Trait, to po angielsku cecha. W Fallout możesz wybrać dwie takie cechy, na samym początku gry, a na późniejszym etapie zmienić na inną za pomocą perka Mutacja! (Mutate!) Bądź ostrożny przy doborze, traita/ów bo wady prawie zawsze są znaczące, jeśli nie możesz się zdecydować - nie bierz żadnego!
Fast Metabolism (Szybki metabolizm)
Opis polski: Przemiana materii w twoim organiźmie przebiega dwukrotnie szybciej niż u przeciętnego człowieka. Oznacza to, że masz o wiele niższą odporność na promieniowanie i trucizny, ale łatwiej zdrowiejesz.
Komentarz: Bezużyteczne. Leczysz się, podróżując i śpiąc, niemal błyskawicznie, a odporności na trucizny i promieniowanie wbrew pozorom się przydaje.
Zaleta: Zwiększa Healing Rate (Prędkość leczenia) o 2.
Wada: Poison i Radiation Resistance (Odporności na Trucizny i Promieniowanie) zredukowane do 0.
Bruiser (Mięśniak)
Opis polski: Poruszasz się nieco wolniej, ale za to masz imponującą posturę. Może nie uderzasz zbyt często, lecz gdy już to zrobisz, przeciwnicy to rzeczywiście odczuwają! Liczba twoich punktów akcji ulega zmniejszeniu, ale twoja siła rośnie.
Komentarz: Zyskujesz 2 punkty siły za 3-4 zręczności... Innymi słowy - nie opłaca się.
Zaleta: Zwiększa ST (Siłę) o 2.
Wada: Zmniejsza Action Points (Punkty Akcji) o 2.
Small Frame (Drobna postura)
Opis polski: Nie dorównujesz gabarytami innym mieszkańcom Krypty, ale za to twój ciężar cię nie spowalnia. Nie jesteś w stanie zbyt wiele udźwignąć, lecz zyskujesz na zręczności.
Komentarz: Na początku trochę przeszkadza, ale jak już dochrapiesz się, zbroi wspomaganej i towarzyszy, którzy mogą nosić nieograniczoną ilość przedmiotów, nie będziesz miał już więcej problemów.
Zaleta: Zwiększa Agility (Zręczność) o 1.
Wada: Redukuje Carry weight (Udźwig) o 50 lbs.
One Hander (Jednoręczność)
Opis polski: Jedna z twoich rąk jest skrajnie dominująca. Celujesz w broniach jednoręcznych, lecz obsługa broni dwuręcznych sprawia ci kłopot.
Komentarz: Najlepsza broń krótka, .233 pistol jest bronią jednoręczną. Ja jednak wolę bronie energetyczne
Zaleta: Zwiększa skuteczność używania broni jednoręcznej.
Wada: Redukuje skuteczność używania broni dwuręcznej.
Finesse (Finezja)
Opis polski: Twoje ataki wykazują wiele finezji. Zwykle nie wyrządzasz nimi zbyt wielkich szkód, lecz za to częściej zadajesz trafienia krytyczne.
Komentarz: Dość dobry trait. Wada nie jest tak znacząca, a zaleta olbrzymia.
Zaleta: Zwiększa o 10% szanse na zadanie Critical Hit (Krytycznego Ciosu).
Wada: Redukuje ilość obrażeń przy normalnych trafieniach.
Kamikaze (Kamikadze)
Opis polski: Nie zwracasz uwagi na żadne zagrożenia, więc w trakcie walki działasz dużo szybciej niż inni. Obniża to klasę pancerza do wartości tego, co okrywa twoje ciało, lecz twoja inicjatywa znacząco wzrasta.
Komentarz: Beznadziejne moim zdaniem, efekt utrzymuje sie tylko w pierwszej turze praktycznie. W miejscach gdzie jest dużo przeciwników, może się zdarzyć, że nie dożyjesz drugiej. Polecam połączyć z traitem Fast Shot (Szybkostrzelność).
Zaleta: Zwiększa Sequence (Inicjatywa).
Wada: Redukuje Armor Class (Klasa pancerza) - bez pancerza jest równy 0.
Heavy Handed (Ciężka ręka)
Opis polski: Uderzasz mocniej, co nie znaczy, że lepiej. Twoje ataki są bardzo brutalne, lecz brakuje im finezji. Rzadko przydarza ci się zadać trafienie krytyczne, choć w walce wręcz zawsze wyrządzasz przeciwnikom więcej szkód.
Komentarz: dobre dla walczących w zwarciu. W momencie zdobycia perka slayer(zabójca), wada przestaje mieć znaczenie.
Zaleta: Melee Demage (Obrażenia w Walce Wręcz) +4.
Wada: Rzadsze Critical Hit (Krytyczny Cios).
Fast Shot (Szybki cyngiel)
Opis polski: Nie masz czasu na celowanie w konkretne części ciała wrogów, gdyż atakujesz szybciej niż zwykli śmiertelnicy. Użycie broni palnej kosztuje cię każdorazowo o 1 punkt akcji mniej.
Komentarz: Wspaniały trait. Niezwykle potężna zaleta sprawia, iż z odpowiednią bronią i innymi perkami będziesz w stanie oddać nawet 6 strzałów na turę. Niemniej niemożność oddania strzału z celowaniem jest bardzo bolesna, utrudnia uzyskanie krytycznego trafienia. Z perkiem Snajper (Sniper) praktycznie wada się niweluje, bo będziesz w stanie strzelić 3 do 6 razy i zawsze będzie krytyk, acz mniej groźny. Jeśli planujesz korzystać z big guns (ciężkich broni) to bierz bez wahania.
Zaleta: Zmniejsza ilość wymaganych Action Points (Punkty Akcji) przy strzelaniu i rzucaniu o 1.
Wada: uniemożliwia oddanie strzału celowanego.
Bloody Mess (Krwawa jatka)
Opis polski: Za sprawą jakiegoś dziwnego zrządzenia losu otaczające cię osoby giną niezwykle gwałtowną śmiercią. Zawsze oglądasz zgony w możliwie najstraszliwszym wydaniu.
Komentarz: Nie ma ani wady, ani zalety. Ot, po prostu ozdobnik. Moim zdaniem szybko nuży.
Zaleta: Sprawia, że wszyscy giną w najbrutalniejszy sposób (co może się podobać...).
Wada: Prawie że wszyscy giną w najbrutalniejszy sposób (co może się nie podobać...).
Jinxed (Fatum)
Opis polski: Wszyscy wokół ciebie doznają w czasie walki więcej krytycznych niepowodzeń.
Komentarz: Nie polecam. Choć czasem miło popatrzeć jak przeciwnikom wybucha broń w rękach...
Zaleta: Zwiększa szanse na critical failure (krytycznej porażki) u przeciwnika
Wada: Zwiększa szanse na critical failure (krytycznej porażki) u Ciebie.
Good Natured (Dobrotliwość)
Opis polski: W okresie dorastania twoje studia skupiały się na umiejętnościach cywilnych. Co za tym idzie, na początku wyprawy dysponujesz słabymi umiejętnościami bojowymi, ale znasz się na udzielaniu pierwszej pomocy, leczeniu, retoryce oraz handlu.
Komentarz: Jak dla mnie – porażka. Grę torytycznie da się przejść, nie oddając ani jednego wystrzału. Nie mniej granie taką pacyfistyczną postacią jest conajmniej trudne. Takie rzucanie samemu sobie pod nogi kłód uznaję za bezsens.
Zaleta: Zwiększa 4 Skille (Umiejętności) o 15% (Wzrost umiejętności First Aid (Pierwsza Pomoc), Doctor (Lekarz), Speach (Retoryka), Barter (Handel))
Wada: obniża 6 Skilli (Umiejętności) o 10% (Small Guns (Broń Palna), Big Guns (Broń Ciężka), Energy Weapons (Broń Energetyczna), Unarmed (Walka Wręcz), Melee Weapons (Walka Bronią) i Throwing (Rzucanie))
Chem Reliant (Chemiozależność)
Opis polski: Łatwo uzależniasz się od chemicznych specyfików. Ryzyko wpadnięcia w nałóg jest dwukrotnie wyższe niż przeciętne, ale z drugiej strony twój organizm szybciej zwalcza ich negatywne efekty.
Komentarz: W grze o wiele groźniejsze jest uzależnienie, niż efekty uboczne.
Zaleta: Zmniejsza czas działania negatywnych skutków ubocznych narkotyków
Wada: Zwiększa szansę na uzależnienie się od narkotyków o 50%
Chem Resistant (Chemioodporność)
Opis polski: Chemiczne specyfiki oddziaływują na ciebie tylko przez połowę standardowego czasu, ale ryzyko, że się od nich uzależnisz, również wynosi tylko 50% normy.
Komentarz: Mała przydatność, może się zdarzyć, że efekt minie w trakcie walki, a wtedy, pojawiają sie skutki uboczne...
Zaleta: Utrudnia uzależnienia się o 50%.
Wada: Skraca czas działania narkotyków o 50%.
Skilled (Kujon)
Opis polski: W rodzinnej Krypcie udało ci się poświęcić na naukę więcej czasu niż innym, więc wyprawę zaczynasz z wyższym poziomem umiejętności. Płacisz za to wolniejszym tempem nabywania nowych profitów - co 4 poziomy.
Komentarz: Kijem tego nie rusz! Perki są znacznie ważniejsze!
Zaleta: Zwiększa ilość Skill Points (Punkty Umiejętności) co poziom o 5
Wada: Redukuje częstotliwość dostawania perków - z 3 na co 4 poziomy
Gifted (Zdolniacha)
Opis polski: Masz większe wrodzone zdolności niż ogół średniaków, więc nie poświęcasz szczególnej uwagi nauce. Każdy ze współczynników jest wyższy o 1 pkt, lecz wszystkie umiejętności są niższe o 10%, a przy awansach dostajesz o 5 pkt. mniej.
Komentarz: Według mnie doskonała zdolność. Skille mają olbrzymie znaczenie, ale atrybuty większą!Polecam każdej postaci!
Zaleta: Dodaje 7 punktów atrybutów.
Wada: Zmniejsza ilość Skill Points (Punkty Umiejętności) do rozdzielenia na poziom o 5.