodzieja. Otrzymujesz 10% jednorazowego bonusu do umiejętności skradania się, otwierania zamków, kradzieży i omijania pułapek. Dobry złodziej to żywy złodziej.
Wymagania: Poziom 3
Opinia: Jeśli planujesz karierę złodziejską, to można skorzystać.
Nazwa: Złota Rączka (Mr. Fixit)
Opis: Wybór tego profitu skutkuje jednorazową twoich umiejętności naprawczych i naukowych o 10%. Odrobinka nocnego kucia jeszcze nikomu nie zaszkodziła, a już na pewno nie tobie.
Wymagania: Poziom 12, Repair 40%, Science 40%
Opinia: Bonusy do tych umiejętności czasem się przydają, ale wpierw musisz uzbierać po 40% do obu. Jeśli nie planujesz dalszego inwestowania w te umiejętności – daruj sobie.
Nazwa: Zwiadowca (Scout)
Opis: Łatwo dostrzegasz odległe miejsca, dzięki czemu wędrując po mapie świata, odkrywasz o jeden sektor w każdym kierunku więcej. Zwiększają się także twoje szanse na specjalne spokanie.
Wymagania: Poziom 3, Percepcja 7
Opinia: I tak w trakcie podróży odkryjesz dużo sektorów, więc po co zawracać sobie tym głowę?
Nazwa: Życiodajna Moc (Lifegiver)
Opis: Z każdym poziomem tego profitu zyskujesz dodatkowe 4 punkty wytrzymałości za każdym razem, gdy awansujesz na kolejny poziom doświadczenia. Punkty te dodają się do tych, które zdobywasz podczas awansu.
Wymagania: Poziom 12, Wytrzymałość 4
Opinia: Jeśli masz mało zdrowia, albo wręcz przeciwnie – chcesz mieć go dużo, radzę zaopatrzyć się w ten profit. Możliwie szybko.