Stary obóz
Stary Obóz to duży kamienny zamek otoczony drewnianym obmurowaniem, tzw. zewnętrznym pierścieniem. To miejsce w typowym średniowiecznym klimacie. Dzięki kopalni i handlu rudą mieszkańcy zapewnili sobie dostatnie życie. W chwili inkantacji Bariery nastąpił tu bunt więźniów pod przywództwem Gomeza. Teraz to on o jego ludzie sprawują władzę. Można tu również spotkać Magów Ognia, ostatnich ludzi wiernych królestwu, oraz współtwórców bariery. Stary Obóz prowadzi ciągłą walkę z Nowym, zaś przedstawicieli sekty ma za szaleńców. Mimo to prowadzi z nimi handel jak i ze światem zewnętrznym.
Nowy Obóz
Grupa więźniów, która kompletnie odcięła się od świata zewnętrznego. Nie obchodzi ich król, ani wojna z orkami, chcą po prostu się wydostać z Kolonii. Magowie Wody, będący najwyższą kastą, postanowili wysadzić wielki kopiec rudy, aby zniszczyć barierę. Jednak tak wielka ilość rudy nakłania do licznych kradzieży, stąd pomysł powołania najemników. Ich szefem został Lee, generał armii królewskiej. Tak powstał Nowy Obóz. Nie muszą handlować ze światem zewnętrznym, przez co cała rudą, jaką wydobędą trafia na kopiec. Stawiając wielką tamę na jeziorze, utworzyli pola ryżowe, z których pochodzi żywność i tani alkohol. Nowy Obóz to wielka jaskinia wydrążona wewnątrz niemniejszej góry. Domy wykute w skale zamieszkują szkodnicy, najemnicy oraz magowie wody.
Obóz Bractwa
Po przybyciu do Koloni część więźniów zaczęła mieć wizje. Ukazała im się boska istota, potężniejsza i bardziej sprawiedliwa od samego Innosa. Był to Śniący, który wskazał im drogę na bagna. Tam znaleźli opuszczone orkowe ruiny, pamiętające jeszcze pierwszą wojnę. Odkryli również sposób na przygotowywanie skrętów z rosnącego tam bagiennego ziela. Brak jakichkolwiek zobowiązań, za wyjątkiem modlitwy, przyciągnął wielu nowych wyznawców i tak powstał trzeci obóz. Jego założyciele objęli stanowisko Guru, pośredników między Śniącym, a ludem. Bractwo prowadzi handel zielem na terenie całej koloni, stara się nawracać kopaczy w Starym Obozie, wreszcie wysyła elitarnych wojowników do Kopalni, aby zbierali wnętrzności pełzaczy, potrzebne do rytuału "Wielkiego Przyzwania".
Sługa, niezrzeszony
Ranga: Niewolnik
Obóz: Stary, Bractwo Śniącego
Przywódca: brak
Pancerz: brak
Broń: brak
Opis: Niewolnicy to grupa kobiet robiących wszystko to, czego nikt nie robiłby za darmo. Chodzą pół-nago, szorują podłogi, zamiatają, tańczą. Są służkami najbardziej wpływowych osób w Koloni: Gomeza i Y'Beriona. Mają zakaz odzywania się do innych ludzi.
Ranga: Kopacz
Obóz: Stary
Przywódca: Brak
Pancerz: Spodnie kopacza
Broń: Kilofy, czasami krótkie miecze
Opis: Typowi pracownicy kopalni. Całymi dniami kopią magiczną rudę w Starej Kopalni. Nie mają żadnego wpływu na podejmowane w obozie decyzjach. Są pomiatani i wykorzystywani przez Magnatów, ale nie mają innego wyboru. Pracują za trochę rudy, wyżywienie i ochronę ze strony Straży.
Ranga: Kret
Obóz: Nowy
Przywódca: Brak
Pancerz: Spodnie Kreta
Broń: Kilof, Sierp, czasami Krótkie ostrze
Opis: To odpowiednicy Kopaczy ze Starego Obozu. Dostają za pracę nie tylko trochę rudy, ale również ryżówkę i ryż. Część z nich trafia na pola ryżowe, gdzie pod czujnym okiem Ryżowego Księcia całymi dniami zbierają ryż. Wtedy nazywają się Zbieraczami Ryżu.
Członek Obozu
Ranga: Szkodnik
Obóz: Nowy
Przywódca: Lares
Pancerz: Szkodnika (lekki, średni, ciężki)
Broń: Pałki, Miecze, Topory, Długie i Krótkie Łuki
Opis: Zgraja złodziei, nierobów i rzezimieszków. Część z nich zajmuje się polowaniem. Sharky i Wilk sprzedają broń, Mordrag jest łącznikiem między Magami Wody, a Ognia. Reszta napada konwoje z dostawami żywności i broni do Starej Kopalni.
Ranga: Cień
Obóz: Stary
Przywódca: Diego
Pancerz: Cienia (zwykły lub ciężki)
Broń: Krótkie miecze, Długie lub Krótkie Łuki
Opis: Grupa złodziejaszków wykonująca zadania Straży lub Magnatów. Szkolą się w walce i złodziejstwie. Pomagają w kontrolowaniu przepływu rudy do świata zewnętrznego. Ogólnie tacy "chłopcy na posyłki".
Ranga: Nowicjusz
Obóz: Bractwo Śniącego
Przywódca: Baal Namib
Pancerz: Szata Nowicjusza (zwykła lub pancerz)
Broń: Pałki
Opis: Wykonują wszystkie pomniejsze zadania. Testują mikstury przygotowywane przez Cor Kaloma, zbierają i przygotowują Bagienne Ziele do palenia, modlą się do Śniącego i oczywiście palą bardzo dużo skrętów, które dostają od Fortuna.
Obrońca Obozu
Ranga: Strażnik
Obóz: Stary
Przywódca: Thorus
Pancerz: Zbroja Strażnika (lekka, średnia, ciężka)
Broń: Długie miecze jednoręczne i dwuręczne oraz kusze
Opis: To główne ramie zbrojne w Obozie. Wykonują wszystkie zadania przydzielane im przez Magnatów. Strzegą obozu, kopalni i handlu rudą. Walczą z najemnikami, orkami oraz pozostałymi zagrożeniami.
Ranga: Mag Ognia
Obóz: Stary
Przywódca: Corristo
Pancerz: Szata Maga Ognia, Szata Arcymaga Ognia
Broń: Magia
Opis: Badają magiczne właściwości rudy. Każdy z nich jest wybrańcem Innosa i właśnie od niego otrzymują swoje czary. Jako osoby niezwykle wpływowe mają szanse niekiedy zmienić decyzje Gomeza (nie zawsze z dobrym skutkiem). Dbają o handel z Królestwem Rhobara III, któremu pozostali wierni.
Ranga: Najemnik
Obóz: Nowy
Przywódca: Lee
Pancerz: Zbroja Najemnika (lekka, średnia, ciężka)
Broń: Długie Miecze, Dwuręczne Topory, Buławy i Długie Łuki
Opis: Najemnik strzeże Magów Wody i Rudy. To jego główne i najważniejsze zadanie. A ponieważ wiąże się to z nieustającą walkę ze Strażą, Najemnicy stali się głównym ramieniem zbrojnym Obozu. Chronią Wolną Kopalnie i wszystkich mieszkańców Obozu.
Ranga: Strażnik Świątynny
Obóz: Bractwo Śniącego
Przywódca: Cor Angar
Pancerz: Zbroja Strażnika Świątynnego (lekka, średnia, ciężka)
Broń: Dwuręczne Miecze
Opis: Straż z Obozu Sekty chroni wiarę w Śniącego. Ci potężni wojownicy łączą umiejętności bojowe z magią. Mistrzowsko przeszkoleni, wykonają każdy rozkaz Guru, którym wiernie służą. Polują na pełzacze, orków i dbają o spokój w Bractwie.
Dowódca Obozu
Ranga: Magnat
Obóz: Stary
Przywódca: Gomez
Pancerz: Zbroja Magnata
Broń: Miecze, jedno i oburęczne
Opis: Magnaci to kilku ludzi, którzy poparli Gomeza podczas jego buntu. Teraz to oni sterują całym handlem rudą. Są tak bogaci, że nie musza robić absolutnie nic. Przez całe życie tylko jedzą, piją i zabawiają się z niewolnicami, jednak to bardzo potężni i niebezpieczni wojownicy, których nie sposób obalić.
Ranga: Mag Wody
Obóz: Nowy
Przywódca: Saturas
Pancerz: Szata Maga Wody, Szata Arcymaga Wody
Broń: Magia
Opis: Magowie Wody chcą jak najszybciej uwolnić się z Bariery. Kiedy ta wymknęła się spod kontroli, oddzielili się od reszty magów i postanowili działać na własną rękę. Wraz z Najemnikami założyli Nowy Obóz. Zbierają magiczną rudę, której kopiec zamierzają wysadzić, aby zniszczyć Barierę. Są wybrańcami Adanosa i od niego czerpią swoją moc.
Ranga: Guru
Obóz: Bractwo Śniącego
Przywódca: Y'Berion
Pancerz: Szata Guru
Broń: Magia
Opis: Guru to niezwykle potężni duchowi przywódcy Bractwa. Śniący objawił im się w wizjach, dlatego postanowili założyć Obóz Bractwa, aby oddawać cześć nowemu bóstwu. Głęboko wierzą, iż Śniący wybawi ich z Bariery, toteż przygotowują się do rytuału "Wielkiego Przyzwania", podczas którego zamierzają wezwać swoje bóstwo. Dzięki handlu Bagiennym Zielem zapewnili sobie życie w dostatku i szczęściu.
Ranga: Nekromanta
Obóz: brak, Wieża Xardasa
Przywódca: Xardas
Pancerz: Szata Nekromanty
Broń: Magia
Opis: Ciężko nazwać Xardasa gildią. To najprawdopodobniej najpotężniejsza osoba w Koloni. Para się magią, przywołuje Demony, aby wykonywały dla niego różne prace. To również mędrzec, 13 mag, bezpośredni twórca Bariery. Pozostawił resztę magów na pastwę losu, sam zaś postanowił wieść życie samotnika. Całe lata spędził na studiowaniu Magii Ciemności, historii rasy orków i natury Bariery.