Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Fallout • Porady • INSIMILION

    Fallout


    Porady

    Działy gier » Fallout » Poradniki
    Autor: KoZa
    Utworzono: 24.08.2007
    Aktualizacja: 06.08.2008

    Porady ogólne

    (Autor: Ivan)
    • Fallout nie jest turówką przez przypadek. Ostrożnie korzystaj ze wszystkich PA, jakie masz.
    • Jeśli zostało Ci kilka PA, nie marnuj ich, tylko zakończ turę. Pozostałe PA zostaną dodane do puli Klasy Pancerza na zasadzie 1PA=1KP.
    • Mierz siły na zamiary. Świat nie kręci się wokół Ciebie, więc nie myśl, że załatwisz kolesia z wielkim gnatem w łapie, samemu mając marny pistolecik.
    • Jeśli Twojej postaci słowo „inteligencja” nie jest obce, staraj się przełożyć spryt ponad brutalną siłę.
    • Kieszenie przechodniów tylko czekają, aby ktoś je opróżnił. Więc nie marnuj czasu.
    • Staraj się nie zabijać bez potrzeby. Ludzie naprawdę tego nie lubią.
    • Nie używaj ciężkich broni, jeśli twój towarzysz stoi przed Tobą, albo walczy wręcz. To doświadczenie może się dla niego bardzo źle skończyć.
    • Kiedy znajdziesz jakąś nową broń, sprawdź ile wymaga siły. Jeśli wymagana wartość będzie wyższa niż Twój współczynnik, zacznij szukać jakiś sposobów na podwyższenie statystyk. Modlenie się niewiele się zda na Pustkowiach.
    • W walce z nieszkodliwymi przeciwnikami nie używaj broni palnej. Prawy sierpowy spokojnie wystarczy.
    • Jeśli chcesz ćpać, to ćpaj rozważnie.
    (Autor: KoZa)
    • Nie idź walczyć wręcz, jeśli towarzysz za Twoimi plecami ma karabin maszynowy. Serio.
    • Przy tworzeniu postaci policz sobie dobrze punkty. Głupio byłoby nie mieć możliwości wzięcia najważniejszych perków przez głupi błąd w obliczeniach.
    • Mniej niż 6 punktów siły, to głupota.
    • Mniej niż 8 punktów zręczności, to jeszcze większa głupota!
    • Przeszukuj każdą półkę czy szafkę, wszystko co się tylko da.
    • Nie zabijaj ludzi w mieście bez potrzeby, bo rzucą sie na ciebie wszyscy!
    • Nie unikaj walki. Zawsze to ekwipunek i XP.
    • Rozmawiaj ze wszystkimi NPC.
    • Zawsze badaj obszary zasłonięte murami/ścianami: chodź zawsze blisko lewej i dolnej krawędzi wszystkich pomieszczeń i korytarzy. A nuż widelec coś niecoś znajdziesz.
    • Na poziomie Normal strzał (również mierzony) warto wykonywać od 70% wzwyż. Na Hardzie poniżej 90% nawet nie próbuj.
    • Przeładowuj broń po każdej walce. Amunicja pozostała w broni NIE jest tracona w czasie przeładowania, a unikasz straty czasu, wynikającej z przeładowywania podczas kolejnego starcia.
    • Dokładnie czytaj rozmowy. Zadziwiające, jak łatwo przeoczyć jakiś ważny później drobiazg. Poza tym dialogi generalnie są dość humorystyczne.
    • Przy oknie w którym decydujesz o "ilości" danego przedmiotu (np. podczas handlu), możesz używać klawiatury do określenia cyfry.

    Porady tylko do pierwszego Fallouta

    (Autor: Ivan)
    • Staraj się nie korzystać z pomocy towarzyszy. Ewentualnie możesz nająć jednego, aby targał wszelki złom za Ciebie. Nie martw się, oni udźwigną wszystko. Jeśli pragniesz zabrać jakiś przedmiot, użyj opcji „Kradzież”.
    • Nie licz, że Ian nagle się obudzi i zacznie strzelać do wroga, nawet, jeśli dałbyś mu cały arsenał. Gdyby jednak zdarzył się taki cud, to prędzej postrzeli Ciebie niż przeciwnika.
    • Kiedy idziesz na jakąś większą walkę (katedra, baza wojskowa) pozostaw towarzyszy i idź sam. Jeśli nie, przekonasz się, że życie naprawdę bywa kruche.
    • Gdy opuścisz Schron 13 (tzn. pojawisz się na mapie Pustkowi), wejdź doń jeszcze raz. Będziesz mógł dostać się do środka i zabrać trochę sprzętu z magazynu.
    • Będąc w Hub, nie dbaj o moralność. Idź do Kafara (Decker) i wykonaj jego zlecenia. Jeśli nie dopuścisz, aby ktoś Cię zauważył, będziesz czysty w oczach prawa, a kieszeń mocno utyje.
    • Kiedy dostaniesz się do Bractwa Stali (Brotherhood of Steel), nie zapomnij zrobić sobie operacji. Potrwa to trochę czasu i uszczupli portfel, ale te kilka punktów w statystykach jest naprawdę tego wartych. Zwiększyć możesz: Siłę, Zręczność, Inteligencję oraz Wytrzymałość.
    • W Gruzach (Boneyard), w namiocie znajdziesz pewnego człowieka, który jest w stanie zwiększyć Twoje Szczęście o 2 punkty. Zagadaj do niego i nie proś o poradę. Zagadaj do niego drugi raz i poproś o poradę. Proś o kolejne porady tak długo, aż opcja ta zniknie. Wtedy zapytaj, czym się zajmuje i poproś o kolejną poradę. Od teraz możesz cieszyć się niemałym bonusem do Szczęścia.
    (Autor: KoZa)
    • Świat jest brutalny, więc i ty musisz być brutalnym sukinkotem. Jak już zajmiesz się zleceniami Kafara (Decker), zajmij się też samym Kafarem (Decker). Z pomocą policji lub bez.
    • Szpony Śmierci (Deathclaw) to strasznie płodne sukinsyny. Zabijesz dwa i voila – za 8 godzin następne dwa, żeby pomścić rodzeństwo. Mają tylko jeden problem – ciągle są tak samo głupie i nie wiedzą, co je czeka. Za to Ty wiesz i możesz to wykorzystać. Polując w Gruzach (Boneyard) na te paskudy, nie zabijaj od razu matki. Możesz tu ciągle powracać, by zdobyć więcej doświadczenia. Bez ograniczeń.
    • Jeśli oberwałeś mocno, nie wahaj się nacisnąć „I”. W oknie inwentarza możesz sobie naładować stimpaków, ile chcesz. Możesz zrobić wszystko, więc to zrób – ulecz się do pełna, zażyj dragi, jeśli musisz, naładuj broń lub ją zmień. A to wszystko za marne 4 punkty akcji.
    • Warto mieć psa – to doskonały towarzysz.
    • Pamiętaj o limitach czasowych.




    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 0 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.




    Ten artykuł skomentowano 0 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw