Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Gothic • Rozdział 3 • INSIMILION

    Gothic » Solucja


    Rozdział 3

    Działy gier » Gothic » Poradniki » Solucja
    Autor: Orick
    Utworzono: 03.02.2006
    Aktualizacja: 04.08.2008

    Cóż, nie masz wiele do wyboru - musisz się udać na ziemie orków, bo to tam leży odpowiedź na nurtujące Cię pytania. Udaj się do Cor Agnara. Okazuje się, że musisz zbadać, czy ekspedycja na ziemie orków zakończyła się sukcesem. Twoim przewodnikiem ma być Talas. Przedtem upewnij się, że masz odpowiednio dużo napojów, mogą się przydać. Talas doprowadzi Cię do mostu. Dalej musisz sobie radzić sam.
    Pokonaj kilku orków. Jeżeli grasz magiem, bardzo dobrą taktyką jest zamrażanie wrogów, a potem dobijanie ich mieczem. Przekręć kołowrót i wejdź do środka. W środku należy uważać, gdyż są tu dość duże ilości orków, które bynajmniej nie zareagują radośnie na Twój widok. Po kilku walkach spotkasz Baala Lukora, walczącego z orkami. Pomóż mu, a on dołączy się do Ciebie.
    Ruszaj teraz w prawo. Jest tam pewne zamknięte pomieszczenie, w okrągłym wgłębieniu obok jest włącznik. Naciśnij go. Krata się podniesie, a Ty będziesz mógł zabrać połówkę zwoju. Porozmawiaj z Baalem Lukorem. Ten stwierdzi, że musicie znaleźć drugą połowę. Dziarsko ruszaj do poprzedniego pomieszczenia i idź do środkowego wejścia. Tam, po kilku walkach, odnajdziesz drugą część zwoju. Po powrocie do poprzedniej sali, Baal Lukor powie, iż jest to zwój teleportacji orków, który działa tylko w określonym miejscu.
    Czas wejść teraz do ostatniego przejścia. Tu musisz uważać. Na środku Sali stoi ork wojownik. Walka ta może być wyjątkowo trudna, zwłaszcza, że często Baal Lukor nie kwapi się, aby nam pomóc. Jeżeli grasz magiem, użyj zamrożenia, a następnie kul ognia. Wszystkie te czary rzucaj z jak największej odległości. Jeżeli grasz wojownikiem, warto używać bloku i pamiętaj, aby zawsze mieć dokąd uciec. Przejdź na środek sali, wtedy Baal Lukor odnajdzie miejsce, gdzie można użyć zwoju. Podejdź do ściany, teleportuj się i przekręć kołowrót. W jednej z komnat, Baal Lukor rozpozna miejsce z wizji. Tu też opęta go zły duch i zaatakuje Cię. Life is brutal, trzeba szaleńca ubić. Nie masz dużego pola manewru, bo wróg jest zaraz obok Ciebie. Walcz wręcz, nie trać czasu na magię. Gdy zginie, możesz wracać do Obozu i zdać relację Cor Agnarowi.
    Gdy wrócisz, okaże się, że Y'berion umiera. Tylko specjalne zioła mogą mu pomóc. Ruszaj na pobliskie bagna i znajdź 5 sztuk Ziół Leczniczych. Mają one pomarańczowo - zielone liście. Na bagnach znajduje się dużo Węży. Są one wymagającymi przeciwnikami, więc uważaj na nie. Pozwiedzaj bagna i szukaj ziół. Gdy już je zbierzesz, wróć do Y'beriona.
    Niestety, mimo naszych starań, Y'berion umarł. Co gorsza, Śniący okazał się demonem, który bynajmniej nie ma zamiaru okazywać litości wobec mieszkańców świata. A na poprawienie humoru otrzymasz wieść, że Cor Kalom wyruszył, aby odnaleźć prawdę. Musisz udać się do magów Wody. Najpierw jednak zabierz kamień ogniskujący i księgę ze skrzyni Cor Kaloma, otwierając ją kluczem otrzymanym od Cor Agnara.
    Szybko ruszaj do Nowego Obozu. Porozmawiaj z Cronosem i zapamiętaj hasło, jakie Ci poda. Następnie pędź do Saturasa.
    Okazuje się, że Magowie Wody mają sposób na wydostanie się zza Bariery. Potrzebne im są do tego Kamienie Ogniskujące, których jest pięć. Jeden już masz, teraz musisz odnaleźć resztę.
    Ruszaj na odnalezienie pierwszego. Po wyjściu z Nowego Obozu, skieruj się kamienną ścieżką do góry. Na ścieżce jest grupa Brzytw. Jeżeli nie zależy Ci na doświadczeniu, możesz łatwo się z nimi uporać - atakuj tak, aby spadły ze skarpy. Po walce z nimi spotkasz Miltena. Okazuje się, że wasze drogi się krzyżują - w miejscu, gdzie jest Kamień, znajduje się też pewien naszyjnik, który Milten pragnie odnaleźć. Razem wejdźcie do grobowca, pokonaj szkielety, następnie użyj zwoju na Nadzorcy. Zabierz Naszyjnik, oddaj go Miltenowi i zabierz Kamień Ogniskujący. Warto teraz (a właściwie po zdobyciu każdego z kamieni) teleportować się do Saturasa.
    Kieruj się na południowy wschód. Na mapie masz zaznaczone położenie drugiego z kamieni. W czasie podróży spotkasz kilka krwiożerczych bestii. Pokonaj je i przeszukaj okolice. Znajdziesz jaskinię, a w niej drzwi. Za nimi znajdziesz młot orków - broń, która niedługo się przyda. Ruszaj dalej. Spotkasz kamiennego Golema, pilnującego mostu. Zabij go młotem Orków. Ważne jest, aby ciągle atakować, nie pozwalając golemowi zadać ciosu. Idź dalej. Na górze spotkasz Lestera. Pomoże Ci on znaleźć drugi z kamieni. Po drodze uważaj na harpie. Wróg to może nie tyle trudny, co irytujący. Podczas przeczesywania fortecy znajdziesz dokument, którego szuka Lester. Daj mu go, on wynagrodzi Cię zwojami telekinezy. Za ich pomocą zdobądź Kamień Ogniskujący.
    Teraz wróć do Starego Obozu. Być może pamiętasz jeszcze dwóch Łowców, których spotkałeś na początku gry, w drodze do niego? Udaj się do nich. Teraz ruszaj do góry, na ich "Tereny Łowieckie". Kieruj się zgodnie z mapą od Saturasa. Uważaj na brzytwy i zębacze. Po drodze spotkasz Diego. Okazuje się, że pewien troll zaszył się w pobliżu. Troll, jaki jest, każdy widzi: wielki, twardy i odporny na wrażą argumentację. Weź zwój zmniejszenia potwora i gdy Diego rzuci się do walki, użyj zaklęcia na Trollu. Mały Troll nie będzie stanowił kłopotu. Przekręć kołowrót i po pokonaniu kilku harpii, zabierz Kamień z prediestału.
    Teraz czas na kolejny, ostatni już Kamień. Kieruj się mapą od Saturasa. Na miejscu spotkasz Gorna. Wojownik z niego bardzo dobry, więc bardzo Ci pomoże. Jednak najpierw musisz mu pomóc. Udaj się do wskazanego przezeń miejsca i pokonaj Zębacze. Przeszukaj teren. Potem udaj się do bramy. Jednak brama zamknięta. Nie ma się co martwić: znalazłeś przecież zwój zamiany w chrząszcza. Użyj go, przejdź przez dziurę w bramie i otwórz kołowrót. Gorn wejdzie przez otwartą teraz bramę. Zabij wrogów i wejdź do niewielkiej jaskini. Tam spotkasz Cieniostwora, pilnującego drzwi. Staraj się tak skierować, aby to Gorn otrzymywał ciosy - Ty tylko dobij bestię. Otwórz drzwi. W skrzyni za drzwiami, znajduje się ostatni Kamień. Wróć do magów Wody, najlepiej za pomocą Teleportu.
    Saturas niezmiernie ucieszy się na Twój widok i wyśle Cię do magów ognia, aby pomogli magom Wody rzucić zaklęcie, które być może zwróci wolność Tobie i innym więźniom. Wróć do Starego Obozu. Jednak już z daleka przekonasz się, że coś się zmieniło. Przed bramą spotkasz Miltena. Okazuje się, że Gomez kazał zabić wszystkich magów ognia, gdyż ci nie chcieli się zastosować do jego rozkazów. Milten przetrwał. Jeżeli chcesz, zabij żołnierzy ze Starego Obozu. Jest ich dość dużo, więc uważaj. Jeżeli grasz magiem, po prostu rzucaj zaklęcia i módl się, aby nie trafiły Cię bełty. Jeżeli wolisz walczyć wręcz, postaraj się wywabiać wroga jednego po drugim. Przed bramą z drugiej strony spotkasz Diego. Porozmawiaj z nim, dostaniesz zadanie, aby skontaktować się z Lesterem i Gornem. Lestera znajdziesz w bibliotece, gdzie pomagał Ci szukać Kamienia, a Gorna u Saturasa, bądź na drodze do Wolnej Kopalni. Wróć teraz do Magów Wody i przekaż im nowinę. Nie jest ciekawie, a magowie znów wysyłają Cię na iście morderczą misję...





    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 16 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Carly
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 13.05.2006 o 16:28  

    "Potrzebne im są do tego Kamienie Ogniskujące, których jest pięć. Jeden już masz, teraz musisz odnaleźć resztę.
    Ruszaj na odnalezienie pierwszego."

    Chyba drugiego, co? Albo pierwszego z pozostałych jak już.

    Evangelion
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 14.02.2008 o 14:10  

    Czy ktoś może wie jak przewrócić kolumnę w starym klasztorze (tam gdzie spotykamy Gorna). Po drugiej stronie jest jakaś skrzynia, ale nie mogę się tam dostać. Czy ktoś rozwiązał tą zagadkę?? Z góry dzięki za pomoc!!

    Mateusz
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 15.03.2008 o 11:29  

    Evangelion sluchaj musisz isc do nowego obozu i pochodz sobie az taki koles zapyta sie ciebie dla czego tak chodzisz i musisz sie nauczyc innego stylu skakana a potam wroc tam do starego klasztoru i przeskocz ja tak zrobilem ale w tej skrzyni nie ma nic welkiego!!

    Adam
     

    Wędrowiec
    Temat: problem z chrząszczem
    Dodany: 26.11.2008 o 15:43  

    Nie wiem jak po przemianie w chrząszcza stać się znowu człowiekiem. Przeszedłem pod murem i tak łaże jako chrząszcz i nic nie mogę zrobić. Help!!! A może to błąd gry?

    niewazne
     

    Wędrowiec
    Temat: odp
    Dodany: 23.12.2008 o 19:49  

    adam wydaje mi sie ze musisz nacisnac enter ja tak zrobilem i zadzialalo

    SCORPIOU
     

    Wędrowiec
    Temat: kamien w gorskiej twierdzy
    Dodany: 13.02.2009 o 18:48  

    Otoz, gdy tam dotarlem, pozabijalem harpie, Lester dal mizwoj telekinezy. Jednak jak chcialemgo uzyc, okazalo sie, ze mam za malo many, poszedlem wiec do Nowego obozu wytrenowalem MAX MANA i wrocilemdo twierdzy. Jednak okazalo sie, ze kamienia juz tam nie ma!!! Ma ktos jakies sugestie? Ja zglupialem... :(

    motorynka234
     

    Wędrowiec
    Temat: gdzie znalesc kamien ognisklujacy
    Dodany: 14.02.2009 o 8:48  

    ten co zalozyl tego bloga niewytlumaczyl gdziedokladnie jestten kamien na wiezy jak mam go znalesc prosze o odp

    Bodzioszenko
     

    Wędrowiec
    Temat: kamienna forteca
    Dodany: 15.04.2009 o 14:45  

    W tej kamiennej fortecy gdzie pomaga lester trzeba wejsc na 1 pietro i z balkonu obok skrzyni zdjac kamien za pomoca telekinezy.

    zal13
     

    Wędrowiec
    Temat: siemka
    Dodany: 25.07.2009 o 11:16  

    ej a ty mozesz kod wpisac wiem ze to jest glupie ale nie tracisz many i wtedy wiesz

    Slp
     

    Wędrowiec
    Temat: Potrzebuje pomocy -,-Gdyż j...
    Dodany: 16.12.2010 o 22:21  

    Potrzebuje pomocy -,-
    Gdyż jestem jestem w tym środkowym pomieszczeniu znalazłem 2 cześc księgi .
    I nie wiem jak uzyć tego zwoju .. Baal powiedzał mi tylko o tym ,że nie umie tego przeczytać w notatkach nie pisze nic o tym teleporcie ,a jak biegałem po komnacie nawet nie zaczepił mnie do rozmowy o tym -,-

    sLp
     

    Wędrowiec
    Temat: Już znalażłem gdzie uzyć te...
    Dodany: 16.12.2010 o 22:42  

    Już znalażłem gdzie uzyć teleportacji otworzyłem kołowrotkiem Ale Baal stoi w środkowej komnacie ( tam gdzie jest 2 cześc ksiegi) i nie chce sie ruszyć a jak chce znim gadać wyskakuje tylko "Koniec " Prosze o pomoc :D

    MarianPaździoch
     

    Wędrowiec
    Temat: Czasami tak jest, że się po...
    Dodany: 03.01.2011 o 19:05  

    Czasami tak jest, że się postać zacina. Zmień się w krwiopijcę albo w inne gówno wtedy cię baal zaatakuje, a ty mu spieprzasz i przed komnatą się odczarowujesz i koniec

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 7
    Temat: Potrzebuje pomocy!Jestem na...
    Dodany: 04.06.2012 o 18:41  

    Potrzebuje pomocy!
    Jestem na cmentarzu orków i ten guru chce mnie zabić.
    Co mam zrobić?

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 7
    Temat: Jakie ja ma bugi!Jak Diego ...
    Dodany: 10.06.2012 o 13:06  

    Jakie ja ma bugi!
    Jak Diego zbijał potwory do ma exp.

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 7
    Temat: a tak wogule to nie są brzy...
    Dodany: 12.06.2012 o 16:03  

    a tak wogule to nie są brzytwy a zębacze

    Arreko
     

    Wędrowiec
    Temat: z którym lvl można iść do t...
    Dodany: 02.10.2013 o 18:18  

    z którym lvl można iść do tego cmentarzyska . Chodzi mi o to czy nie będzie to niewykonalne . Jak na razie mam 16 i nie wiem czy to nie za mało.



    Ten artykuł skomentowano 16 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw