Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Gothic 2 • Zadania poboczne - Khorinis • INSIMILION

    Gothic 2 » Solucja


    Zadania poboczne - Khorinis

    Działy gier » Gothic 2 » Poradniki » Solucja
    Autor: Polinick
    Utworzono: 14.02.2009
    Aktualizacja: 14.02.2009

    Wyspa Khorinis

    • Lester
    • Cavalorn
    • Farma Lobarta
    • Greg I
    • Gospoda Martwa Harpia
    • Greg II
    • Farma Sekoba
    • Dragomir
    • Farma Akila
    • Jaskinia bandytów
    • Latarnia morska
    • Erol
    • Słoneczny Krąg
    • Przełęcz
    • Sagitta
    • Czarny troll
    • Klasztor
    • Malak
    • Engrom
    • Farma Onara
    • Farma Bengara
    • Ork-pułkownik
    • Rossi i Till (V rozdział)
    • Chata Bustera

    Miasto Khorinis

    • Constantino
    • Lares
    • Bosper
    • Wejście do kanałów
    • Ignaz
    • Czerwona Latarnia
    • Canthar
    • Lord Andre, koszary
    • Hakon
    • Baszta Joe
    • Jora
    • Alrik
    • Alwin
    • Garvell, Brahim (na ławce)
    • Jack
    • Farim
    • Fernando
    • Martin
    • Lord Hagen
    • Baltram
    • Karczma Pod Kuternogą
    • Zuris, Hanna (w budynku)
    • Vatras
    • Salandril
    • Gerbrandt

    » Opisy reszty zadań z farmy Onara.
    » Opisy reszty zadań z klasztoru.
    » Opisy reszty zadań z miasta.

    Rozdział I

    Zioła dla Constantina
    Zleceniodawca: Lester [1]
    Twoim celem jest zebranie dziesięciu roślin jednego rodzaju, co pozwoli przekonać strażników miejskich, że pracujesz dla Constantina. Będziesz mógł dostać się do miasta.
    Lestera znajdziesz w kotlince obok wieży Xardasa.

    Bandyci Cavalorna
    Zleceniodawca: Cavalorn [2]
    Twój znajomy z Górniczej Doliny został napadnięty przez bandytów, mających siedzibę w pobliskiej jaskini. Pomóż przyjacielowi rozprawić się z rabusiami (sam da sobie radę), a dostaniesz kolejne zlecenie - dostarczenie wiadomości Vatrasowi [W]. Nie czytaj listu, jeśli chcesz otrzymać więcej punktów doświadczenia.

    Jak się dostać do miasta
    Zleceniodawca: Maleth [3]
    Maleth, pasterz owiec, poproszony o pomoc w dostaniu się do miasta, skieruje Cię do Lobarta, który może sprzedać Ci ubranie.
    Do miasta można dostać się na sześć sposobów:
    - podając się za czeladnika Constantina [A] (zadanie - Zioła dla Constantina)
    - podając się za farmera (zadanie - Strój roboczy Lobarta)
    - legitymując się glejtem od Canthara (zadanie - Przysługa)
    - wręczając strażnikom łapówkę w wysokości stu sztuk złota
    - przemykając się obok strażników
    - skacząc z latarni morskiej do morza i wchodząc do miasta od strony portu [dodatkowe 500 PD od Laresa [B]]

    Strój roboczy Lobarta
    Zleceniodawca: Lobart [3]
    Farmer sprzeda Ci strój pracownika za 60 sztuk złota. Jednak pracując dla niego, możesz obniżyć cenę do 40.

    Zebrać rzepę z pola
    Zleceniodawca: Lobart
    Farmer poprosi Cię o zebranie rzepy z pola, znajdującego się obok.

    Zanieść rzepy Hildzie
    Zleceniodawca: Lobart
    Tym razem zostaniesz poproszony o zaniesienie zebranej rzepy żonie Lobarta, Hildzie, która przebywa w domu.

    Patelnia dla Hildy
    Zleceniodawca: Hilda [3]
    Kobieta poprosi Cię o kupno patelni. Ma ją Canthar, siedzący na ławce przy drodze, prowadzącej do miasta.

    Za butelkę wina
    Zleceniodawca: Vino [3]
    Chłop szepnie Lobartowi słówko o Tobie, jeśli podarujesz mu butelkę wina (do kupienia u Canthara).

    Człowiek z opaską na oku
    Zleceniodawca: Greg [4]
    Przed wejściem do miasta zaczepi Cię pirat - Greg. Poprosi o pomoc w dostaniu się do Khorinis. Sprzedaj mu strój farmera za 50 sztuk złota, i tak znasz inne sposoby na dostanie się do miasta.
    Później spotkasz go przy gospodzie Martwa Harpia [5]. Zaoferuj pomoc pieniężną, a pirat poprosi Cię o wykopanie jego skarbu, który ukrył w jaskini nieopodal. Następnie zostaniesz poproszony o wykopanie reszty skarbów: na wysepce na jeziorze za chatą Bustera [24], za farmą Bengara, pod wodospadem u wejścia na przełęcz oraz w kotlince między farmą Bengara i Onara, do której prowadzą kamienne schody z płaskowyżu. Po zebraniu skarbów spotkasz Grega na skrzyżowaniu dróg [6] w pobliżu Farmy Sekoba.

    Dostać się do górnego miasta
    Zleceniodawca: Lothar
    Żeby dostać się do górnego miasta, musisz być obywatelem Khorinis lub należeć do jednej z trzech wpływowych gildii. Opis wszystkich zadań prowadzących do tego znajdziesz tutaj.

    Łuk Bospera
    Zleceniodawca: Bosper [C]
    Kupcowi skradziono łuk. Znajdziesz go w kanałach pod miastem [D], wystarczy, że spytasz jednego z członków gildii złodziei.

    Eksperyment
    Zleceniodawca: Ignaz [E]
    Alchemik poprosi Cię o wypróbowanie jego nowego zaklęcia - Amnezji. Musisz pobić kogoś i rzucić zaklęcie, gdy ofiara wstanie i sprawdzić skutki. Najlepszym miejscem wydaje się być port, gdyż tam nikt nie zwraca uwagi na bójki.

    Złota misa Bromora
    Zleceniodawca: Bromor
    Bromorowi, właścicielowi portowego domu publicznego [F], została skradziona złota misa. Złodziejką okaże się być zbiegła kurtyzana, Lucia. Kosztowności znajdziesz w obozie bandytów w lesie za farmą Sekoba [7], niedaleko obozowiska myśliwego Drogomira [8] (ognik Cię tam zaprowadzi).

    Lucia
    Zleceniodawca: Nadja
    Gdy wykupisz u Bromora noc z Nadją [F], kurtyzana opowie Ci o zaginięciu jej koleżanki, Lucii. List pożegnalny tej drugiej znajdziesz przy misie Bromora. Uciekinierka przebywa w obozie bandytów w Jarkendarze.

    Względy Canthara
    Zleceniodawca: Canthar [G]
    Jeśli przyjąłeś glejt od kupca, zwróci się on do Ciebie z prośbą. Musisz podrzucić Sarze fałszywy list, obciążający ją zarzutami o współpracę z bandytami. Możesz zrobić tak, jak życzy sobie Canthar lub donieść na niego Lordowi Andre [H], jednak w przypadku drugiej opcji musisz liczyć się z tym, że żaden kupiec w mieście nie będzie chciał z Tobą handlować, gdy Canthar wyjdzie z więzienia.

    Joe
    Zleceniodawca: Hakon [I]
    Hakon zgłasza Ci zaginięcie mężczyzny imieniem Joe. Kupiec twierdzi, że Joe znał sposób na dostanie się do wież strażniczych. Znajdziesz go w baszcie [J] za domem Thorbena. Klucz ma jeden ze strażników miejskich.

    Najazdy bandytów
    Zleceniodawca: Hakon [I]
    Kupiec Hakon został napadnięty przez bandytów. Chce, abyś rozprawił się z nimi. Strażnik miejski Pablo może udzielić Ci przydatnych informacji.
    Zbóje mają siedzibę w jaskini niedaleko farmy Akila [9]. Udaj się drogą z majątku w kierunku latarni morskiej. Po wejście do lasu skręć w lewo i trzymaj się skalnej ściany, aż dojdziesz do jaskini [10]. Rozpraw się z bandytami i opróżnij kufry. W jednym z nich znajdziesz rybę z listem od Halvora. Porozmawiaj z nim, donieś na niego Lordowi Andre [H] i opowiedz o wszystkich Hakonowi [I].

    Bezczelny złodziej
    Zleceniodawca: Jora [K]
    Kupiec Jora został okradziony przez Rengaru, który stoi tuż obok. Porozmawiaj z tym drugim, a gdy zacznie uciekać, biegnij za nim. Gdy go dogonisz, poprowadź rozmowę tak, by oddał Ci złoto. Donieś na Rengaru Lordowi Andre i oddaj złoto Jorze. Nie proś o nagrodę, bo jego wdzięczność będzie przydatna w kolejnym zadaniu.

    Miecz Alrika
    Zleceniodawca: Alrik [L]
    Alrik zajmuje się organizowaniem walk za magazynem w porcie, jednak musiał sprzedać swój miecz Jorze [K]. Kupiec odda Ci miecz za darmo na znak wdzięczności.

    Szalony Fellan
    Zleceniodawca: Alwin [M]
    Alwin, opiekun owiec w porcie, nie ma chwili spokoju przez Fellana, który cały dzień naprawia chatę nieopodal. Idź do tego drugiego i spuść mu lanie, żeby przestał.

    Informacje dla Garvella
    Zleceniodawca: Garvell [N]
    Garvell chce się dowiedzieć dlaczego paladyni zatrzymali się w mieście. Pierwszych informacji udzieli Ci Rangar, gdy postawisz mu piwo (stoi przy piwodajni, obok herolda). Reszty dowiesz się od Lorda Hagena [S].

    Bandyci w latarni morskiej Jacka
    Zleceniodawca: Jack [O]
    Latarnika znajdziesz na przystani. Chce wrócić do swojej latarni [11], ale zagnieździli się tam bandyci. Pozbądź się ich i wracaj do starca.

    Problemy ze strażą
    Zleceniodawca: Farim [P]
    Rybak Farim skarży się, że straż zabiera mu większość połowów. Powiedz o tym Martinowi [R], który zajmie się sprawą.

    Dostawa Baltrama
    Zleceniodawca: Baltram [T]
    Kupiec Baltram wysyła Cię do Akila [9] po paczkę. Idź do farmera, weź paczkę i wróć.

    Fałszywy posłaniec
    Zleceniodawca: Nagur
    Nagur to czarny charakter, przesiadujący w karczmie Pod kuternogą [U]. Chce, żebyś wręczył mu paczkę Baltrama. Wybór należy do Ciebie.

    Farmer w potrzebie
    Zleceniodawca: Kati [9]
    Kati, żona Akila, poprosi Cię, żebyś pomógł jej mężowi z agresywnymi najemnikami [9]. Pozbądź się drani i podziękuj Akilowi za nagrodę, a otrzymasz więcej punktów doświadczenia.

    Do dna
    Zleceniodawca: Randolph
    Pomóż farmerowi Randolphowi z farmy Akila [9] wziąć udział w konkursie picia piwa (daj mu złoto). Randolph uważa, że organizator zawodów, Rukhar, oszukuje. Idź o północy do gospody Martwa Harpia [5] i podmień w kufrze gin na wodę. Postaw na Randolpha 100 sztuk złota i wróć za dwa dni (Randolph musi mieć polskie korzenie, skoro potrafi pić przez dwa dni non-stop), aby odebrać nagrodę.

    Napadnięci kupcy
    Zleceniodawca: Erol [12]
    Kupiec Erol został napadnięty przez bandytów na drodze z Martwej Harpii do miasta. Rabusie rozbili obóz na moście w pobliżu. Rozpraw się z nimi i zabierz z kufra tabliczki. Erol odwdzięczy Ci się treningiem (+1 do siły), gdy porozmawiasz z nim w jego chacie [24].

    Kusza Dragomira
    Zleceniodawca: Dragomir [8]
    Myśliwy zgubił swoją kuszę przy słonecznym kręgu [13]. Lepiej poczekać do trzeciego rozdziału i przy okazji odbierania Oka Innosa podnieść kuszę.

    Leniwy farmer
    Zleceniodawca: Till [7]
    Syn Sekoba skarży się na farmera Bronka, który nie chce pracować. Pobij go lub nastrasz najemnikami a od razu nabierze chęci do pracy.

    Prychająca istota
    Zleceniodawca: Gaan
    Myśliwy Gaan, polujący zazwyczaj na płaskowyżu przy przełęczy [14], boi się prychającej bestii, która odstrasza zwierzynę. Znajdź zębacza i zabij go.

    Słoneczny aloes
    Zleceniodawca: Sagitta [15]
    Wiedźma Sagitta mieszka w lesie za farmą Onara. Będzie Cię uczyć, jeśli przyniesiesz jej słoneczny aloes, który znajdziesz w pobliżu gniazda czarnego trolla [16].

    Głodny Myśliwy
    Zleceniodawca: Engrom [19]
    Drwal nauczy Cię wszystkiego, co wie o myślistwie, jeśli przyniesiesz mu butelkę mleka, bochen chleba i kawał szynki.

    Rozdział III

    Leczenie Hildy
    Zleceniodawca: Lobart [3]
    Hilda, żona Lobarta, zachorowała. Przynieś jej lekarstwo od Vatrasa [W].

    Złoto Diega
    Zleceniodawca: Diego
    Diego prosi, abyś przyniósł mu jego torbę z oszczędnościami. Schował ją przy jeziorze w punkcie wymiany w Górniczej Dolinie.

    Sprawa Diega
    Zleceniodawca: Diego
    Diego prosi Cię, abyś zaniósł Gerbrandtowi [Y] list.

    Zbezczeszczone kapliczki (tylko dla Paladyna)
    Zleceniodawca: Ulthar [17]
    Poszukiwacze zbezcześcili niektóre kapliczki Innosa. Musisz je ponownie poświęcić. Dostaniesz od maga mapę z kapliczkami, więc to zadanie nie stanowi problemu.

    Poszukiwacze (tylko dla Maga Ognia)
    Zleceniodawca: Pyrokar [17]
    Arcymag zleci Ci znalezienie Almanachu Opętanych. Po jednym egzemplarzu mają opętane osoby, których listę otrzymasz. Pyrokar rozmyśli się i nakaże dostarczenie wszystkich ksiąg, więc czeka Cię dużo biegania.
    W trzecim rozdziale opętani są: Vino [3], Bromor, Fernando [Q] i Malak [18]. W czwartym rozdziale dochodzi Engrom [19], a w piątym Sekob [7], Brutus i Rudolph [7].
    Jeden egzemplarz Almanachu Opętanych oddaj Karrasowi [17], przebywającemu w klasztornej bibliotece.

    Dokumenty
    Zleceniodawca: Babo [17]
    Babo poprosi Cię o odebranie Igarazowi dokumentów, którymi jest szantażowany. Możesz odkupić je za trzysta sztuk złota lub ukraść klucz do kufra i zabrać papiery.

    Potęga gwiazd
    Zleceniodawca: Hyglas [17]
    Hyglas chce, żebyś przyniósł mu księgę Boska moc gwiazd. Możesz kupić ją za czterysta sztuk złota u Constantina [A] lub Zurisa [V].

    Fałszywe udziały w kopalni (tylko dla Maga Ognia)
    Zleceniodawca: Serpentes [17]
    Arcymag każe Ci odzyskać wszystkie fałszywe udziały. W posiadaniu ich są: Rosi [20], Onar [20], Bosper [C], Matteo, Hakon [I], Zuris [V], Elena i Salandril [X].

    Samotność i bezradność
    Zleceniodawca: Bengar [21]
    Z farmy Bengara uciekli wszyscy z powodu bestii, które wychodzą z przełęczy. Farmer poprosi Cię o znalezienie kogoś, kto zaopiekuje się jego farmą. Idź do Wilka [20], który zgodzi się za osiemset sztuk złota (Najemnik zapłaci czterysta).

    Wygnany farmer
    Zleceniodawca: Sekob [7]
    Farmę Sekoba zaatakowali Poszukiwacze. Zabij wszystkich, których znajdziesz w domu, i powiedz o tym farmerowi.

    Złodzieje owiec
    Zleceniodawca: Akil [9]
    Akil skarży się na złodziei owiec, którzy mają kryjówkę w jaskini [10], wcześniej zajętą przez bandytów Hakona. Rozpraw się z nimi i przyprowadź owcę, którą znajdzieszm, do Akila.

    Ktoś coś zgubił?
    Zleceniodawca: Hanna [T]
    Przekonaj Hannę, że przejmujesz się losem innych, a poprosi Cię, żebyś przyniósł jej bardzo starą mapę, którą kupisz u Brahima [N].

    Rozdział V

    Lobarta problem z orkami
    Zleceniodawca: Lobart [3]
    Farmer prosi Cię o zabicie kilku orków, kręcących się niebezpiecznie blisko farmy.

    Hordy orkowych wojowników (tylko dla Paladyna)
    Zleceniodawca: Lord Hagen [S]
    Twoim zadaniem jest pozbycie się orkowych hersztów. Porozmawiaj z Ingmarem i ruszaj na spotkanie z orkowym pułkownikiem [22]. Znajdziesz przy nim mapę z zaznaczonymi pozycjami orków. Za każdy pierścień, który znajdziesz przy zwłokach herszta, dostaniesz doświadczenie i sporo złota od Lorda Hagena.

    Mikstura Neorasa ze smoczych jaj
    Zleceniodawca: Neoras [17]
    Mag potrzebuje smoczego jaja do swojej nowej mikstury. Możesz oddać mu tylko to, które znalazłeś przy lodowym smoku.

    Sekob tęskni za żoną
    Zleceniodawca: Sekob [7]
    Rossi i Till [23] uciekli z farmy Sekoba. Farmer chce, żebyś ich przyprowadził.

    Ucieczka Rossi
    Zleceniodawca: Rossi [23]
    Alternatywna wersja poprzedniego zadania. Rossi chce, abyś odprowadził ją i syna do Khorinis, jeśli jesteś Paladynem, Maga poprosi o eskortę do klasztoru, a Łowca Smoków może tylko odstawić uciekinierów z powrotem na farmę. Wybór należy do Ciebie.

    Zbroja pełzacza
    Zleceniodawca: Wilk [20]
    Wilk może sporządzić dla Ciebie zbroję z pancerza pełzaczy. Wystarczy 10 płytek i ciekawą zbroję dostaniesz za darmo.

    Bajer
    Zleceniodawca: Dar [20]
    Dar chce, żebyś przyniósł mu pierścień orkowego herszta. W zamian oferuje amulet zręczności (+15).




    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 26 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    « Starsze · 1 · (2) ·

    Pan bezio
     

    Wędrowiec
    Temat: Zmieni się on w śniącego i ...
    Dodany: 03.01.2011 o 19:21  

    Zmieni się on w śniącego i przywoła sobie Lestera do towarzystwa bo mu nudno...

    Ps. Mam pytanie: Gdzie jest Xardas w 1 rozdziale?? Prosze powiedzcie bo nie uda mi się ukończyć rozdziału...

    lolek
     

    Wędrowiec
    Temat: nieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee...
    Dodany: 15.03.2013 o 14:27  

    nieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Pan Bezio
     

    Wędrowiec
    Temat: Do wież można się dostać na...
    Dodany: 15.03.2013 o 15:07  

    Do wież można się dostać na 2 sposoby 1 zabić strażnika i wźąć mu klucz. 2 pobić strażnika i wziąść mu klucz.

    eNzores
     

    Wędrowiec
    Temat: Wiecie może skąd można wzią...
    Dodany: 27.06.2013 o 15:41  

    Wiecie może skąd można wziąść kamień, ze świętej ziemi czy jakoś tak do zadania by uodpornić się na ataki mentalne Poszukiwaczy?

    łuki
     

    Wędrowiec
    Temat: gdzie znaleść xardasa w pie...
    Dodany: 12.11.2013 o 22:36  

    gdzie znaleść xardasa w pierwszym rozdziale omg kamien ze swietej ziemi znajdziecie za ktorac z kapliczek innosa do wiez mozna sie dostac na 4 sposoby 1 ukrasc klucze
    2 pobic straznika i zabrac mu klucz
    3 zabic straznika i zabrac mu klucz
    4 za pomoca kodow wpisac marwin i k

    doman18
     

    Wędrowiec
    Temat: W lesie za farmą Akila jes...
    Dodany: 19.05.2016 o 13:56  

    W lesie za farmą Akila jest okrąg. Jeżeli zejdziemy ze ścieżki w lewo (idąc od farmy) znajdziemy jaszczury i ślady bitwy (kuszę, bełty itp) i wejście do jaskini. Jednak jest ona zamknięta, trzeba mieć jakiś przyrząd by ruszyć dźwignię. Z jakim zadaniem jest ona związana i jak tam się dostać?

    Ponadto nie wiem gdzie jest klucz do kufra znajdującego się w jaskini na wyspie niedaleko portu w Khorinis (ta z pułapką kolczastą)



    Ten artykuł skomentowano 26 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    « Starsze · 1 · (2) ·

    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw