Jak już zapewne wiesz, twoim następnym celem będzie dostanie się do wieży nekromanty Xardasa. Droga tam jest długa i ciężka, ale powinnieneś sobie poradzić. Wyjdź z komnaty, w której stoi Saturas i udaj się do Riordiana, by kupić kilka napojów lekkości lub szybkości. Teraz idź do biblioteki (komnata na wprost od domu Riordiana). Zabierz księgi ze stołu i zapoznaj się z ich treścią, wedle której, dostępu do wieży nekromanty bronią trzy potężne golemy. Kamiennego da się pokonać tylko młotem, Lodowego ogniem, a Ognistego elektrycznością. Młot w tym rozdziale można kupić już praktycznie u każdego sprzedawcy broni, polecam Boski Młot od handlarza z Nowego Obozu. Jeżeli jednak nie chcesz marnować pieniędzy to udaj się w okolice Ruin Twierdzy (spotkałeś tam Lestera) niedaleko Obozu Bractwa. Przed mostem, na którym stał golem skręć na prawo, a ujrzysz jaskinię strzeżoną przez ogary. W jej wnętrzu znajdziesz Orkowy Młot. W przypadku czarów ognia masz spory wybór, ale najskuteczniejsze na tą sytuacje będą: Kula Ognia i Ognisty Pocisk. Co do elektryczności, to polecam Piorun Kulisty. Wszystko znajdziesz u Maga Wody Cronosa, strażnika rudy. Kup po kilka zwojów każdego z zaklęć i jakieś mikstury przywracania many. Teraz już jesteś gotowy na wyruszenie.
Dojdź do Starego Obozu. Pomiędzy dwiema bramami (od zawnątrz) jest wejście na Ziemie Orków, niedaleko stoją Diego i Milten. Pokonaj strażników i wyrusz przed siebie. Najlepiej użyj napoju lekkości, gdyż przeciwnicy mogą być zbyt silni. Biegnij na lewo, omijając grupkę orków, zaś na rozdwojeniu dróg, w prawo, czyli tam gdzie znajduje się stadko Brzytw. Zresztą powinieneś już widzieć wieżę Xardasa. Idź kawałek dalej w kierunku przejścia między dwoma skałami i przygotuj młot. Po chwili zaatakuje cię Kamienny Golem, powal go kilkoma ciosami młota i zabierz jego serce. Teraz przygotuj jakiś ognisty czar i załatw nim Lodowego Golema. Jak poprzednio, weź jego serce. Został już tylko jeden strażnik - ten jest najbardziej odporny - Ognisty Golem. Będziesz musiał rzucić na niego dwa-trzy Pioruny Kuliste, aby go skruszyć. Weź trzecie serce i idź prosto do wieży. W środku pogadaj z Demonem, daj mu trzy golemie serca a w zamian otrzymasz run teleportacji. Teleportuj się do komnaty na górze i idź porozmawiać z Xardasem.
Nekromanta nie zgodzi się pomóc Magom Wody w wysadzeniu kopca rudy, gdyż według niego, jedynym sposobem na zniszczenie Bariery jest pokonanie Śniącego. Opowie ci też część historii związanej z cywilizacją orków. Xardas zleci ci zadanie, polegające na odnalezieniu orkowego Szamana i zdobyciu informacji o pełnej historii związanej z Orkami i Śniącym. Wydostanie się z wieży jest dość kłopotliwe, ale istnieje szybki i w miarę bezpieczny sposób, aby nie wracać się do Nowego Obozu: wyjdź z komnaty Xardasa, podejdź do wieżyczki obok i wejdź na nią. Teraz podejdź do wystającego "rogu" wieży, będącego najbliżej kamiennej półki i skocz (przy odrobinie szczęścia powinieneś dolecieć w jednym kawałku). Zejdź na dół, wypij kolejną miksturę i biegnij cały czas przed siebie w kierunku najwyższego szczytu Doliny. Na samej górze znajdziesz ruiny, z których dobiegają odgłosy walki. Szaman, którego szukasz został zaatakowany przez trzech Orków Strażników. Mimo, iż ciosy oponentów nic mu nie robią, powinieneś mu pomóc. Uważaj jednak, to bardzo silni przeciwnicy i lepiej ich atakować jednego po drugim z ukrycia. Po walce dostaniesz Orkowy Amulet oraz interesujące cię informacje. Śniący przebywa w Mieście Orków. Aby się tam dostać potrzebujesz Ulu-Mulu, które może wykonać dla ciebie Tarrok, ork-niewolnik w Wolnej Kopalni, niedaleko Nowego Obozu. Wracaj do Xardasa i opowiedz mu o całym zajściu. Twoim następnym zadaniem będzie dostanie się do Miasta Orków, a więc najpierw musisz zdobyć Ulu-Mulu.
Teleportuj się do Saturasa i porozmawiaj z Gornem. Ruszajcie na odsiecz Wolnej Kopalni, gdyż została ona zaatakowana przez Strażników ze Starego Obozu. Wpierw jednak udaj się do Wilka i wyucz się umiejętności zdejmowania pancerzy Pełzaczom oraz do Cronosa po kilka zwojów Światła. Teraz ruszaj za Gornem, pokonajcie stadko Brzytw i wparujcie do Wolej Kopalni. Bramy strzeże Szakal wraz z dwoma strażnikami, ale powinieneś sobie z nimi poradzić. Otwórz wrota i ruszaj do kopalni.
Gorn zachowuje się tutaj dość dziwnie, zostaw go więc w spokoju a samemu zejdź po drabinie na niższy poziom. Użyj czaru Światła, przedzieraj się przez kolejne zgraje Pełzaczy Wojowników i zbieraj ich łuski. Idąc cały czas przed siebie dojdziesz do platformy, na której siedzi Tarrok. Porozmawiaj z nim. Dowiesz się, że został zatruty przez pełzacze i zgubił lekarstwo, zatem czym prędzej je znajdź. Zeskocz z platformy i pokonaj Pełzacze. Drogą prowadzącą w głąb jaskini dostaniesz się na górę. Zabierz stamtąd orkową miksturę. Zanieś ją Tarrokowi i wysłuchaj uważnie, co ma do powiedzenia: aby mógł zrobić Ulu-Mulu potrzebuje Kła Błotnego Węża, Rogu Cieniostwora, Kła Trola i Języka Ognistego Jaszczura. Pokręć się teraz po kopalni i zabij wszystkich Strażników, Cienie i Kopaczy. Potem wyjdź i spotkaj się z Gornem. On tu zostanie, a ty wróć do Nowego Obozu i udaj się do Lee po nagrodę. Wilkowi zanieś płytki z pancerzy Pełzaczy, a do Cronosa pójdź po czar Zmniejszenia Potwora (Xardas też go sprzedaje). Teleportuj się do Obozu Bractwa i idź na bagna zapolować na Błotne Węże (atakują wyjątkowo mocno, ale rzadko, zatem im szybciej je wykończysz tym lepiej). Dojdź przed Świątynie i popłyń morzem, po drodze miniesz Wieżę Mgieł. Dopłyń aż do plaży, po której chodzą Ogniste Jaszczury. To mocni przeciwnicy, ale boją się wody, wykorzystaj to. W pobliskim lesie, naprzeciw plaży, poszukaj Cieniostwora. Został już tylko Troll, tego spotkasz w Kanionie Troli (byłeś tam razem z Diego), tradycyjnie opłaca się go zmniejszyć. Wróć do Nowego Obozu i idź prosto do Wolnej Kopalni, odnajdź w niej Tarroka (cały czas siedzi na platformie). Ten zrobi dla ciebie Ulu-Mulu. Po wyjściu z kopalni rozpocznie się Rozdział V.
Gothic » Solucja
Rozdział 4
Komentarze
Ten artykuł skomentowano 29 razy.
Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.
Wędrowiec
Chej. Mam problem bo nie moge obrócić kołowrotu.
Wędrowiec
zeby otworzyc brame raz nacisnij na klawisz(zeby przekrecil o ok. 100 stopni[jedno nacisniecie na klawisz])
Wędrowiec
ale po stworzeni ulu mulu orkowie nie atakuja?
Wędrowiec
siema , mam problem z tym gdzie jest wolna kopalnia?to chodzi o tą kopalnie gdzie szefem jest Jan ? czy ta do której trzeba przejść przez Nowy Obóz?
błagam pomóżcie . ;p
Wędrowiec
nia moge znalesc tego orka nie wim gdzie isc
Wędrowiec
Trolla można także znaleźć przy Starej Kopalni. Można go zabić chociażby dla doświadczenia.
Orkowie nie atakują nie tyle po stworzeniu Ulu-Mulu. Po jego nałożeniu na siebie.
W tym etapie gry dostępna jest tylko Wolna Kopalnia; to powinno być przecież jasne...
Wędrowiec
mam problem weszłem do wieży xardasa a tam nic tylko 3 pokoje co mam zrobić i gdzie ten demon o który mówiłeś.
Wędrowiec
wie ktoś gdzie jest wolna kopalnia
Wędrowiec
Coś tutaj się nie zgadza z opisem.Zabiłem trzy golemy,wszedłem do wieży,a tam pusto i głucho,nie ma żadnego demona.I jak się dostać do Xardasa?
Ten artykuł skomentowano 29 razy.
Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.