Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Gothic 2 • Rozdział 1 • INSIMILION

    Gothic 2 » Solucja


    Rozdział 1

    Działy gier » Gothic 2 » Poradniki » Solucja
    Autor: Orish
    Utworzono: 02.11.2006
    Aktualizacja: 22.06.2009

    Rozpoczynając nową grę przywita cię filmik pokazujący zdarzenia, jakie miały miejsce na kilka minut po pokonaniu Śniącego w pierwszej części sagi. Zostałeś przywalony stertą ciężkich głazów, przy czymszczególnie mocno musiałeś dostać w łeb, ponieważ zapomniałeś wszystkiego, czego nauczyłeś się w Kolonii. Na szczęście Xardasowi udało się ciebie sprowadzić do jego nowej wieży w Khorinis. Teraz opowie ci on o dwóch nowych zagrożeniach. Wygląda na to, że znów będziesz musiał uratować świat...

    Pierwsze kroki

    Podczas rozmowy z Xardasem wydobądź od niego maksymalnie dużo informacji, poniieważ pomogą ci one w zrozumieniu sytuacji. Następnie przeczytaj księgi z regałów (dostaniesz po 25 punktów doświadczenia za każdą, przy czym otrzymujemy je tylko z książek w wieży Xardasa i później jeszcze z jednej w mieszkaniu Thorbena w Khorinis). Przy jednej będzie stał Xardas, więc uruchom tryb walki i uderz go raz. Krzyknie tylko, żebyś uważał, a ty w tym czasie podejdź do regału. Następnie weź z komody obok stołu alchemicznego miksturę i ze stołu obok regałów kamienną tabliczkę. Zapytaj się o nią Xardasa, a powie ci, co o niej wie. Broń Innosie, nie pozbywaj się jej!
    W pomieszczeniu sypialnianym wśród polan znajdziesz lagę. Ustaw ją jako domyślną broń. Na frontowej ściance kominka na prawo od palącego się ognia znajduje się ukryty przełącznik. Ustaw się do niego przodem i kliknij, a w pomieszczeniu z pentagramem otworzy się krata. Oczyść wnętrze z przedmiotów, a następnie skieruj swoje kroki ku szczytowi wieży. Są się tam kolejne regały, zamknięty kufer (aby go otworzyć, bierzemy najpierw klucz ze stołu) i kapliczka Beliara, którą omijamy. Teraz zejdź na sam dół. Pozbieraj przedmioty z półek i skrzyni oraz rośliny ze stołów i kilka sztuk złota z posadzki.
    Opuść wieżę Xardasa i pobiegnij ścieżką. Od teraz nie będę pisał "weź to", "zabierz tamto", bo jest to oczywiste, pamiętaj tylko, że ludzie nie lubią, jak coś im się bierze z domu. Podążając dróżką napotkasz pierwsze zwierzę - owcę. Możesz ją zabić dla marnych 10 PD, ale podczas dalszych podróży owieczki będą znajdowały się pod opieką pasterzy, którzy cię zaatakują, jeśli to zrobisz. Zbaczając nieco ze ścieżki napotkasz pierwszego prawdziwego przeciwnika - goblina. Nie będę tu opisywał walk, zapraszam do tego poradnika. Po pokonaniu go wróć na drogę i idź dalej po drodze rozprawiajac się z wilkiem aż natkniesz się na Cavalorna. Opowie ci on kilka interesujących rzeczy na temat Magów Wody i Wodnego Kręgu, dowiesz się także o jego kłopotach. Zgódź się pomóc mu w pokonaniu bandytów. Najlepiej nie mieszaj się do walki, Cavalorn wbrew temu, co mówił sam sobie świetnie poradzi. Weź od Brago wiadomość - będziesz ją musiał przekazać w mieście Vatrasowi.
    Następnie wróć na trakt i pobiegnij dalej aż dotrzesz do farmy, której właścicielem jest Lobart. Pogadaj z Malethem, który podziękuje ci za pozbycie się bandytów. Następnie udaj się do samego gospodarza i powiedz, że szukasz ubrania. Sprzeda ci je po niższej cenie, jeśli będziesz dla niego pracował. Przysłużyć się możesz zbierając rzepę, "pracując" u Vina i przynosząc patelnię Hildzie. Podczas tej ostatniej misji będziesz musiał pójść do kupca imieniem Canthar. Weź od niego glejt, ponieważ wkrótce przekonasz się, że ubraniem długo się nie nacieszysz. Ostatecznie za strój zapłacisz 40 sztuk złota. Skieruj się teraz w stronę miasta. Po drodze natkniesz się na Grega - człowieka z opaską na oku. Podobnie jak ty, on również szuka sposobu na dostanie się do miasta. I tu będziesz musiał oddać mu ubranie rolnika. Następnie wejdź do Khorinis.

    Obywatelstwo Khorinis

    Zatrzyma cię Lothar, który udzieli ci wielu cennych informacji. Przede wszystkim najpierw powinieneś stać się obywatelem miasta, co wiąże się z zatrudnieniem u któregoś z mistrzów przy zgodzie na to pozostałych. Możesz pracować u Bospera (łuczarz), Constantina (alchemik) lub Harada (kowal). Matteo niestety ma już czeladnika, a Thorben nie ma ci z czego płacić.
    Aby zatrudnić się u danego mistrza lub uzyskać zgodę, należy wykonać zadanie zlecone przez niego:

    • Bosper - musisz przynieść mu 6 skór wilków. Aby to zrobić, trzeba się trochę natrudzić - po pierwsze znaleźć wilki, po drugie pokonać je, co nie jest na tym etapie łatwym zadaniem.
    • Constantino - pozwolenie da ci od razu (musisz tylko najpierw porozmawiać ze strażnikiem Pablem), ale jeśli powiesz, że chcesz terminować u niego, z początku będzie się sprzeciwiał, lecz w końcu da ci listę roślin, które musisz odnaleźć. Masz już wszystkie z wieży Xardasa za wyjątkiem szczawiu królewskiego - rośnie on, wychodząc przez wschodnią bramę i skręcając w prawo, przy pniaku w pobliżu schodów do fosy.
    • Harad - zleci ci z pozoru trudne zadanie - przynieść topór orka. Nie musimy jednak koniecznie jakiegoś pokonać, lecz po prostu wychodzimy z miasta przez wschodnią bramę i skręcamy w lewo. Tam niedaleko dwóch kretoszczurów znajduje się jaskinia - w niej znajdziemy ów topór. Możemy również wciąć inne zadanie - najazdy bandytów - jest ono jednak bardziej skomplikowane.
    • Thorben - poprosi, abyś najpierw otrzymał błogosławieństwo Adanosa i Innosa. Idź więc do Vatrasa, a ten da ci bez problemu błogosławieństwo. Maga Ognia, Darona, spotkasz na placu targowym. Będzie chciał w zamian pieniędzy, dlatego radzę kupić tymczasowo np. strzały (1sz zarówno przy kupnie, jak i przy sprzedaży) tak, aby zostało ci nieco ponad 50sz (weźmie tylko 25sz).
    • Matteo - zechce, abyś odzyskał jego złoto - udaj się w tym celu do Gritty. Będzie sprawiała problemy, ale nie zważaj na to. Odda je od razu, kiedy zasugerujesz jej, żeby sprzedała ubrania.

    Dołączenie do gildii i zadania Wodnego Kręgu

    Równolegle do tych zadań możesz wykonywać te związane z Wodnym Kręgiem. W tym celu idź do Vatrasa i oddaj mu przesyłkę Cavalorna. Wyraź też chęć dołączenia do Kręgu. Dostaniesz zadanie ustalenia, co dzieje się z zaginionymi ludźmi. Będziesz także musiał dołączyć do jednej z wpływowych organizacji, aby dostać się do Lorda Hagena. Do straży miejskiej możesz dołączyć się bez problemu, jeśli jesteś już obywatelem. Jednak przyłączenie się do dwóch pozostałych jest nieco trudniejsze, osobne poradniki znajdziesz tutaj:

    » Magowie Ognia

    » Najemnicy

    Ponadto jeśli wypytasz Vatrasa o więcej informacji na temat Wodnego Kręgu, otrzymasz kolejne zadanie - zdemaskowanie handlarza bronią. Na odchodnym mag da ci jeszcze ornament, z którym powinieneś pójść do Laresa. Przebywa on w dzielnicy portowej. Przekaż mu ornament i zaoferuj pomoc. Niestety sam nie możesz zanieść go Magom Wody, a Lares nie może się ruszyć na krok z portu. Zapytaj się więc, czym się zajmuje, a otrzymasz misję znalezienia kogoś, kto mógłby zorganizować zastępstwo. Tym kimś jest Baltram. Wystarczy po prostu pójść do niego z założonym pierścieniem i powiedzieć mu o sprawie, a następnie wrócić do Laresa. Teraz będziesz mógł pójść z nim do Magów Wody (WAŻNE: nie proś go o pokazanie drogi na farmę, bo stracisz tę możliwość!).
    Następnie powinieneś zająć się sprawą zaginionych ludzi i handlarza bronią, lecz w tym miejscu radzę trochę popodróżować i powypełniać kilka zadań pobocznych, aby zdobyć trochę doświadczenia. Kiedy będziesz już na tyle silny, by bezproblemowo poradzić sobie z kilkoma bandytami, możesz kontynuować misję. Solucję tych dwóch zadań znajdziesz tutaj.
    Teraz, gdy jesteś już członkiem jednej z wpływowych organizacji i wyjaśniłeś sprawę zaginięć, idź porozmawiać z Lordem Hagenem. Tu kończy się rozdział 1.





    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 21 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    « Starsze · 1 · (2) ·

    JEBAS GOTHICA
     

    Wędrowiec
    Temat: JEBAC GOTHICA JEBANE LAMUSY...
    Dodany: 22.11.2012 o 15:31  

    JEBAC GOTHICA JEBANE LAMUSY SIEDZA TYLKO I CAlY CZAS I W GOTHICA MANIACZA NIEDOJEBANY CIOTY



    Ten artykuł skomentowano 21 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    « Starsze · 1 · (2) ·

    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw