Stary Obóz | |
Gomez - Przywódca Starego Obozu i najbardziej wpływowa osoba w całej Koloni. Spotkamy go siedzącego na swoim tronie w siedzibie Magnatów na Zamku. Dowodził on buntem przeciwko oddziałom królewskim na zamku, dzięki czemu, po zwycięstwie, mianował się Panem i Władcą Kolonii. Kontroluje przepływ rudy, sprawuje władzę nad Starą Kopalnią i dyktuje warunki samemu królowi- Rhobarowi III. Nosi wyjątkowo wytrzymałą zbroję, zaś jego miecz, Gniew Innosa, może równać się z samym legendarnym Urizielem. Jeżeli będziesz chciał przystąpić do Starego Obozu to on o tym zadecyduje i nikt nie podważy jego decyzji. Ma wszystko: pieniądze, władzę, kobiety i tylko ty możesz go pokonać. | |
Diego - Przywódca Cieni. Jedna z pierwszych osób jakie spotykamy w Koloni. Zazwyczaj przesiaduje na ławce przed wejściem na Zamek. Pracuje dla Gomeza i wykonuje jego polecenia. Wybiera też nowych, którzy nadają się do wstąpienia w szeregi Cieni. Szybko okaże się on bardzo wartościowym sprzymierzeńcem. Dostaniesz od niego Test Zaufania do wykonania, jeżeli to zrobisz to prawie jesteś już członkiem obozu. | |
Thorus - Dowódca Straży ze Starego Obozu. Stoi przed bramą prowadząca na Zamek w towarzystwie dwóch innych strażników. Podda cię on specjalnemu testowi, aby sprawdzić twoją lojalność. Będziesz musiał pozbyć się Szkodnika Mordraga handlującego rzeczami Magnatów. Jeżeli będziesz chciał wstąpić w szeregi Straży lub chociaż wejść na Zamek, to stoisz przed właściwą osobą. | |
Milten - Mag Ognia. Pierwszy raz spotykasz go przed Świątynią Innosa na Zamku. Potem będzie ci towarzyszył przez resztę gry, aby wreszcie pomóc w naładowaniu Uriziela. Przekaże on wiadomość od Pyrokara do Xardasa Arcymistrzowi Magów Ognia, oraz poprosi o pomoc w odnalezieniu Orkowego Amuletu z grobowca. | |
Corristo - Arcymag Ognia. Spotkasz go w Świątyni Innosa na Zamku.To najwyższy rangą Mag Ognia w Kolonii. Może on cię przyjąć do Magów, jeżeli pomyślnie przejdziesz próbę Ognia oraz wykażesz się czymś niezwykłym. Zna 4 pierwsze Kręgi Magii i może spokojnie przekazać ci tą wiedzę. Przynosi zgubę całemu Kręgowi Ognia, sprzeciwiając się Gomezowi i jego szalonym planom, po zatopieniu Starej Kopalni. |
Nowy Obóz | |
Saturas - Arcymag Wody. Znajdziesz go w komnacie leżącej pośród domostw Magów. Wraz z innymi Magami Kręgu Wody powziął za cel zniszczenie Bariery, poprzez detonację gigantycznego kopca magicznej rudy. A jako, że taka ilość rudy przyciąga wielu szemranych typków, to zatrudnił Najemników do ochrony. Kiedy przekażemy mu Almanach i Kamień Ogniskujący, wyśle nas z misją odzyskania pozostałych Kamieni. To on zadecyduje, czy jesteś godny, aby wstąpić do Kręgu i właśnie od niego dostaniesz Szatę Wody. Może cię również nauczyć 5 Kręgów Magii. | |
Cronos - Strażnik Rudy, Mag Wody. Zazwyczaj kręci się wokół kraty, blokującej dostępu do kopca rudy. Cronos pilnuje rudy oraz wydziela jej racje za przykładną pracę. Jest również handlarzem i magiem, z którym możesz poćwiczyć swoje umiejętności magiczne (Mana). Wysyła też kurierów pomiędzy obozami, uwierzytelniając ich stosownym amuletem. | |
Lee - Dowódca Najemników. Spotkamy go na najwyższym piętrze Obozu, na prawo od wejścia. Przesiaduje w jaskini chronionej przez dwóch Najemników. Opiekuje się rudę i broni Magów Wody. Prowadzi rekrutację Najemników i jest jedną z najbardziej wpływowych osób w Nowym Obozie. Niegdyś był generałem u samego Króla, ale oskarżony przez podejrzliwą i niegodna zaufania szlachtę, został wplątany w spisek. Jedynie przykładne życie uchroniło go od śmierci, ale trafił do Koloni Karnej. Teraz nie ma dnia, kiedy nie planowałby zemsty, na swoich oprawcach. | |
Gorn - Najemnik. Stoi przy ognisku, nieopodal wejścia do obozu. Jest przykładnym kompanem do towarzystwa. Na początku chce abyś przepędził Krzykacza z jego domu, potem pomaga ci zdobyć Kamień Ogniskujący i wyzwolić Wolna Kopalnię. To potężny i nieustraszony wojownik, siejący strach w sercach wrogów dzięki swojemu potężnemu oburęcznemu Toporowi. | |
Lares - Dowódca Szkodników. Spotkasz go w jego chacie, pilnowanej przez trzech Szkodników, leżącej na lewo od wejścia do Obozu. Aby się z nim spotkać, trzeba się czymś wykazać (najlepiej sprowadzić Mordraga do Obozu). Powierzy ci zadanie wywęszenia, co knuje Bractwo oraz dostarczenia Diego fałszywego dokumentu. W ten sposób otworzysz sobie drogę do kariery Szkodnika. Nosi przy sobie jedną z najlepszych jednoręcznych broni- Topór Laresa, który opłaca się mu odebrać. | |
Okyl - Najemnik, Dowódca Wolnej Kopalni. Stoi na poziomie ziemi, na platformie, znajdującej się bezpośrednio nad wejściem do Kopalni. Jest bardzo potężnym wojownikiem. Dzierży Krzyk Wojownika, straszliwą broń oburęczną. Co prawda, nigdy nie zdążysz zamienić z nim wielu słów, gdyż zostaje on zamordowany podczas ataku na Wolna Kopalnię. |
Obóz Bractwa | |
Y'Berion - Jaśnie Oświecony, dowódca całego obozu. Przesiaduje w Świątyni, będącej w centrum obozu, jednak tylko członkowie Bractwa (lub ludzie wyznaczeni do pomocy) dostępują zaszczytu widzenia się z nim. Kilka lat wcześniej usłyszał on głos Śniącego w swoim umyśle. Przybył więc na bagna i utworzył trzeci Obóz w Kolonii - Bractwo Śniącego. Dzięki rosnącemu na mokradłach bagiennemu zielu, zapewnił sobie dostatnie życie pełne uciech. Przygotowuje się obecnie do rytuału Wielkiego Przyzwania, w którym przebudzi Śniącego i uwolni się z więzienia. Szybko zleci ci misję, polegająca na odnalezieniu Kamienia Ogniskującego i Nowicjusza Nyrasa, który wyruszył z identycznym zadaniem. | |
Cor Angar - Dowódca Straży Świątynnej. Znajdziesz go na Placu Treningowym, wznoszącym się nad poziomem ziemi, naprzeciwko Świątyni. To najwspanialszy wojownik z całego Bractwa. Jest idealnie wyćwiczony zarówno pod względem ciała jak i ducha. Po śmierci Y'Beriona przejmuje kontrolę nad Obozem. Jeżeli chcesz dołączyć do Straży Świątynnej, poćwiczyć swoją Siłę, Manę lub umiejętność posługiwania się bronią dwuręczną to nie mogłeś lepiej trafić. | |
Cor Kalom - Guru, Wybraniec Śniącego. Spotkasz go w jego laboratorium, wiszącym nad stoiskiem Fortuna. To alchemik z Obozu na Bagnie, specjalizuję się w wytwarzaniu różnego rodzaju mikstur z ziela i badaniach wydzieliny Pełzaczy. Jest też szaleńcem, który bezgranicznie oddaje się Śniącemu i wyruszy go przebudzić. Spotykamy go również wewnątrz Legowiska Śniącego, gdzie składa modły swojemu bóstwu. Kalom zleci ci wiele misji oraz zadecyduje o tym czy nadajesz się na Nowicjusza. | |
Lester - Nowicjusz. Stoi przy głównej bramie Obozu, rozmawia z Baalem Namibem. Oprowadzi cię po całym Obozie. Rozjaśni również wiele wątpliwości dotyczących Śniącego, zasad panujących w Bractwie, a nawet pomoże ci zostać Nowicjuszem. Podczas poszukiwania Kamieni Ogniskujących, jego buzdygan wspomoże cię w walce przeciwko Harpiom w Górskiej Fortecy. Ofiaruje ci również wtedy kilka zwojów w tym wyjątkowo przydatną Telekinezę. | |
Baal Cadar - Guru, Mag Śniącego. Naucza w pomieszczeniu znajdującym się pod Placem Treningowym. Najlepszy mag z Obozu na Bagnie. Handluje wieloma przydatnymi rzeczami, może pomóc ci zwiększyć wartość twojej Many lub nauczyć 4 Kręgów magii. Zajmuję się szkoleniem Nowicjuszy. Aby zwrócić na siebie jego uwagę, uśpij jednego z jego uczniów. Wtedy dojrzy on w tobie moc Śniącego i również będziesz mógł pobierać u niego nauki. |
Inni | |
Xardas - Nekromanta, były Arcymag Kręgu Ognia, trzynasty Mag. Osiadł w Wysokiej wieży, stojącej pośrodku Orkowych Ziem. Aby się do niego dostać, będziesz musiał rozwiązać Zagadkę Żywiołów (polegającą na dostarczeniu Ognistemu Demonowi trzech serc Golemów).To właśnie on dowodził magami podczas inkantacji Bariery, po klęsce przedsięwzięcia odszedł z Kręgu i poświęcił się mrocznym sztukom. Teraz studiuję Magię Demonów, 6 Krąg (którego tajniki pomoże ci zgłębić) oraz przyczynę częściowego niepowodzenia przy tworzeniu Magicznej Bariery. Zna historię cywilizacji Orków i zdaje się być jedyną osobą w całej Koloni, dostrzegającą zagrożenie płynące z rychłego przebudzenia Śniącego. |