Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Gothic • Rośliny • INSIMILION

    Gothic


    Rośliny

    Działy gier » Gothic » Opisy
    Autor: Tae
    Utworzono: 01.02.2009
    Aktualizacja: 01.02.2009

    Rośliny w Gothicu można podzielić na dwie kategorie – przywracające życie i regenerujące manę. Jak łatwo się domyślić, pierwsze z nich przydadzą się wojownikowi, następne zaś – magowi. Co prawda przegrywają z miksturami, ale, jak to się mawia, z braku laku… Dobre i to. Występują w najróżniejszych miejscach – od jaskiń, poprzez łąki, po górskie szczyty. Jedne z nich są bardziej, inne mniej pożyteczne. Wydaje się, że te drugie opłacałoby sprzedać. Cóż, gdy brak naprawdę wyjątkowo potrzebnych funduszy, można to zrobić, lecz w innych wypadkach zdecydowanie odradzam takie postępowanie. A nuż w najmniej odpowiednim momencie zabraknie mikstur bądź użyteczniejszych ziół? Wtedy ratunkiem będą tylko duże ilości pozornie niepotrzebnych roślin, a bogactw można się dorobić w inny sposób – na przykład sprzedając dawno nieużywane, słabe bronie. W ich przypadku mamy pewność, że będą zbędne, czego nie można powiedzieć o roślinach.

    Regenerujące życie

    Piekielnik

    Działanie: +6 punktów życia
    Wartość: 3
    Występowanie: w sporych ilościach za południową bramą Starego Obozu, w jego kopalni oraz na łąkach, w lasach, jaskiniach - czyli, ogółem, w zdecydowanej większości miejsc wewnątrz Bariery.
    Komentarz: Ten mały grzyb regeneruje niewielką ilość życia, więc jest pod tym względem przydatny tylko na początku gry. Jego sprzedaż nie przynosi wielkich zysków. Potrzeba go do wykonania zadania, które zleca kucharz Snaff – będzie można później dostawać od niego dziennie jedną porcję potrawki z chrząszcza i piekielników.

    Ogniocierń

    Działanie: +12 punktów życia
    Wartość: 6
    Występowanie: często pod drzewami, na łąkach oraz w górach.
    Komentarz: Nie ma co się rozpisywać – to także jest roślina, która przyda się w pierwszym i być może w drugim rozdziale. Poza tym próżno szukać dla niej zastosowań – jeśli nie zaistnieje sytuacja, w której zabraknie innych środków leczniczych.

    Gorzki chleb

    Działanie: +15 punktów życia
    Wartość: 9
    Występowanie: Często w pobliżu piekielników, więc patrz: opis tej rośliny.
    Komentarz: Gorzki chleb przywraca już większą ilość życia, co nie zmienia faktu, że wraz z przechodzeniem do dalszych etapów gry drastycznie zmniejsza się jego przydatność. Rzecz ma się podobnie z zyskami wynikającym ze sprzedaży tej rośliny.

    Serafis

    Działanie: +14 punktów życia
    Wartość: 7
    Występowanie: Niemałe ilości tej rośliny można zebrać, wędrując na początku gry do Starego Obozu. Spotkać można się z nią także w lasach i na łąkach.
    Komentarz: Podobnie jak powyższe rośliny, Serafis w dalszych etapach gry staje się niewarty uwagi. Chyba że naprawdę nie ma czym się leczyć – ale potrzebne będzie wyjątkowo dużo sztuk, by w pełni zregenerować PŻ Bezimiennego.

    Górski mech

    Działanie: +18 punktów życia
    Wartość: 9
    Występowanie: Z tą rośliną można się spotkać niezbyt często – na terenach orków, na drodze do Górskiej Fortecy oraz ścieżce w górę przy wejściu do Nowego Obozu (tej, na której znajdują się Zębacze).
    Komentarz: Wydaje się, że dosyć rzadka roślina powinna być bardzo użyteczna. Jednak, jak to mówią, wyjątek potwierdza regułę – przywracane przez Górski Mech 18 PŻ to już coś, ale wciąż nie na tyle dużo, by się nim zachwycać.

    Psianka

    Działanie: +22 punkty życia
    Wartość: 11
    Występowanie: łąki, pobliże Starego Obozu niedaleko wejścia do ziem orków, w dużych ilościach na ich Cmentarzysku.
    Komentarz: Działanie tej rośliny, chociaż co prawda nie jakoś szczególnie, ale jest silne, a z pewnością mocniejsze od wyżej wymienionych. Siłą rzeczy jest ona bardziej przydatna, lecz bez problemu znajdą się jeszcze lepsze – chociażby Kocianka.

    Kocianka

    Działanie: +24 punkty życia
    Wartość: 12
    Występowanie: kopalnia Starego Obozu, lasy, bardzo licznie na Cmentarzysku Orków.
    Komentarz: Bliźniaczo podobna do Psianki, Kocianka przywraca o dwa PŻ więcej. Jej lecznicze walory są godne uwagi – ale poniższe zdecydowanie przebijają ją pod tym względem. Warto jednak zatrzymać przy sobie znalezione sztuki tego ziela – na pewno się przydadzą.

    Orkowe ziele

    Działanie: +26 punktów życia
    Wartość: 13
    Występowanie: Jak wskazuje nazwa, tę roślinę spotkać można głownie na ziemiach orków, rzadziej na łąkach.
    Komentarz: Orkowe Ziele ma mocne działanie. Nie polecam się go pozbywać, w końcu dwadzieścia sześć PŻ piechotą nie chodzi, a czy trzynaście bryłek rudy jest czymś na tyle wielkim, by tracić na nie tę przydatną roślinę?

    Liść dębu

    Działanie: +28 punktów życia
    Wartość: 19
    Występowanie: Tereny orków
    Komentarz: Jako że rzadka, roślinka jest wartościowa, ze względu na niemałą przydatność nie sprzedawałabym jej. Regeneracja takiej ilość PŻ, jaką zapewnia Liść Dębu, na pewno nie będzie zbędna.

    Zioła uzdrawiające I

    Działanie: +30 punktów życia
    Wartość: 14
    Występowanie: Bagna za Obozem Bractwa, jaskinie różnego rodzaju.
    Komentarz: W tym miejscu rośliny zaczynają być naprawdę użyteczne – nawet ta, chociaż pierwszy gatunek Ziół Uzdrawiających jest najsłabszy i na tle dwóch kolejnych wypada blado, jednakże z początku na pewno się przyda.

    Zioła uzdrawiające II

    Działanie: +39 punktów życia
    Wartość: 19
    Występowanie: Spacer po bagnach za Obozem Bractwa zaowocuje obfitymi zbiorami tych ziół.
    Komentarz: Drugi podgatunek Ziół Uzdrawiających, choć słabszy od poniższego, to i tak bardzo silny – drugi najlepszy w grze. Sprzedaż zdecydowanie odradzam! Rozsądniej będzie zatrzymać je na czarną godzinę.

    Zioła uzdrawiające III

    Działanie: +49 punktów życia
    Wartość: 24
    Występowanie: Jak wyżej.
    Komentarz: Zbiór tych ziół zostanie zlecony celem uzdrowienia nieprzytomnego Y’beriona, szczęśliwie zostanie jeszcze trochę dla własnego użytku – i bardzo dobrze! To najsilniejsza lecznicza roślina w Gothicu. W żadnym razie nie wolno jej sprzedawać – gwarantuję, że się przyda.

    Regenerujące manę

    Nasienie czerwonego buka

    Działanie: +5 punktów many
    Wartość: 3
    Występowanie: Na kamieniu w pobliżu ścieżki wiodącej do Obozu Bractwa.
    Komentarz: Można się spotkać z tylko jednym egzemplarzem tej rośliny. I wcale nie ma czego żałować! Marne pięć punktów many, odzyskane po zażyciu Nasienia czerwonego buku to nic na tle tego, co potrafią zregenerować poniższe zioła.

    Krucze ziele

    Działanie: +15 punktów many
    Wartość: 12
    Występowanie: W kopalni Starego Obozu.
    Komentarz: Krucze ziele przywraca trzykrotnie więcej many niż powyższa roślina. Jest od niej lepsze, chociaż i tak staje się niepozorne na tle poniższych.

    Czarne ziele

    Działanie: +20 punktów many
    Wartość: 17
    Występowanie: Kanion Trolli
    Komentarz: Ta nieczęsto spotykana roślina robi wrażenie tylko na początkującym magu – ci, którzy zostali wtajemniczeni w wyższe kręgi magii, co najwyżej spojrzą na nią z pogardą i wyruszą na poszukiwanie Twardzienia czy też Dragrotu.

    Twardzień

    Działanie: +25 punktów many
    Wartość: 20
    Występowanie: Ścieżka od Starego obozu do mieszkania Cavalorna.
    Komentarz: Druga najlepsza roślina przywracająca punkty many. Jak było wspomniane na początku, oczywiście przegrywa z miksturami, ale i tak nie opłaca się jej sprzedawać, za to warto zatrzymać – przyda się, gdy zabraknie buteleczek z niebieskim płynem.

    Dragrot

    Działanie: +30 punktów many
    Wartość: 23
    Występowanie: Góry; ścieżka wspomniana w opisie Górskiego mchu.
    Komentarz: Najsilniejsza roślina, przywraca najwięcej punktów many ze wszystkich. Na pewno nie pogardzi nią mag, wiedząc, że przyda się, gdy nastanie czarna godzina. Kategorycznie zabraniam sprzedaży!




    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 3 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Kentis
     

    Wędrowiec
    Temat: Nasienie czerwonego buka mo...
    Dodany: 08.02.2009 o 19:37  

    Nasienie czerwonego buka można również znaleźć za Ratfordem i Draxem konkretnie za pniem od strony tego płotka.

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 30
    Temat: Zapomniałeś jeszcze o Mechu...
    Dodany: 28.02.2009 o 18:58  

    Zapomniałeś jeszcze o Mechu Nagrobnym (koło Nowego Obozu)

    marc
     

    Wędrowiec
    Temat: zapomniałeś o jagodzie
    Dodany: 09.04.2010 o 15:32  

    zapomniałeś o jagodzie



    Ten artykuł skomentowano 3 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw