Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Gothic • Rozdział 4 • INSIMILION

    Gothic » Solucja


    Rozdział 4

    Działy gier » Gothic » Poradniki » Solucja
    Autor: Ingmar
    Utworzono: 05.03.2006
    Aktualizacja: 04.08.2008

    Jak już zapewne wiesz, twoim następnym celem będzie dostanie się do wieży nekromanty Xardasa. Droga tam jest długa i ciężka, ale powinnieneś sobie poradzić. Wyjdź z komnaty, w której stoi Saturas i udaj się do Riordiana, by kupić kilka napojów lekkości lub szybkości. Teraz idź do biblioteki (komnata na wprost od domu Riordiana). Zabierz księgi ze stołu i zapoznaj się z ich treścią, wedle której, dostępu do wieży nekromanty bronią trzy potężne golemy. Kamiennego da się pokonać tylko młotem, Lodowego ogniem, a Ognistego elektrycznością. Młot w tym rozdziale można kupić już praktycznie u każdego sprzedawcy broni, polecam Boski Młot od handlarza z Nowego Obozu. Jeżeli jednak nie chcesz marnować pieniędzy to udaj się w okolice Ruin Twierdzy (spotkałeś tam Lestera) niedaleko Obozu Bractwa. Przed mostem, na którym stał golem skręć na prawo, a ujrzysz jaskinię strzeżoną przez ogary. W jej wnętrzu znajdziesz Orkowy Młot. W przypadku czarów ognia masz spory wybór, ale najskuteczniejsze na tą sytuacje będą: Kula Ognia i Ognisty Pocisk. Co do elektryczności, to polecam Piorun Kulisty. Wszystko znajdziesz u Maga Wody Cronosa, strażnika rudy. Kup po kilka zwojów każdego z zaklęć i jakieś mikstury przywracania many. Teraz już jesteś gotowy na wyruszenie.

    Dojdź do Starego Obozu. Pomiędzy dwiema bramami (od zawnątrz) jest wejście na Ziemie Orków, niedaleko stoją Diego i Milten. Pokonaj strażników i wyrusz przed siebie. Najlepiej użyj napoju lekkości, gdyż przeciwnicy mogą być zbyt silni. Biegnij na lewo, omijając grupkę orków, zaś na rozdwojeniu dróg, w prawo, czyli tam gdzie znajduje się stadko Brzytw. Zresztą powinieneś już widzieć wieżę Xardasa. Idź kawałek dalej w kierunku przejścia między dwoma skałami i przygotuj młot. Po chwili zaatakuje cię Kamienny Golem, powal go kilkoma ciosami młota i zabierz jego serce. Teraz przygotuj jakiś ognisty czar i załatw nim Lodowego Golema. Jak poprzednio, weź jego serce. Został już tylko jeden strażnik - ten jest najbardziej odporny - Ognisty Golem. Będziesz musiał rzucić na niego dwa-trzy Pioruny Kuliste, aby go skruszyć. Weź trzecie serce i idź prosto do wieży. W środku pogadaj z Demonem, daj mu trzy golemie serca a w zamian otrzymasz run teleportacji. Teleportuj się do komnaty na górze i idź porozmawiać z Xardasem.

    Nekromanta nie zgodzi się pomóc Magom Wody w wysadzeniu kopca rudy, gdyż według niego, jedynym sposobem na zniszczenie Bariery jest pokonanie Śniącego. Opowie ci też część historii związanej z cywilizacją orków. Xardas zleci ci zadanie, polegające na odnalezieniu orkowego Szamana i zdobyciu informacji o pełnej historii związanej z Orkami i Śniącym. Wydostanie się z wieży jest dość kłopotliwe, ale istnieje szybki i w miarę bezpieczny sposób, aby nie wracać się do Nowego Obozu: wyjdź z komnaty Xardasa, podejdź do wieżyczki obok i wejdź na nią. Teraz podejdź do wystającego "rogu" wieży, będącego najbliżej kamiennej półki i skocz (przy odrobinie szczęścia powinieneś dolecieć w jednym kawałku). Zejdź na dół, wypij kolejną miksturę i biegnij cały czas przed siebie w kierunku najwyższego szczytu Doliny. Na samej górze znajdziesz ruiny, z których dobiegają odgłosy walki. Szaman, którego szukasz został zaatakowany przez trzech Orków Strażników. Mimo, iż ciosy oponentów nic mu nie robią, powinieneś mu pomóc. Uważaj jednak, to bardzo silni przeciwnicy i lepiej ich atakować jednego po drugim z ukrycia. Po walce dostaniesz Orkowy Amulet oraz interesujące cię informacje. Śniący przebywa w Mieście Orków. Aby się tam dostać potrzebujesz Ulu-Mulu, które może wykonać dla ciebie Tarrok, ork-niewolnik w Wolnej Kopalni, niedaleko Nowego Obozu. Wracaj do Xardasa i opowiedz mu o całym zajściu. Twoim następnym zadaniem będzie dostanie się do Miasta Orków, a więc najpierw musisz zdobyć Ulu-Mulu.
    Teleportuj się do Saturasa i porozmawiaj z Gornem. Ruszajcie na odsiecz Wolnej Kopalni, gdyż została ona zaatakowana przez Strażników ze Starego Obozu. Wpierw jednak udaj się do Wilka i wyucz się umiejętności zdejmowania pancerzy Pełzaczom oraz do Cronosa po kilka zwojów Światła. Teraz ruszaj za Gornem, pokonajcie stadko Brzytw i wparujcie do Wolej Kopalni. Bramy strzeże Szakal wraz z dwoma strażnikami, ale powinieneś sobie z nimi poradzić. Otwórz wrota i ruszaj do kopalni.
    Gorn zachowuje się tutaj dość dziwnie, zostaw go więc w spokoju a samemu zejdź po drabinie na niższy poziom. Użyj czaru Światła, przedzieraj się przez kolejne zgraje Pełzaczy Wojowników i zbieraj ich łuski. Idąc cały czas przed siebie dojdziesz do platformy, na której siedzi Tarrok. Porozmawiaj z nim. Dowiesz się, że został zatruty przez pełzacze i zgubił lekarstwo, zatem czym prędzej je znajdź. Zeskocz z platformy i pokonaj Pełzacze. Drogą prowadzącą w głąb jaskini dostaniesz się na górę. Zabierz stamtąd orkową miksturę. Zanieś ją Tarrokowi i wysłuchaj uważnie, co ma do powiedzenia: aby mógł zrobić Ulu-Mulu potrzebuje Kła Błotnego Węża, Rogu Cieniostwora, Kła Trola i Języka Ognistego Jaszczura. Pokręć się teraz po kopalni i zabij wszystkich Strażników, Cienie i Kopaczy. Potem wyjdź i spotkaj się z Gornem. On tu zostanie, a ty wróć do Nowego Obozu i udaj się do Lee po nagrodę. Wilkowi zanieś płytki z pancerzy Pełzaczy, a do Cronosa pójdź po czar Zmniejszenia Potwora (Xardas też go sprzedaje). Teleportuj się do Obozu Bractwa i idź na bagna zapolować na Błotne Węże (atakują wyjątkowo mocno, ale rzadko, zatem im szybciej je wykończysz tym lepiej). Dojdź przed Świątynie i popłyń morzem, po drodze miniesz Wieżę Mgieł. Dopłyń aż do plaży, po której chodzą Ogniste Jaszczury. To mocni przeciwnicy, ale boją się wody, wykorzystaj to. W pobliskim lesie, naprzeciw plaży, poszukaj Cieniostwora. Został już tylko Troll, tego spotkasz w Kanionie Troli (byłeś tam razem z Diego), tradycyjnie opłaca się go zmniejszyć. Wróć do Nowego Obozu i idź prosto do Wolnej Kopalni, odnajdź w niej Tarroka (cały czas siedzi na platformie). Ten zrobi dla ciebie Ulu-Mulu. Po wyjściu z kopalni rozpocznie się Rozdział V.





    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 29 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    « Starsze · 1 · (2) ·

    fg
     

    Wędrowiec
    Temat: wolna kopalnia
    Dodany: 23.10.2009 o 14:23  

    Chej. Mam problem bo nie moge obrócić kołowrotu.

    jestem hardorem:)
     

    Wędrowiec
    Temat: kolowrot w wolnej kopalni
    Dodany: 16.12.2009 o 17:58  

    zeby otworzyc brame raz nacisnij na klawisz(zeby przekrecil o ok. 100 stopni[jedno nacisniecie na klawisz])

    Bartok
     

    Wędrowiec
    Temat: ale po stworzeni ulu mulu o...
    Dodany: 05.03.2010 o 14:30  

    ale po stworzeni ulu mulu orkowie nie atakuja?

    asia
     

    Wędrowiec
    Temat: siema , mam problem z tym g...
    Dodany: 17.03.2010 o 15:58  

    siema , mam problem z tym gdzie jest wolna kopalnia?to chodzi o tą kopalnie gdzie szefem jest Jan ? czy ta do której trzeba przejść przez Nowy Obóz?
    błagam pomóżcie . ;p

    krisi
     

    Wędrowiec
    Temat: nia moge znalesc tego orka ...
    Dodany: 26.03.2010 o 19:23  

    nia moge znalesc tego orka nie wim gdzie isc

    Painiac
     

    Wędrowiec
    Temat: Trolla można także znaleźć ...
    Dodany: 30.03.2010 o 19:09  

    Trolla można także znaleźć przy Starej Kopalni. Można go zabić chociażby dla doświadczenia.

    Orkowie nie atakują nie tyle po stworzeniu Ulu-Mulu. Po jego nałożeniu na siebie.

    W tym etapie gry dostępna jest tylko Wolna Kopalnia; to powinno być przecież jasne...

    kamil4567
     

    Wędrowiec
    Temat: mam problem weszłem do wież...
    Dodany: 16.02.2011 o 9:15  

    mam problem weszłem do wieży xardasa a tam nic tylko 3 pokoje co mam zrobić i gdzie ten demon o który mówiłeś.

    kamil4567
     

    Wędrowiec
    Temat: wie ktoś gdzie jest wolna k...
    Dodany: 16.02.2011 o 17:15  

    wie ktoś gdzie jest wolna kopalnia

    zeimark
     

    Wędrowiec
    Temat: Coś tutaj się nie zgadza z ...
    Dodany: 13.05.2013 o 20:04  

    Coś tutaj się nie zgadza z opisem.Zabiłem trzy golemy,wszedłem do wieży,a tam pusto i głucho,nie ma żadnego demona.I jak się dostać do Xardasa?



    Ten artykuł skomentowano 29 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    « Starsze · 1 · (2) ·

    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw