Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Gothic 2 • Rozdział 2 • INSIMILION

    Gothic 2 » Solucja


    Rozdział 2

    Działy gier » Gothic 2 » Poradniki » Solucja
    Autor: Polinick
    Utworzono: 18.10.2008
    Aktualizacja: 27.09.2009

    Rozdział drugi rozpoczyna się po zakończeniu pierwszej rozmowy z Lordem Hagenem. O dziwo, przywódca paladynów w Khorinis zgodził się wręczyć Ci Oko Innosa. Postawił tylko jeden warunek: musisz przedstawić mu dowód na obecność smoków w Górniczej Dolinie.

    Przed wyruszeniem do Kolonii polecam zająć się wątkiem Nocy Kruka; powinieneś być już dość silny, by poradzić sobie z pierwszymi zadaniami. Warto też wzmocnić się przed wyprawą po dowody dla Hagena, gdyż jest to tak naprawdę bardzo trudne przedsięwzięcie.

    Opis misji z dodatku znajdziesz tutaj.

    Gdy wrócisz z Jarkendaru, silny i doświadczony, możesz bez obaw udać się w następną podróż, której celem jest Górnicza Dolina. Jeśli jesteś Najemnikiem, nie zapomnij zajrzeć do Lee i przekazać mu odpowiedź Hagena na list. Natomiast Mag Ognia może liczyć na pomoc przebywającego w Klasztorze paladyna Sergio w dotarciu do przełęczy.

    Jednak niezależnie od tego, do której frakcji należysz, powinieneś dokonać przed podróżą kilku ważnych zakupów. Przede wszystkim nie zapomnij o zapasie mikstur leczniczych, bo na pewno nie raz będziesz musiał się podleczyć. Kup też kilka mikstur szybkości lub parę zwojów przemiany w zwierzęta, których nie atakują orkowie (polecam wilki i zębacze).

    Warto odwiedzić różnych kupców w Khorinis, bo będą mieli dla Ciebie wiele propozycji dotyczących Twojej podróży.

    Po przyjęciu kilku zadań i zaopatrzeniu w niezbędne przedmioty możesz nareszcie udać się w stronę przełęczy. Jeśli jesteś Najemnikiem lub Strażnikiem Miejskim nie będziesz mógł skorzystać z pomocy Sergia. Nie powinieneś mieć problemów ze znalezieniem drogi. Idź do gospody „Pod Martwą Harpią” i tam poszukaj drogowskazu „Na przełęcz”. Po drodze powinieneś spotkać myśliwego Gaana. Możesz popytać go o Kolonię, lecz nie udzieli Ci niezwykle cennych informacji. Wejścia na przełęcz pilnuje dwóch Paladynów, ale przepuszczą Cię oni bez problemu.

    Po przejściu przez drzwi czeka Cię walka z małym stadkiem młodych wilków, jednak dla takiego wojownika, jak Ty, nie stanowią one żadnego zagrożenia. Niestety, to była ostatnia łatwa walka w tym rozdziale. Jeśli czujesz się na siłach, by pokonać kilkunastu orków (w tym szamanów), to idź śmiało przed siebie. Polecam jednak ułatwić sobie podróż. Po uporaniu się z wilkami trzymaj się lewej ściany kanionu. Po przejściu kilku kroków powinieneś zauważyć tunel. Wyciągnij miecz i ruszaj. Przyjdzie Ci zmierzyć się z kilkoma szczurami. Po wyjściu z tunelu zobaczysz po lewej stronie ognisko, a przy nim grupkę goblinów. Możesz je zabić, jednak nie spodziewaj się cennych łupów. Natomiast po prawej stronie znajdziesz kamienny mostek. Przejdź przez niego i zabij kolejne młode wilki. Opróżnij skrzynie i wejdź do kopalni.

    Po ekranie wczytywania pojawisz się w Kolonii (zawsze nocą). Swoje pierwsze kroki skieruj w lewo, ścieżką pod górę. Przejdź przez mostek po Twojej prawej stronie, zabij polne bestie i podnieś runę teleportacji, leżącą na beczkach. Od tej pory będziesz mógł teleportować się w to miejsce z każdej części Górniczej Doliny. Wróć się kawałek i ruszaj drogą, biegnącą w dół. Po walce z kilkoma bestiami spotkasz pierwszego człowieka, Jergena. Poprosi Cię on, abyś przekazał paladynowi Orikowi, że jego brat zginął. Udzieli również wskazówek, jak dostać się do zamku. Pobiegnij jeszcze kawałek ścieżką. Tutaj masz kilka możliwości do wyboru, możesz rzucić do walki z kilkudziesięcioma orkami, zmienić się w zwierzę i odczarować dopiero pod murami, wypić miksturę szybkości i przebiec między wrogami lub popłynąć kawałek rzeką i spróbować biegu normalnym tempem. Osobiście polecam miksturę szybkości i zaklęcia przemiany. Tak, czy inaczej, musisz dostać się do tarana, po którym możesz wspiąć się na mury zamkowe. Pierwszy zagada do Ciebie Udar i krótko wyjaśni, jak wygląda sytuacja. W zamku możesz uzupełnić zapasy i podszkolić się w walce. Popytaj Paladynów, co mogą Ci zaoferować.

    W pierwszym budynku po lewej stronie spotkasz swojego starego znajomego, Miltena. Nie zapomnij z nim porozmawiać. Powie Ci on, że Twój inny przyjaciel, Gorn, został uwięziony przez Paladynów. W tej sprawie udaj się do Garonda, dowódcy Paladynów w Górniczej Dolinie, przy okazji załatwisz sprawę dowodów dla Hagena. Niestety, z Garondem nie pójdzie Ci tak łatwo. W zamian za list do Hagena, w którym potwierdzi, że w Kolonii są smoki, będziesz musiał odwiedzić trzy kopalnie i dowiedzieć się, ile rudy udało im się zgromadzić. Z Gornem nie będzie aż takiego problemu. Garond zgodzi się go wypuścić po wpłaceniu 1000 sztuk złota kaucji. Idź do Miltena i powiedz, czego rząda Garond. Mag da Ci 250 szt. zł. Kolejne 250 jest w sakwie Gorna, ukrytej w zwalonej wieży poza murami zamku. Pozostałe 500 będziesz musiał wyłożyć z własnej kieszeni. Zapłać Garondowi i wypuść przyjaciela z więzienia. Jeśli jesteś Najemnikiem, otrzymasz od niego zbroję. Idź do Miltena i powiedz, że Gorn jest wolny, potem pogadaj z oswobodzonym Najemnikiem i udaj się na piętro budynku, gdzie znajdziesz runę teleportacji do zamku.

    Czas odwiedzić kopalnie rudy. Spójrz na mapę, którą dostałeś od Garonda, żeby zorientować się, gdzie szukać kopaczy. Pomów też z Parcivalem, który podzieli się szczegółami na temat zespołów górników. Najpierw polecam zająć się kopalnią położoną najbardziej na północ. Żeby dostać się tam, najlepiej teleportuj się na przełęcz i udaj się prosto ścieżką (tą, którą szedłeś po wejściu do Kolonii). Na końcu ścieżki jest kopalnia. Jeśli grałeś w pierwszą część gry, na pewno pamiętasz, że znajdowała się tu Stara Kopalnia. Porozmawiaj z górnikiem, którego znajdziesz na miejscu. Dowiesz się, że paladyn Marcos zabrał wydobytą rudę razem z paroma kopaczami. Rusz drogą na południe i przejdź przez most. Po chwili dojdziesz do kolejnego mostu. Również go przekrocz. Znajdziesz martwego górnika. Od tej pory musisz udać się tropem trupów. Miń obóz bandytów i idź dalej ścieżką, aż dojdziesz do domku (w pierwszej części mieszkał tu Cavalorn). Za domkiem jest jaskinia, w której schował się Marcos. Dowiesz się od niego, że wydobyli cztery skrzynie rudy. Teleportuj się do zamku i złóż Garondowi raport. Otrzymasz trochę złota i cenne punkty doświadczenia. Kolejne kopalnie są blisko siebie, więc możesz załatwić obie za jednym zamachem. Aby dostać się do nich, konieczne będzie minięcie oblężenia orków. Wejdź na taran i wypij miksturę szybkości lub przemień się w jakąś bestię. Biegnij na południe, w kierunku dwóch krzyżyków, widniejących na mapie Garonda. W jednej z kopalń znajdziesz wielu martwych górników i samego Silvestra, który przewodniczył tej wyprawie. Brakuje jedynie Diega, który wyruszył z tą grupą. Żeby go odnaleźć, udaj się w kierunku północnym. Nie powinieneś mieć problemów ze znalezieniem miejsca pobytu Twojego przyjaciela; siedzi w małej kotlince, przed którą leżą ciała dwóch Paladynów. Od Diega dowiesz się, że jego grupa wydobyła również cztery skrzynie.

    Czas odwiedzić ostatnią kopalnię. Ruszaj na południe, w kierunku ostatniego krzyżyka na mapie. Przed kopalnią spotkasz sporo zębaczy. Zabij je i ruszaj prosto do dowódcy ekipy, Fajetha. Zaproponuje Ci układ: powie, ile skrzyń wydobyli, jeśli uporasz się z plagą zębaczy, nękającą górników. Porozmawiaj z Bilgotem i zgódź się, żeby przyłączył się do Ciebie, a powie Ci, że wystarczy zabić przywódcę zębaczy. Bestia ma legowisko pod wieżą, która sterczy majestatycznie za plecami Fajetha. Zabij gada i zabierz mu pazury (nie potrzebujesz umiejętności zbierania trofeów). Wracaj szybko do Fajetha i powiedz, że zębacze nie będą sprawiać więcej kłopotów. Dowiesz się, że górnicy wydobyli tylko dwie skrzynie rudy. Możesz odprowadzić Bilgota na przełęcz, tak jak obiecałeś. Polecam jednak teleportować się tam. Przy odrobinie szczęścia Bilgot sam dobiegnie ;).

    Czas zameldować Garondowi wykonanie zadania. Otrzymasz jeszcze trochę złota i list do Lorda Hagena, w którym Garond potwierdza obecność smoków w Górniczej Dolinie. Rozejrzyj się trochę po zamku, pozwiedzaj okolicę, powykonuj różne zadania, pohandluj i ruszaj na przełęcz. Rozdział drugi kończy się równo z wyjściem z Kolonii.




    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 26 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    « Starsze · 1 · (2) ·

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 5
    Temat: ja juz przeszlem caly 2 roz...
    Dodany: 12.12.2010 o 11:40  

    ja juz przeszlem caly 2 rozdzial wiec mozna mnie pytac do woli :D

    Dani9921
     

    Wędrowiec
    Temat: Witam mam problem!!!Udar ni...
    Dodany: 30.01.2011 o 1:51  

    Witam mam problem!!!
    Udar nie chce do mnie zagadac jak latam po tym taranie jak opętany a on nic?Wczym jest problem?

    wojtasino
     

    Wędrowiec
    Temat: gdzie jest diego bo niemoge...
    Dodany: 13.02.2011 o 9:27  

    gdzie jest diego bo niemoge go znalesc

    Cooler
     

    Wędrowiec
    Temat: POMOCY WYSLE MI KTOS ZAPIS ...
    Dodany: 26.03.2011 o 18:27  

    POMOCY WYSLE MI KTOS ZAPIS PO TYM ROZDZIALE?!?!? poniewaz padl mi kolo z kopalni i nie moge do niego zagadać i wykonac questa! chyba ze znacie inna solucje do rozwiazania problemu bo chodzi o to ze poszedlem do tej kopalni polozonej dalej od reszty i tam zaatakowaly ludzi zebacze i padl jakis palladyn zostal rycerz z ktorym gadac nie mozna i robotnik ktory nie powie tego co chce! pomocy ;( 3 dni gry na marne

    paulina50
     

    Wędrowiec
    Temat: Cooler chyba mam wyjście ni...
    Dodany: 05.06.2011 o 17:16  

    Cooler chyba mam wyjście niestety z kodami
    jeżeli masz przed oczami zwłoki tego paladyna to wpisz edit focus to u góry jest kod albo krótszy sposób wejdż na niego przyciskiem o i naciśnij F8

    asia
     

    Wędrowiec
    Temat: ja już przeszłam całą grę j...
    Dodany: 05.07.2012 o 15:11  

    ja już przeszłam całą grę jako mag ognia, a teraz przechodzę jako strażnik miejski - (paladyn)...



    Ten artykuł skomentowano 26 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    « Starsze · 1 · (2) ·

    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw