Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Gothic 3 • Muzyka • INSIMILION

    Gothic 3


    Muzyka

    Działy gier » Gothic 3 » Varia
    Autor: Ingmar
    Utworzono: 11.09.2006
    Aktualizacja: 25.10.2009

    Jak powszechnie wiadomo, muzyka w sadze Gothic nigdy nie miała porywającej jakości. Sama w sobie była bardzo miła dla zmysłów jednak rzadko kiedy zostawała w głowie na dłużej. Praktycznie pamiętam dobrze tylko jeden utwór - motyw przewodni pierwszego Gothica, jaki można chociażby usłyszeć w menu gry, czy podczas walk na terenie Górniczej Dolinie w drugiej części. Fragment ten został wykonany wręcz perfekcyjnie i do dziś, kiedy tylko go usłyszę, przypominają mi się te przyjemne chwile z gry. Chyba każdy by chciał, aby cała ścieżka dźwiękowa została wykonana tak jak wspomniany motyw. Ta sama myśl przyszła do głowy ludziom z Piranha Bytes, bo muzykę do trzeciej części Gothica nagrywa orkiestra symfoniczna!

    Pochodzi z miasta Bochum, położonego w zachodniej części Niemiec. Została założona już w roku 1919, ale na dobre świat o niej się dowiedział dopiero w latach dziewięćdziesiątych. Zdobyła wiele prestiżowych nagród miedzy innymi w latach 1996/97 i 2004/05 zdobyła nagrodę za najlepszy program koncertu. Z muzyką orkiestry została także wydana płyta CD, na której znajdują się utwory stworzone przez niemieckiego kompozytora Josepha Marxa. Owa płyta została nominowana do nagrody Grammy. Orkiestra jest prowadzona przez dr Hansa Jakulsky, dyrektora muzycznego uniwersytetu Ruhr, w mieście Bochum, który stworzył także wiele ścieżek dźwiękowych do różnej maści filmów.

    Ścieżka dźwiękowa do gry to zupełnie różny temat od tego z jakim zazwyczaj stykają się członkowie orkiestry. Dlatego też kawałki znacząco różnią się od tych, jakimi zajmują się oni na co dzień. Swą dynamicznością utwory są adekwatne temu, co dzieje się aktualnie na ekranie. Stąd długie kawałki zostały podzielone na krótsze fragmenty, aby (przykładowo) muzyka towarzysząca bójce nie trwała jeszcze kilka minut po niej. Podczas każdego nagrania system zapisujący działa z włączoną opcją kontroli zapisu. Dzięki temu fragmenty muzyki z różnych utworów mogą być odtworzone w grze jako całość. Rezultat finałowy daje efekty porównywalne z typową i spójną ścieżką dźwiękową.

    Jednak poza orkiestrą potrzeba wielu artystów, aby stworzyć porządną ścieżkę. Japońska grupa GOCOO nagrywała fragmenty dla Gothic 3 w czerwcu 2004 w Hamburgu. Stworzyła odpowiednie motywy pasujące do tak licznych w grze walk. Uzyskanie takich efektów wymagało udziału aż 14 bębnów naraz. Z dotychczasowych osiągnięć GOCOO można wymienić stworzenie ścieżki dźwiękowej do filmów Matrix: Reaktywacja i Matrix: Rewolucje, w których także byli odpowiedzialni za muzykę podczas scen walk.

    Pierwszy raz w historii sagi w ścieżce dźwiękowej pojawi się damski głos. Będzie on należał do Kalifornijskiej gwiazdy muzyki techno Lisbeth Scott. Użyczyła głosu także do ścieżek dźwiękowych takich Hollywoodzkich super-produkcji jak Szósty Zmysł, Milczenie Owiec, Szpiegowska Gra, Bruce Wszechmogący czy Królestwo Niebieskie. Dla przykładu podkładała także głos pod oryginalną Fionę w animowanym filmie "Shrek" (podczas gdy księżniczka śpiewała). Teraz będziemy mogli ją usłyszeć w najbardziej wzruszających momentach Gothic 3. Nagrania z jej udziałem miały miejsce we Wrześniu roku 2005 w Los Angeles.

    Dodatkowo w grze wystąpi chór kościelny, w odpowiednich temu momentach. Przykładem mogą być sytuacje, w których w fabule znaczącą rolę będą mieli bogowie, oraz podczas odwiedzania miejsc im przeznaczonych (świątynie, kaplice). Stosownie do dużej roli Beliara w grze pojawią się też motywy i jemu poświęcone. Odpowiedzialny za to Mike Hoge (game designer) znalazł doskonałego odtwórcę utworów pasujących do pana ciemności. Bastian von der Linde, dyrygent bochumskiego Musicalu "Starlight Express" stworzy motywy sakralne wraz ze swoim S.A.M Gospel Choir. Te epickie melodie zostały nagrane we Wrześniu, 2005.

    To jednak nie koniec! Na liście artystów są też Marc Iwaszkiewicz oraz bułgarski kompozytor i muzyk Borislav Slavov, którzy byli odpowiedzialni za ścieżkę dźwiękową "Rycerzy Honoru" (Knights of Honor), w której pojawiały się nagrane przez nich egzotyczne motywy. W Gothic 3 skupią się oni dokładnie na tym samym. Stworzą klimat egzotycznych miejsc za pomocą instrumentów etnicznych. Będą to: australijskie didgeridoo, aborygeński instrument dęty; południowo-chińskie bawo; flet wykonany z bambusu z ośmioma otworami; 2-strunowy instrument arabski oryginalnie posiadający 10-12 strun; saz - turecka lutnia; Tamboura - stary, indiański instrument szarpany (4-6 strun); mandolina - strunowy instrument, wyglądem zbliżony do cytry.
    Muzyka tworzona na tych wszystkich instrumentach (a być może jeszcze i kilku innych, z bardziej skomplikowanymi nazwami) została nagrana w studiu nagraniowym we Wrześniu,2005.

    Teraz zapewne, po przeczytaniu tak wielu dziwnych nazw oraz imion artystów zastanawiasz się gdzie podział się typowy klimatyczny dla sagi motyw nawiązujący do średniowiecza. Czy w poszukiwaniu tak wielu udziwnień i ulepszeń został on zagubiony? Nic bardziej mylnego... Muzyka rodem ze średniowiecza oczywiście pojawi się w trzeciej części przygód Bezimiennego bohatera. Niestety w tekście prasowym nie podano imion wykonawców czy nazw instrumentów, na jakich tworzyli. Jedyne co wiadomo to, że grupa nazywa się Corvus Corax i przy tworzeniu muzyki będzie współpracować z In Extremo (twórcy ścieżki do obu poprzednich części). O samych utworach jednak jeszcze niewiele wiadomo, znane są jednak słowa, które padły na ten temat to: "szykuje się coś naprawdę fenomenalnego" oraz "czym byłby RPG w klimatach fantasy bez prawdziwej średniowiecznej muzyki".

    Cała obróbka wszystkich nagrań nastąpi w studiu Stephan Cahen w Düsseldorf, które zostało założone przez Johna Flynna, który założył także słynne londyńskie studio Abbey Road Studio.
    Ścieżka dźwiękowa Gothic 3 została nagrana przez tak wielu znamienitych aktorów i muzyków, że jest planowane wydanie osobnej płyty CD z utworami, która będzie w sprzedaży w głównych sieciach handlowych.


    » Ciekawostka: zobacz partyturę





    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 0 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.




    Ten artykuł skomentowano 0 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw