Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Gothic 3 • Pierwsze kroki • INSIMILION

    Gothic 3 » Solucja


    Pierwsze kroki

    Działy gier » Gothic 3 » Poradniki » Solucja
    Autor: Ingmar
    Utworzono: 23.12.2006
    Aktualizacja: 04.08.2008

    Witaj w Myrtanie, strudzony wędrowcze. Za tobą już długa droga, dopiero co powróciłeś z Khorinis, ale nie czas na odpoczynek... świat potrzebuje cię bardziej niż kiedykolwiek. Bo oto od twych wyborów zależeć będzie jego przyszłość. Już wkrótce nastąpi szansa na finał odwiecznej wojny bogów i tylko twoja decyzja zadecyduje o jego rozstrzygnięciu. Zatem pochwyć ponownie swój miecz i ruszaj!

    W grze Gothic 3 będziesz miał szansę poprowadzić fabułą na trzy sposoby, każdy odmienny i każdy przypisany do innego boga. Powyższa mapa prezentuje drogi głównego wątku fabuły dla trzech najważniejszych organizacji.

    Czerwony - buntownicy
    Niebieski - orkowie
    Fioletowy - Asasyni

    Twa wielka przygoda rozpocznie się po zejściu z Esmeraldy, królewskiego bitewnego galeonu. Jeszcze podczas filmu wprowadzającego zajdziesz do rybackiej Ardei i zobaczysz trzymających tam władzę orków. Gra rozpoczyna się walką o wyzwolenie wioski. Do walki przeciw oddziałowi orków staniesz ty, czterej kompani: Diego, Gorn, Milten, Lester oraz mieszkańcy wioski, obecnie niewolnicy.

    Zacznij od przygotowania broni, masz przy sobie jednoręczny miecz Zabójcę Orków, Łuk Myśliwski oraz 50 strzał. Wyjmij miecz i ruszaj do boju. Tutaj walka w zwarciu sprowadza się do klikania LPM po namierzeniu celu. Aby zablokować kliknij i przytrzymaj PPM. Podczas trzymania PPM możesz także wyprowadzać szybkie kontrataki naciskając LMP.
    Przy strzelaniu z łuku jest dość wyraźna innowacja, bo możesz regulować siłę strzału poprzez coraz dłuższe przytrzymywanie LPM oraz mierzyć, w którą stronę pocisk ma polecieć - do tego posłuży celownik.

    Po Ardei kręci się około 10 orków, jakiś 6 zwiadowców, 3 wojowników i herszt. Musisz oczywiście pokonać ich wszystkich. Jednak nie jesteś sam, więc na początek staraj się dobierać przeciwnika, z którym ktoś już aktualnie walczy. Wspólnymi siłami będzie dużo łatwiej. Pokonaj wszystkich zielonoskórych i pozbieraj przedmioty, które mieli przy sobie. Będzie to oczywiście sporo broni - niestety dwuręcznej, wiec nie na wiele się zda w chwili obecnej, trochę złota oraz trunków.

    Idź do przyjaciół, siedzą i grzeją się przy ognisku. Na początek pomów z Diego. Opowie ci o tym, że Lester pobiegł po posiłki. Idź zatem go poszukać. Wyjdź z Ardei frontową drogą i udaj się na lewo, ku wybrzeżu. Po drodze zmierzysz się ze starym znajomym, ścierwojadem. Nie jest to może jakiś potężny przeciwnik, ale warto się chwilkę pokręcić po okolicy. Niedaleko ptaka znajdziesz bardzo smaczne Ziele Królewskie. Podnosi ono na stałe energię życiową (punkty życia) o 2, więc warto je skonsumować. Podobnych roślinek jest zresztą w okolicy więcej, zatem powodzenia zbieraczom. Tymczasem udaj się do Lestera, idąc drogą zauważysz chaty, Lester będzie przy nich, konkretniej usiadł sobie przy ognisku i najwyraźniej niewiele znalazł. Oczywiście z nim porozmawiaj. Okaże się, że Esmeraldę, a wraz z nią cały ekwipunek zrabowali bandyci! Zatem całe złoto, sprzęt czy znane z poprzedniej części Oko Innosa przepadło. Zresztą rozładowane, po walce ze Smokiem Ożywieńcem, nie na wiele by się przydało. Lester oświadczy, że nic nie udało mu się odzyskać i że wyrusza na południe. Ty wróć do Diego i przedyskutuj z nim, co robić dalej.

    Diego każe ci jak najszybciej zdobyć nowy ekwipunek, a jako, że obecną władzę nad Myrtaną sprawują orkowie - trzeba będzie zdobyć go od nich. Rusz porozmawiać ze starszym wioski. Jest nim Hamlar i powinien stać niedaleko. Z rozmowy z nim wyniknie, że na czele orków stoi Xardas, który dzięki wchłonięciu mocy Beliara zniszczył magię run i wygrał wojnę. Pomów o tym z Diego. On sam wyruszy poszukać szczęścia na pustyni, a tobie poleci odnaleźć Xardasa. Pogadaj również z Miltenem i Gornem. Mag Ognia wybiera się na mroźną północ, w poszukiwaniu prastarej magii, a nieustraszony gron zamierza walczyć z orkami. Może zabrać cię do okolicznego obozu buntowników - Reddock. Cokolwiek planujesz wyprawa z Gornem na razie będzie najlepszym rozwiązaniem.

    Podążaj za najemnikiem i walcz z okolicznymi zwierzętami, zbierając w miedzy czasie roślinki. Po dotarciu do Reddock najlepiej pohandluj z Gelforem i zakup Skórzany Pancerz, zawsze lepsza taka ochrona niż żadna. Teraz zejdź do pieczary i spotkaj się z Javierem. To paladyn i przywódca buntowników. Ucieszy się z tego, że przybył do niego wyzwoliciel Ardei i poleci ci ruszyć na poszukiwanie buntowniczego podziemia w pobliskim Cape Dun. Niestety samemu nie wiem, gdzie jest Xardas, ale twierdzi, że dowiesz się o tym właśnie od przywódcy orków z Cape Dun.

    Jeśli chcesz się szkolić w walce, to pomóc ci w tym może Norris. Natomiast przy magii pomoże ci Mag Ognia Sebastian. Zna się także na alchemii. U niego nabędziesz Prastarą Wiedzę, niezbędną do nauki zaklęć. Za to te ostatnie jak i manę, energię życiową oraz wytrzymałość możesz poznać podczas modlitw w kapliczkach. Chram Innosa spotkasz w Ardei, a chram Beliara niedaleko Cape Dun. Jeśli chodzi o magię Adanosa, to neutralny bóg nie ma ołtarzy. Jego magii możesz uczyć się jedynie bezpośrednio od jego kapłanów. Zatem jeśli interesuje cię magia Adanosa przejdź się po pobliskich lasach i poszukaj obozu Gońców Leśnych. Na czele każdego takiego obozu stoi Druid - kapłan Adanosa.

    Skieruj teraz swe kroki do Cape Dun. Aby spotkać się z hersztem będziesz musiał pozyskać wysoką reputację w mieście, aż 75%. Aby do tego dojść popytaj ludzi oraz orków i wykonaj trochę zadań. Warto także stoczyć kilka pojedynków na arenie. Tak czy inaczej zdobądź reputacje na poziomie 75% i wybierz swoją drogę. Ten pierwszy wybór będzie dosyć ważny dla rozwoju fabuły:

    • Buntownicy: kup od Urkrassa dobytek schwytanego Paladyna. Teraz idź się z nim spotkać. Jest przetrzymywany w latarni morskiej. Aby się do niej dostać potrzebujesz te 75% reputacji. Kiedy już je będziesz mieć porozmawiaj z Paladynem, Wenzelem. Uciesz się na wieść, że odzyskałeś puchar i każę i skontaktować się z buntowniczym podziemiem. Przywódcą tego podziemia jest Phil, ongiś strażnik miejski, teraz parobek na usługach orków. Powiedz mu o wsparciu Paladyna i dostarcz mu 3 paczki broni. Teraz wróć do Wenzela i rozpocznijcie powstanie. Aby wygrać musicie zabić większość orków i najemników w mieście. Po zwycięstwie Wenzel skieruje cię do Montery.


    • Orkowie: na początek spotkaj się z Urukiem. Każe ci on wyeliminować buntownicze podziemie w Cap Dun. Na jego czele stoi Phil, ale przyzna się do tego dopiero po tym jak wyjawisz mu, że pracujesz dla Javiera. Zabij go i wróć do Uruka. Ten da ci kolejne zadanie - zniszczenie Reddock. Walki jest z tym sporo, ale powinieneś sobie poradzić. Teraz Uruk skieruje cię do Montery, abyś i tam pomógł stłumić odzewy powstania.


    • Asasyni: nie ma tutaj nic bezpośrednia związanego z Asasynami. Jest jednak jeden z nich, łowca nagród, Gamal. Możesz wykonać dla niego pewne zadanie. Musisz odnaleźć i przyprowadzić przed jego obliczę zbiegłego niewolnika, Hareka. Ukrywa się on w lesie na lewo od Cap Dun. Znajdź i doprowadź do prawowitego "właściciela". Aby wspomóc Asasynów możesz wykonać drogę orków niszcząc buntownicze podziemie albo zapomnieć o sprawie i ruszyć bezpośrednio do Trelis, a z tej orkowej twierdzy na pustynię, do Bragi.

    Tak czy inaczej nie zapomnij porozmawiać z Urukiem. Nie wie on co prawda gdzie jest Xardas, ale wyjawi, że wiedzę tą posiadają orkowi szamani. A tych ostatnich możesz spotkać jedynie w Silden lub Geldern. Zatem cel jest jasny. Pomagaj jednej z frakcji, a nawet kilku na raz (choć ostatecznie i tak musisz sprzymierzyć się z jedna) lub szukaj drogi do Xardasa. Miecz w garść i do boju!





    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 38 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    « Starsze · 1 · (2) ·

    Timex
     

    Wędrowiec
    Temat: Sorry
    Dodany: 28.06.2009 o 13:36  

    Za spam. Nie gadajcie, bo powiedzą, że trzeba wszystkie morry zabić, ci na pustyni też będą z wami walczyć.

    Mistrz Dawid
     

    Wędrowiec
    Temat: PLIS
    Dodany: 16.12.2009 o 20:51  

    Jaki jest kod na chram Beliara PLIS

    bezimieny
     

    Wędrowiec
    Temat: Chram Beliara jest w siwjąt...
    Dodany: 09.04.2010 o 12:43  

    Chram Beliara jest w siwjątyni assasynów

    Rhobar III Bezi
     

    Wędrowiec
    Temat: Jaki żal!! Nie wiedziałem ż...
    Dodany: 06.11.2010 o 16:50  

    Jaki żal!! Nie wiedziałem że jest jescze jedna droga bo w poradniku nie było.Powiedziałe przed chwilą kumplowi na gg i się zdziwił nie no baja wkurzyłem się

    ogr 999
     

    Wędrowiec
    Temat: powiedzcie gdzie jest gniew...
    Dodany: 09.05.2011 o 17:38  

    powiedzcie gdzie jest gniew innosa bez koduw

    mistrz dawid
     

    Wędrowiec
    Temat: he he jestem debilem napis...
    Dodany: 09.05.2011 o 17:45  

    he he jestem debilem napisał bezi


    mistrz dawid
     

    Wędrowiec
    Temat: a to prawda ze tarcza runic...
    Dodany: 09.05.2011 o 17:49  

    a to prawda ze tarcza runiczna jest w jaskini pod cape dun koło smokuw bo ja boje sie tam isc

    ogr 999
     

    Wędrowiec
    Temat: kurwa ale robar mnie wkurwi...
    Dodany: 09.05.2011 o 20:44  

    kurwa ale robar mnie wkurwia jak go zajebie to wszyscy z calego krulestwa sie zlatuja i mnie napierdalaja i magi ognia !!!

    ogr 999
     

    Wędrowiec
    Temat: kurwa wiedzielisnie ze demo...
    Dodany: 11.05.2011 o 16:47  

    kurwa wiedzielisnie ze demoniczny łook jest za białym cieniostworem w nordmarze

    0gr 999
     

    Wędrowiec
    Temat: powiec gdzie jest gniew inn...
    Dodany: 11.05.2011 o 16:50  

    powiec gdzie jest gniew innosa prooosze

    jo ja
     

    Wędrowiec
    Temat: ja tez gram
    Dodany: 02.06.2011 o 21:10  

    ja tez gram

    misiaczek do ruchania
     

    Wędrowiec
    Temat: jestescie glupimi malpami
    Dodany: 06.05.2012 o 21:37  

    jestescie glupimi malpami

    Krzpandurka99
     

    Wędrowiec
    Temat: Ludzie coś mi się wydaje że...
    Dodany: 07.05.2012 o 21:35  

    Ludzie coś mi się wydaje że jestem jedyną dziewczyną która gra w G. Przeszłam już wszystkie części a G3 kończę chociaż G3zm mam już za sobą. I do czwórki nie radzę się dobierać, mnie to wkurzyło. Napiszę też że wszystkie przeszłam bez kodów. Aha, solucja mi się podoba tak żeby było coś na temat...

    RageToQMeN
     

    Wędrowiec
    Temat: Bardzo przydatne , 10/10 ah...
    Dodany: 22.01.2013 o 11:31  

    Bardzo przydatne , 10/10 aha a co do tych ludzi to powiem jedno : POLSKI JEZYK - TRUDNY JEZYK
    (te ostatnie błędy specjalnie)

    jassaie
     

    Wędrowiec
    Temat: gniew innosa jest za Szczec...
    Dodany: 26.05.2013 o 12:57  

    gniew innosa jest za Szczecinem

    mnustwo orkuw
     

    Wędrowiec
    Temat: [cytat]mnustwo orkuw[/cytat]
    Dodany: 03.05.2014 o 11:31  

    Cytat:
    mnustwo orkuw

    ziom90
     

    Wędrowiec
    Temat: Bardzo przydatny poradnik m...
    Dodany: 30.07.2014 o 19:11  

    Bardzo przydatny poradnik moim zdaniem

    El Patencio
     

    Wędrowiec
    Temat: Sam analfabetyzm ... Do szk...
    Dodany: 17.05.2015 o 18:18  

    Sam analfabetyzm ... Do szkoły uczyć się , a nie tylko gry wam w głowach dzieci ...



    Ten artykuł skomentowano 38 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    « Starsze · 1 · (2) ·

    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw