Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Gothic • Czwarty obóz? • INSIMILION

    Gothic


    Czwarty obóz?

    Działy gier » Gothic » Varia
    Autor: Mongward
    Utworzono: 18.09.2007
    Aktualizacja: 30.10.2009

    Czwarty obóz? Że niby co? Ale w sensie, że gdzie?

    Podejrzewam, że spora część z was tak właśnie zareagowała po zobaczeniu tytułu owego artykułu. Nic w tym dziwnego, jednak. Niniejszy tekst ma za zadanie jeno przedstawić niewykorzystane miejsca.

    1. Pomysł nasuwa się sam, oczywiście obóz bandytów. Chyba największy niewypał w grze, będący tylko źródłem doświadczenia i w zasadzie niczym więcej. Quentin nie przydał się do niczego, o kilkunastu bezimiennych zakapiorach już nie wspominając. A to dawałoby takie możliwości, gdyby tylko pozwolono twórcom dokończyć grę. Załóżmy, że w grze faktycznie pojawiają się konwoje i nowe dostawy a my dołączyliśmy do Starego Obozu i kolaborujemy z bandytami. Wraz z nimi napadamy na przykład na eskortę spuszczonych do Kolonii towarów, albo na dostawę żywności do Starej Kopalni. Oczywiście przy odpowiednich kombinacjach czasowo-organizacyjnych podczas hipotetycznego uczestnictwa w grupie ochraniającej towary z zewnętrznego świata.

    2. Innym moim zdaniem zmarnowanym miejscem była opuszczona „kaplica” orków, nieopodal siedziby Cavalorna. Cóż z tego, że było tam dwóch orków i kilka napojów, skoro tak w zasadzie nie wiadomo, skąd się ci orkowie tam wzięli, ani dlaczego chronią kilku butelek. A biorąc pod uwagę obronność tego miejsca, można by było tam dodać kolejny obóz, na ten przykład obóz myśliwych albo, żeby wykorzystać nastrój budowli, grupki magów próbujących zgłębić kulturę orków.

    3. A co z obozikiem w pobliżu Starego Obozu, w którym kręcił się wilk? Ja przez całą grę nikogo tam nie napotkałem, więc jedyną korzyścią z pójścia tam było zajrzenie do skrzyń. Co prawda lokacja jest zbyt mała na obóz w pełnej swej krasie, ale jako mały przyczółek któregoś z nich by się na pewno nadawał.

    4. Kolejnym bezsensownie niewykorzystanym miejscem jest obszar przy Starej Kopalni. Chyba najbardziej zmarnowana przestrzeń w grze, bo do czasu późnych rozdziałów, kiedy to pojawia się tam troll nie ma tam NIC. A można byłoby (przykład z moda Mroczne Tajemnice) założyć tam siedzibę Strażników, pilnujących aby nikt niepożądany nie dostał się do środka.

    5.W Wolnej Kopalni - oprócz Baloro, nas wkręcającego, żebyśmy mu przynieśli trochę (?) jedzenia i Swiney'a, który daje nam strój Kreta - nie przypominam sobie nikogo, kto by się do czegoś nadawał. Nie mówię o takiej ilości postaci jak w Starej Kopalni, ale paru osobach więcej. Możliwość odczucia na zbroi Szkodnika uderzeń Pełzaczy-Wojowników też byłaby mile widziana.

    To jest tylko kilka z wielu możliwości, jednak te najbardziej oczywiste „kilka”. Generalnie Gothic jest grą niedokończoną, więc nie wiadomo, czy właśnie w tych miejscach autorzy nie zamierzali dodać jakiejś postaci czy dwóch, ale takich, z którymi można wypić i pogawędzić o dawnych czasach, a nie tylko wysłuchać szczęku żelaza i zgrzytu miecza od zbroję płytową.





    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 19 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    kol
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 19.09.2007 o 12:49  

    Ciekawy tekst. W samej grze najbardziej rzeczywiście boli obóz bandytów, ni pies, ni wydra.
    Autor mógł jednakże dodać, że MT wprowadzają obóz tam gdzie były te dwa orki (w dwójce jest tam smok).

    Kradziej
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 19.09.2007 o 15:12  

    Zaraz zaraz - ostatnio w Gothica I grałem jakiś czas temu i stąd pytanie - jaki obóz bandytów? o.O

    Adalbertus vel Mongward
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 19.09.2007 o 16:24  

    OMG,kiedy idziesz do kanionu trolla zaraz za zębaczami skręcasz w prawo.

    A co do MT,to faktycznie,brałem pod uwagę wzmiankę o tym,ale jakoś mi nie współgrało z całością,nie wiedzieć czemu ;)

    Kradziej
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 19.09.2007 o 19:17  

    AvM napisał(a):
    OMG,kiedy idziesz do kanionu trolla zaraz za zębaczami skręcasz w prawo.


    Racja, już pamiętam. Dzięki ^^

    iki16
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 26.09.2007 o 20:15  

    Tam gdzie był sam wilk to w Gothicu 2 było 2 myśliwych a w ogóle 1 była tak jakby stworzona już pod 2 w niektórych lokacjach nic nie ma a w 2 zmienia się to.

    Adalbertus vel Mongward
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 26.09.2007 o 20:51  

    To,co zrobiono z kolonią karną w "dwójce" przechodzi ludzkie pojęcie... Moje ukochane lokacje zniszczone,do części nie ma dostępu,w dodatku zrobiono to na siłę.Ja rozumiem,że smoki to potężne bestie,ale TAKIE zmiany klimatu na tak małym obszarze i to tak,by nie wpływały na sąsiednie tereny to zadanie dla boga,nie dla smoka... Patrz pod: "zlodowaciała jaskinia Nowego Obozu" i "Ruiny Strażnicy".

    Heman
     

    Wędrowiec
    Temat: Troche szkoda że twórcy gry...
    Dodany: 15.12.2008 o 13:10  

    Troche szkoda że twórcy gry byli z deka leniwi i nie wprowadzili wiecej wątkow co w efekcie zwiększyło by czas przechodzenia gry, który jest mało zadowalający. Grając w Gothica I widać także miejsca w których twórcy gry chcieli coś stworzyć ale też czegoś im nie niestraczyło są to np. stara zawalona kopalnia może wszyscy tego nie wiedzą ale istnieje tam pewna lokacja proponuje stanąć przed kratami zawalonej kopalni i wg. instrukcji kodów do gry wcisnąć "B" i napisac na klawiaturze "MARVIN" po czym wcisąć guzik "K" tak aby znalezść się kilka kroków za zamknietymi kratami po czym isć przed siebie chwile tunelem prowadzacym dalej i jesteśmy... drugie miejsce moze nie jest tak widoczne ale... idąc do starej tym razem tej nie zawalonej kopalni jest scieżka która prowadzi w góre w głab skał i wygląda to troche głupio siezka konczy sie w skalach no i wg mnie widac że scieżka chciała iść dalej :) scieżka ta mogłaby prowadzić gdiześ w wysokie góry co powiększyło by teren gry a jestem pewien ze kraina Gothica I miała być choć troszeczkę większa no ale trudno się mówi i tak dla mnie gra miodzio w porównaniu do jej dlaszych odsłon...

    Anonim
     

    Wędrowiec
    Temat: jest forum o moddingu tej g...
    Dodany: 27.12.2008 o 16:40  

    jest forum o moddingu tej gry - themodders.org/ wiec jak ktoś chce sobie dorobic nowy obóz czy coś to prosze bardzo droga wolna ^^
    Poza tym jest tworzony mod na b.wysokim poziomie - Czas Zapłaty...

    xsardaś
     

    Wędrowiec
    Temat: co 3 obozy to nie jednen
    Dodany: 15.05.2009 o 20:57  

    obóz bandytow mozna nazwac kawalkiem nowego obozu bo majo wdzianka szkodnika a np ryzowego ksieciea pilnujo NPC "bandzior" pasowalo by nie?i jeszcze wolna kopalnia jest tam sporo ludzi i to wszystko jest zaludnione SZKODNIKAMI

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 2
    Temat: Bandyci & Nowa Kopalnia...
    Dodany: 29.06.2009 o 3:00  

    Im więcej Nowego Obozu tym lepiej. ;] A tak na serio... Sama się zastanawiałam po cholerkę dali tam tych bandytów skoro na końcu i tak dojdzie do walki. Efekt: wyżej wspomniani bandyci przenoszą się w trybie natychmiastowym do Innosa/Adanosa. No, biorąc pod uwagę ich styl życia to może jednak do Beliara. ;]

    Również bardzo żałowałam nowej kopalni. W istocie można by dodać tam mnóstwo rzeczy. Poza tym, gdyby mieć już w pierwszym rozdziale dostęp wstęp do kopalni to pojawiłoby się mnóstwo możliwości. A tak to mamy tylko to, co wyżej Mongward. :/

    Druga część przedstawia się lepiej, ale i tam widać niedociągnięcia. Ale nie tutaj o tym. ^^

    Co do III... Grałam w nią tylko trochę - Słaby komputer. Mogłam tylko grać u chłopaka a i to przez krótki czas.

    Ogólnie rzecz biorąc bardzo fajny temat - złożyłeś w spójną całość większość wątpliwości graczy.

    M&M Games Rpg
     

    Wędrowiec
    Temat: nono zaczepisty artykuł !
    Dodany: 24.07.2009 o 13:34  

    no tak masz racje !! ja mam tą gre bardzo misie podoba ! ale jak sie znasz na modinngu to zrub coś takiego a jak sie nieznasz to poproś np. [url=http://www.poziomkomaZ.pl[/url]
    lub [url=http://www.soulFire.pl[/url

    Ada$
     

    Wędrowiec
    Temat: Ob óz Bandytów
    Dodany: 28.10.2009 o 12:45  

    no właśnie ten obóz bandytów boli najbardziej... powinny być jakieś zadania związane z nimi, a nic... szkoda mi tylko ich , trzeba będzie ich powybijać :PPPPP

    gracz
     

    Wędrowiec
    Temat: lokacje niewykorzystane
    Dodany: 29.11.2009 o 20:23  

    nie ktore z tych lokacji zostaly zrobione juz dla gothic 2

    gracz
     

    Wędrowiec
    Temat: obóz bandytów
    Dodany: 29.11.2009 o 20:42  

    ten obóz może jest zrobiony na konwój ? specjalnie miedzy starym a nowym obozie a Lares opowiadał o konwoju (jak odebrałeś listę od Iana możesz isc do niego i dopisze potrzebne dla siebie rzeczy i mamy oddać tą listę Diego wtedy jak ida z starego obozu do kopalni ci bandyci mają ich napaść) ja to tak przyjmuje a wy?

    Ziolek
     

    Wędrowiec
    Temat: Ad pkt 3 tam spotykali się ...
    Dodany: 02.01.2010 o 19:14  

    Ad pkt 3 tam spotykali się Diego Milten Gorn i Lester w okolicach 4, 5 rozdziału tam się pojawiają i mówią że to stałe miejsce ich spodkań.

    xardas1922
     

    Wędrowiec
    Temat: GD
    Dodany: 09.01.2010 o 18:25  

    a co do GD gothica 2 to ta lokacja jest mniejsza ni w gothicu 1.
    np nie ma skrajów map.
    idąc w g2 w stronę wolnej kopalni z g1 nagle kończy się mapa i jest dziura do której przez przypadek z rozpędu można wlecieć.
    tak samo za palisadą orków w miejscu bractwa jest koniec mapy i kolejna dziura.
    kanion troli nie istnieje,zawalona wierza xardasa już nie ma podziemia a w tej co można było się do niej dostać teleportem są schody i w miejscu 3 golemów są skały a dojście do wieży jest od strony miasta orków.

    Kefas
     

    Wędrowiec
    Temat: W Nowym Obozie są również p...
    Dodany: 20.05.2010 o 16:21  

    W Nowym Obozie są również postacie Kosy i Bruce'a którzy mówią jak NPC bez imion, pewnie też jakieś zadania miały z nimi być. A Torlof to zrobiony został ewidentnie pod G II, w jedynce nie ma on żadnego znaczenia.

    hahaha
     

    Wędrowiec
    Temat: Mroczne Tajemnice to jakby ...
    Dodany: 01.08.2010 o 14:51  

    Mroczne Tajemnice to jakby dokończenie G1 Np.W starej Opuszczonej Kaplicy Orków jest obuz uciekinierów z Obozu Bractwa albo w Albo morza pogadać z bandytami.

    A wolna kopalnia jest po to rzeby ją odbić razem z Gornem

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 7
    Temat: Niestety gra ma trochę wad....
    Dodany: 28.12.2012 o 22:42  

    Niestety gra ma trochę wad. Ale patrząc na rok produkcji i spoglądać na najnowsze gry Gothic Trzyma Poziom:)



    Ten artykuł skomentowano 19 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw