Masz teraz naładowany miecz. Uriziel promieniuje potęgą, jednak na całym tym zdarzeniu przyłapali cię Magowie Wody. Powinieneś jak najszybciej się stąd wydostać. Najlepszym sposobem będzie teleportacja, o Miltena się nie martw, jakoś sobie poradzi. Wdawanie się w bójkę z wszystkimi Magami Wody na raz i wygranie jej, graniczy z cudem, zatem bierz nogi za pas.
Teleportacja do Xardasa, to jedyna rozsądna rzecz, jaką możesz teraz zrobić. Idź do Nekromanty i pokaż mu miecz. Teraz czeka cię jeden z najtrudniejszych wyborów w grze, jeżeli jesteś częściowo Wojownikiem, a częściowo Magiem - możesz oddać Xardasowi Uriziel, a on przerobi go na potężną Runę. Aby jednak z niej korzystać musisz opanować szósty i zarazem ostatni z Kręgów Magii, którego może cię nauczyć tylko nasz Nekromanta. Niezależnie od dokonanego wyboru musisz wypełnić swoje przeznaczenie. Wracaj teraz do Miasta Orków, ale wpierw zrób wszystko, co zostało do zrobienia w Koloni (np. Tajemnice Chromanin), bo więcej już tutaj nie wrócisz.
Wyjmij Ulu-Mulu i w drogę. Przejdź przez miasto i idź prosto do Świątyni Śniącego. Po wejściu przejdź całą znaną ci drogę (jak w poprzednim rozdziale), aż dojdziesz do owego skrzyżowania, na którym zakończyłeś penetrację Świątyni ostatnim razem. Teraz idź przed siebie, przygotuj Uriziel i pokonaj Strażników. Dojdziesz do pomieszczenia z dwiema zamkniętymi kratami. Kiedy stoisz na wprost nich, obróć się o 180 stopni i skacz po kolumnach nad lawą, przekręć wajchę i zjedź do komnaty wypełnionej wodą. Tam przekręć kolejne dwie wajchy (otwierające owe kraty), pokonaj Pełzacze i wracaj na powierzchnię (czyli przekręć początkową wajchę). W prawej komnacie jest Potężny Topór, Pięść Trolla i kilka miksturek, zaś po lewej aż roi się od demonów. Przebij się przez kolejnych strażników i ruszaj przed siebie. Przed tobą znajduje się Leże Śniącego, do którego prowadzi jedynie strzeżony most. Ruszaj na spotkanie ostatniego z Szamanów-Zombii i pamiętaj, że tylko Uriziel (lub jego moc czerpana z Runy) może go zranić. Podnieś ostatnie z Szamańskich Ostrzy i wejdź do Leża. Aby otworzyć kratę musisz wbić pięć kapłańskich ostrzy w pięć piedestałów (kafelek z dziurą). Podejdź do rzeźby Demona. Pojawi się Xardas, który powie ci jak walczyć ze Śniącym, a następnie uśnie.
Masz cztery drogi. Najpierw pójdź przejściem na pólnocny wschód, a po powrocie na pólnocny zachód. Znajdują się tam dwie komnaty wypchane po brzegi potężnymi miksturami, trwale zwiększającymi statystyki. Teraz jesteś gotowy do ostatniego z bojów w grze. Rusz w dowolny z dwóch pozostałych tuneli, przeskocz nad lawą, pokonaj kilku Apokaliptycznych Strażników i przygotuj się do trudnego boju z Cor Kalomem i bandą Nowicjuszy modlących się do Demona. To ciężka walka i bardzo opłaca się przyzwać wpierw jakiś sojuszników (zaklęcia ze zwojów: Armia Ciemności, Przywoływanie Szkieletów lub Wezwanie Demona). Sam Kalom używa tylko zaklęcia Pirokinezy, niezbyt skutecznego, ale blokującego ruchy, a że dodatkowo Śniący cały czas strzela w twoją stroną Kulą Ognia, bez obstawy może nie być wcale tak wesoło. Ulecz się po walce i biegnij w stronę platformy, na której stoi Śniący. Podbiegnij do jednego z Serc i przebij go mieczem. Pojawi się teraz Książę Demonów, nie jest to niesamowicie trudny przeciwnik, ale można go wykorzystać do odwrócenia uwagi Śniącego. Ustaw się tak, aby Książe unosił się pomiędzy tobą a Śniącym. Ten, atakując kolejną Kulą Ognia, trafi w Księcia, a on się na niego rzuci, blokując następne Kule Ognia. Musisz teraz kolejno przebić wszystkie serca, które pozostały. Za każdym razem pojawi się kolejny Książę Demonów. Przebijając ostatnie, piąte serce, wygnasz Demona do jego wymiaru i zakończysz tę wspaniałą grę.
Gothic » Solucja
Rozdział 6
Komentarze
Ten artykuł skomentowano 42 razy.
Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.
Wędrowiec
Dodam jeszcze ,że Ci co piszą ,że przeszedli bez kodów tak jak ja to naprawdę wielki szacun.
Wędrowiec
No i jestem w ostatnim 6 dziale :) Teraz mam już iść do ostatniego przeciwnika :| I koniec gry :( Ale... Wchodzę na torenty i ściągam Gothic II Noc Kruka :))) A więc życzcie mi powodzenia bo chce przejść to bez kodów :|
Wędrowiec
Jak wygladaja te serca śniacego?
Wędrowiec
Serca to sa takie kolumny(slupy jak nie wiesz) i musisz je otworzyc
Wędrowiec
ja przeszedlem gothic jeden bez kodow byl nawet latwy gothic 2 bez kodow (niektorz mowia ze trudno zabic smoki a jezeli sie zna sposoby to jest to banalne
np.
-przyzwanie demona ale to zaklecie mozna dostac w 5 rozdziale
-zaklecie strach
-przyzwanie np.wilka coprawda on nie zabije smoka ale odwroci jego uwage:)
Wędrowiec
jak mam sie nauczyc 6 kregu u xardasa niema takiej opcji ...
Wędrowiec
ja przeszedłem Gothic bez kodów :) wypas
Wędrowiec
Elo pomurzcie mi ja przebiłem już4 serca i niemoge otworzyć 5 kapliczki czemu?????
pozatym mam tylko 4 sztylety byłem i szukałem wszedzie i niemoge zanaleść tego 5 szamana z góry dziekuje i prosze o pomoc piszcie na gg 12130128 ;)
Wędrowiec
Jest to bardzo fajna gra trzymajaca w napieciu i czasem niewiadomo czy ty zyjesz w tym swiecie czy moze tylko tak ci sie wydaje zatem druga czesc juz niebyla az tak emocjunujace.
Wędrowiec
wracajac do... : jak mam sie nauczyc 6 kregu u xardasa niema takiej opcji ...
Jest taka opcja po wyjebaniu w kosmos kopca w 5/6 rozdziale
Wędrowiec
Mam jedną uwagę. Magów można z łatwością wyciąć do nogi tak jak i resztę obozu za pomocą szkieletów przyzwanych z czarów Xardasa.
Wędrowiec
Przeszedłem Gothic I bez kodów.
Wypas
Wędrowiec
Elo pomurzcie mi ja przebiłem już4 serca i niemoge otworzyć 5 kapliczki czemu?????
pozatym mam tylko 4 sztylety byłem i szukałem wszedzie i niemoge zanaleść tego 5 szamana z góry dziekuje i prosze o pomoc piszcie na gg 7414901
Wędrowiec
$$$$$$$$$$$$$$$$$chg
###########################
Wędrowiec
GOTHIC JEST FAJOWY GRA DLA DZIECI
Wędrowiec
;D ;d $#$#$#$&*&*&*&*&*&
Wędrowiec
Ja pier***e!!!!!!!!!!!!!! Na prawde nie rozumiem co za problem jest przejsc gothica 1!!! A ręce mi opadaja gdy ktos pyta sie dlaczego nie moze otworzyc piatej kapliczki z sercem śniacego kiedy ma tylko 4 sztylety!!! No kur*a, ludzie! Po za tym jaki jest sens zadawania takich poje**nych pytań skoro wszystko wyjaśnione jest w powyższej solucji?!
Wędrowiec
Ja nie wiem czemu niektórzy wariują na punkcie kodów do tej gry, ta gra jest naprawdę łatwa. Jak ktoś nie może z nią sobie poradzić to niech nie gra w rpgi tylko zajmie się jakąś strzelanką czy coś w tym stylu. Przeszedłem ją w tydzień bez jakichkolwiek problemów, ukończyłem ją na 41 poziomie z setkami różnych mikstur i zwojów których nie było okazji wykorzystać, co tym bardziej świadczy o łatwości grania.
Wędrowiec
dobrze mówisz LukasekBanzek, ja zawijam bez kodów, ale korzystam z jednego bugu kiedy nie chce mi sie z dużych wysokości schodzić, czy obkrążać jakiejś góry :P
po za tym wybicie połowy miasteczka orków przy zabieraniu figurki przy pomocy golema jest the best :D
Wędrowiec
Ja co prawda jeszcze gry nie ukończyłem, ale odwołując się do draczeksa. - strzelanki są nieraz trudniejsze niż RPG-i ;] btw jestem w świątyni śniącego a mam dopiero ~20lvl -.- walki są przerąbanie trudne, ale aż mnie dziwi, że z takim niskim lvlem dotarłm tak daleko ;]
Ten artykuł skomentowano 42 razy.
Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.