Gothic 3


    Projektowanie postaci

    Działy gier » Gothic 3 » Przedpremierowe
    Autor: Ingmar
    Utworzono: 19.09.2006
    Aktualizacja: 01.08.2008

    Autor: Ralf Marczinczik
    Przetłumaczył: Ingmar

    Czołem wszystkim!

    Ten artykuł jest poświęcony naszemu tworzeniu postaci. Orkowie, przykładowo, są rezultatem długo-terminowych rozważań. W Styczniu 2004 r., nasi projektanci pierwszy raz pokazali mi zarys historii stworzonej na potrzeby Gothic 3. Miałem pełną swobodę w eksperymentowaniu z wyglądem typowego orka i próbowaniu nowych, nieprzetartych szlaków w związku z tymi istotami.

    Moim głównym zadaniem nie było tylko ukazanie orków w nowej, odświeżonej wersji. Nie chciałem ich pokazać z zupełnie innej strony, różnej od tej znanej z chociażby Władcy Pierścieni.

    Mieliśmy wielkie plany w związku z orkami oraz ich rolą w Gothic 3. Mieli być smuklejsi i bardziej zręczni. Właśnie dlatego moje pierwsze próby pokazują orków wysokich i szczupłych.

    Na początek zająłem się stworzeniem modelu czaszki oraz ogromnej ilości jej różnorakich szkiców. Próbowałem sobie wyobrazić, w jaki sposób orkowie wyewoluowali. Wysunięte czoło oraz odstająca od czaszki szczęka to jedyne szkice, jakie pamiętam z tamtego okresu.

    W tym samym czasie skoncentrowałem się także na stworzeniu nowej zbroi. Myślałem o kombinacji ze skórzanej wikliny, połączonych ze wszystkim tym, co można znaleźć na "na ziemi" oraz wyważenia tych elementów odpowiednio. Tworzyło to z Orków rasę wyglądającą zupełnie inaczej niż ludzie, oraz świadczyło o ich własnej kulturze.

    Bokobrody, aktualnie bardzo przyjemny pomysł, powstały przy tworzeniu czaszki, jest również niesamowicie użyteczny. Pomagają one ukryć linie pomiędzy głową, a szyją, będące rezultatem takiego kształtu głowy.

    Wszystkie te rozwiązania dały mi pełną satysfakcję, więc postanowiłem stworzyć orka w całości, w nowym wykonaniu. Narysowałem kilka ilustracji i postanowiłem pokazać je grafikom. I (jakże by inaczej) byłem w błędzie (zresztą zobacz poniżej):

    Graficy oraz projektanci mieli bardzo wiele powodów, aby nazwać moje "działo" ciekawym (co znaczy: blisko, ale jeszcze to nie jest to) i - co stwierdzam z przykrością - mieli rację. Szybko to przemyślałem i zacząłem wszystko od nowa.

    Wiele dni (i jeszcze więcej szkiców) później, stworzyłem nowy wygląd czaszki. Potrzebowała szeregu mniejszych zmian, jak na przykład spłaszczenie (zbyt uwypuklonego) czoła, dzięki czemu nowa czaszka spełniała wszystkie moje oczekiwania. Mój nowy projekt pancerza również został zaaprobowany, zarówno przeze mnie, jak i współpracowników. Zgodnie stwierdziliśmy, że jest on wystarczająco unikatowy, a jednocześnie nadaje orkom nowy aspekt - militarny. Ten element jest nowością w sadze i wymagał rozległych zmian w projekcie tworzenia Orków.

    Jednakże nie doceniłem wielkiej swobody, jaką oferuje grafikom 3D mój projekt. Dlatego właśnie stworzyli oni model orkowego wojownika bazowany na ich interpretacji i już pierwsze testy pokazały, że cały czas czegoś brakuje.

    To doprowadziło do stworzenia finalnego wyglądu, jaki mamy obecnie. Jeśli się przyjrzysz, to dostrzeżesz podobieństwa w nowej wersji pancerza orków do oryginalnych grafik z Gothic 1 i 2.

    Ten przykład pokazuje jak wiele wysiłku wkładamy w naszą pracę nad kolejnymi elementami tworzącymi charakterystyczny styl Gothica.

    Trzymajcie się,
    - Ralf -





    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 21 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    (1) · 2 · Nowsze »

    maTI
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 01.01.2007 o 17:36  

    gOTHIC TO fAJNA GRA

    JAvier
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 10.03.2007 o 11:14  

    ten 1 szkic orka byl o wiele lepszy ten pozniej to katastrofa ziszczyli orka z gothica ;(wyglada jak moj dziadek ;(

    Ardeth
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 30.04.2007 o 23:00  

    No właśnie. To ma być ork? Wygląda jak stary dziad, z przerośniętymi zębami i paznokciami oraz tragicznie wyglądającymi bokobrodami. Skoro są tacy dobrzy to mogli by się pomęczyć, a nie chować niedoróbki za czymś co wygląda co najmniej głupio i jeszcze bardziej pogarsza wygląd.

    dada
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 01.06.2007 o 16:32  

    w jakim programie są robione postacie

    Szpeniu
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 03.06.2007 o 11:19  

    BEZNADZIEJA!!! W Gothicu 2 orkowie byli najładniejsi

    dawio
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 16.06.2007 o 12:50  

    gothic to super gra jestem jej fanem chociaz moglo by sie dac spac np.w polu ale i tak ja uwielbiam

    dawio
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 16.06.2007 o 12:53  

    czemu tak piszecie o gothic ork to twardy przeciwnik chociaz jak go zaczniesz naciskajac lewy przycisk myszy to moze uda ci sie go pokonac

    kapi
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 02.07.2007 o 18:12  

    prosze powiedcie w jaki programie robicie potwory jesli ktos wie przeslijcie na mój adres e-mail

    kapi
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 02.07.2007 o 18:13  

    mój e-mail kacper.rajłur@.wp.pl

    D.A>J
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 07.08.2007 o 11:56  

    też chcę wiedzieć w jakim programie robicie potwory

    D.A>J
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 07.08.2007 o 11:58  

    mój Email to darkstorn@vp.pl

    Ganja140
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 08.08.2007 o 16:58  

    Rowniez bym chcial sie dowiedziec w jakim to jest programie wykonywane

    napiszcie domnei na email lub tutaj

    z gory DZ

    Ziom
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 15.08.2007 o 9:54  

    Ten program to 3D studio Max

    ZIomek
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 05.10.2007 o 20:19  

    Ten Ork Wcale nieprzypomina Orka..Ten "ork" to raczej krasnolud z długą brodą toporkiem i steredyty xD

    Javier
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 23.02.2008 o 11:20  

    Troll z gothic 1 i 2 to to nic innego niż moja nauczycielka!!!!!!!!!!!!

    Javier
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 23.02.2008 o 11:24  

    Ten gorn to jakiś odchudzony owłosiony murzyn

    Javier
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 23.02.2008 o 11:27  

    szablno ząb to muj ulubiony stwur z gothic3!!!

    Javier
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 23.02.2008 o 11:35  

    Ogry to jakieś bezmuzgi czy co. zabiły mnie chyba z dwa dzieścia razy!!!!!!!Napiszcie jeśli wiecie jak tych gnoi pokonać!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    paszmar
     

    Wędrowiec
    Temat: jak pokonać ogry to proste ...
    Dodany: 01.02.2009 o 14:50  

    jak pokonać ogry to proste bierzesz dobry łuk i strzelasz prosto w głowe ognia !!!

    Xardas 007
     

    Wędrowiec
    Temat: Jesli chodzi o gothica 3...
    Dodany: 12.02.2009 o 15:10  

    orkowie to bardziej zmutowane małpy,nie nie.Teraz wiem to sa mieszance scierwojada i zombie z gothica 1.
    ORKI MAJA JEDNA SLABOSC sa bardzo wolne i nie zbyt inteligentne...HAHA ja pokonalem orka na3 lvl'u. I co podjara!!!:D



    Ten artykuł skomentowano 21 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    (1) · 2 · Nowsze »

    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw