Zycie na wyspie Khorinis do najbezpieczniejszych nie należy. Na drogach grasują bandyci, w lasach aż roi się od przeróżnych dzikich bestii, w dodatku krążą plotki, jakoby orkowie już zbliżali się do miasta. Że o obecności potworów pokroju smoków i niepokojach w północno–wschodniej części wyspy nie wspomnę. By przeżyć w tym jakże nieprzyjaznym środowisku, bezimienny bohater będzie musiał nieustannie zdobywać doświadczenie i poprawiać swe umiejętności bojowe. Na szczęście na swej drodze spotka wielu trenerów i nauczycieli, którzy chętnie podzielą się z nim swoją wiedzą i wyjaśnią arkana różnych dziedzin.
Oto jest spis tych wspaniałych osób, które mogą nauczyć czegoś Bezimiennego.
Miasto Khorinis
Imię | Czego naucza (do jakiego poziomu) | Warunek | Miejsce |
Albrecht | Mana (90) | Naucza jedynie paladynów. | 18 |
Alrik | Broń jednoręczna (60%) | Udzieli nam szkolenia, jeżeli pokonamy go w pojedynku. | 8 |
Bartok | Łuki (60%) Skradanie się | 13 | |
Bosper | Zdejmowanie skór | 1 | |
Carl | Siła (120) | 50 sz albo przyniesienie posążka Innosa Eddzie. | 5 |
Cassia | Kradzież kieszonkowa Zręczność (200) | Członkostwo w Gildii Złodziei i 100 sz. | 12 |
Cavalorn | Broń jednoręczna (30%) Łuki (90%) | Cavalorn będzie znajdował się w tym miejscu, gdy zdobędziemy fragment kamiennego ornamentu od paladynów. | 14 |
Cedric | Broń jednoręczna (90%) | Szkoli jedynie paladynów. | 17 |
Constantino | Alchemia (wszystkie mikstury) | Minimalna znajomość alchemii. | 4 |
Girion | Broń dwuręczna (90%) | Szkoli jedynie paladynów. | 16 |
Harad | Kowalstwo Siła (90) | Naucza swojego czeladnika. | 3 |
Ignaz | Alchemia (Esencja lecznicza, Esencja many, Eliksir zręczności) | Podzieli się z nami swą wiedzą, gdy wykonamy dla niego zadanie „Eksperyment”. | 6 |
Ingmar | Siła (200) | Szkoli jedynie paladynów. | 19 |
Jesper | Skradanie się | Członkostwo w Gildii Złodziei i 100 sz. | 12 |
Lares | Siła (60) Zręczność (90) | 7 | |
Lord Hagen | Broń dwuręczna (100%) | Szkoli jedynie paladynów i gdy nasz poziom w walce bronią dwuręczną wynosi ponad 90%. | 20 |
Mortis | Siła (60) | Szkoli jedynie strażników miejskich. | 11 |
Myxir | Język budowniczych | Rozwiązanie problemów w dolinie budowniczych. | 15 |
Ramirez | Otwieranie zamków | Członkostwo w Gildii Złodziei. | 12 |
Ruga | Kusze (90%) Zręczność (60) | Szkoli jedynie obywateli miasta, strażników miejskich, paladynów i magów ognia. | 10 |
Thorben | Otwieranie zamków | 200 sz. lub księga długów Lehmara. | 2 |
Vatras | Mana (120) | 15 | |
Wulfgar | Broń jednoręczna (60%) Broń dwuręczna (60%) | Szkoli jedynie obywateli miasta, strażników miejskich, paladynów i magów ognia. | 9 |
Okolice Khorinis
Imię | Czego naucza (do jakiego poziomu) | Warunek | Miejsce |
Babo | Broń dwuręczna (75%) | Szkoli jedynie nowicjuszy i magów ognia, po wykonaniu zadania „Szkolenie Babo”. | 16 |
Bennet | Kowalstwo (broń z magicznej rudy) | Szkoli jedynie najemników. | 12 |
Buster | Broń jednoręczna (60%) Usuwanie rogu cieniostwora (rozdział III) | Pokonanie go w pojedynku. | 15 |
Cavalorn | Broń jednoręczna (30%) Łuki (90%) | 1 | |
Cord | Broń jednoręczna (90%) Broń dwuręczna (90%) | Nauczy nas walki danym typem broni, jeżeli będziemy w nim wyszkoleni do co najmniej 30%. | 9 |
Dragomir | Kusze (75%) | Uiszczenie opłaty w wysokości 150 sz i co najmniej 30 punktów zręczności. | 3 |
Erol | Siła (200) | Przyniesienie mu trzech starych kamiennych tabliczek. | 2 (potem 15) |
Gaan | Zdejmowanie skór Usuwanie skrzydeł krwiopijcy Zdejmowanie żądeł Usuwanie kłów Usuwanie pazurów Usuwanie rogu smoczego zębacza | Uiszczenie opłaty w wysokości 100 sz. | 4 |
Grimbald | Usuwanie skrzydeł krwiopijcy Zdejmowanie żądeł Usuwanie pazurów Zdejmowanie płyt pełzaczy Usuwanie żuwaczki | 17 | |
Grom | Usuwanie rogu cieniostwora Usuwanie żuwaczki Usuwanie serca Usuwanie kłów | Nauczy nas czegoś o polowaniu, jeżeli przyniesiemy mu butelkę mleka, bochenek chleba i kawałek szynki. | 5 |
Hyglas | Tworzenie run | Naucza jedynie magów ognia. | 16 |
Karras | Tworzenie run | Naucza jedynie magów ognia. | 16 |
Lee | Broń dwuręczna (100%) | Uiszczenie opłaty w wysokości 1000 sz. | 10 |
Marduk | Tworzenie run | Naucza jedynie magów ognia. | 16 |
Myxir | Język budowniczych | 8 | |
Neoras | Alchemia (Esencja lecznicza, Ekstrakt leczniczy, Esencja many, Ekstrakt many, Eliksir życia) | Naucza jedynie magów ognia. | 16 |
Niclas | Łuki (60%) | 7 | |
Opolos | Siła (90) | Naucza jedynie nowicjuszy. Aby rozpocząć naukę, należy pokazać Opolosowi recepturę Neorasa (leży w spiżarni). | 16 |
Parlan | Mana (90) Kręgi magii (1, 2, 3) Tworzenie run | Naucza jedynie magów ognia (kręgi magii, mana) i paladynów (mana). | 16 |
Pyrokar | Mana (300) Kręgi magii (6) | Naucza jedynie magów ognia. | 16 |
Raoul | Zdejmowanie skór | Przynależność do którejkolwiek gildii. | 14 |
Rod | Broń dwuręczna (90%) | 14 | |
Sagitta | Alchemia (Esencja lecznicza, Ekstrakt leczniczy, Esencja many, Ekstrakt many, Eliksir many, Eliksir zręczności) | Podzieli się z nami swoją wiedzą, jeżeli przyniesiemy jej słoneczny aloes. | 6 |
Torlof | Siła (200) Zręczność (90) | Naucza jedynie najemników, łowców smoków i osoby nie należące do żadnej gildii. | 11 |
Wilk | Łuki (90%) Zdejmowanie płyt pełzaczy (późniejsze rozdziały) | 13 |
Dolina budowniczych
Imię | Czego naucza (do jakiego poziomu) | Warunek | Miejsce |
Bandyta przy kotle | Siła (90) | Musimy mieć na sobie pancerz bandytów. | 13 |
Bill | Kradzież kieszonkowa | 10 | |
Brandon | Siła (90) Zręczność (90) | 9 | |
Edgor | Usuwanie skrzydeł krwiopijcy Zdejmowanie żądeł | Musimy mieć na sobie pancerz bandytów. | 15 |
Eremita | Język budowniczych | 6 | |
Henry | Broń dwuręczna (90%) Kusze (75%) | Uiszczenie opłaty za wpuszczenie do obozu piratów. | 8 |
Jack Aligator | Łuki (75%) Usuwanie zębów Zdejmowanie skór | 7 | |
Logan | Usuwanie zębów Zdejmowanie płyt pełzaczy | Musimy mieć na sobie pancerz bandytów. | 16 |
Lucia | Zręczność (90) | Musimy mieć na sobie pancerz bandytów. | 14 |
Merdarion | Mana (120) | 1 | |
Morgan | Broń jednoręczna (75%) | 11 | |
Myxir | Język budowniczych | 5 | |
Nefarius | Tworzenie run | Naucza jedynie magów ognia. | 3 |
Riordian | Alchemia (Esencja lecznicza, Ekstrakt leczniczy, Esencja many, Ekstrakt many, Eliksir many, Eliksir zręczności) Szkolenie Szukającego Ognika | 4 | |
Saturas | Kręgi Magii (2,3,4,5) | Naucza jedynie magów ognia. | 2 |
Scaty | Wydobywanie złota | Musimy mieć na sobie pancerz bandytów. | 12 |
Górnicza Dolina
Imię | Czego naucza (do jakiego poziomu) | Warunek | Miejsce |
Brutus | Siła (90) | Uiszczenie opłaty w wysokości 200 sz. | 4 |
Diego | Siła (90) Zręczność (200) | 2 | |
Dobar | Kowalstwo | 7 | |
Feros | Siła (90) Zręczność (90) | Rozdział IV. Zgodzi się nas szkolić, gdy przyniesiemy mu jego miecz. | 7 |
Gestath | Zbieranie smoczej krwi Usuwanie łusek Usuwanie rogu smoczego zębacza Usuwanie żuwaczki Zdejmowanie płyt pełzaczy Usuwanie języka ognistego jaszczura | 10 | |
Godar | Zbieranie smoczej krwi Usuwanie łusek Usuwanie skrzydeł krwiopijcy Zdejmowanie żądeł Usuwanie kłów Skradanie się | Rozdział IV, uiszczenie opłaty w wysokości 1000 sz. (za naukę oprawiania smoków). | 3 |
Hokurn | Broń jednoręczna (100%) Broń dwuręczna (100%) | Rozdział IV, uiszczenie opłaty w wysokości 300 sz i wręczenie butelki dżinu lub wina. | 3 |
Jan | Kowalstwo (tworzenie broni z magicznej rudy) | Rozdział IV | 7 |
Keroloth | Broń jednoręczna (60%) Broń dwuręczna (60%) | 6 | |
Milten | Mana (90) Krąg magii (II) Tworzenie run | Rozdział II, naucza jedynie nowicjuszy i magów ognia. | 8 |
Talbin | Usuwanie serca Usuwanie rogu cieniostwora Usuwanie pazurów | Nauczy nas czegoś o polowaniu, jeżeli przyniesiemy mu kawałek sera. | 9 |
Udar | Kusze (60%) | Będzie mógł nas szkolić, gdy porozmawiamy z Kerolothem. | 5 |