Przechadzając się po zimnych i ciemnych pomieszczeniach, zamieszkiwanych przez Magów Wody, łatwo natrafić na kilka osobliwych miejsc. Praktycznie każdy szanujący się poszukiwacz przygód zna pracownie alchemiczną Riordiana czy wspaniałą bibliotekę, wypełnioną magicznymi księgami. To prawdopodobnie najbogatszy zbiór pism w całej Koloni. Różnorakich manuskryptów jest tu tak wiele, że niektóre zostają zapomniane - leżą przywalone bardziej "poczytnymi" tomiskami. Jednym z takich manuskryptów jest dzieło zniszczone i zakurzone, księga "Największe Tajemnice Górniczej Doliny", pióra zubożałego maga ognia, Ingmara. Opisuje ona problemy, jakie trapiły mieszkańców tej niegościnnej krainy. Poniżej przytaczam kilka fragmentów, jakie udało mi się odczytać:
P: | W jaki sposób mogę dostać się do Górniczej Doliny? |
O: | Najwięksi polscy magowie, którzy obrali dla swej grupy nazwę "CD Projekt", wznowili sprzedaż przenośnego portalu- tzw. "płyty z grą" - do Koloni. Kosztuje on niecałe 20 zł i jest dostępny w serii eXtra Klasyka neXt. |
P: | Czy istnieje kontynuacja przygód, dzięki której mógłbym zbadać pozostałą część wyspy? |
O: | Podobno istnieje, ale znam jedynie plotki i bajania wioskowych kaznodziejów. Ludzie gadają o smokach, paladynach i wybrańcach, ale kto by im tam wierzył... |
P: | Do ilu organizacji mogę przystąpić? |
O: | Na terenie Koloni działają trzy potężne organizacje. Osobiście polecam mój dom, czyli Stary Obóz, lecz pozostałe miejsca również prezentują się dosyć ciekawie. W Nowym Obozie znajdziesz naszych starych znajomych - magów wody, próbujących wysadzić Barierę (szaleńcy!). Podobno gromadzą duże ilości magicznej rudy, więc lepiej naostrz swój kilof. Zapewne znajdzie się tam również miejsce dla strażnika czy zwykłego banity, napadającego na karawany. Są jeszcze te świry z sekty, zamieszkujące obóz na bagnie. Od jakiegoś czasu pilnie poszukują wiernych dla swojego wyimaginowanego boga, więc pewnie z chęcią Cię przyjmą. Jednak na Twoim miejscu nie traciłbym czasu na zadawanie się z szaleńcami, Stary Obóz to najlepszy sposób na majętne życie przy niewielkim wysiłku. |
P: | Co się stanie, jeśli przekroczę Barierę? |
O: | Wielu przed Tobą tego próbowało i zapewne jeszcze wielu po Tobie tego spróbuje. Prawda jest jedna: obojętnie jak będziesz potężny - bariera i tak Cię powstrzyma. Z tego miejsca nie ma ucieczki, tylko głupiec starałby się to zmienić. Magiczna Bariera jest efektem działania niezwykle silnej magii, każdy kto zdecyduje się ją przekroczyć niechybnie zginie. Do Koloni można wejść, ale już nigdy stąd nie wyjdziesz. |
P: | Czy w Kolonii istnieją magowie? |
O: | O wielki Innosie, oświeć tego człowieka, bo chyba jest niespełna rozumu! Tak, magowie rzeczywiście tu są, a ja jestem jednym z nich. Podzieliliśmy się na dwie grupy. My, magowie ognia, postanowiliśmy pomóc królowi, zostając przy rudzie i pilnując, by wymiana odbywała się na warunkach korzystnych dla obu stron. Nasi dawni kompani, magowie wody, wyruszyli szukać sposobu na wydostanie się z tego miejsca. Widać niepowodzenie przy tworzeniu Bariery rzuciło się cieniem na ich umysły! Słyszałem również, że guru z sekty potrafią posługiwać się magią, jednak moim zdaniem to tylko plotki. Nie czczą żadnego z bogów, a wszak magia pochodzi li tylko od nich. Jest też pewien nekromanta, służący plugawym istotom Beliara, ale nie warto o nim nawet wspominać. |
P: | W jaki sposób magowie zdobyli swoją moc? |
O: | Są wybrańcami potężnych bogów i to właśnie od nich czerpią swoją moc. Innos, pan ognia i sprawiedliwości, wspomaga nas, magów ognia, dając nam możliwość obracania naszych wrogów w popiół. Jego brat, Adanos, dopomaga magom wody w zaznajomieniu się z zaklęciami lodu i piorunów. Jest też Beliar, dający moc istotom ciemności. Tych ostatnich nie widziano jednak na terenie Koloni od wielu lat, więc nie zaprzątaj sobie nimi głowy. |
P: | Co się stanie, jeśli popełnię przestępstwo? |
O: | Jesteś wśród przestępców, ale to nie znaczy, że możesz swobodnie odcinać innym sakiewki, przetrząsać ich skrzynie czy grozić komuś bronią. W najgorszym przypadku będzie to śmierć, jednak zazwyczaj sprawa kończy się na upomnieniu lub pobiciu. Niestety, w Koloni bandytę czyni fakt przyłapania go na "gorącym uczynku". Nie ma świadków, nie ma przestępstwa. |
P: | Skąd mogę wziąć rudę? |
O: | Ech, kolejny żebrak. Idź lepiej popracuj trochę, to może coś z Ciebie będzie. Na datki lepiej nie licz. Możesz się zaciągnąć jako górnik w Starej Kopalni, możesz zostać kowalem - wykuwać miecze, a potem sprzedawać je handlarzom, wreszcie - możesz komuś się przysłużyć. Idź, popytaj ludzi, może coś ich trapi. Bogacze potrafią nieźle zapłacić za okazaną im pomoc. Spróbuj też porozmawiać ze swym przełożonym - u nas to Diego, Thorus albo Gomez - może znajdzie dla Ciebie jakąś pracę. |
P: | Jak mogę zdobyć pancerz? |
O: | W Górniczej Dolinie panuje taki zwyczaj - jeśli dołączysz do jakiejś organizacji, dostaniesz charakterystyczny dla niej ubiór, aby łatwiej było Cię rozpoznać. To najłatwiejszy sposób. Możesz też poszukać czegoś na własną rękę. Zdaje mi się, że handlarz Fisk miał coś na zbyciu. |
P: | Dlaczego nie mogę używać run? |
O: | Widać bogowie nie uważają Cię za godnego. Magicznych runów mogą używać jedynie wybrańcy, znani jako magowie. Dopóki nie zostaniesz jednym z nas, nikt nie wyjawi Ci sekretów korzystania z mocy tych potężnych artefaktów. Jednak dla zwykłych śmiertelników dostępny jest inny rodzaj magii - zwoje. Do używania ich potrzebna będzie Ci jedynie potęga własnego umysłu. |
P: | Chciałbym podnieść wartość mej siły, zręczności i many. Jak mogę to zrobić? |
osobiście". |