Talking Heads, czyli po naszemu "Mówiące Głowy", to nic innego, jak animacje najważniejszych postaci w Fallout 2, które są obdarzone unikatowymi animacjami podczas rozmowy.
Warto nadmienić, że do dzisiaj jestem pod pewnym wrażeniem synchronizacji tychże animacji z wypowiadanym właśnie tekstem.
W niniejszym artykule znajdziecie listę wszystkich rozgadanych postaci w grze, miejsca gdzie one występują wraz z opisem i oczywiście zdjęciem uwieczniającym rozmowę.
Elder
Opis: jest to pierwsza "Mówiąca Głowa" jaką spotykamy. Starsza wioski urzęduje oczywiście w Arroyo, w jednym z namiotów i ona zleca nam odnalezienie kupca Vica oraz starożytnego GECK-a. Daje nam na podróż starą manierkę z Krypty 13 (Vault 13) oraz trochę dziwnych metalowych krążków, zwanych pieniędzmi.
Frank Horrigan
Opis: główny przeciwnik w grze, agent specjalny. Ciężko coś dokładniej powiedzieć na jego temat. Krążą teorie, że został on w pewnym stopniu zmutowany. Nosi specjalny pancerz, sam zaś jest dość imponującej postury. Ciekawostka: głos pod Horrigana podkładał ten sam aktor, który użyczył głosu Marcusowi.
Hakunin
Opis: w Arroyo znajduję się też druga osoba obdarzona animacją, a jest nią wioskowy Szaman, którego wizje bywają... cóż, oryginalne. Hakunin, oprócz wyglądu, który przypomina ghoula, ma dla nas zadanie związane z jego ogródkiem oraz może przygotowywać Proszek Leczniczy (Healing Powder) z Xander Root oraz Broc Flower.
Hakunin (umierający)
Opis: Spotykamy go przed zburzonym mostem, prowadzącym do Arroyo. Przekazuje on nam informacje co do losu naszych współplemieńców, po czym umiera.
Harold
Opis: jeśli tylko nie sięgniemy po broń na widok Harolda, to będziemy mieli okazję wysłuchać kilku ciekawych historii (w tym o naszym przodku, Przybyszu z Krypty!) oraz dostać jedno z bardziej rozbudowanych zadań w grze. Ciekawscy z pewnością skojarzą postać Harolda z poprzednią częścią Fallouta i z wydarzeniami z Biblii. Aha i nie pytajcie, co to za drzewo wyrasta z głowy poczciwego ghoula.
Lynnette
Opis: spotykamy ją w Vault City (Kryptopolis), gdzie pełni urząd Pierwszego Obywatela. Wydaje się być wybitnie uprzedzona do ghouli z Gecko, nie dopuszcza innego rozwiązania problemu tamtejszej elektrowni, niźli wybicie wszystkich mieszkańców miasteczka.
Marcus
Opis: Super Mutant, którego spotykamy w Broken Hill, możemy go dołączyć do drużyny jeśli pomyślnie wypełnimy zlecone przezeń zadania. Specjalizuje się w broni ciężkiej, energetycznej oraz w strzelaniu seriami w plecy sojusznikom. Ma ciekawą historię do opowiedzenia o założeniu Broken Hill.
Myron
Opis: ten dzieciak to twórca Jetu, geniusz i jedna z najbardziej upierdliwych postaci w grze. Możemy natknąć się na niego "przypadkiem" podczas przeszukiwania Stable (Stajni) rodziny Mordino (której Myron jest oczkiem w głowie). Jeśli zdecydujemy się na przyłączenie go do drużyny to będzie mógł tworzyć Stimpaki oraz Superstimpaki.
Prezydent
Opis: post-nuklearny odpowiednik prezydenta Stanów Zjednoczonych. Strasznie zarozumiały, co sprawia, że możliwość jego zabicia jest całkiem kusząca. Urzęduje na Enklawie, ma przy sobie wielce przydatną kartę.
Sulik
Opis: spotykamy go w Klamath, gdzie odpracowuje karę za lekką demolkę baru. Pierwszą rzeczą jaka rzuca się w oczy podczas rozmowy z Sulikiem to kość jego dziadka. Nie jest to jednak tylko ozdoba, lecz również potężny artefakt umożliwiający Sulikowi zasięganie rad u duchów. Duchy jednak miewają swoje humory, dlatego nie polegałbym zbytnio na ich radach. Z Sulikiem związane jest zadanie znalezienia jego siostry, które to zadanie jest... niewykonalne.
Tandi
Opis: cóż, trzeba przyznać, że sporo się zmieniła od wydarzeń w Fallout 1. Jest prezydentem Republiki Nowej Kaliforni (New California Republic). Sprawia wrażenie spokojnej babinki, zleca nam zadanie związane z Kryptą 15 (Vault 15).
Żołnierz Enklawy/Strażnik Navarro/Oficer
Opis: jest to jeden ze smaczków gry, możemy go "wywołać" podczas zabawy z terminalem w elektrowni w Gecko. Tak na dobrą sprawę tę samą animacją dysponuje strażnik przy bramie do Navarro.