Gothic » Solucja


    Rozdział 4

    Działy gier » Gothic » Poradniki » Solucja
    Autor: Ingmar
    Utworzono: 05.03.2006
    Aktualizacja: 04.08.2008

    Jak już zapewne wiesz, twoim następnym celem będzie dostanie się do wieży nekromanty Xardasa. Droga tam jest długa i ciężka, ale powinnieneś sobie poradzić. Wyjdź z komnaty, w której stoi Saturas i udaj się do Riordiana, by kupić kilka napojów lekkości lub szybkości. Teraz idź do biblioteki (komnata na wprost od domu Riordiana). Zabierz księgi ze stołu i zapoznaj się z ich treścią, wedle której, dostępu do wieży nekromanty bronią trzy potężne golemy. Kamiennego da się pokonać tylko młotem, Lodowego ogniem, a Ognistego elektrycznością. Młot w tym rozdziale można kupić już praktycznie u każdego sprzedawcy broni, polecam Boski Młot od handlarza z Nowego Obozu. Jeżeli jednak nie chcesz marnować pieniędzy to udaj się w okolice Ruin Twierdzy (spotkałeś tam Lestera) niedaleko Obozu Bractwa. Przed mostem, na którym stał golem skręć na prawo, a ujrzysz jaskinię strzeżoną przez ogary. W jej wnętrzu znajdziesz Orkowy Młot. W przypadku czarów ognia masz spory wybór, ale najskuteczniejsze na tą sytuacje będą: Kula Ognia i Ognisty Pocisk. Co do elektryczności, to polecam Piorun Kulisty. Wszystko znajdziesz u Maga Wody Cronosa, strażnika rudy. Kup po kilka zwojów każdego z zaklęć i jakieś mikstury przywracania many. Teraz już jesteś gotowy na wyruszenie.

    Dojdź do Starego Obozu. Pomiędzy dwiema bramami (od zawnątrz) jest wejście na Ziemie Orków, niedaleko stoją Diego i Milten. Pokonaj strażników i wyrusz przed siebie. Najlepiej użyj napoju lekkości, gdyż przeciwnicy mogą być zbyt silni. Biegnij na lewo, omijając grupkę orków, zaś na rozdwojeniu dróg, w prawo, czyli tam gdzie znajduje się stadko Brzytw. Zresztą powinieneś już widzieć wieżę Xardasa. Idź kawałek dalej w kierunku przejścia między dwoma skałami i przygotuj młot. Po chwili zaatakuje cię Kamienny Golem, powal go kilkoma ciosami młota i zabierz jego serce. Teraz przygotuj jakiś ognisty czar i załatw nim Lodowego Golema. Jak poprzednio, weź jego serce. Został już tylko jeden strażnik - ten jest najbardziej odporny - Ognisty Golem. Będziesz musiał rzucić na niego dwa-trzy Pioruny Kuliste, aby go skruszyć. Weź trzecie serce i idź prosto do wieży. W środku pogadaj z Demonem, daj mu trzy golemie serca a w zamian otrzymasz run teleportacji. Teleportuj się do komnaty na górze i idź porozmawiać z Xardasem.

    Nekromanta nie zgodzi się pomóc Magom Wody w wysadzeniu kopca rudy, gdyż według niego, jedynym sposobem na zniszczenie Bariery jest pokonanie Śniącego. Opowie ci też część historii związanej z cywilizacją orków. Xardas zleci ci zadanie, polegające na odnalezieniu orkowego Szamana i zdobyciu informacji o pełnej historii związanej z Orkami i Śniącym. Wydostanie się z wieży jest dość kłopotliwe, ale istnieje szybki i w miarę bezpieczny sposób, aby nie wracać się do Nowego Obozu: wyjdź z komnaty Xardasa, podejdź do wieżyczki obok i wejdź na nią. Teraz podejdź do wystającego "rogu" wieży, będącego najbliżej kamiennej półki i skocz (przy odrobinie szczęścia powinieneś dolecieć w jednym kawałku). Zejdź na dół, wypij kolejną miksturę i biegnij cały czas przed siebie w kierunku najwyższego szczytu Doliny. Na samej górze znajdziesz ruiny, z których dobiegają odgłosy walki. Szaman, którego szukasz został zaatakowany przez trzech Orków Strażników. Mimo, iż ciosy oponentów nic mu nie robią, powinieneś mu pomóc. Uważaj jednak, to bardzo silni przeciwnicy i lepiej ich atakować jednego po drugim z ukrycia. Po walce dostaniesz Orkowy Amulet oraz interesujące cię informacje. Śniący przebywa w Mieście Orków. Aby się tam dostać potrzebujesz Ulu-Mulu, które może wykonać dla ciebie Tarrok, ork-niewolnik w Wolnej Kopalni, niedaleko Nowego Obozu. Wracaj do Xardasa i opowiedz mu o całym zajściu. Twoim następnym zadaniem będzie dostanie się do Miasta Orków, a więc najpierw musisz zdobyć Ulu-Mulu.
    Teleportuj się do Saturasa i porozmawiaj z Gornem. Ruszajcie na odsiecz Wolnej Kopalni, gdyż została ona zaatakowana przez Strażników ze Starego Obozu. Wpierw jednak udaj się do Wilka i wyucz się umiejętności zdejmowania pancerzy Pełzaczom oraz do Cronosa po kilka zwojów Światła. Teraz ruszaj za Gornem, pokonajcie stadko Brzytw i wparujcie do Wolej Kopalni. Bramy strzeże Szakal wraz z dwoma strażnikami, ale powinieneś sobie z nimi poradzić. Otwórz wrota i ruszaj do kopalni.
    Gorn zachowuje się tutaj dość dziwnie, zostaw go więc w spokoju a samemu zejdź po drabinie na niższy poziom. Użyj czaru Światła, przedzieraj się przez kolejne zgraje Pełzaczy Wojowników i zbieraj ich łuski. Idąc cały czas przed siebie dojdziesz do platformy, na której siedzi Tarrok. Porozmawiaj z nim. Dowiesz się, że został zatruty przez pełzacze i zgubił lekarstwo, zatem czym prędzej je znajdź. Zeskocz z platformy i pokonaj Pełzacze. Drogą prowadzącą w głąb jaskini dostaniesz się na górę. Zabierz stamtąd orkową miksturę. Zanieś ją Tarrokowi i wysłuchaj uważnie, co ma do powiedzenia: aby mógł zrobić Ulu-Mulu potrzebuje Kła Błotnego Węża, Rogu Cieniostwora, Kła Trola i Języka Ognistego Jaszczura. Pokręć się teraz po kopalni i zabij wszystkich Strażników, Cienie i Kopaczy. Potem wyjdź i spotkaj się z Gornem. On tu zostanie, a ty wróć do Nowego Obozu i udaj się do Lee po nagrodę. Wilkowi zanieś płytki z pancerzy Pełzaczy, a do Cronosa pójdź po czar Zmniejszenia Potwora (Xardas też go sprzedaje). Teleportuj się do Obozu Bractwa i idź na bagna zapolować na Błotne Węże (atakują wyjątkowo mocno, ale rzadko, zatem im szybciej je wykończysz tym lepiej). Dojdź przed Świątynie i popłyń morzem, po drodze miniesz Wieżę Mgieł. Dopłyń aż do plaży, po której chodzą Ogniste Jaszczury. To mocni przeciwnicy, ale boją się wody, wykorzystaj to. W pobliskim lesie, naprzeciw plaży, poszukaj Cieniostwora. Został już tylko Troll, tego spotkasz w Kanionie Troli (byłeś tam razem z Diego), tradycyjnie opłaca się go zmniejszyć. Wróć do Nowego Obozu i idź prosto do Wolnej Kopalni, odnajdź w niej Tarroka (cały czas siedzi na platformie). Ten zrobi dla ciebie Ulu-Mulu. Po wyjściu z kopalni rozpocznie się Rozdział V.





    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 29 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    (1) · 2 · Nowsze »

    kama
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 05.01.2008 o 20:19  

    orkowie so tacy słodcy

    kama
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 05.01.2008 o 20:21  

    gdzie te orkowe lekarstwo

    Marcin
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 31.03.2008 o 22:15  

    Witam. W jaki sposób mam zaskończyć misję z Xasardasem. Po teleportacji do Magów Wody Saturas odrazu mnie zagaduje i misję mam niezaliczoną?

    chlipcio
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 02.05.2008 o 20:29  

    fajne

    Simon
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 27.05.2008 o 11:18  

    Przez Orków można przecież też przejśc pod postacią jakiegoś zwierzęcia np. wilka czy ścierwojada.

    gara
     

    Wędrowiec
    Temat: joy
    Dodany: 23.01.2009 o 17:40  

    rerbdfb

    arcio
     

    Wędrowiec
    Temat: lekarstwo dla orka
    Dodany: 01.02.2009 o 11:23  

    jest na samym dole

    muody
     

    Wędrowiec
    Temat: brama
    Dodany: 05.02.2009 o 18:53  

    jak mam otworzyc brame w wolnej kopalni podchodze i nic wykonczylem staznikow i nic sie nie da zrobic help pls

    (:(:(: LOLEK :):):)
     

    Wędrowiec
    Temat: Brama
    Dodany: 14.02.2009 o 11:40  

    moudy mosisz wejśc do domu obok bramy tam będzie kołowrót i weż go przekrec xD i ci sie otworzy brama

    jedi2076
     

    Wędrowiec
    Temat: re
    Dodany: 07.03.2009 o 22:16  

    Gzie ten cholerny lek
    Pomocy!!!!

    Dawid1231254
     

    Wędrowiec
    Temat: brama w wolnej kopalni
    Dodany: 14.04.2009 o 20:20  

    Witam, ale jak sie wykknoczy straznkiow to przeciez nie bedzie moznaobok bramy tego domu otworzyc bo juz probowalem

    Bodzioszenko
     

    Wędrowiec
    Temat: brama
    Dodany: 15.04.2009 o 14:47  

    Jak dobrze pamiętam to któryś ze strażników ma klucz

    dawid1231254
     

    Wędrowiec
    Temat: brama w wolnej kopalni
    Dodany: 28.04.2009 o 15:50  

    Witam, juz zabilem straznikow w wolnej kopalni ze starego obozu ale oni klucza niemieli,niewiem gdzie jest ten klucz pomocy

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 30
    Temat: Poczekaj aż zjawi się Gorn,...
    Dodany: 10.05.2009 o 15:23  

    Poczekaj aż zjawi się Gorn, powie ci że masz otworzyć bramę i da potrzebny kluczyk do tej chatki:)

    as
     

    Wędrowiec
    Temat: nie nikt nie daje klucza po...
    Dodany: 27.06.2009 o 20:06  

    nie nikt nie daje klucza po prawej stronie jest hatka wchodzimy do niej i mamy ten kolowrot czy cos takiego i otwieramy brame ;]

    LOL
     

    Wędrowiec
    Temat: jak wyposażyć rękę Beziego ...
    Dodany: 08.07.2009 o 13:32  

    jak wyposażyć rękę Beziego w młotek żeby rozwalić golema?

    mati
     

    Wędrowiec
    Temat: xardas
    Dodany: 22.07.2009 o 21:05  

    zabiłem 3 golemow i demona nie ma w wiezy co robic?

    mati
     

    Wędrowiec
    Temat: wie ktos
    Dodany: 22.07.2009 o 21:06  

    wie ktos

    Wojo
     

    Wędrowiec
    Temat: Diego kazał mi przyprowadzi...
    Dodany: 26.07.2009 o 22:39  

    Diego kazał mi przyprowadzic Gorna i Laresa, a tu o tym niema nic napisane. Mam isc do nich i zawiadomic ich ze Diego chce sie spotkac czy niemusze ?

    gruz
     

    Wędrowiec
    Temat: nie laresa...
    Dodany: 28.07.2009 o 22:33  

    tylko prędzej lestera.
    to jest quest poboczny ale za całkowite jego wykonanie jest 4000 expa, albo nawet 5000 nie pamiętam. po rozmowie z diego musisz isć do miltena żeby mu powiedziec o ich tajnym spotkaniu (milten jest niedaleko północnej bramy), potem do lestera (jest w tej świątyni w górach gdzie było pełno harpii, w biblioteczce), a potem do gorna (znajdziesz go w nowym obozie). i to tyle :p



    Ten artykuł skomentowano 29 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    (1) · 2 · Nowsze »

    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw