A, to ty jesteś tym nowym więźniem zesłanym do kolonii karnej! Stój spokojnie i słuchaj, gdyż ta zdradliwa kraina niejednego już wyprawiła na tamten świat. Przyda ci się wiedza na jej temat, byś nie stał się pożywieniem dla Ścierwojadów.
Historia Górniczej Doliny
Rozpocznę mój wykład od historii tejże doliny. Dawnej była to osada górników, dlatego dzisiaj mówimy na nią Górnicza Dolina. Znajdują się tu najbogatsze złoża magicznej rudy na kontynencie, poza Nordmarem oczywiście. Wydobywana tu ruda była transportowana na statki w mieście portowym Khorinis, by zostać później przewiezioną na kontynent Myrtany. Tam część urobku natychmiast przekuwano na uzbrojenie dla armii, a reszta była wysyłana dalej, na północ. Wróćmy jednak do tematu, były to złote czasy tej krainy, które niestety przerwała wojna z Orkami. Te wielkie potworzyska bez trudu pokonywały armię, więc Król Rhobar II podjął decyzję, by wszyscy skazańcy odpracowywali swoje kary w kopalniach Khorinis. Spowodowało to wielki przypływ magicznej rudy, która pomogła ludziom w wojnie. Jednak Orkowie nie przestawali napierać, wręcz uderzyli z większą siłą. Przyparty do muru król postanowił, iż w kopalniach od teraz pracować będą wszyscy skazańcy, niezależnie od rodzaju przewinienia i kary. Na dodatek by mieć pewność, że Orkowie nie zaatakują źródeł uzbrojenia ludzi, król wysłał do Doliny trzynastu najpotężniejszychmagów królestwa, by otoczyli tę krainę magiczną barierą. Niestety coś poszło nie tak i wszyscy zostali uwięzieni wraz ze skazańcami pod Magiczną Kopułą, bez możliwości wyjścia. Więźniowie natychmiast wykorzystali moment konsternacji straży i przejęli władzę w Górniczej Dolinie. Jednak z braku możliwości, zaczęli handlować ze światem zewnętrznym, wymieniając wydobytą rudę na żywność, kobiety i inne potrzebne do życia przedmioty. Tak oto narodziła się społeczność Górniczej Doliny.
Obecny stan Górniczej Doliny
Obecnie, Górnicza Dolina jest bardzo nieprzyjaznym miejscem dla nieuważnego człowieka. Może i wygląda ładnie, ale na każdym kroku czyhają na człowieka dzikie bestie, bandyci, a nawet Orkowie, którzy podobno założyli na południu obozowisko. A propos obozowisk, skazańcy stworzyli trzy duże obozy, do których od razu bym poszedł, gdybym był na twoim miejscu. Jest tu najstarszy i największy Stary Obóz, trochę mniejszy Nowy Obóz i bardzo tajemniczy Obóz na bagnie. Mieszkają tam podobno wyznawcy jakiegoś nowego bóstwa, nie wiem ile w tym prawdy, zresztą sam zobaczysz. Koniecznie podszkól się w walce lub magii, bo wszędzie panoszą się rozmaite zwierzęta i potwory. Cała Dolina pełna jest Wilków i Ścierwojadów. Tak to prawda, nie są to najbardziej wymagający przeciwnicy, ale nie martw się, w ostatnim liście z kolonii pisało, że na północy żyją Trolle, uwierz mi - nie chcesz ich spotkać. Na południu żyją podobno Orkowe psy i Kąsacze, chodzą również słuchy, że widziano stada Brzytew, zaufaj mi, te bestie rozszarpałyby nawet smoka! Ale jeżeli dobrze się przygotujesz, to wyżej wymienione bestie nie sprawią ci problemu. Wtedy warto jest zwiedzić wszystkie zakątki naszej kochanej doliny, bo naprawdę jest co zobaczyć. Jest tam wielki wodospad zasilający bagno w wodę, wrak statku pozostawiony po buncie załogi, starodawny klasztor, do którego nikt się nie zapuszcza, wielka forteca wykuta z kamienia, którą dawno porzucono, tajemnicza wieża na cyplu nadmorskim, która najprawdopodobniej była niegdyś latarnią morską, no i jest jeszcze dawna cytadela straży sprzed wojny, jednak z niej pozostał tylko gruz. Co tam jeszcze było, hmmmm… Mniejsza już z tym! Długo tu rozprawiam o Górniczej Dolinie, chyba za długo. Na ciebie już czas, trzymaj tą mapę, niech ci dobrze służy. A teraz idź już i powodzenia po drugiej stronie.
Pełna mapa Górniczej Doliny
Legenda:
S – Stary Obóz
N – Nowy Obóz
B – Obóz Bractwa (Obóz na bagnie)
1 – Stara Kopalnia
2 – Kanion Trolli, miejsce pochowania jednego z kamieni ogniskujących
3 – Obóz Bandytów
4 – Miejsce wymiany, miejsce rozpoczęcia gry
5 – Starożytny Klasztor, miejsce pochowania jednego z kamieni ogniskujących
6 – Morski cypel, miejsce pochowania jednego z kamieni ogniskujących
7 – Cmentarzysko Orków
8 – Kamienna Forteca, miejsce pochowania jednego z kamieni ogniskujących
9 – Stara wieża Xardasa
10 – Wieża Xardasa
11 – Miasto Orków
12 – Wolna Kopalnia
13 – Orkowa Budowla
14 – Karczma na jeziorze
15 – Chata Cavalorna
16 – Chata Aidana
a – Wieża Mgieł, miejsce pochowania pierwszego i ostatniego szóstego Chromanina
b – Stara Cytadela, miejsce pochowania drugiego Chromanina
c – Rozstaj na rzece, miejsce pochowania trzeciego Chromanina
d – Plaża nad jeziorem, miejsce pochowania czwartego Chromanina
e – Wrak statku, miejsce pochowania piątego Chromanina