Gothic


    Obozy i organizacje

    Działy gier » Gothic » Opisy
    Autor: Ingmar
    Utworzono: 29.03.2006
    Aktualizacja: 01.08.2008

    Stary obóz

    Stary Obóz to duży kamienny zamek otoczony drewnianym obmurowaniem, tzw. zewnętrznym pierścieniem. To miejsce w typowym średniowiecznym klimacie. Dzięki kopalni i handlu rudą mieszkańcy zapewnili sobie dostatnie życie. W chwili inkantacji Bariery nastąpił tu bunt więźniów pod przywództwem Gomeza. Teraz to on o jego ludzie sprawują władzę. Można tu również spotkać Magów Ognia, ostatnich ludzi wiernych królestwu, oraz współtwórców bariery. Stary Obóz prowadzi ciągłą walkę z Nowym, zaś przedstawicieli sekty ma za szaleńców. Mimo to prowadzi z nimi handel jak i ze światem zewnętrznym.

    Nowy Obóz

    Grupa więźniów, która kompletnie odcięła się od świata zewnętrznego. Nie obchodzi ich król, ani wojna z orkami, chcą po prostu się wydostać z Kolonii. Magowie Wody, będący najwyższą kastą, postanowili wysadzić wielki kopiec rudy, aby zniszczyć barierę. Jednak tak wielka ilość rudy nakłania do licznych kradzieży, stąd pomysł powołania najemników. Ich szefem został Lee, generał armii królewskiej. Tak powstał Nowy Obóz. Nie muszą handlować ze światem zewnętrznym, przez co cała rudą, jaką wydobędą trafia na kopiec. Stawiając wielką tamę na jeziorze, utworzyli pola ryżowe, z których pochodzi żywność i tani alkohol. Nowy Obóz to wielka jaskinia wydrążona wewnątrz niemniejszej góry. Domy wykute w skale zamieszkują szkodnicy, najemnicy oraz magowie wody.

    Obóz Bractwa

    Po przybyciu do Koloni część więźniów zaczęła mieć wizje. Ukazała im się boska istota, potężniejsza i bardziej sprawiedliwa od samego Innosa. Był to Śniący, który wskazał im drogę na bagna. Tam znaleźli opuszczone orkowe ruiny, pamiętające jeszcze pierwszą wojnę. Odkryli również sposób na przygotowywanie skrętów z rosnącego tam bagiennego ziela. Brak jakichkolwiek zobowiązań, za wyjątkiem modlitwy, przyciągnął wielu nowych wyznawców i tak powstał trzeci obóz. Jego założyciele objęli stanowisko Guru, pośredników między Śniącym, a ludem. Bractwo prowadzi handel zielem na terenie całej koloni, stara się nawracać kopaczy w Starym Obozie, wreszcie wysyła elitarnych wojowników do Kopalni, aby zbierali wnętrzności pełzaczy, potrzebne do rytuału "Wielkiego Przyzwania".

    Sługa, niezrzeszony

    Ranga: Niewolnik
    Obóz: Stary, Bractwo Śniącego
    Przywódca: brak
    Pancerz: brak
    Broń: brak
    Opis: Niewolnicy to grupa kobiet robiących wszystko to, czego nikt nie robiłby za darmo. Chodzą pół-nago, szorują podłogi, zamiatają, tańczą. Są służkami najbardziej wpływowych osób w Koloni: Gomeza i Y'Beriona. Mają zakaz odzywania się do innych ludzi.

    Ranga: Kopacz
    Obóz: Stary
    Przywódca: Brak
    Pancerz: Spodnie kopacza
    Broń: Kilofy, czasami krótkie miecze
    Opis: Typowi pracownicy kopalni. Całymi dniami kopią magiczną rudę w Starej Kopalni. Nie mają żadnego wpływu na podejmowane w obozie decyzjach. Są pomiatani i wykorzystywani przez Magnatów, ale nie mają innego wyboru. Pracują za trochę rudy, wyżywienie i ochronę ze strony Straży.

    Ranga: Kret
    Obóz: Nowy
    Przywódca: Brak
    Pancerz: Spodnie Kreta
    Broń: Kilof, Sierp, czasami Krótkie ostrze
    Opis: To odpowiednicy Kopaczy ze Starego Obozu. Dostają za pracę nie tylko trochę rudy, ale również ryżówkę i ryż. Część z nich trafia na pola ryżowe, gdzie pod czujnym okiem Ryżowego Księcia całymi dniami zbierają ryż. Wtedy nazywają się Zbieraczami Ryżu.

    Członek Obozu

    Ranga: Szkodnik
    Obóz: Nowy
    Przywódca: Lares
    Pancerz: Szkodnika (lekki, średni, ciężki)
    Broń: Pałki, Miecze, Topory, Długie i Krótkie Łuki
    Opis: Zgraja złodziei, nierobów i rzezimieszków. Część z nich zajmuje się polowaniem. Sharky i Wilk sprzedają broń, Mordrag jest łącznikiem między Magami Wody, a Ognia. Reszta napada konwoje z dostawami żywności i broni do Starej Kopalni.

    Ranga: Cień
    Obóz: Stary
    Przywódca: Diego
    Pancerz: Cienia (zwykły lub ciężki)
    Broń: Krótkie miecze, Długie lub Krótkie Łuki
    Opis: Grupa złodziejaszków wykonująca zadania Straży lub Magnatów. Szkolą się w walce i złodziejstwie. Pomagają w kontrolowaniu przepływu rudy do świata zewnętrznego. Ogólnie tacy "chłopcy na posyłki".

    Ranga: Nowicjusz
    Obóz: Bractwo Śniącego
    Przywódca: Baal Namib
    Pancerz: Szata Nowicjusza (zwykła lub pancerz)
    Broń: Pałki
    Opis: Wykonują wszystkie pomniejsze zadania. Testują mikstury przygotowywane przez Cor Kaloma, zbierają i przygotowują Bagienne Ziele do palenia, modlą się do Śniącego i oczywiście palą bardzo dużo skrętów, które dostają od Fortuna.

    Obrońca Obozu

    Ranga: Strażnik
    Obóz: Stary
    Przywódca: Thorus
    Pancerz: Zbroja Strażnika (lekka, średnia, ciężka)
    Broń: Długie miecze jednoręczne i dwuręczne oraz kusze
    Opis: To główne ramie zbrojne w Obozie. Wykonują wszystkie zadania przydzielane im przez Magnatów. Strzegą obozu, kopalni i handlu rudą. Walczą z najemnikami, orkami oraz pozostałymi zagrożeniami.

    Ranga: Mag Ognia
    Obóz: Stary
    Przywódca: Corristo
    Pancerz: Szata Maga Ognia, Szata Arcymaga Ognia
    Broń: Magia
    Opis: Badają magiczne właściwości rudy. Każdy z nich jest wybrańcem Innosa i właśnie od niego otrzymują swoje czary. Jako osoby niezwykle wpływowe mają szanse niekiedy zmienić decyzje Gomeza (nie zawsze z dobrym skutkiem). Dbają o handel z Królestwem Rhobara III, któremu pozostali wierni.

    Ranga: Najemnik
    Obóz: Nowy
    Przywódca: Lee
    Pancerz: Zbroja Najemnika (lekka, średnia, ciężka)
    Broń: Długie Miecze, Dwuręczne Topory, Buławy i Długie Łuki
    Opis: Najemnik strzeże Magów Wody i Rudy. To jego główne i najważniejsze zadanie. A ponieważ wiąże się to z nieustającą walkę ze Strażą, Najemnicy stali się głównym ramieniem zbrojnym Obozu. Chronią Wolną Kopalnie i wszystkich mieszkańców Obozu.

    Ranga: Strażnik Świątynny
    Obóz: Bractwo Śniącego
    Przywódca: Cor Angar
    Pancerz: Zbroja Strażnika Świątynnego (lekka, średnia, ciężka)
    Broń: Dwuręczne Miecze
    Opis: Straż z Obozu Sekty chroni wiarę w Śniącego. Ci potężni wojownicy łączą umiejętności bojowe z magią. Mistrzowsko przeszkoleni, wykonają każdy rozkaz Guru, którym wiernie służą. Polują na pełzacze, orków i dbają o spokój w Bractwie.

    Dowódca Obozu

    Ranga: Magnat
    Obóz: Stary
    Przywódca: Gomez
    Pancerz: Zbroja Magnata
    Broń: Miecze, jedno i oburęczne
    Opis: Magnaci to kilku ludzi, którzy poparli Gomeza podczas jego buntu. Teraz to oni sterują całym handlem rudą. Są tak bogaci, że nie musza robić absolutnie nic. Przez całe życie tylko jedzą, piją i zabawiają się z niewolnicami, jednak to bardzo potężni i niebezpieczni wojownicy, których nie sposób obalić.

    Ranga: Mag Wody
    Obóz: Nowy
    Przywódca: Saturas
    Pancerz: Szata Maga Wody, Szata Arcymaga Wody
    Broń: Magia
    Opis: Magowie Wody chcą jak najszybciej uwolnić się z Bariery. Kiedy ta wymknęła się spod kontroli, oddzielili się od reszty magów i postanowili działać na własną rękę. Wraz z Najemnikami założyli Nowy Obóz. Zbierają magiczną rudę, której kopiec zamierzają wysadzić, aby zniszczyć Barierę. Są wybrańcami Adanosa i od niego czerpią swoją moc.

    Ranga: Guru
    Obóz: Bractwo Śniącego
    Przywódca: Y'Berion
    Pancerz: Szata Guru
    Broń: Magia
    Opis: Guru to niezwykle potężni duchowi przywódcy Bractwa. Śniący objawił im się w wizjach, dlatego postanowili założyć Obóz Bractwa, aby oddawać cześć nowemu bóstwu. Głęboko wierzą, iż Śniący wybawi ich z Bariery, toteż przygotowują się do rytuału "Wielkiego Przyzwania", podczas którego zamierzają wezwać swoje bóstwo. Dzięki handlu Bagiennym Zielem zapewnili sobie życie w dostatku i szczęściu.

    Ranga: Nekromanta
    Obóz: brak, Wieża Xardasa
    Przywódca: Xardas
    Pancerz: Szata Nekromanty
    Broń: Magia
    Opis: Ciężko nazwać Xardasa gildią. To najprawdopodobniej najpotężniejsza osoba w Koloni. Para się magią, przywołuje Demony, aby wykonywały dla niego różne prace. To również mędrzec, 13 mag, bezpośredni twórca Bariery. Pozostawił resztę magów na pastwę losu, sam zaś postanowił wieść życie samotnika. Całe lata spędził na studiowaniu Magii Ciemności, historii rasy orków i natury Bariery.





    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 33 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    « Starsze · 1 · (2) ·

    Koniniec
     

    Wędrowiec
    Temat: KSG
    Dodany: 19.05.2009 o 13:08  

    Mi się podoba Bartholo,Kruk i Gomes a tak wogóle to wiecie gdzie jest Rączka? męcze sie bo nie moge go znalezc

    Ciura
     

    Wędrowiec
    Temat: "_"
    Dodany: 24.05.2009 o 14:38  

    jeśli chodzi o znak "_" to popatrz (ja nie pamiętam) to któryś z tych: , . / \ ' ; [ ]

    lee98
     

    Wędrowiec
    Temat: polecam
    Dodany: 11.07.2009 o 22:47  

    moim zdaniem najlepsza gildia jest najemnik bo fajnie sie pomaga magom wody.po zatym lubie lee.za to magnaci i straznicy to straszni cwaniacy.nie lubie tego.za to fajnie bylo by sie dolaczyc do sekty szkoda za do guru nie da sie dolaczyc. ale tez lubie straznikow swiatynnych.mi sie podobaja najemnicy bo to twardzi spoko goscie jest tam gorn w nowym obozie spotkamy tez laresa.a to fajni goscie.ja tez nie lubie straznikow a najbardziej ich przywodce czyli thorusa bo gothicu3 pracuje dla orkow zdrajca co?a ja przede wszystkim kocham walczyc wiec zajefajnie byc najemnikiem.NARA!!!

    mordrag144
     

    Wędrowiec
    Temat: fajna ta gra
    Dodany: 14.10.2009 o 10:04  

    może mi ktoś pomóć jak osiągnąć poziom 5? a wgl to dostałam sie do zamku i doniosłam ten list do Corristo ;P AHA I KTOŚ WIE JAK UŻYWAĆ BRONI??

    GoThIcOwA
     

    Wędrowiec
    Temat: jak wpisac kod
    Dodany: 14.10.2009 o 15:17  

    ejj jak sie wpisuje kody?! to ważne ;) poza tym jak dołączyć do obozu?! ten test zaufania trwa strasznie długo, a w sekcie i nowym obozie trzeba ieć poziom 5 a doszłam do 4 i co zrobić żeby był piąty?! HELP!!! :P

    Baal_Isidro_xD
     

    Wędrowiec
    Temat: kocham Baala Isidro !
    Dodany: 19.10.2009 o 8:14  

    hej ! ja tylko chcę powiedzieć że Baal Isidro jest the best !!! I się fajnie pijacko śmieje ;) pozdroooo

    I3anita
     

    Wędrowiec
    Temat: Przy końcu
    Dodany: 06.12.2009 o 11:06  

    Jak moge przy samym końcu gry ztać sie najemnikiem . bo wybrałem sciezke maga wody i teraz musze 6 krąg zdobyć zeby zabić śniącego ?

    power
     

    Wędrowiec
    Temat: super giera
    Dodany: 02.02.2010 o 19:03  

    co trzeba zrobic zeby zostac szkodnikiem

    liber
     

    Wędrowiec
    Temat: jak zostac straznikiem gomeza
    Dodany: 14.03.2010 o 16:34  

    jak zostac straznikiem gomeza

    liber
     

    Wędrowiec
    Temat: odpiszcie szybko i podajcie...
    Dodany: 14.03.2010 o 16:36  

    odpiszcie szybko i podajcie instrukcje nara

    sczawik
     

    Wędrowiec
    Temat: aby wpisać kody to wciśnij ...
    Dodany: 10.08.2010 o 15:33  

    aby wpisać kody to wciśnij b wpisz marvin i ponownie wciśnij b F2 i otwiera ci się konsola mogę powiedzieć że na niezniszczalność kod jest cheat god pozdro

    Gonzales
     

    Wędrowiec
    Temat: Odpowiadam na wasze żałosne...
    Dodany: 03.10.2010 o 17:11  

    Odpowiadam na wasze żałosne pytania.
    Szkodnik: Aby nim zostać musicie dać Laresowi 400 bryłek rudy i dać mu listę od Jana. on ją zmieni i każe nam dać Diego. Jeśli to zrobimy i będziemy mieć 5 level to nas przyjmie.
    Strażnik: Możemy nim zostać po zabiciu królowej pełzaczy.

    andri325
     

    Wędrowiec
    Temat: Ten znaczek \"_\" robisz t...
    Dodany: 18.09.2011 o 14:56  

    Ten znaczek "_" robisz tak ze dajesz shift i do tego znak ?.... A co do gothic'a to wole mroczne tajemnice bo mogę być dowódcą obozu!! ;)



    Ten artykuł skomentowano 33 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    « Starsze · 1 · (2) ·

    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw