Wyspa Khorinis
- Lester
- Cavalorn
- Farma Lobarta
- Greg I
- Gospoda Martwa Harpia
- Greg II
- Farma Sekoba
- Dragomir
- Farma Akila
- Jaskinia bandytów
- Latarnia morska
- Erol
- Słoneczny Krąg
- Przełęcz
- Sagitta
- Czarny troll
- Klasztor
- Malak
- Engrom
- Farma Onara
- Farma Bengara
- Ork-pułkownik
- Rossi i Till (V rozdział)
- Chata Bustera
Miasto Khorinis
- Constantino
- Lares
- Bosper
- Wejście do kanałów
- Ignaz
- Czerwona Latarnia
- Canthar
- Lord Andre, koszary
- Hakon
- Baszta Joe
- Jora
- Alrik
- Alwin
- Garvell, Brahim (na ławce)
- Jack
- Farim
- Fernando
- Martin
- Lord Hagen
- Baltram
- Karczma Pod Kuternogą
- Zuris, Hanna (w budynku)
- Vatras
- Salandril
- Gerbrandt
» Opisy reszty zadań z farmy Onara.
» Opisy reszty zadań z klasztoru.
» Opisy reszty zadań z miasta.
Rozdział I
Zioła dla Constantina
Zleceniodawca: Lester [1]
Twoim celem jest zebranie dziesięciu roślin jednego rodzaju, co pozwoli przekonać strażników miejskich, że pracujesz dla Constantina. Będziesz mógł dostać się do miasta.
Lestera znajdziesz w kotlince obok wieży Xardasa.
Bandyci Cavalorna
Zleceniodawca: Cavalorn [2]
Twój znajomy z Górniczej Doliny został napadnięty przez bandytów, mających siedzibę w pobliskiej jaskini. Pomóż przyjacielowi rozprawić się z rabusiami (sam da sobie radę), a dostaniesz kolejne zlecenie - dostarczenie wiadomości Vatrasowi [W]. Nie czytaj listu, jeśli chcesz otrzymać więcej punktów doświadczenia.
Jak się dostać do miasta
Zleceniodawca: Maleth [3]
Maleth, pasterz owiec, poproszony o pomoc w dostaniu się do miasta, skieruje Cię do Lobarta, który może sprzedać Ci ubranie.
Do miasta można dostać się na sześć sposobów:
- podając się za czeladnika Constantina [A] (zadanie - Zioła dla Constantina)
- podając się za farmera (zadanie - Strój roboczy Lobarta)
- legitymując się glejtem od Canthara (zadanie - Przysługa)
- wręczając strażnikom łapówkę w wysokości stu sztuk złota
- przemykając się obok strażników
- skacząc z latarni morskiej do morza i wchodząc do miasta od strony portu [dodatkowe 500 PD od Laresa [B]]
Strój roboczy Lobarta
Zleceniodawca: Lobart [3]
Farmer sprzeda Ci strój pracownika za 60 sztuk złota. Jednak pracując dla niego, możesz obniżyć cenę do 40.
Zebrać rzepę z pola
Zleceniodawca: Lobart
Farmer poprosi Cię o zebranie rzepy z pola, znajdującego się obok.
Zanieść rzepy Hildzie
Zleceniodawca: Lobart
Tym razem zostaniesz poproszony o zaniesienie zebranej rzepy żonie Lobarta, Hildzie, która przebywa w domu.
Patelnia dla Hildy
Zleceniodawca: Hilda [3]
Kobieta poprosi Cię o kupno patelni. Ma ją Canthar, siedzący na ławce przy drodze, prowadzącej do miasta.
Za butelkę wina
Zleceniodawca: Vino [3]
Chłop szepnie Lobartowi słówko o Tobie, jeśli podarujesz mu butelkę wina (do kupienia u Canthara).
Człowiek z opaską na oku
Zleceniodawca: Greg [4]
Przed wejściem do miasta zaczepi Cię pirat - Greg. Poprosi o pomoc w dostaniu się do Khorinis. Sprzedaj mu strój farmera za 50 sztuk złota, i tak znasz inne sposoby na dostanie się do miasta.
Później spotkasz go przy gospodzie Martwa Harpia [5]. Zaoferuj pomoc pieniężną, a pirat poprosi Cię o wykopanie jego skarbu, który ukrył w jaskini nieopodal. Następnie zostaniesz poproszony o wykopanie reszty skarbów: na wysepce na jeziorze za chatą Bustera [24], za farmą Bengara, pod wodospadem u wejścia na przełęcz oraz w kotlince między farmą Bengara i Onara, do której prowadzą kamienne schody z płaskowyżu. Po zebraniu skarbów spotkasz Grega na skrzyżowaniu dróg [6] w pobliżu Farmy Sekoba.
Dostać się do górnego miasta
Zleceniodawca: Lothar
Żeby dostać się do górnego miasta, musisz być obywatelem Khorinis lub należeć do jednej z trzech wpływowych gildii. Opis wszystkich zadań prowadzących do tego znajdziesz tutaj.
Łuk Bospera
Zleceniodawca: Bosper [C]
Kupcowi skradziono łuk. Znajdziesz go w kanałach pod miastem [D], wystarczy, że spytasz jednego z członków gildii złodziei.
Eksperyment
Zleceniodawca: Ignaz [E]
Alchemik poprosi Cię o wypróbowanie jego nowego zaklęcia - Amnezji. Musisz pobić kogoś i rzucić zaklęcie, gdy ofiara wstanie i sprawdzić skutki. Najlepszym miejscem wydaje się być port, gdyż tam nikt nie zwraca uwagi na bójki.
Złota misa Bromora
Zleceniodawca: Bromor
Bromorowi, właścicielowi portowego domu publicznego [F], została skradziona złota misa. Złodziejką okaże się być zbiegła kurtyzana, Lucia. Kosztowności znajdziesz w obozie bandytów w lesie za farmą Sekoba [7], niedaleko obozowiska myśliwego Drogomira [8] (ognik Cię tam zaprowadzi).
Lucia
Zleceniodawca: Nadja
Gdy wykupisz u Bromora noc z Nadją [F], kurtyzana opowie Ci o zaginięciu jej koleżanki, Lucii. List pożegnalny tej drugiej znajdziesz przy misie Bromora. Uciekinierka przebywa w obozie bandytów w Jarkendarze.
Względy Canthara
Zleceniodawca: Canthar [G]
Jeśli przyjąłeś glejt od kupca, zwróci się on do Ciebie z prośbą. Musisz podrzucić Sarze fałszywy list, obciążający ją zarzutami o współpracę z bandytami. Możesz zrobić tak, jak życzy sobie Canthar lub donieść na niego Lordowi Andre [H], jednak w przypadku drugiej opcji musisz liczyć się z tym, że żaden kupiec w mieście nie będzie chciał z Tobą handlować, gdy Canthar wyjdzie z więzienia.
Joe
Zleceniodawca: Hakon [I]
Hakon zgłasza Ci zaginięcie mężczyzny imieniem Joe. Kupiec twierdzi, że Joe znał sposób na dostanie się do wież strażniczych. Znajdziesz go w baszcie [J] za domem Thorbena. Klucz ma jeden ze strażników miejskich.
Najazdy bandytów
Zleceniodawca: Hakon [I]
Kupiec Hakon został napadnięty przez bandytów. Chce, abyś rozprawił się z nimi. Strażnik miejski Pablo może udzielić Ci przydatnych informacji.
Zbóje mają siedzibę w jaskini niedaleko farmy Akila [9]. Udaj się drogą z majątku w kierunku latarni morskiej. Po wejście do lasu skręć w lewo i trzymaj się skalnej ściany, aż dojdziesz do jaskini [10]. Rozpraw się z bandytami i opróżnij kufry. W jednym z nich znajdziesz rybę z listem od Halvora. Porozmawiaj z nim, donieś na niego Lordowi Andre [H] i opowiedz o wszystkich Hakonowi [I].
Bezczelny złodziej
Zleceniodawca: Jora [K]
Kupiec Jora został okradziony przez Rengaru, który stoi tuż obok. Porozmawiaj z tym drugim, a gdy zacznie uciekać, biegnij za nim. Gdy go dogonisz, poprowadź rozmowę tak, by oddał Ci złoto. Donieś na Rengaru Lordowi Andre i oddaj złoto Jorze. Nie proś o nagrodę, bo jego wdzięczność będzie przydatna w kolejnym zadaniu.
Miecz Alrika
Zleceniodawca: Alrik [L]
Alrik zajmuje się organizowaniem walk za magazynem w porcie, jednak musiał sprzedać swój miecz Jorze [K]. Kupiec odda Ci miecz za darmo na znak wdzięczności.
Szalony Fellan
Zleceniodawca: Alwin [M]
Alwin, opiekun owiec w porcie, nie ma chwili spokoju przez Fellana, który cały dzień naprawia chatę nieopodal. Idź do tego drugiego i spuść mu lanie, żeby przestał.
Informacje dla Garvella
Zleceniodawca: Garvell [N]
Garvell chce się dowiedzieć dlaczego paladyni zatrzymali się w mieście. Pierwszych informacji udzieli Ci Rangar, gdy postawisz mu piwo (stoi przy piwodajni, obok herolda). Reszty dowiesz się od Lorda Hagena [S].
Bandyci w latarni morskiej Jacka
Zleceniodawca: Jack [O]
Latarnika znajdziesz na przystani. Chce wrócić do swojej latarni [11], ale zagnieździli się tam bandyci. Pozbądź się ich i wracaj do starca.
Problemy ze strażą
Zleceniodawca: Farim [P]
Rybak Farim skarży się, że straż zabiera mu większość połowów. Powiedz o tym Martinowi [R], który zajmie się sprawą.
Dostawa Baltrama
Zleceniodawca: Baltram [T]
Kupiec Baltram wysyła Cię do Akila [9] po paczkę. Idź do farmera, weź paczkę i wróć.
Fałszywy posłaniec
Zleceniodawca: Nagur
Nagur to czarny charakter, przesiadujący w karczmie Pod kuternogą [U]. Chce, żebyś wręczył mu paczkę Baltrama. Wybór należy do Ciebie.
Farmer w potrzebie
Zleceniodawca: Kati [9]
Kati, żona Akila, poprosi Cię, żebyś pomógł jej mężowi z agresywnymi najemnikami [9]. Pozbądź się drani i podziękuj Akilowi za nagrodę, a otrzymasz więcej punktów doświadczenia.
Do dna
Zleceniodawca: Randolph
Pomóż farmerowi Randolphowi z farmy Akila [9] wziąć udział w konkursie picia piwa (daj mu złoto). Randolph uważa, że organizator zawodów, Rukhar, oszukuje. Idź o północy do gospody Martwa Harpia [5] i podmień w kufrze gin na wodę. Postaw na Randolpha 100 sztuk złota i wróć za dwa dni (Randolph musi mieć polskie korzenie, skoro potrafi pić przez dwa dni non-stop), aby odebrać nagrodę.
Napadnięci kupcy
Zleceniodawca: Erol [12]
Kupiec Erol został napadnięty przez bandytów na drodze z Martwej Harpii do miasta. Rabusie rozbili obóz na moście w pobliżu. Rozpraw się z nimi i zabierz z kufra tabliczki. Erol odwdzięczy Ci się treningiem (+1 do siły), gdy porozmawiasz z nim w jego chacie [24].
Kusza Dragomira
Zleceniodawca: Dragomir [8]
Myśliwy zgubił swoją kuszę przy słonecznym kręgu [13]. Lepiej poczekać do trzeciego rozdziału i przy okazji odbierania Oka Innosa podnieść kuszę.
Leniwy farmer
Zleceniodawca: Till [7]
Syn Sekoba skarży się na farmera Bronka, który nie chce pracować. Pobij go lub nastrasz najemnikami a od razu nabierze chęci do pracy.
Prychająca istota
Zleceniodawca: Gaan
Myśliwy Gaan, polujący zazwyczaj na płaskowyżu przy przełęczy [14], boi się prychającej bestii, która odstrasza zwierzynę. Znajdź zębacza i zabij go.
Słoneczny aloes
Zleceniodawca: Sagitta [15]
Wiedźma Sagitta mieszka w lesie za farmą Onara. Będzie Cię uczyć, jeśli przyniesiesz jej słoneczny aloes, który znajdziesz w pobliżu gniazda czarnego trolla [16].
Głodny Myśliwy
Zleceniodawca: Engrom [19]
Drwal nauczy Cię wszystkiego, co wie o myślistwie, jeśli przyniesiesz mu butelkę mleka, bochen chleba i kawał szynki.
Rozdział III
Leczenie Hildy
Zleceniodawca: Lobart [3]
Hilda, żona Lobarta, zachorowała. Przynieś jej lekarstwo od Vatrasa [W].
Złoto Diega
Zleceniodawca: Diego
Diego prosi, abyś przyniósł mu jego torbę z oszczędnościami. Schował ją przy jeziorze w punkcie wymiany w Górniczej Dolinie.
Sprawa Diega
Zleceniodawca: Diego
Diego prosi Cię, abyś zaniósł Gerbrandtowi [Y] list.
Zbezczeszczone kapliczki (tylko dla Paladyna)
Zleceniodawca: Ulthar [17]
Poszukiwacze zbezcześcili niektóre kapliczki Innosa. Musisz je ponownie poświęcić. Dostaniesz od maga mapę z kapliczkami, więc to zadanie nie stanowi problemu.
Poszukiwacze (tylko dla Maga Ognia)
Zleceniodawca: Pyrokar [17]
Arcymag zleci Ci znalezienie Almanachu Opętanych. Po jednym egzemplarzu mają opętane osoby, których listę otrzymasz. Pyrokar rozmyśli się i nakaże dostarczenie wszystkich ksiąg, więc czeka Cię dużo biegania.
W trzecim rozdziale opętani są: Vino [3], Bromor, Fernando [Q] i Malak [18]. W czwartym rozdziale dochodzi Engrom [19], a w piątym Sekob [7], Brutus i Rudolph [7].
Jeden egzemplarz Almanachu Opętanych oddaj Karrasowi [17], przebywającemu w klasztornej bibliotece.
Dokumenty
Zleceniodawca: Babo [17]
Babo poprosi Cię o odebranie Igarazowi dokumentów, którymi jest szantażowany. Możesz odkupić je za trzysta sztuk złota lub ukraść klucz do kufra i zabrać papiery.
Potęga gwiazd
Zleceniodawca: Hyglas [17]
Hyglas chce, żebyś przyniósł mu księgę Boska moc gwiazd. Możesz kupić ją za czterysta sztuk złota u Constantina [A] lub Zurisa [V].
Fałszywe udziały w kopalni (tylko dla Maga Ognia)
Zleceniodawca: Serpentes [17]
Arcymag każe Ci odzyskać wszystkie fałszywe udziały. W posiadaniu ich są: Rosi [20], Onar [20], Bosper [C], Matteo, Hakon [I], Zuris [V], Elena i Salandril [X].
Samotność i bezradność
Zleceniodawca: Bengar [21]
Z farmy Bengara uciekli wszyscy z powodu bestii, które wychodzą z przełęczy. Farmer poprosi Cię o znalezienie kogoś, kto zaopiekuje się jego farmą. Idź do Wilka [20], który zgodzi się za osiemset sztuk złota (Najemnik zapłaci czterysta).
Wygnany farmer
Zleceniodawca: Sekob [7]
Farmę Sekoba zaatakowali Poszukiwacze. Zabij wszystkich, których znajdziesz w domu, i powiedz o tym farmerowi.
Złodzieje owiec
Zleceniodawca: Akil [9]
Akil skarży się na złodziei owiec, którzy mają kryjówkę w jaskini [10], wcześniej zajętą przez bandytów Hakona. Rozpraw się z nimi i przyprowadź owcę, którą znajdzieszm, do Akila.
Ktoś coś zgubił?
Zleceniodawca: Hanna [T]
Przekonaj Hannę, że przejmujesz się losem innych, a poprosi Cię, żebyś przyniósł jej bardzo starą mapę, którą kupisz u Brahima [N].
Rozdział V
Lobarta problem z orkami
Zleceniodawca: Lobart [3]
Farmer prosi Cię o zabicie kilku orków, kręcących się niebezpiecznie blisko farmy.
Hordy orkowych wojowników (tylko dla Paladyna)
Zleceniodawca: Lord Hagen [S]
Twoim zadaniem jest pozbycie się orkowych hersztów. Porozmawiaj z Ingmarem i ruszaj na spotkanie z orkowym pułkownikiem [22]. Znajdziesz przy nim mapę z zaznaczonymi pozycjami orków. Za każdy pierścień, który znajdziesz przy zwłokach herszta, dostaniesz doświadczenie i sporo złota od Lorda Hagena.
Mikstura Neorasa ze smoczych jaj
Zleceniodawca: Neoras [17]
Mag potrzebuje smoczego jaja do swojej nowej mikstury. Możesz oddać mu tylko to, które znalazłeś przy lodowym smoku.
Sekob tęskni za żoną
Zleceniodawca: Sekob [7]
Rossi i Till [23] uciekli z farmy Sekoba. Farmer chce, żebyś ich przyprowadził.
Ucieczka Rossi
Zleceniodawca: Rossi [23]
Alternatywna wersja poprzedniego zadania. Rossi chce, abyś odprowadził ją i syna do Khorinis, jeśli jesteś Paladynem, Maga poprosi o eskortę do klasztoru, a Łowca Smoków może tylko odstawić uciekinierów z powrotem na farmę. Wybór należy do Ciebie.
Zbroja pełzacza
Zleceniodawca: Wilk [20]
Wilk może sporządzić dla Ciebie zbroję z pancerza pełzaczy. Wystarczy 10 płytek i ciekawą zbroję dostaniesz za darmo.
Bajer
Zleceniodawca: Dar [20]
Dar chce, żebyś przyniósł mu pierścień orkowego herszta. W zamian oferuje amulet zręczności (+15).