Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Gry planszowe • Rączki złączki • INSIMILION

    Gry planszowe


    Rączki złączki

    Gry bez prądu » Gry planszowe » Recenzje
    Autor: Bacha85
    Utworzono: 24.05.2016
    Aktualizacja: 24.05.2016

    Rączki złączki
    Wydawnictwo: Portal Games
    Rok wydania: 2016
    Ilość graczy: 4-8
     
    Dobra gra imprezowa powinna charakteryzować się prostymi zasadami, integrującą i dynamiczną rozgrywką oraz niezbyt długim czasem trwania, tak, by nie znudzić graczy. Gdy na dodatek w grę zagrać może większa grupa osób, otrzymujemy produkt, który idealnie sprawdzi się na wszelakich domówkach. Właśnie taką grą są Rączki Złączki, prostą, ale i niezmiernie wciągającą rozrywką, pozwalającą graczom zabić chwile nudy.
     

    Otwórz!

     
    W niewielkim, solidnie wykonanym kartoniku znajdziemy wszystkie elementy gry, a są to:
     
    • 32 Karty Zabytków
    • 8 Żetonów drużyn
    • 6 Żetonów Zostałeś sam?
    • 38 Żetonów Zwycięstw (19 dla ręki lewej i 19 dla prawej)
    • 1 Żeton Sędziego
    • 16 silikonowych opasek w trzech kolorach
    • Instrukcja do gry

     
    Papierowe żetony zostały wykonane z grubej tektury dzięki czemu można mieć pewność, że przetrwają wiele rozegranych partii. Kartonowe Karty Zabytków mogą okazać się nieco mniej wytrzymałe, nie do zdarcia są natomiast silikonowe opaski na nadgarstki.
     
    Grafiki na wszystkich elementach może nie są piękne, natomiast wyraźne i czytelne. Ma to ogromne znaczenie w przypadku Kart Zabytków, gdyż to właśnie na nich prezentowany jest układ dłoni, jaki należy powtórzyć, by zdobyć Żeton zwycięstwa. Karty są wzbogacone również o szkic prezentowanego zabytku, jego pełną nazwę oraz miejsce, w jakim się on znajduje, co nadaje grze drobny walor edukacyjny.
     

    Łącz!

     
    Gdy już zapoznamy się z zawartością pudełka, pozostaje rozdać między sobą żetony graczy, definiujące jakie opaski na rękach należy założyć, i rozstawić na stole Karty Zabytków, pogrupowane w stosy w zależności od widniejącego na nich numeru. Uzupełnieniem przygotowań do rozgrywki jest ułożenie w dwóch stosach żetonów Zostałeś sam oraz przekazanie jednej osobie Żetonu Sędziego. Gracze ustawiają się wokół stołu z rękami schowanymi za plecami i można zaczynać rozgrywkę.
     
    Na hasło rzucone przez gracza mianowanego w danej turze Sędzią każdy wyciąga przed siebie jedną rękę z opaską wokół nadgarstka. Te same kolory opasek tworzą jednorazową drużynę. Ponieważ każdy grający ma dwie różne opaski, skład drużyn zmienia się przez całą rozgrywkę. Zjednoczeni jednym kolorem gracze wybierają pierwszą z brzegu Kartę Zabytku oznaczoną numerem równym ilości rąk w danej ekipie. Po odwróceniu karty, należy tak ułożyć wszystkie dłonie graczy z jednej drużyny, by przedstawiały zabytek zaprezentowany na karcie. W każdej turze biorą udział co najmniej dwie, a czasem trzy drużyny i od refleksu wszystkich ich członków zależy, która z nich jako pierwsza wykona zadanie. Gracze, którzy najszybciej przedstawią zabytek za pomocą własnych dłoni, wygrywają daną rundę i mogą wziąć Żetony Zwycięstwa, odpowiednio dla lewej bądź prawej ręki, w zależności od tego, która brała udział w utworzeniu zabytku. Wygrywa ten gracz, który jako pierwszy uzbiera po trzy Żetony Zwycięstwa dla obydwu dłoni.
     
     

    I złącz!

     
    Zasady gry są proste, a wytłumaczenie ich nowym graczom nie przysparza żadnych trudności. Nie potrzebna jest również dobra znajomość gry, by od razu móc cieszyć się pełnią możliwości, jakie niesie ona ze sobą. Kluczowym w rozgrywce jest refleks i sprawność własnych dłoni, co czyni tę grę tak dobrą propozycją na imprezy. Zmieniający się co turę skład drużyn oraz stawiane przed graczami wyzwanie w postaci prezentacji zabytku sprawiają, że uczestnicy zabawy świetnie się integrują. Krótki czas trwania pojedynczej partii nie tylko nie pozwala się nudzić, ale i umożliwia przy okazji wprowadzenie zmian w kolorach opasek, jakie noszą poszczególne osoby przed kolejną partią, co również korzystnie wpływa na regrywalność produkcji. W grze ciągle coś się dzieje i przez cały czas trwania rozgrywki zaangażowane są wszystkie osoby biorące w niej udział, co jest niezmiernie ważne w przypadku gier imprezowych.
     
    W grze nie brakuje rywalizacji, każdy z graczy dąży do indywidualnego zwycięstwa, a twój partner z jednej tury będzie przeciwnikiem w następnej, by ponownie wspomóc cię w kolejnej. Ilość dłoni niezbędna do zaprezentowania zabytku nie przekłada się na trudność jego wykonania. Niekiedy te największe (złożone z pięciu rąk) okażą się łatwiejsze niż te, które wymagają użycia jedynie dwóch dłoni. To wszystko sprawia, że trudno mówić o jakiejkolwiek strategii czy długofalowym planowaniu. Nie sposób również zaszkodzić przeciwnikom w sposób zgodny z zasadami gry i jedyne co można zrobić, by zwyciężyć, to działać szybko i sprawnie.
     
    Gra niestety ogranicza nieco możliwość wprowadzania alternatywnych zasad rozgrywki, które sprawiłyby, że nawet weterani zabawy znaleźliby w niej coś nowego i świeżego. Ponadto niewielka liczba Kart Zabytków powoduje, że przy którejś już z rzędu rozgrywce gracze wręcz automatycznie prezentują przedstawione obiekty, bez zastanowienia się, jak należy ułożyć dłonie, by uzyskać odpowiednią figurę. To jednak tylko drobne mankamenty gry, które nie powinny zniechęcać nikogo, kto ma ochotę po prostu świetnie się bawić w gronie przyjaciół.
     
     
    Ocena: 8/10
     
    Rączki złączki to dynamiczna gra imprezowa o ogromnym potencjale integracyjnym i odpowiedniej dawce rywalizacji.
     
    Za grę serdecznie dziękuję wydawnictwu Portal Games.
     



    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 0 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.




    Ten artykuł skomentowano 0 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw