Zwiedzając Górniczą Dolinę można natknąć się na kilka map i planów. O ile te pierwsze można traktować jako realną pomoc w podróżowaniu - głównie dzięki znacznikowi, obrazującemu aktualne położenie gracza - to plany należy traktować jako zwykłą ciekawostkę. Poniżej zamieszczam spis map występujących w grze wraz z kodem (komenda "insert" + ciąg znaków) pozwalającym na przywołanie każdej z nich.
Mapa kolonii [itwrworldmap] (zobacz)
Wartość: 50 bryłek rudy
Miejsce: Na składzie u Grahama, Fiska i Dextera
Plan Starego Obozu [itwrocmap] (zobacz)
Wartość: 40 bryłek rudy
Miejsce: Na składzie u Grahama
Plan Nowego Obozu [itwrncmap] (zobacz)
Wartość: 40 bryłek rudy
Miejsce: Na składzie u Cronosa
Plan obozu na bagnie [itwrpsimap] (zobacz)
Wartość: 40 bryłek rudy
Miejsce: Na składzie u Baala Cadara
Mapa do Starej Kopalni [itwrommap] (zobacz)
Wartość: 30 bryłek rudy
Miejsce: Można dostać bądź kupić (20 bryłek) od Grahama. Sposób zdobycia jest zależny od sposobu negocjacji. A właściwie to natężenia agresji.
Mapa od Y'Beriona [itwrfocusmappsi] (zobacz)
Wartość: -
Miejsce: Y'Berion przekaże ci ową mapę podczas poszukiwania kamienia ogniskującego (II rozdział).
Mapa od Saturasa [itwrfocimap] (zobacz)
Wartość: -
Miejsce: Saturas przekaże ci ową mapę podczas poszukiwania kamieni ogniskujących (III rozdział).
Mapa kolonii (uzupełniona) [itwrworldmap_orc] (zobacz)
Wartość: 250 bryłek rudy
Miejsce: Ork Ur-Shak w dowód wdzięczności może nanieść ziemie orków na twoją Mapę kolonii. Oczywiście jeśli taką posiadasz.
Szkic świątyni [itwrtemplemap] (zobacz)
Wartość: 30 bryłek rudy
Miejsce: Świątynia Śniącego, tunel znajdujący się niedaleko komnaty szamana Varrag-Ruuushka. W pobliżu są też zapiski niewolnika - jednego z budowniczych kompleksu.
Ciekawostka: pod kodem [xp_map] kryje się specjalna mapa, która po każdym "przeczytaniu" dodaje 20 punktów umiejętności. Oczywiście, nie pojawiła się w finalnej wersji gry.