Co to jest smok?
Według mitologii jest to olbrzymi, latający gad mogący zionąć ogniem i mówić ludzkim językiem. Przez wielu uznawany jest za symbol potęgi, gdyż według podań nie ma sobie równych.
Gothicowe smoki z tymi mitologicznymi mają wiele wspólnego. Są wielkie, potrafią latać, zionąć ogniem, mówić ludzkim głosem (przemówią tylko do Wybrańca Innosa, który będzie miał przy sobie Oko Innosa) i przedstawiają pięć żywiołów świata. Wszystkie przybyły do Górniczej Doliny w odpowiedzi na rozpaczliwe wołanie Śniącego. Zagnieździły się w strategicznych miejscach i pustoszą dolinę, jednocześnie zbierając potężną armię ciemności gotową do podbicia reszty wyspy. W sumie w grze spotykamy sześć smoków (cztery w Górniczej Dolinie i dwa w Dworze Irdorath), każdy potężniejszy od poprzedniego.
» Mapa - smoki w Górniczej Dolinie
Pandrodor - Żywioł Ziemi
Najsłabszy ze smoków, uwił sobie gniazdko na bagnie tuż obok zamku Starego Obozu. Jego obstawę stanowią nieodzownie Jaszczuroludzie, Węże Błotne, Bagienne Trutnie oraz Bagienne Szczury. Sam smok nie jest zbyt dużym wyzwaniem, raczej treningiem przed następnymi. Przy jego pokonaniu pomagają nam dwaj Łowcy Smoków - Cipher i Rod, siedzący przy wejściu na bagno. W jego skarbie nie znajduje się nic szczególnego.
» Screen
Statystyki z Gothic II:
- Poziom: 350
- Siła: 120
- Zręczność: 100
- Mana: 1000
- Punkty trafień: 500
- Ochrona: Broń-90 Pociski-90 Smoczy Ogień-60 Magia-60
Statystyki z Gothic II Noc Kruka:
- Poziom: 301
- Siła: 200
- Zręczność: 200
- Mana: 1000
- Punkty trafień: 1012
- Ochrona: Broń-150 Pociski-150 Smoczy Ogień-150 Magia-150
Pedrakhan - Żywioł Skalny
Pierwszy smok, który może przysporzyć kłopotu. Znajduje się w Górskiej Fortecy otoczony hordą Jaszczuroludzi, Harpii i Skalnych Golemów. W dotarciu do niego pomaga nam Gorn, ale ze smokiem musimy poradzić sobie sami. Nieodzowną bronią jest tu czar przemiany w Smoczego Zębacza, który jest praktycznie odporny na ataki smoków, a jego cios robi więcej szkód niż najlepsza dostępna broń. W skarbie Pedrakhana można wyróżnić sekstans jako bardziej cenny przedmiot.
» Screen
Statystyki z Gothic II:
- Poziom: 400
- Siła: 130
- Zręczność: 100
- Mana: 1000
- Punkty trafień: 600
- Ochrona: Broń-95 Pociski-95 Smoczy Ogień-70 Magia-70
Statystyki z Gothic II Noc Kruka:
- Poziom: 400
- Siła: 200
- Zręczność: 200
- Mana: 1000
- Punkty trafień: 1000
- Ochrona: Broń-160 Pociski-160 Smoczy Ogień-160 Magia-160
Feomathar - Żywioł Ognia
Ucieleśnienie żywiołu ognia zamieszkujące wulkan. Na drodze do niego staje nam kilku Jaszczuroludzi i dwa Ogniste Golemy. O ile droga do niego jest prosta, tyle walka z nim jest trudna, gdyż sprytnie blokuje on jedyną drogę ucieczki z wulkanu. Mądrym posunięciem jest użycie na nim zaklęcia zmniejszającego, ale również ryzykownym, ponieważ rzucenie tego czaru bardzo długo trwa. Po zmniejszeniu Feomathar jest praktycznie bezbronny i zaczyna uciekać. Jego skarb znajduje się wyżej, na skałach.
» Screen
Statystyki z Gothic II:
- Poziom: 450
- Siła: 140
- Zręczność: 100
- Mana: 1000
- Punkty trafień: 700
- Ochrona: Broń-100 Pociski-100 Smoczy Ogień-50 Magia-50
Statystyki z Gothic II Noc Kruka:
- Poziom: 500
- Siła: 200
- Zręczność: 200
- Mana: 1000
- Punkty trafień: 1000
- Ochrona: Broń-170 Pociski-170 Smoczy Ogień-170 Magia-170
Finkregh - Żywioł Lodu
Najsilniejszy ze smoków zamieszkujących Górniczą Dolinię. Zadomowił się w Nowym Obozie, który obstawił ogromną liczbą Jaszczuroludzi, Lodowych Wilków i Lodowych Golemów. Przed wejściem na jego teren spotykamy Sylvia i Bulka gotowych wspomóc nas w walce. Są to jednak próżne słowa, gdyż obaj idą za Bezimiennym kilka metrów po czym wystawiają nas na pastwę smoczej armii. Finkregha można pokonać łatwą taktyką atakowania czarem Ognistego Deszczu. Zaklęcia te należy rzucać w szybkim tempie, ponieważ smok błyskawicznie regeneruje swoje punkty życia (jeżeli gracie Wojownikiem to postarajcie się zakupić od Magów kilka zwojów z tym zaklęciem). W jego skarbie najcenniejszą rzeczą jest Smocze Jajo.
» Screen
Statystyki z Gothic II:
- Poziom: 500
- Siła: 150
- Zręczność: 100
- Mana: 1000
- Punkty trafień: 800
- Ochrona: Broń-105 Pociski-105 Smoczy Ogień-70 Magia-70
Statystyki z Gothic II Noc Kruka:
- Poziom: 600
- Siła: 200
- Zręczność: 200
- Mana: 1000
- Punkty trafień: 1000
- Ochrona: Broń-180 Pociski-180 Smoczy Ogień-180 Magia-180
Feodaron - Żywioł Ognia
Jest to brat spotkanego wcześniej Feomathara, dlatego jest tak podobny. Feodaron to pierwszy ze smoków w Dworze Irdorath. Sprawa jest poważna, ponieważ dojścia do niego strzegą przeogromne armie Orków i Jaszczuroludzi. Sam smok jest już tylko małym przerywnikiem po ciężkiej walce. Nie powinien sprawić kłopotu, ale na wszelki wypadek nie zaszkodzi wziąć ze sobą kilku zwojów zmniejszenia lub przemiany w Smoczego Zębacza. Nie ma tak określonego skarbu jak jego poprzednicy, lecz kilka przedmiotów poukrywanych po skrzyniach w jaskini i całe mnóstwo Smoczych Jaj.
» Screen
Statystyki z Gothic II:
- Poziom: 450
- Siła: 140
- Zręczność: 100
- Mana: 1000
- Punkty trafień: 700
- Ochrona: Broń-100 Pociski-100 Smoczy Ogień-50 Magia-50
Statystyki z Gothic II Noc Kruka:
- Poziom: 500
- Siła: 200
- Zręczność: 200
- Mana: 1000
- Punkty trafień: 1000
- Ochrona: Broń-170 Pociski-170 Smoczy Ogień-170 Magia-170
Smok Ożywieniec - Żywioł Śmierci
Ostatni smok w grze, a zarazem ostateczny BOSS. Drogi do niego bronią resztki Orków, Nieumarli w różnych postaciach oraz mnóstwo Poszukiwaczy. Utrudnieniem dla bohatera są jeszcze cztery zasuwy z drzwi, które trzeba otworzyć by dostać się do głównej komnaty świątyni. Bezimienny Smok jest potężny, więc do walki z nim najlepiej zabrać najsilniejsze zaklęcia i broń. Walkę utrudniać będą Nieumarli Orkowie wybiegający z klatek naokoło jaskini. Taktyka walki polega na ciągłym ruchu, unikaniu ataków smoka (zwłaszcza ataku w zwarciu) i kontratakowaniu. Najlepszą bronią są tu właśnie zaklęcia, które szybko uszkadzają przeciwnika bez potrzeby podchodzenia do niego. Po wygranej możemy obejrzeć ciekawy filmik i wrócić z tajemniczym Kamieniem Duszy Smoka Ożywieńca na statek i zakończyć przygodę.
» Screen
Statystyki z Gothic II:
- Poziom: 1000
- Siła: 170
- Zręczność: 170
- Mana: 1000
- Punkty trafień: 1000
- Ochrona: Broń-150 Pociski-150 Smoczy Ogień-150 Magia-150
Statystyki z Gothic II Noc Kruka:
- Poziom: 1000
- Siła: 400
- Zręczność: 400
- Mana: 2000
- Punkty trafień: 2000
- Ochrona: Broń-200 Pociski-200 Smoczy Ogień-200 Magia-200